Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

Du føler for en utstoppet påfugl på badet, ja? Gubben her var litt usikker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler, etter å ha sett disse bildene, at en påfugl hever ethvert rom. Litt mer usikker på om jeg får med naboene på reven på trappegelenderet...

Skrevet

:hoho: Den reven tror jeg hvertfall ikke er lov i trappa...

Skrevet

...men jeg fikk forsåvidt tilbud om å overta en rev etter mormor - pelsjakkevarianten.

Skrevet
1 minutt siden, Daria skrev:

...men jeg fikk forsåvidt tilbud om å overta en rev etter mormor - pelsjakkevarianten.

Ikke stola?

last ned.jpg

Skrevet

Nei, jeg er ikke etterkommer av enkefru Stengelføhn-Glad...

Skrevet

Klokka er ti og jeg har allerede spist frokost, slett ikke verst... *store ambisjoner* Nå¨er dagens spørsmål om man skal dra seg opp og ut og få unnagjort et par ikke-så-viktige-ærend før alpin-VM kl 12.30, eller drøye det til i morgen (når det ikke er noe vm-renn å stresse hjem til)...

Skrevet

Snø i kløften er kaldt! :fryser: Jeg skulle bare ut og kvitte med med papirsøppel og glemte at kombinasjonen utringet topp og jakke og tett snøvær burde bety skjerf...

Skrevet

:tunge1:

Men altså - Michael Ball skal gjøre Les Mis igien! :daane: I konsertversjon, i London, som Javert!  *dypt splittet mellom entusiasme og skepsis* Han har fortsatt så godmodig babyface at det er vanskelig å se ham for seg i den rollen, dessuten er jeg jo allerede identitetsforvirret på hans vegne...

Skrevet

Jeg har vært i byen og kommet tomhendt hjem igjen (til tross for at jeg på et tidspunkt befant meg inne på et prøverom på Indiska, sammen med to skjørt og tre kjoler, alle på salg), men jeg fant litt inspirasjon på Stoff og stil og skal nok tilbake ved en passende anledning...

Dessuten fant jeg nok en gang, denne gangen på Indiska, et eksempel hvordan ansatte effektivt kan få kunder til å føle seg i veien. Jeg sto ved et salgsstativ og kikket, da en ansatt kom vandrende med en armfull klær som tydeligvis skulle henges på akkurat det stativet. I stedet for å faktisk anerkjenne at jeg sto der - et Unnskyld, jeg skal bare henge på plass disse hadde holdt lenge - bare stiller hun seg rett ved siden av meg og dytter unna klær for å lage plass - og dytter det jeg så på ut av hendene mine samtidig. Jeg holdt å å komme med et lett spydig Beklager at jeg står i veien, men jeg bare himlet med øynene og gikk til et annet stativ. Kundebehandling er åpenbart et fremmedord for mange... 

Skrevet

Hun har jo aldri vært god, men å saksøke noen for ærekrenkelse fordi de siterer hennes egne utsagn er det jo klasse over...

Skrevet

Jeg har tilbragt store deler av ettermiddagen og kvelden under et pledd sammen med Oda Krogh, Mae West og en (oppdiktet) britisk polfarer fra viktoriatiden, med sjokoladekjeks og kannevis med te i umiddelbar nærhet. Time well wasted, som det heter... :ac: 

Skrevet

Jeg fant forresten, apropos gårsdagens minneverdige boligannonse et gullpåfugl-strykemerke på Stoff og stil i dag. Jeg vurderte det... :fnise: 

Skrevet
På 5.2.2019 den 21.27, Daria skrev:

05.02: En lest, ingen kjøpt.

Etter å ha lest den siste i kvartetten til Kerstin Ekman skjønner jeg bedre hvorfor den ikke er med i ettbindsutgaven. Selv om det foregår i samme miljø, er det en helt annen type bok, både i form og innhold.

07.02: To lest, ingen kjøpt.

Enkelte bøker må leses om vinteren, mens snøen laver ned og det er kaldt ute. Amy Sackvilles The still point er definitivt en av dem, om polfareren Edward Mackley, hans evig ventende hustru Emily og Julia, som flere generasjoner senere utforsker familiehistorien. Årets vakreste omslag, dessuten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...