Gå til innhold

The Daria diaries

Fremhevede innlegg

Skrevet

1. desember! :nissegutt: Nå er det fritt fram for julemusikk, pepperkaker og akt som hører med. Dagens oppfordring:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Storebror (ca 4) kommer løpende og klasker til lillebror (ca 1,5) i ansiktet. Ikke med vilje, bare med kombinasjonen stor entusiasme, manglende koordinasjon og akkurat riktig høyde... Lillebror går litt betuttet i bakken, men det storebror som gråter - han fikk jo vondt i hånden... :fnise:  Jeg klarte å la være å fnise der jeg satt på en benk en halvmeter unna... Jeg klarte også å unngå både mummikopper på salg (selv om den med Tufsla og Vifsla og rubinen er veldig fin...), sennepsgule vanter med knapper på Accessorize (men jeg setter min lit til romjulssalget), termokopp med tucaner  og årets julesmykker både her og der - jeg har jo så det holder (av alt det overnevnte, igrunnen)... Fikk kjøpt bursdagsgave til søster, da - det var målet for utflukten.

Skrevet

Adventsstjerne og -pynt er hentet opp fra kjelleren - hvis jeg faktisk får alt opp og på plass i løpet av kvelden blir jeg nesten litt imponert...

Skrevet (endret)

Stjernen er på plass i vinduet og Bugge Wesseltoft spiller i bakgrunnen, Skomakergata-dvden ligger klar og jeg har ennå ikke åpnet dagens kalenderluke. Det store spenningsmomentet er om jeg har lilla stearinlys i skuffen - det husker reg jo aldri å sjekke i tide...

Endret av Daria
Skrevet

Her er ting hente opp fra kjelleren, men ikke på plass. Jeg får ta en runde i morgen for nå orker jeg ikke. 

Har sippet meg gjennom en julekonsert med Anita Skorgan og Rein Alexander. 

Skrevet

Jeg hadde lys, så nå står staken klar til i morgen. Den elektriske syvaramede lysestaken (Claes Ohlsons finest) har fått plass i kjøkkenvinduet, julekalenderen er åpnet (mørk sjokolade med kirsebærfyll :sikle: ) og første episode av Skomakergata sett. Jeg kom på at jeg har en gammel skomakerlest lik den skomaker Andersen har et sted i kjellerboden (ikke spør...), egentlig er den jo ganske dekorativ...

Nå: Debussy-konsert på svt. Samt julekake - med sukater, det er viktig...

Skrevet

Cryosauna ( :fryser:) reklamerer i fb-feeden min: Forbrenn julematen før du har spist den! Skeptisk...

Skrevet

Familiebursdagsfeiring unnagjort - kudos til svoger, som kom rett fra to uker jobbreise i Asia. Nå er det snart tid for å tenne adventslys, åpne kalender og se Skomakergata, jeg må bare fylle tekannen først...

Skrevet

Koselig med familiefeiring! Vi var også på familiebesøk i går, veldig koselig å se de to "små" igjen (som ikke er så små lengre, men heldigvis ikke for store for rause klemmer).

Skrevet

De små vokser her også, pussig bok... Eldste feiret 11 år i går :daane:

Skrevet

03.12: Ingen lest, en kjøpt.

Jeg har vært både på Norli i Universitetsgata, Tanum på Paleet og Fretex i dag - det som er verdt å merke seg her er jo at det bare ble én... Selvbiografien til en lett skandaløs sosietetskvinne, hun finner nok likesinnede i biografihylle min... :fnise: 

Tehyllen har også fått påfyll i dag, det lø en velduftende pakke fra Stockholm i postkassen. Gløggte til julekake og kalender i ettermiddag, tenker jeg... Men kalenderlys fant jeg ikke i dag, hverken på nille eller andre steder. Dvs, Coop hadde et stort og fancy med stake til litt mer enn jeg hadde sett for meg - så+ fint var det ikke...

Skrevet

Karin Lunden (rekk opp hånden alle som i likhet med meg fortsatt primært forbinder henne den lett vulgære Lilleba i Familiesagaen de syv søstre (og til alle som med hell hadde fortrengt den serien - gleden er på min side :nigo: )) sto for lunsj & lyrikk i dag - i anledning at det i går var 75 år siden han døde sto Nordahl Grieg på programmet. Hun er litt av Liv Ullmann-skolen, det blir så inderlig og dramatisk deklamerende med lange kunstpauser og overtydelige r'er at det blir på grensen til det parodiske. Men jeg har visst Griegs samlede på hylla (kassert bibliotekseksemplar i uslitelig grønn 60-tallsinnbinding og merket Norske statsstødde Folkebokssamlinger), så jeg burde jo la meg inspirere.

Skrevet

Fortsatt 03.12: En lest, en kjøpt.

Årets svært lokale trend er åpenbart selvbiografiske oppvekstromaner fra Oslo - nå Sigrid Undset.

Skrevet

Av og til hører man setninger man så gjerne skulle hatt mulighet til å følge opp og få lange forklaringer til. Musikalnettradioen jeg hører på tar imot sangønsker pr telefon, og nå var det akkurat en som ønsket seg en sang fra Matilda-musikalen -I'm a massive Roald Dahl fan, I even had a Roald Dahl themed wedding... Attehæ? Roald Dahl-bryllup? Jeg vil vite mer! Ikke minst om det ble servert fasaner og store fersken... :fnise: 

Skrevet

Bildene i hodet... *grøss*

Sitat

Og når vi først er i gang, ville noen bedt Knausgård feire en eller annen høythengende litteraturpris med en poledance, eller å be ekteparet Moser feire Nobelprisen i medisin med ballongdansen, for å velge noe mer kjønnsnøytralt?

Skrevet

Takk for at du delte bildene i hodet. Nå må jeg legge hjernen til bleking. Og jeg som egentlig har gansje mye å gjøre i dag. 

Skrevet

Ikke skyld på meg, skyld på Jacob Lund hos Aftenposten. Det var han som begynte...

Skrevet

Er vi litt frøken Ansvarsfraskrivelse i dag? :erter:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...