Skravla Skrevet 8. november 2019 #23321 Del Skrevet 8. november 2019 25 minutter siden, Daria skrev: Men snille Stian - Nikita i Elton Johns sang er ikke en kvinne... Men Elton sang jo om en dame.... rent bortsett fra at Nikita er et mannsnavn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8. november 2019 Forfatter #23322 Del Skrevet 8. november 2019 Godt Bjørn Eidsvåg er en mann med humor... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8. november 2019 Forfatter #23323 Del Skrevet 8. november 2019 1 minutt siden, Skravla skrev: Men Elton sang jo om en dame.... rent bortsett fra at Nikita er et mannsnavn Det er ingen personlige pronomen i teksten - og Elton John har senere sagt at han hele tiden var klar over at Nikita er et mannsnavn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8. november 2019 Forfatter #23324 Del Skrevet 8. november 2019 Men hvem er han skallede jærbuen? Han ser jo så kjent ut, men jeg klarer ikke plassere ham... Bergenseren aner jeg ikke hvem er uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 8. november 2019 #23325 Del Skrevet 8. november 2019 1 minutt siden, Daria skrev: Men hvem er han skallede jærbuen? Han ser jo så kjent ut, men jeg klarer ikke plassere ham... Bergenseren aner jeg ikke hvem er uansett Han flintisen er i luksusfellen og bergenseren er i Tid for hjem på Tv2. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8. november 2019 Forfatter #23326 Del Skrevet 8. november 2019 MGP-poeng til meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8. november 2019 Forfatter #23327 Del Skrevet 8. november 2019 Akkurat nå, Skravla skrev: Han flintisen er i luksusfellen og bergenseren er i Tid for hjem på Tv2. Ah, jeg ser ikke på noen av delene. Men det må jo sies at interiør ikke var det første jeg ville gjettet på som bergenserens fagområde... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 8. november 2019 #23328 Del Skrevet 8. november 2019 2 minutter siden, Daria skrev: Ah, jeg ser ikke på noen av delene. Men det må jo sies at interiør ikke var det første jeg ville gjettet på som bergenserens fagområde... Han er snekker i ombyggingene. Og har han vært med på Skal vi danse, tro... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8. november 2019 Forfatter #23329 Del Skrevet 8. november 2019 Nok et program jeg ikke ser på... Men jeg tror jo mer på ham som snekker enn som interiødesigner. Hjelpes, så elendige de er på James Bond-låter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 8. november 2019 #23330 Del Skrevet 8. november 2019 Dette er virkelig et fjåsete og tåpelig program...... Skjønner godt hvorfor jeg ikke ser det. Trodde 1981 kunne være moro, men det mangler en masse på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8. november 2019 Forfatter #23331 Del Skrevet 8. november 2019 90-tallsprogrammene har hatt høy nostalgifaktor Som stort sett alle underholdningsprogrammer av dette slaget kommer det veldig an på gjestene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 8. november 2019 Forfatter #23332 Del Skrevet 8. november 2019 Jeg syntes nettbrettet ladet så tregt. Det viste seg at å sørge for at laderen faktisk sto i kontakten hadde en ganske umiddelbar effekt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 9. november 2019 Forfatter #23333 Del Skrevet 9. november 2019 Det er lørdag formiddag og snø ute. Alle mine instinkter tilsier at det burde være vintersport på tv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 9. november 2019 Forfatter #23334 Del Skrevet 9. november 2019 På 3.11.2019 den 20.59, Daria skrev: 03.11: En lest, ingen kjøpt. Årets fjerde(!) donning Victoria-relaterte boker unnagjort, om hennes engasjement og/eller innblandig i barnebarnas potensielle giftemål. Med fokus mer på dynastiske funksjoner enn ekteskapelig lykke, når sant skal sies, men i etterpåklokskapens tegn er det jo lett å tenke at hun var inne på noe når hun gjorde det hun kunne for å forhindre Alexandra av Hesse i å gifte seg med den russiske tsarevitsj Nikolai... 08.11: To lest, ingen kjøpt. Och i Wienerwald står träden kvar av Elisabeth Åsbrink var ikke, som jeg trodde, en roman basert på faktiske hendelser og brev, men en sakprosabok om en østerrisk jødegutt ble sendt til Sverige rett før krigen og foreldrene hans, som skrev til ham hver dag så lenge de kunne. Baksideteksten gjør et stor nummer ut av at han blir venn med Ingvar Kamprad, som på den tiden hadde nazi-sympatier, men det opplevels ikke som noe stort eller viktig poeng i historien, den står godt på egne ben uten kjendiskrydder. At det er fullt mulig å ha antipatier mot en gruppe mennesker og likevel knytte vennskapsbånd med enkeltindivider i den grupper er jo strengt tatt ikke noe nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 10. november 2019 Forfatter #23335 Del Skrevet 10. november 2019 -Se hvor ekspertene mener Helland bør dra. *nynner umiddelbart på Beraneks gamle slager* Kveldens fotballkommentatorsitat så langt må forøvrig være Ole Martin Årsts orginale bilde spenst som et syltetøyglass Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 10. november 2019 Forfatter #23336 Del Skrevet 10. november 2019 Det er jo litt vanskelig å ikke lure på hva Horneland har imot Pål André Helland, når man ser hvordan han preger kampene når han endelig får sjansen... Men overtidsseier smaker uansett og alltid godt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 11. november 2019 Forfatter #23337 Del Skrevet 11. november 2019 (endret) Uka starter med snø og togforsinkelse, Arvingarnas Eloise på hjernen av uklare grunner og fantasier om å kaldkvele utvalgte medpassasjerer, av helt åpenbare grunner. Det meste er med andre ord som vanlig... (Stavekontrollen ville gjerne rette kaldkvele til Maldivene. Også kalt ønsketenkning og virkelighetsflukt... ) Endret 11. november 2019 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 11. november 2019 Forfatter #23338 Del Skrevet 11. november 2019 Mimeleken på jobb - vil eleven som står ved skranken ha saks eller stiftemaskin...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 11. november 2019 #23339 Del Skrevet 11. november 2019 8 timer siden, Daria skrev: Mimeleken på jobb - vil eleven som står ved skranken ha saks eller stiftemaskin...? Gi'n en hullmaskin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 11. november 2019 Forfatter #23340 Del Skrevet 11. november 2019 På 9.11.2019 den 15.20, Daria skrev: 08.11: To lest, ingen kjøpt. Och i Wienerwald står träden kvar av Elisabeth Åsbrink var ikke, som jeg trodde, en roman basert på faktiske hendelser og brev, men en sakprosabok om en østerrisk jødegutt ble sendt til Sverige rett før krigen og foreldrene hans, som skrev til ham hver dag så lenge de kunne. Baksideteksten gjør et stor nummer ut av at han blir venn med Ingvar Kamprad, som på den tiden hadde nazi-sympatier, men det opplevels ikke som noe stort eller viktig poeng i historien, den står godt på egne ben uten kjendiskrydder. At det er fullt mulig å ha antipatier mot en gruppe mennesker og likevel knytte vennskapsbånd med enkeltindivider i den grupper er jo strengt tatt ikke noe nytt. 11.11: Tre lest, ingen kjøpt. Bind to av Hoems slåttekar og utvandrere er ferdig. Jeg blir jo litt ekstra interessert når noen av karakterene hans blir nybyggere i Canada - det var der utvandrerne i min slekt havnet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå