Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Harpesentert konsert i kveld - i tillegg til å høre Debussy og Saint Saëns ha jeg lært at en harpe lages av ett stort stykke lønnetre, veier 40 kilo og har syv pedaler. At de røde strengen er c-strenger visste jeg faktisk fra før av. Dessuten var den russiske distriktsmusikeren fra Voss og resten av strykekvartetten tilbake.

Skrevet

Lykken er en sms fra kommunen om at vannet er stengt med umiddelbar virkning og ikke er ventet tilbake før i 12-tiden i morgen. Det forklarer jo hvorfor jeg syntes det var uvanlig mye og bevegelig vann i veien da jeg var ute for en drøy time siden...

Skrevet

Har vannet stukket av fra rørene sine? Makan til oppførsel,da!

Skrevet

Nåh, så... Det er derfor man skal ha kriselager av vann på loftet altså. Got it! :opplyser:

Skrevet

Det du strengt tatt først og fremst vil ha nytte av å ha på loftet - eller kanskje aller helst i hagen - er en utedo... Trekvart døgn uten vann i springen går alltids greit (dessuten ble det opprettet vannpost hvor man kunne hente drikkevann), men å ikke ha fungerende do i mer enn noen få timer... Jeg tilbragte natten på Hotell Skravla, det virket som den beste løsningen.

Og hvorvidt det er vannet eller røret som skal ha skylda er uklart...

Skrevet

Oslo kommune melder at jeg har vann i springen igjen :danser: 

Skrevet

Tumler er vel egentlig ikke et navn som skremmer dine konkurrenter når du er alpinist...

Skrevet

Godt med vann igjen. Manglende fasiliteter er det verste med manglende vann. Ikke så mye annet å gjøre i Oslo enn å finne noen som har fungerende do.

Skrevet

Dagens beste banner på tribunen i Åre: Å fy! Han der har nok trent... :rulle: 

Henrik Kristoffersen har definitivt trent! :flagg: :hoppendeglad:

Skrevet

Der de andre alpinistene gjerne starter med å trekke fram lagkompiser og støtteapparatet, snakker Kristoffersen kun om faren og teamet på skifabrikken. Det sier jo en del om innstillingen - og om hvorfor han aldri vil bli like høyt elsket som Svindal og Jansrud.

Skrevet
12 timer siden, Daria skrev:

Det du strengt tatt først og fremst vil ha nytte av å ha på loftet - eller kanskje aller helst i hagen - er en utedo...

Det minner meg om fordums opplevelse. På besøk hos venninne i Trøndelag og så røk vannledningen i boligfeltet der hun bodde. Vannet fosset nedover gata (og svært lite i springen - faktisk intet). En rask sjekk tilsa at tannpuss til nød kunne foretas med Farris, men øvrige...hm...forehavender ble litt verre. Dermed tok vi med oss bøtter og trasket til en bekk i nærheten. :ler: Funka fint det. 

Skrevet

:rulle: Det gjelder å være løsningsorientert. Det er dog begrenset med bekker med skjermet beliggenhet i Oslo sentrum - og sjøbadet på Tjuvholmen er ikke så fristende på denne tiden av året... 

Skrevet

Yr påstår at det er strålende sol ute - skyene utenfor vinduet mitt påstår noe helt annet...

Skrevet

Ikke bare har jeg strøket klær - jeg har strøket tøyservietter. Det må jo kvalifisere til triple husmorpoeng...

Skrevet
16 timer siden, Daria skrev:

:rulle: Det gjelder å være løsningsorientert. Det er dog begrenset med bekker med skjermet beliggenhet i Oslo sentrum - og sjøbadet på Tjuvholmen er ikke så fristende på denne tiden av året... 

Isbading er regnet for å være sunt! :opplyser:

Skrevet

Melder meg som konkurrent i "husmorpoengsanking". Vasker to sett håndklær og dermed må jeg løpe og holde på vaskemaskinen hver gang den begynner å sentrifugere. Våte håndklær er tungt. 

Gjelder det som styrketrening?

Skrevet

Det høres hvertfall ut som om vaskemaskinen kunne trenge litt selvstendighetstrening - den bør jo kunne sentrifugere uten at noen holder rundt den...

Jeg har vært på lørdagsutflukt til hektene... :fnise: Sånn apropos husmorpoeng, forsåvidt - jeg trengte hekter for å fikse et par klesplagg.

Skrevet

Det er noe litt udefinerrt creepy over kveldens første mello-bidrag, og ikke bare fordi de har tatt navnet sitt fra et skjellettfunn... En av dem er visst halvt norsk, men det trenger vi jo ikke snakke så høyt om...

Skrevet

Dolly Style er tilbake. *angst*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...