Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

:bond: 

Jeg må ut herfra - NÅ!

Takk skal dere ha - begge to! :murvegg:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, Rosalie skrev:

Er vi litt frøken Ansvarsfraskrivelse i dag? :erter:

Æres den som æres bør, heter det - man skal jo ikke påberope seg andres arbeid...

52 minutter siden, Rosalie skrev:

Ellers takk, så nok av dem på twitter forleden - den linken ser jeg ingen grunn til å åpne (men mange grunner til å la være...).

20 minutter siden, Roadrunner skrev:

:bond: 

Jeg må ut herfra - NÅ!

Takk skal dere ha - begge to! :murvegg:

Klor? :perebrus:

Skrevet

Jeg vil gjerne ta til orde for straffetiltak - økonomiske, korporlige, akademiske - for bedrifter som faktisk skriver kjangse i stedet for sjanse på facebook :pisk: 

Skrevet

Holder meg unna alle linker. Virker som at det er lurest her inne i dag. :ler: 

Skrevet

Jeg hadde en plan om at dagen skulle sentrere rundt aktiviteter i vaskekjelleren, men så ble det sol og blå himmel, og det må man jo utnytte når man kan på denne tiden av året. Ergo havnet resten av frokostteen i en termokopp, klesvasken ble utsatt til morgen og jeg vandret ned til sjøen og hilste på svanene. Lese-ute-sesongen er dessverre over selv om det så fristende ut - to minutter på en benk (og jeg valgte en av de få uten synlig rimlag...) er alt som skal til for å bli ubehagelig kald, selv gjennom ullkåpe og ytterligere tre lag med klær...

Skrevet

Dagens mest velplasserte leif:

– Det er ikke noe annet dritt, for å kalle en skade for spade

:fnise: 

Forøvrig er jeg, helt uten å ha hørt den aktuelle låta, på Rein Alexanders side her. Det er en ren prinsippsak...

Skrevet

Siden gårsdagens Børli-forestilling varte lenger enn jeg hadde regnet med og jeg var lur og gikk og la meg uten å ta veien om sofa og skjermer da jeg kom hjem (uten at jeg var noe tidligere våken i dag av den grunn...), ble det ingen julekalender i går. Dermed ble det to episoder på rappen i dag, og jeg kan fortelle at Jon Blund-episodene for 4. og 5. desember foregår i samme omgivelser. samme skøytebane (med ishockey den ene dagen og kunstløp den andre), samme blokk og samme stue, med de samme broderte bildene i hylla.  Er dere ikke glade for at jeg legger merke til sånne ting og videreformidler dem...? :fnise: 

Skrevet
På 3.12.2018 den 22.10, Daria skrev:

Fortsatt 03.12: En lest, en kjøpt.

Årets svært lokale trend er åpenbart selvbiografiske oppvekstromaner fra Oslo - nå Sigrid Undset.

05.12: To lest, en kjøpt.

Tolv år ble ikke utgitt i Undsets levetid, manuskriptet ble funnet først i 1997 - og slutter midt i en setning, med et komma.

Skrevet

Det ser ut som om desembers store problemstilling blir om det kan bli jul uten håndballfinale... :vetikke: 

Skrevet

:vinke:

La meg etter første omgang i går, så jo heller stusselig ut det der. Norge som pleier å ha solid forsvarsspill surret jo som bare det. Og hvis ALLE skyter høyt på keeper, og ALLE treffer tverrligger/treverket, hvorfor er det ingen som vurderer å sette skuddene noe lavere? :klo:

Skrevet

Jeg zappet bare innom et par ganger. Det vil jo bli skandale om de ryker så tidlig...

Skrevet

Jeg synes jo det er forferdelig unødvendig av ryggen å begynne å krangle sånn helt uten videre. Heldigvis ikke så ille som det har vært et par ganger tidligere - jeg kan reise meg uten støtte og ta på meg sokker og sko, det lover jo godt... Legevaktlegen sist konstaterte jo nesten uanstendig munter at Det er helt ufarlig - men ganske vondt, så så lenge jeg er noenlunde mobil er det neppe så alvorlig. Dristet meg ut på en tur i retning apoteket - bevegelse skal jo være bra, utvalget smertestillende tilgjengelig i heimen var minimalt og om det skulle gå helt skeis går det både buss og trikk (og taxi) i retning legevakta rett utenfor apoteket *planlegger for alle eventualiteter* Utflukten ble kronet med hell, det er nå både voltarol og paracet i huset (og i meg) - dessuten snødde det ute :hoppendeglad::sno:

Skrevet

Greit å ha et arsenal av smertestillende når ryggen krangler. Husker med glede voltaren fra sommeren. :ler: 

Skrevet

Første gang ryggen klikket skikkelig (jeg våknet en morgen og oppdaget at jeg ikke klarte å reise meg...), fikk jeg voltaen i sprøyteform på legevakta - jeg følte meg som Lasarus :fnise: 

Skrevet (endret)

Intet sier julestemning som skjønnsyngende og velstelte menn i dress (det måtte i så fall være paljettbefengte homser, og deres tid skal komme...) - jeg har fått min livsnødvendige desemberdose nordiske tenorer og alt er vel i verden... :tree:

Endret av Daria
Skrevet

Litt mer avventende til kveldens Ti på topp - 2009? Hørte jeg på musikk da...? :vetikke: Og nei, Stian - legekontoret mitt har ikke Se & Hør, verken fra 2009 eller senere.

Skrevet

Av de fire deltagerne har jeg hørt om Sofie Elise - det er jo ikke til å unngå - de andre tre er fullstendig ukjente. Kanskje jeg skal vie kvelden til min nye gode pærete og de siste kapitlene til Madeleine Albright istedet...? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...