Fluffe Skrevet 14. mars 2010 #41 Skrevet 14. mars 2010 (endret) fint at du ikke lager egene tolkninger da du påstod jeg skrev -hvis du mister den du elsker fordi du velger å få hans barn så var han ikke mye å ta vare på i utgangspunktet. jeg skrev -jeg har ikke lyst å lage ett helvette og miste den jeg elsker pga ett barn som ikke var planlagt. (jeg gidder ikke å beholde ett barn og ødlegge ett forhold. ett ufødt og uplanlagty barn er ikke verdt det ) Neste gang bruk sitat funksjonen i steden for å finne opp din egen tolkning!! Endret 14. mars 2010 av estella87
Concertina Skrevet 14. mars 2010 #42 Skrevet 14. mars 2010 fint at du ikke lager egene tolkninger da du påstod jeg skrev -hvis du mister den du elsker fordi du velger å få hans barn så var han ikke mye å ta vare på i utgangspunktet. jeg skrev -jeg har ikke lyst å lage ett helvette og miste den jeg elsker pga ett barn som ikke var planlagt. (jeg gidder ikke å beholde ett barn og ødlegge ett forhold. ett ufødt og uplanlagty barn er ikke verdt det ) Neste gang bruk sitat funksjonen i steden for å finne opp din egen tolkning!! Vel, du sier akkurat det jeg sa: at du ikke vil miste den du elsker fordi du får hans uplanlagte barn. At det for deg ikke er verdt det er en annen sak, men hvis det er sånn at dersom du hadde valgt å få dette barnet så hadde han gått fra deg så vil jeg si at han ikke er mye å ta vare på i utgangspunktet.
Fluffe Skrevet 14. mars 2010 #43 Skrevet 14. mars 2010 (endret) Vel, du sier akkurat det jeg sa: at du ikke vil miste den du elsker fordi du får hans uplanlagte barn. At det for deg ikke er verdt det er en annen sak, men hvis det er sånn at dersom du hadde valgt å få dette barnet så hadde han gått fra deg så vil jeg si at han ikke er mye å ta vare på i utgangspunktet. jeg hadde glatt valgt vekk barnet hvis han ikke ønsket det. om han hadde gått fra meg forde jeg hadde valgt å få ett barn han ikke ønsker så hadde jeg skjønt han jævlig godt. da er det dama det er noe galt med ikke mannen(ikke alltid-men som reglel. men jeg får vell alle gravide mødre på nakken nå forde jeg forsvarer menn i denne sitvasjonen). takk og pris blir jeg aldri satt i en slik sitvasjon Endret 14. mars 2010 av estella87
Snop Skrevet 14. mars 2010 #44 Skrevet 14. mars 2010 Én ting er at man skal ta hensyn til hva mannen ønsker, og at det er kjipt å beholde et barn mot hans ønske. Men det er minst like ille for mange å ta abort fordi mannen ønsker det. Når jeg tenker på hvor ekstremt knyttet jeg selv var til det lille livet som hadde startet i magen min synes jeg det er helt heslig at jeg lot et annet menneske "skremme" meg til å fjerne det livet og at jeg gikk og fortsatt må gå gjennom det fysiske og psykiske helvetet for at kjæresten min skulle få det bedre. Jeg var ikke klar i hodet når dette skjedde, men jeg ser jo nå at det beste ville være om han bare kunne tatt ansvar for sine handlinger og ikke skyve situasjonen under et teppe mens jeg alene må ta konsekvensene av dette. Jeg forstår ekstremt godt at folk får panikk når uhellet er ute, det gjorde jeg jo selv også, men nå mener jeg faktisk at dersom man ikke kan få barn sammen med den man har sex med så bør man faktisk ikke ha sex med ham/henne i det hele tatt. Jeg gikk på p-pillen og glemte ikke én eneste, men ble gravid likevel. Ja, det er mange mannfolk som hadde blitt forbanna og stukket om kjæresten beholdt et barn mot hans vilje, men jeg personlig vil aldri ha en sånn "mann" igjen.
Fluffe Skrevet 14. mars 2010 #45 Skrevet 14. mars 2010 det er så lett for folk som ønsker barn å si at man ikke skal ha sex hvis man ikke vil ha unge... jeg gidder da ikke leve ett helt liv uten sex forde det kan skje uhell. selv om man bruker prevasjon, da har man abort som alternativ. tviler på noen av dere klarer å ikke ha sex i livet
Snop Skrevet 14. mars 2010 #46 Skrevet 14. mars 2010 det er så lett for folk som ønsker barn å si at man ikke skal ha sex hvis man ikke vil ha unge... jeg gidder da ikke leve ett helt liv uten sex forde det kan skje uhell. selv om man bruker prevasjon, da har man abort som alternativ. tviler på noen av dere klarer å ikke ha sex i livet Jeg ser at det kan bli problematisk dersom man virkelig aldri ønsker å ha barn, evt pga sykdom osv ikke kan ta seg av et barn osv. Men da ville jo den naturlige tingen gjerne vært å sterilisere seg?
Fluffe Skrevet 14. mars 2010 #47 Skrevet 14. mars 2010 Jeg ser at det kan bli problematisk dersom man virkelig aldri ønsker å ha barn, evt pga sykdom osv ikke kan ta seg av et barn osv. Men da ville jo den naturlige tingen gjerne vært å sterilisere seg? eller bruker prevasjon..finnes jo de som plutselig ombestemmer seg i en alder av 40
Gjest Ts Skrevet 14. mars 2010 #48 Skrevet 14. mars 2010 eller bruker prevasjon..finnes jo de som plutselig ombestemmer seg i en alder av 40 Prevansjon er ikke alltid 100% sikkert vet du...
Gjest Ts Skrevet 14. mars 2010 #49 Skrevet 14. mars 2010 det er så lett for folk som ønsker barn å si at man ikke skal ha sex hvis man ikke vil ha unge... jeg gidder da ikke leve ett helt liv uten sex forde det kan skje uhell. selv om man bruker prevasjon, da har man abort som alternativ. tviler på noen av dere klarer å ikke ha sex i livet Men da må du også være i stand til å ta det ansvaret, om du skule måtte gjøre det. Det er snakk om et liv, kan ikke være så egoistisk. Jeg hadde ikke klart meg uten sex, og det er nå derfor jeg sitter i denne situasjonen nå! Men når situasjonen er der så vil jeg faktisk heller ta ansvar, ta konsekvensene av det jeg gjør. Ikke ta livet av en som er uskyldig opp i alt dette..
Fluffe Skrevet 14. mars 2010 #50 Skrevet 14. mars 2010 Men da må du også være i stand til å ta det ansvaret, om du skule måtte gjøre det. Det er snakk om et liv, kan ikke være så egoistisk. Jeg hadde ikke klart meg uten sex, og det er nå derfor jeg sitter i denne situasjonen nå! Men når situasjonen er der så vil jeg faktisk heller ta ansvar, ta konsekvensene av det jeg gjør. Ikke ta livet av en som er uskyldig opp i alt dette.. ja jeg tar ansvar med å fjerne det og ikke la det komme til en verden den ikke er velkommen til og slippe å få foreldre som ikke vil ha unger skjønner ikke hvorfor du lagr tråden hvis du mener du dreper noe som ikke har blitt ett barn enda. og der må du nemmelig se realiteten vi har forskjellig syn. jeg mener ikke det er ett barn når det er så lite utvikklet
Gjest Ts Skrevet 14. mars 2010 #51 Skrevet 14. mars 2010 jeg hadde glatt valgt vekk barnet hvis han ikke ønsket det. om han hadde gått fra meg forde jeg hadde valgt å få ett barn han ikke ønsker så hadde jeg skjønt han jævlig godt. da er det dama det er noe galt med ikke mannen(ikke alltid-men som reglel. men jeg får vell alle gravide mødre på nakken nå forde jeg forsvarer menn i denne sitvasjonen). takk og pris blir jeg aldri satt i en slik sitvasjon Åja, så du skal kun følge hva han vil? Skal ikke han ta hensyn til deg? Hva du vil, at det faktisk er slik at du må slite? Hvorfor er det ikke noe galt med mannen da, om han ikke tar ansvar for sine handlinger? Det er tross alt hans unge også. Det stiller likt begge veier, utenom at det er DIN kropp, at det er DU som aller først får følelser for barnet, det er DU som må ta livet av det.. Men det skal jo ikke guttene tenke på, det er vel ikke deres skyld at vi er lagd slik? Men det argumentet går begge veier så det er ganske riktig slik loven er i dag! Det er jentene som har det værst og sitter med hovedproblemet. Du skal ikke være så kjepphøy, tenk om du engang er ute på byen, ligger med en kompis eller noe og prevansjonen svikter. Så sitter du der du også. Jeg har tidligere tenkt mye på at jeg lett ville abortert om slikt skulle skje meg, men etter nøyere tenkning så skjønte jeg at det er lett å si når du ikke er der selv. Greit nok, eier du ikke sympati eller empati så er det vel lett siden du er så forbanna egoistisk.. Men da hadde ungen ikke ungen hatt det noe godt hos deg også, så da er det vel greit...
