Gå til innhold

The Daria diaries

Daria

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Når du ringer jobben for å varsle at du kommer sent pga forsinket tog og nevnte tog ankom to minutter etter vanlig rute, er du enten i overkant pliktoppfyllende eller sent ute i utgangspunktet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjorårets fullstendige lesetall:

116 lest og 85 kjøpt, hvorav 35 er lest, en pågår og en ble påbegynt, forkastet og forvist til fretex. 13 av de leste ble kjøpt i 2018. Totalt leste jeg 35(!) flere bøker enn i fjor, men kjøpte bare én mer.

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og der tror jeg sammenlagtmulighetene til Lindvik forsvant, gitt - det skal litt til å ta inn ni poeng på Kubacki etter det kanonhoppet der. Men jeg tar gjerne feil, altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2020 den 16.17, Daria skrev:

Det sier mye om samholdet blant hoppgutta når Tande sier at han håpet Lindvik skulle slå ham. Individuell lagidrett...

I dag: Sondre Ringen og Marius Lindvik møtes i duell:

-Sondre, har du noen sjangs mot Marius i dag?
-Nei, det håper jeg da ikke. Satser på at jeg får til et godt hopp og en god poengsum, og at han er langt foran...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TV2s kommentator i første omgang:

-Vi får se om ham finner skapet og setter det på plass...

Annen omgang:

-Han ikke bare satte skapet på plass - han bar det inn, skrudde det sammen og boltet det fast i veggen!

:rulle:

Tande mener han er på bedringens spor. Litt usikker på om det er bedre eller dårligere enn veien, men for en hopper er det vel et fortrinn :fnise: 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Daria skrev:

Fjorårets fullstendige lesetall:

116 lest og 85 kjøpt, hvorav 35 er lest, en pågår og en ble påbegynt, forkastet og forvist til fretex. 13 av de leste ble kjøpt i 2018. Totalt leste jeg 35(!) flere bøker enn i fjor, men kjøpte bare én mer.

:daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom meg gjennom 89 bøker i fjor. Slett ikke verst. I tillegg strikket jeg 78 små og store ting. Fornøyd med fjorårets innsats. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har innsett at jeg ikke kan leve uten mus og usb-port (eller muligheten til å kunne skifte mellom nettfaner uten at youtube stopper...), og starter året med en ny pc i fanget. Som vanlig er jeg en grusomt vanskelig kunde, og var inn og ut på Power på ti minutter, uten å ha sjekket noe som helst på forhånd... :fnise: Nå er chrome og sikkerhetspakke installert (Jeg sa at jeg hadde det inkludert i bredbåndsabonnementet, og han i butikken lurte på hva slags virusbeskyttelse. Det vet da ikke jeg - et like urimelig spørsmål som da det ringte en selger fra get og lurte på hva slags båndbredde jeg hadde...), nå gjenstår bare å vende meg til nytt tastatur og å lære at dette ikke er berøringsskjerm...   

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.1.2020 den 20.09, Daria skrev:

04.01: To lest, en kjøpt.

Jeg leser ikke mange romaner fra Afrika i løpet av et år, men nå har jeg hvertfall en i årets statistikk... Menssmerter av Kopano Matlwa er en samtidsroman fra Sør-Afrika om en ung kvinnelig lege, fremmedfrykt, religion (det har noe uventet vært et gjennomgangstema i flere av romanene jeg har lest i det siste) og voldtekt. 

07.01: Tre lest, en kjøpt.

Lempi er den som har gitt boka sin tittel og den historien kretser rundt, men hun kommer aldri til orde selv - istedet forteller ektemannen, hushjelpen og søsteren hver sin del av historien, og med det vel så mye sin egen. Nord-Finland, krigen og tysk okkupasjon, kjærlighet, sjalusi og svik - det høres så klisjéfylt ut, men er ikke det. Godt språk, god oversettelse, god leseopplevelse - et vellykket salgsfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MGP kommer tidlig i år - jeg stusset litt da jeg så på tv-oversikten at den første delfinalen var allerede førstkommende lørdag, uten at jeg hadde hørt noe om deltakere. Reality-gjenbruksfaktoren er som vanlig høy, og høyere skal den nok bli når flere deltakere avsløres. Prisen for mest uklar beskrivelse av en egen musikkstil så langt går til hun som visstnok driver med reggae-infuced neo-soul. Ja da, så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min nye PC har power-knappen øverst til høyre på tastaturet, der jeg forventer å finne delete. Dette kan bli et problem... *har uforvarende sendt den i dvale tre ganger på fem minutter*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Auda... 

Med andre ord må du ikke slette så mye :opplyser:

Eventuelt endre innstillingene slik at en touch på power-knappen ikke sender den i dvale :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen, det er da ikke så avansert, og veldig nyttig når du til stadighet driver og svimeslår pc-en din :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når benkene er brede og ryggstø-løse og designet med tanke på at man skal kunne sitte der fra begge sider samtidig, foreslår jeg at man a) ikke setter seg med ryggsekken på og b) ikke slenger dokumentmappa midt på benken mens man selv står en halvmeter unna. Takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine gratulasjoner til Meghan, som i Wallis Simpsons ånd har trådd inn i rollen som that woman - kvinnen som Storbritannia vil hate for å ha brutt opp og ødelagt kongefamilien. Hva som faktisk er sannheten her har ingenting å si, hun vil alltid være syndebukken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...