Skravla Skrevet 23. juli 2019 #22501 Skrevet 23. juli 2019 Høres deilig ut med lunsj. Det er mange år siden jeg var der faktisk.
Daria Skrevet 23. juli 2019 Forfatter #22502 Skrevet 23. juli 2019 Jeg har ikke vært på uteserveringen der før - det var overraskende stille og fredelig.
Skravla Skrevet 23. juli 2019 #22503 Skrevet 23. juli 2019 Akkurat nå, Daria skrev: Jeg har ikke vært på uteserveringen der før - det var overraskende stille og fredelig. Ja, det er veldig rolig der inne. Jeg ble overrasket over hvor lite støy man hørte.
Skravla Skrevet 23. juli 2019 #22504 Skrevet 23. juli 2019 Jeg tok en tur til byen og fikk handlet inn bursdagsgave til søndag. Godt med alt som er ferdig.
Daria Skrevet 23. juli 2019 Forfatter #22506 Skrevet 23. juli 2019 I så fall vil jeg minne om at er det ikke på SoMe, ha det ikke skjedd... *vil ha bilder*
Daria Skrevet 23. juli 2019 Forfatter #22507 Skrevet 23. juli 2019 På 20.7.2019 den 9.52, Daria skrev: 20.07: Seks lest, fem kjøpt. Leste ut Olaug Nilssens Tung tids tale på senga i går kveld. Hun kaller det en roman, men det er jo et kampskrift hentet rett fra hennes eget liv, om å ha et barn med spesielle behov. Bokklubbene har salg i helgen; farene for at det kan påvirke månedens kjøpsstatistikk er jo til stede... 23.07: Syv lest, fem kjøpt (bokklubbestillingen teller som kjent ikke før den faktisk er i hus). Bind to av den islandske trilogien - Englenes sorg, et bilde på snøvær og et eksempel på det poetiske språket som preger bøkene - er ferdig. Bøker jeg neppe ville plukket opp på egen hånd - stikkordene islandsk bygdeliv og fiske for hundre år siden vekker ingen umiddelbar entusiasme - men er veldig begeistret for.
Daria Skrevet 24. juli 2019 Forfatter #22508 Skrevet 24. juli 2019 I natt drømte jeg at jeg flyttet, til et hus med fantastisk sjøutsikt (særlig på badet - for hvem har vel ikke ønsket seg panoramavindu der...) og mange rare møbler, særlig små kommoder med mange skuffer (jeg åpnet en, og den var full av silkeblomster ). Jeg vandret rundt mellom dem og lurte bekymret på hvor jeg skulle få plass til bokhyllene når flyttelasset kom, men jeg fant en løsning og ble beroliget
Daria Skrevet 24. juli 2019 Forfatter #22509 Skrevet 24. juli 2019 I følge yr er det strålende sol utenfor vinduet - skyene der ute ser ut til å være uenige...
Daria Skrevet 24. juli 2019 Forfatter #22510 Skrevet 24. juli 2019 Jeg fikk plutselig ånden over meg (siden sola stadig glimrer med sitt fravær, var det ikke så påtrengende å sette i verk planene om å komme seg ut) og fikk byttet ut og hengt opp bilder på stueveggen. Det har stått på planen en stund, for å si det pent - og som så mye annet som man har tenkt å gjøre snart men aldri får gjort, tok det en halvtimes tid da jeg først kom i gang... En ikea-plakat og en plakat av operaen by night er tatt ned (og kommer muligens opp igjen på soverommet når jeg får gjort noe med tanken om å lage en bildevegg der (se forøvrig over om planer og tid og sånt...)), og opp har kommet en liten Bjørn Wiinblad-tallerken, et litografi av Bjøn Saastad, en innrammet kunstplakat og et maleri fra oldefar, som var ivrig amatørmaler. Den halvnakne jazzdamen har jeg kjøpt selv på Fretex, resten har kommet min vei via ymse hustømminger/flytteprossesser de siste par årene.
Daria Skrevet 24. juli 2019 Forfatter #22511 Skrevet 24. juli 2019 Komme seg litt lenger ut enn bare på balkongen, da...
Daria Skrevet 24. juli 2019 Forfatter #22512 Skrevet 24. juli 2019 Teite bygartnerne har beskåret buskene rundt lesebenken min så kraftig at det knapt er skygge igjen midt på dagen - og det er jo da den virkelig trengs... I fjor var den et av de beste stedene å søke seg til når sola stekte som mest, nå ga jeg opp etter 20 min (med hatt, solbriller og solkrem). Jeg måtte sette meg et annet sted, hvor jeg måtte akseptere at det også fantes andre mennesker, og som alltid stiller jeg meg, prippen som jeg er, litt undrende til at en gressplen, uansett hvor og hva slags, pr definisjon tydeligvis er et sted hvor man med største selvfølge kan valse rundt i en liten bikini...
Daria Skrevet 24. juli 2019 Forfatter #22513 Skrevet 24. juli 2019 På 23.7.2019 den 21.18, Daria skrev: 23.07: Syv lest, fem kjøpt (bokklubbestillingen teller som kjent ikke før den faktisk er i hus). Bind to av den islandske trilogien - Englenes sorg, et bilde på snøvær og et eksempel på det poetiske språket som preger bøkene - er ferdig. Bøker jeg neppe ville plukket opp på egen hånd - stikkordene islandsk bygdeliv og fiske for hundre år siden vekker ingen umiddelbar entusiasme - men er veldig begeistret for. 24.07: Åtte lest, fem kjøpt. Å kysse en ørken, å kysse en myr er en skjønnlitterær antologi, primært lyrikk, med bidrag fra 13 fribyforfattere bosatt i Norge.
Daria Skrevet 24. juli 2019 Forfatter #22514 Skrevet 24. juli 2019 NRK faktasjekker Løvenes konge med en zoolog. Det jeg gjerne vil vite, er hva zoologen tenkte da han fikk spørsmålene - og hvorvidt journalisten som tenkte dem ut, virkelig lurte... ... Noen har spekulert i om Timon og Pumba kan være et homofilt par. Kunne en surikat og et vortesvin hatt et homofilt samliv? Alle dyrene blir innkalt i dåpen til Simba i starten av filmen, der apen Rafiki figurerer som en slags prest. Er det vanlig med slike kollektive seremonier blant dyr i Afrika? Hvis en slik seremoni hadde forekommet, hadde det da vært naturlig at en ape var prest?
Daria Skrevet 25. juli 2019 Forfatter #22515 Skrevet 25. juli 2019 Jeg er seig av saltvann, har sand mellom tærne og et kutt på stortåa - jeg har vært og badet 🏊♀️🏖️ Jeg hadde også et mystisk insekt mellom puppene - da jeg brettet ned badedrakten kom det dettende ut. Da var det dødt, tilstanden da det kom inn er ukjent... Deilig vann, sikkert over 20 grader.
Daria Skrevet 25. juli 2019 Forfatter #22517 Skrevet 25. juli 2019 Oh yes - intet sier babe som å valse rundt i Gudrun Sjödén-badedrakt med et dødt insekt mellom puppene og mamma som selskap Jeg hara blitt solbrent, da - det går år mellom hver gang jeg får noen form for farge på ryggen...
Daria Skrevet 25. juli 2019 Forfatter #22518 Skrevet 25. juli 2019 22 timer siden, Daria skrev: 24.07: Åtte lest, fem kjøpt. Å kysse en ørken, å kysse en myr er en skjønnlitterær antologi, primært lyrikk, med bidrag fra 13 fribyforfattere bosatt i Norge. 25.07: Ni lest, fem kjøpt. The last September av Elizabeth Bowen forgår i et herskapshus i Irland noen sensommeruker i 1920 (den ble utgitt i 1929), hvor 18 år gamle Lois danser med de engelske soldatene og lurer på hva hun skal gjøre med livet sitt, mens the troubles vokser i bakgrunnen...
Daria Skrevet 25. juli 2019 Forfatter #22519 Skrevet 25. juli 2019 Blomster er vannet både ut og inne, oppvasken er tatt og saltvann vasket fra hud og hår. Nå spiser jeg jordbær i påvente av Allsang på grensen - med A1 på scenen og Christian Ingebrigtsen i rollen som mannen Kathrine Moholt skal tafse på i kveld må jo fjortisen få det med seg...
Skravla Skrevet 25. juli 2019 #22520 Skrevet 25. juli 2019 8 minutter siden, Daria skrev: Blomster er vannet både ut og inne, oppvasken er tatt og saltvann vasket fra hud og hår. Nå spiser jeg jordbær i påvente av Allsang på grensen - med A1 på scenen og Christian Ingebrigtsen i rollen som mannen Kathrine Moholt skal tafse på i kveld må jo fjortisen få det med seg... Jeg leser Allsang på Skansen og tenker at du er et par døgn for sent ute.... Ikke helt vant til at du skal se Allsang på grensen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå