Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet
13 timer siden, Skravla skrev:

Eller trøtt og slapp og klar for sengen......  Time will show. 

Ble det en sen kveld og påfølgende morgen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 time siden, Daria skrev:

Ble det en sen kveld og påfølgende morgen?

Var nok oppe et par timer, men det ble ikke så sent oppe i dag. Får se an i kveld hvor sent det blir - og heller legge meg skikkelig om jeg blir trøtt. :ler: 

Skrevet

Jeg har blingset på datoene og med største selvfølgelighet forsynt med meg andres vasketid :flau: Snart må jeg snike meg duknakket ned i vaskekjelleren og hente mitt ene tøy (med mindre noen med rette har stoppet maskinen og tømt den på gulvet) og håpe at jeg ikke treffer på en vred nabo underveis...

Skrevet
3 minutter siden, Daria skrev:

Jeg har blingset på datoene og med største selvfølgelighet forsynt med meg andres vasketid :flau: Snart må jeg snike meg duknakket ned i vaskekjelleren og hente mitt ene tøy (med mindre noen med rette har stoppet maskinen og tømt den på gulvet) og håpe at jeg ikke treffer på en vred nabo underveis...

Det er kjedelig. Håper naboen var forsinket og at vasken din er ferdig. 

Skrevet

Vask ferdig, ingen rasende nabo i sikte... Jeg blir jo så irritert selv når andre tar min vasketid, da er det litt pinlig å gjøre det selv ( i to timer, for sikkerhets skyld...) :sjenert:

Skrevet

Sånn flaks - i det jeg var ferdig med å se Guys and dolls, begynte La Bohème på Mezzo. Ikke umiddelbart overbevist av det visuelle (der har jeg flere flotte oppsetninger å sammenlikne med), men musikken er jo alltid vakker.

Skrevet (endret)

Bohemene ser ut som et litt utdatert boyband med langt fremskreden brunkremavhengighet. Musettas snart forkastede kavaler er definitivt scenens mest attraktive...

Endret av Daria
Skrevet

Og så sto man opp til nyheten om at Aksel Lund Svindal legger opp... Selv ikke hans karriére (eller kne) kan vel vare evig, at dette ble hans siste sesong er sånn sett ikke noe stort sjokk.

Skrevet

Dagens sang-jeg-helt-hadde-glemt-og-fikk-et-plutselig-og-gledelig-gjenhør-med-på-bussen:

Det er mulig at jeg i ren og spontan begeistring nynnet med et øyeblikk - hun i nabosetet kikket hvertfall opp... :plystre: 

Skrevet

Rasmus Windingstad er jo søt - det er helt innafor å innrømme at å kjøre Kitzbühel for første gang er skummelt :fnise: Godt det står folk klare til å fylle tomrommet Aksel Lund Svindal vil etterlate seg, både når det gjelder det sportslige og å gjøre gode og sjarmerende tv-opptedener...

Skrevet (endret)

Jeg følger håndballfinalen på (reklamefri) dansk tv - om ikke annet er stemningen sannsynligvis bedre der så langt... :fnise: 

Endret av Daria
Skrevet

De danske kommentatorene synes det har vært en litt lite spennende finale, nivåforskjellen har rett og slett vært for stor - men det kan vi godt leve med... :ler: 

Skrevet

Ja, de var suverene. Svært fortjent.

Skrevet (endret)

Har ikke fått med meg noe jeg. Har hatt besøk fra Stavanger og det har bare vært skravling og latter her. 

Endret av Skravla
Skrevet
På 24.1.2019 den 11.25, Daria skrev:

24.01: Syv lest, seks kjøpt.

Hei hvor det går - drøyt tre uker inn i det nye året ligger jeg foran fjoråret, som var tiårets beste. men det kan fort snu... Den nyeste på ferdiglestlista er Anne Wichstrøms bok om kvinnelige malere før 1900 - Kvinneliv, kunstnerliv. Det er ikke helt usannsynlig at forfatterens biografi om Oda Krogh, som ha stått forsømt i bokhylla i årevis, blir et naturlig sted å fortsette... (I antall kjøpte ligger jeg forøvrig bak fjoråret, hvertfall så lange Tanum somler med å få sendt bestillingen... *trommer utålmodig med fingrene* )

27.01: Åtte lest, seks kjøpt.

Bind tre av Kerstin Ekman er ferdiglest. Bind fire ankommer forhåpentligvis jobben på tirsdag.

Skrevet

:sno: :sno: :sno: 

Også kalt føre for kort skjørt og høye støvler... Skjønt, så mye måkebråk som det var utenfor her i natt (jeg setter stor pris på at de måker, for all del, men kan de ikke gjøre det litt mer stille...?) bør fortauene være noenlunde framkommelige. Har en plan om årets første lunsj og lyrikk i dag, men da bør jeg komme meg opp av sofaen og inn i nevnte skjørt og støvler snart.

Skrevet (endret)
15 timer siden, Daria skrev:

27.01: Åtte lest, seks kjøpt.

Bind tre av Kerstin Ekman er ferdiglest. Bind fire ankommer forhåpentligvis jobben på tirsdag.

28.01: Åtte lest, syv kjøpt.

Det er jo ikke mulig å gå forbi når Norli lokker med Salg - 70% avslag!. Om den boka jeg endte med å kjøpe, om et palazzo i Venezia og kvinnene som har bebodd det, var en del av dette salget? Selvfølgelig ikke... 

Endret av Daria
Skrevet

Joachim Rafaelsen leste et ganske eklektisk utvalg dikt i dag, tilsynelatende fullstendig uten rød tråd. Overgangen fra Knut Ødegaards sterke dikt om syriske flyktninger til Gro Dahles sovende pave var muligens litt i overkant brå, men når han fyller på med både Inger Hagerups lykke og André Bjerkes syndefall klager jeg jo ikke... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...