Daria Skrevet 14. august 2019 Forfatter #22681 Del Skrevet 14. august 2019 (endret) Valgkampen er offisielt i gang - jeg har hatt årets første parti på døra. -Hei, jeg lurte på om du hadde bestemt deg for hva du skal stemme ved årets kommunevalg? -Nå har jeg igrunnen vært medlem i SV i mange år... -Da skjønner jeg jo at jeg ikke kommer noen vei her. Godt valg, da. ...sa den smilende og åpenbart intelligente unge mannen i Unge Høyre t-skjorte og gjorde ikke engang noe forsøk på å finne fram en løpeseddel før han gikk videre til naboen. Endret 14. august 2019 av Daria 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 14. august 2019 Forfatter #22682 Del Skrevet 14. august 2019 Det jeg vil vite er hva som skjedde før dette - han er jo så andpusten i begynnelsen at han knapt klare å prate Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 14. august 2019 Forfatter #22683 Del Skrevet 14. august 2019 Det begynner å bli kjøligere om kveldene - det er ikke lenger en selvfølge at verandadøren stå på vid gap til jeg legger meg, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 14. august 2019 #22684 Del Skrevet 14. august 2019 Det er også litt mer utfordrende å kollapse i hengekøye på veranda når man kommer fra jobb. *har tatt i bruk sovepose som "pledd" * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 14. august 2019 #22685 Del Skrevet 14. august 2019 Opplyser at jeg har ullsokker - om enn tynne - på beina. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 14. august 2019 Forfatter #22686 Del Skrevet 14. august 2019 (endret) Jeg har både solhatt og sjal liggende rett innenfor døren - de er stadig oftere i bruk samtidig Det gjør meg egentlig ingenting at det blir litt kaldere, jeg har nok klær å ta av Leselyset forsvinner også tidligere, det er vanskeligere å gjøre noe med... Endret 14. august 2019 av Daria Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 14. august 2019 #22687 Del Skrevet 14. august 2019 Jeg har lampe på verandaen, men det blir mørk allikevel. Ikke helt lese/arbeidslys i den lampen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 14. august 2019 Forfatter #22688 Del Skrevet 14. august 2019 En lampe som gir skikkelig leselys blir fort litt for kraftig til å være utelampe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 14. august 2019 #22689 Del Skrevet 14. august 2019 I fjor sommer da det var varmere lengre så tok jeg med meg en ekstralampe ut. Jeg har jo stikkontakt der også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 14. august 2019 #22690 Del Skrevet 14. august 2019 18 minutter siden, Daria skrev: Jeg har både solhatt og sjal liggende rett innenfor døren - de er stadig oftere i bruk samtidig Det gjør meg egentlig ingenting at det blir litt kaldere, jeg har nok klær å ta av Leselyset forsvinner også tidligere, det er vanskeligere å gjøre noe med... Svaret er "Kindle Paperwhite" - med baklys Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 14. august 2019 Forfatter #22691 Del Skrevet 14. august 2019 Men det funker så dårlig til papirbøkene mine... Jeg har led-lampe til å henge rundt halsen, men lys-sirkelen den lager er egentlig litt liten til å kunne lese komfortabelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 14. august 2019 Forfatter #22692 Del Skrevet 14. august 2019 Lurer på om sangboksamlingen hans er større enn min...? (Nok en TenSing-klassiker, forøvrig) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 14. august 2019 Forfatter #22693 Del Skrevet 14. august 2019 Trondheim kommune har funnet lovhjemmel for å regulere el-sparkesykler - det høres lovende ut...*lei* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 15. august 2019 #22694 Del Skrevet 15. august 2019 9 timer siden, Daria skrev: Trondheim kommune har funnet lovhjemmel for å regulere el-sparkesykler - det høres lovende ut...*lei* Ja takk. Kan Oslo gjøre det samme - veldig fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 15. august 2019 #22695 Del Skrevet 15. august 2019 (endret) Det er så kjekt når man kommer på jobb og lyset ikke virker. Det blir litt mørkt. Men all strøm fra stikkontakter funker og lyset i enkelte rom virker...... bare ikke på kontorene. Sikkert et hint om at vi bør komme oss ut i solen. Endret 15. august 2019 av Skravla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 15. august 2019 Forfatter #22696 Del Skrevet 15. august 2019 På 10.8.2019 den 21.15, Daria skrev: 10.08: Seks lest, ingen kjøpt. Malurtveien 10 av Maria Sand, om katastrofetenkning, angst og arvesynd i fem generasjoner katolsk teaterfamilie. 15.08: Syv lest, ingen kjøpt. Midt inne i mine dagligdagse søk i google og goole maps ligger det stedsnavn fra et sumpomåde på grensen mellom India og Bangladesh. Det er Amitav Ghoshs skyld/fortjeneste - The hungry tide foregår i Sundarbans, som jeg må innrømme å aldri ha hørt om... I motsetning til det jeg har lest av ham tidligere, er denne romanen lagt til nåtiden - modernitet møter tradisjon og myter, men naturen har uansett siste ordet... Jeg lærer alltid masse av å lese Ghosh, denne gangen blant annet om elvedelfiner og massaken i Marichjhapi, uten at det går på bekostning av de litterære kvalitetene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 15. august 2019 Forfatter #22697 Del Skrevet 15. august 2019 7 timer siden, Skravla skrev: Det er så kjekt når man kommer på jobb og lyset ikke virker. Det blir litt mørkt. Men all strøm fra stikkontakter funker og lyset i enkelte rom virker...... bare ikke på kontorene. Sikkert et hint om at vi bør komme oss ut i solen. Så dere lyset til slutt? Hvis ikke var det jo ganske fint ute i solen - så fint at alle benkene jeg hadde sett for meg var opptatt. Godt lesetreet mitt i det minste var ledig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 15. august 2019 #22698 Del Skrevet 15. august 2019 Ja, vi så lyset rundt lunsjtider. Da hadde et par elektrikere jobbet effektivt et par timer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 15. august 2019 Forfatter #22699 Del Skrevet 15. august 2019 Verdens eldste yrke. Herren sa "Bli lys!", og elektrikerne hadde allerede opplegget klart... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 15. august 2019 Forfatter #22700 Del Skrevet 15. august 2019 Dagens "må kjøpe det bare fordi det finnes"-oppdagelse på matbutikken: After Eight med mango og ananas. Den smaker på ingen måte vondt, den føles bare litt unødvendig - After Eight trenger jo ingen forbedringer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå