Gå til innhold

The Daria diaries


Daria

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Roadrunner skrev:

Alternativene er vel ikke overveldende :ler:Ble spurt tidligere i uken, så dette er etter innfallsmetoden :nigo: Den 17.des er mer planlagt *sender utfordringen til Daria*

Juleshow på hjemlige trakter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:nigo: Lang erfaring (og en bachelor-grad) i å finne svar basert på få (og gjerne mangelfulle) opplysninger... :filer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Har vært ute :opplyser: *flink* (*har dopapir*) Havnet bak den klassiske "gammel dame på handletur" i kassa - 15 kroner til, sier du? Det tror jeg nok jeg har *teller opp småmynt* Sånn, nå skulle det stemme. Mangler det en femmer? Åja, her ligger den... :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Daria skrev:

22.11: Åtte lest, ingen kjøpt

When we were the Kennedys handler egentlig ikke om Kennedy-familien, men om en irsk-amerikansk katolsk familie hvor faren brått dør, et drøyt halvår før Kennedy-drapet (som, i avdelingen på pussige sammentreff, skjedde nettopp 22. november) . Dette er forfatter Monica Woods skildring av sin egen oppvekst i en liten industriby i Maine på 60-tallet. Om sorgen over faren, men også om familieliv og viktige vennskap og om de mange karakterene i en småby preget av innvandring, katolisisme og økt industrialisering.

23.11: Ni lest, ingen kjøpt.

Tredje bind av Edvard Hoems præriekrøniker er ferdiglest. Noen faller fra, noen kommer til og en verdenskrig blir gjennomlevd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*høy på konsertglede, nostalgi og et snev av gamle fjortishormoner*

Her kom minnene tett - fra min første Sigvart Dagsland-konsert som 14-åring (jeg måtte få pappa til å bli med - jeg turde ikke gå på Rockefeller alene :fnise: ), fra TT'96 i Bergen, fra ymse TenSing-opplevelser, -øvelser og -konserter, fra diverse andre konserter og hendelser opp gjennom. Soundtracket til tenåringslivet mitt var preget nesten like mye av Eidsvåg og Dagsland som av boyband - jevnt over har nok kveldens sanger og sangere holdt seg hakket bedre...

 

Noen sanger krever allsang... Jeg har sunget med på den i større og mer entusiastiske forsamlinger før, men fortsatt stor stas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og derr! var Daniel André Tande tilbake! Seier i årets første individuelle renn - man kan jo ikke be om mer :danser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Når man sover lenge, står opp i tide til hopprennet og helst skal få fått en liten tur før man tar bussen til tidig familiemiddag, går søndagen rasende fort... Tilbake i sofaen (te! Jege trenger te!) med et halvt øye på Nigella og lurer på om jeg klarer å styre unna Titanic som snart begynner. Helgen har jo allerede et visst nostalgipreg, og at jeg omtrent kan den utenat ord for ord har da ingenting å si... 🚢 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av favorittdetaljene mine i Titanic er at i flere av scenene med gamle Rose ser man glimt av fotografier fra hennes yngre år. Tilsynelatende bare ubetydelige kulisser, men de viser henne på steder og i aktviteter unge Rose i løpet av filmen forteller Jack at hun drømmer om å oppleve...

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk inn på Panduro for å kjøpe to stoffbiter. Jeg kom ut md to stoffbiter, en gave, en restebit med platevatt (kjekt å ha) og et broderi med fem grågås og en påfugl og teksten I'm not weird, I'm limited edition. Den var jo åpenbart ment for meg :fnise: 

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Daria skrev:

Jeg gikk inn på Panduro for å kjøpe to stoffbiter. Jeg kom ut md to stoffbiter, en gave, en restebit med platevatt (kjekt å ha) og et broderi med fem grågås og en påfugl og teksten I'm not weird, I'm limited edition. Den var jo åpenbart ment for meg :fnise: 

Ah, den velkjente Panduroeffekten. Jeg for min del tester tøfler. Etter siste runde i vaskemaskin ble de faktisk litt korte, men de justerer seg vel litt når jeg får gått i dem. Vurderer seriøst en tur på nett for å kjøpe antiskli. De er faktisk enda glattere enn strikketøflene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Innendørs brodder. Kan jo være lurt. Jeg jakter tøfler med hard såle - jeg har gode, varme ulltøfler med skinnsåle, men det hadde vært greit med noen jeg gå i kjelleren og ut på balkongen med. Dessute hadde det vært kjekt i kalde vinterkvelde å kunne beholde dem på mens jeg syr... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.11.2019 den 15.54, Daria skrev:

23.11: Ni lest, ingen kjøpt.

Tredje bind av Edvard Hoems præriekrøniker er ferdiglest. Noen faller fra, noen kommer til og en verdenskrig blir gjennomlevd.

25.11: Ti lest, ingen kjøpt.

Følelsen av at en bok forstår deg... Hovedpersonen i Linn Strømsborgs Aldri aldri aldri er 35 år og vil ikke ha barn, selv om alle rundt henne får og selv om samboeren kanskje vil ha allikevel. Jeg kjenner meg så godt igjen i mye av tankegangen at jeg vil understreke og ta bilder av og legge ut lange avsnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Daria skrev:

Dessute hadde det vært kjekt i kalde vinterkvelde å kunne beholde dem på mens jeg syr... 

Kan du ikke sy om du har på deg tøfler med myke såler? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...