Gjest oppgitt Skrevet 14. mars 2010 #52 Skrevet 14. mars 2010 Estall87: hvorfor er du så dømmende? Det TS står ovenfor er et vanskelig valg for mange, et lett valg for noen. Prøv å sett deg inn i situasjonen før du langer ut med svar, som er sårende å dømmende... Jeg har sett deg inne i flere tråder her på forumet hvor du langer ut mot dem som ønsker barn og som er i en fortvilet situasjon. Tror de fleste har skjønt at du er ganske umoden og at du pr. dags dato ikke vil ha barn. Men tro meg dagen kommer.
Fluffe Skrevet 14. mars 2010 #53 Skrevet 14. mars 2010 (endret) Estall87: hvorfor er du så dømmende? Det TS står ovenfor er et vanskelig valg for mange, et lett valg for noen. Prøv å sett deg inn i situasjonen før du langer ut med svar, som er sårende å dømmende... Jeg har sett deg inne i flere tråder her på forumet hvor du langer ut mot dem som ønsker barn og som er i en fortvilet situasjon. Tror de fleste har skjønt at du er ganske umoden og at du pr. dags dato ikke vil ha barn. Men tro meg dagen kommer. jeg er ikke umoden det er bare du som ikke tåler at andre ikke mener samme som deg. i steden for å sitte å veive ut hvor dømmende og sårrende jeg er....tnk litt på hvor dømmende og sårende du var selv akuartt. hold deg til tråden stema eller lavære å skriv. hvis jeg ikke får skrive hva jeg ville gjort kan du lavære å lese og svare. o du er en slik person som sårer oss som IKKE vil ha barn. som prøver å overbevise folk som ikke vil ha unge at dek kommer til å vil ha unge....tenk litt på hva du selv skriver før du henger ut andre Endret 14. mars 2010 av estella87
Gjest Ts Skrevet 14. mars 2010 #54 Skrevet 14. mars 2010 ja jeg tar ansvar med å fjerne det og ikke la det komme til en verden den ikke er velkommen til og slippe å få foreldre som ikke vil ha unger skjønner ikke hvorfor du lagr tråden hvis du mener du dreper noe som ikke har blitt ett barn enda. og der må du nemmelig se realiteten vi har forskjellig syn. jeg mener ikke det er ett barn når det er så lite utvikklet Så det har ikke lik rett som alle andre? Hadde moren din sakt det samme hadde du ikke eksistert i dag... At den får foreldre som ikke vil ha unger er nå det jeg hovedsaklig snakker om her! Jeg klarer å godta, men er så usikker når det gjelder han. Han virker litt tvetydig, og han er lite støttende til tider. Man kan ikke ta et så sterkt standpunkt så enkelt uten å ha tenkt seg om. Greia er, akkurat som at han ville forventet det av meg, så forventer jeg det av han. Skjønner? Jeg forstår godt at vi har forskjellige syn på hva som er et liv eller ikke. Men når det altså er jeg, og ikke du i denne situasjonen så bør du kanskje også ta som standpunkt at jeg på en måte føler det er galt for å kunne gi et godt råd? Se flere sider av saken... Men det er nettopp det som likevel er greit, selvom du kanskje ikke skulle virke så agressiv og mene bastant at typen skal ha siste ordet i saken, at du viser meg en annen side av saken også. Og at du er enig i at vi faktisk er to om det. Setter pris på det Men som sagt, tenk også at det ikke er han noe skal skje med, at det er veldig enkelt for han å si nei uten å tenke videre over det da han ikke merker noe til dette, utenom det jeg forteller han. For alt han vet så er jeg ikke gravid likevel...
Fluffe Skrevet 14. mars 2010 #55 Skrevet 14. mars 2010 jeg svaret på overskriften Abort eller beholde? , Hva ville du gjort/har du gjort? jeg ville tatt abort. og grunnen vet du
Gjest oppgitt Skrevet 14. mars 2010 #56 Skrevet 14. mars 2010 Det var den rette som sa noe her?? Vel uansett jeg gidder ikke å krangle med deg, jeg har sagt hva jeg har å si i denne saken om deg. Nå er det TS som står ovenfor et vanskelig valg. Og det er du som er nedlatende ovenfor henne. TS, innerst inne tror jeg du vet hva du vil gjøre, overse alle andre latterlige påstander om at det er kun du som må ta ansvar. Mannen har faktisk et ansvar han også, som valgte å ha sex uten å bruke prevensjon, det er tross alt begge sitt ansvar. At du nå står ovenfor et vanskelig valg er noe du må snakke med mannen din om, selv om han bare fortrenger det. Og Estella87, det er ikke slik at man trenger å velge hvis man er glad i hverandre ubetingelsesløst. Man er faktisk to om å bli gravide.
Fluffe Skrevet 14. mars 2010 #57 Skrevet 14. mars 2010 Det var den rette som sa noe her?? Vel uansett jeg gidder ikke å krangle med deg, jeg har sagt hva jeg har å si i denne saken om deg. Nå er det TS som står ovenfor et vanskelig valg. Og det er du som er nedlatende ovenfor henne. TS, innerst inne tror jeg du vet hva du vil gjøre, overse alle andre latterlige påstander om at det er kun du som må ta ansvar. Mannen har faktisk et ansvar han også, som valgte å ha sex uten å bruke prevensjon, det er tross alt begge sitt ansvar. At du nå står ovenfor et vanskelig valg er noe du må snakke med mannen din om, selv om han bare fortrenger det. Og Estella87, det er ikke slik at man trenger å velge hvis man er glad i hverandre ubetingelsesløst. Man er faktisk to om å bli gravide. jeg er ikke nedlatene jeg sier hva jeg ville gjort...er det så vannskelig å forstå eller er du for opptatt med å slenge dritt om andre ? tøft å være anonym er det ikke?
Gjest TS Skrevet 14. mars 2010 #58 Skrevet 14. mars 2010 jeg er ikke umoden det er bare du som ikke tåler at andre ikke mener samme som deg. i steden for å sitte å veive ut hvor dømmende og sårrende jeg er....tnk litt på hvor dømmende og sårende du var selv akuartt. hold deg til tråden stema eller lavære å skriv. hvis jeg ikke får skrive hva jeg ville gjort kan du lavære å lese og svare. o du er en slik person som sårer oss som IKKE vil ha barn. som prøver å overbevise folk som ikke vil ha unge at dek kommer til å vil ha unge....tenk litt på hva du selv skriver før du henger ut andre Nå har det seg slik at det er bevist at mennesker har dette instinket om å formere seg, at det ligger i vår natur å ønske å føre genene videre, så jo, normalt sett kommer det hos deg også. Men du kan nå også få utløpt for dette instinktet på andre måter. Ved å hjelpe en venninne el. veldig mye med hennes barn. Har sett det hos et familiemedlem. Fikk aldri barn selv, men jeg var veldig mye hos henne gjennom oppveksten, og hun behandler meg som om jeg var hennes eget... Hvorfor tar du deg egentlig nær av at folk mener du vil ønske det en dag? Det kan du vel ikke vite.. Og hva så om de tror det og det motsatte skulle vises?
Fluffe Skrevet 14. mars 2010 #59 Skrevet 14. mars 2010 skal begynne å kalle meg dame 40 eller noe jeg. så kanskje jeg slipper å høre at jeg ikke kan ha ett standpunkt i livet...nok snakk om meg...hold dere til tema
Gjest Ts Skrevet 14. mars 2010 #60 Skrevet 14. mars 2010 Tenkte jeg skulle ta en liten prat med faren hans i dag. Jeg tror kjæresten virkelig trenger å prate med noen, og faren er vel den som de siste årene har snakket med han mest om problemer ol. Jeg liker ikke tanken på at han ikke har noen å snakke med, eller, at han ikke tør å snakke med noen om det. Kanskje han er redd for å såre meg, eller tror jeg ikke ser han sin side også slik at han ikke vil prate med meg om det... I tillegg til at han er redd.. Jeg har i alle fall bestemt meg for å vente litt med å prate med han. Men da vi tross alt er såppass unge enda synes jeg han hadde hatt godt av å drøfte litt med faren sin, selvom faren er for eller imot... Han er egentlig en ganske smart mann, bare tabbet seg veldig ut med tanke på familien... Uansett, jeg har tatt meg en tur på hytten vår for noen dager for å gi både han og meg tid til å tenke. Snakket med en god kompis og en venninne til i dag og begge sier de skal støtte, at han absolutt må tenke seg litt mer om, og at jeg hadde klart meg fint.. Men som jeg sier til alle: Jeg vil ikke uten han... For meg er det bedre å ta dette livet og slite selv, enn at ungen min har en far som ikke vil den skal eksitere og å sitte med følelsen av å ha ødelagt livet til kjæresten... Men jeg sitter med følelsen av at jeg ikke hadde klart å fortsette med han om jeg tar abort... Ikke etter at det har vært så lite støtte fra han og etter å ha vist hvor egoistisk han kan være...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå