Gå til innhold

2010 ...Vi lager baby:)

Gjest luremegpå

Anbefalte innlegg

Gjest luremegpå

6 UKER :kgbaby::romeo: :rødme:

Ja, men turen går til split, det blir nok slik. Skal snakke mer om det i morgen:)

Vært hos legen i dag, aldri sett så mye pasienter på et venterom, så her var det kjap kjapt ferdig ferdig:) Hehehe;)

Han sykemeldt meg 100% en uke, så må jeg til min egen lege igjen:=)

Kommer til å jobbe litt, slik at jeg er sikret kontrakt videre, ellers sliter jeg!

Han sjekket ingenting, men vi ble vel enig om at jer er ca 6-7 uker på vei, så da stoler jeg på det :) Aldri lett å si da!

Her på vestlandet har det vært 15 grader i dag!! Magisk!

Hei

en liten liste her.....:

Fordeler med kvalmen:

- Det er garantert en liten rakker der

Ulemper med kvalmen:

- alle rundt meg av kollegaer osv tror sikkert jer er i tidlig 30-årskrise, og derfor ser jeg så sur ut!

Skål ( med appelsinsaft) for deilig vårvær

Lalala:) ( nei, jeg er ikke dopet på medisiner) :fnise: :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du å du.. synes du tar meg igjen mer og mer for hver dag som er.. :hoho: GRATULERER MED 6 UKER!!! :smilyblomst: neimenn ikke langt mellom oss.. blir spennende å se når vi skal på ultralyd hvor langt vi egentlig er :)

huff, den kvalmen kommer mer og mer her også.. Jeg spydde på vei hjem i dag :( veldig morsomt...not :spy: gikk forbi sånn sted hvor de driver med høy, og herregud jeg følte jeg fikk det langt nedi halsen!! blæh!

Plei deg selv og håper du blir bedre snart :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg :)

Du, eg tenkte på en ting. Du vet jo omtrent når du hadde eggløsning gjør du ikke..? Da du var hos gynekologen? Da kan du sette den datoen inn i en terminkalkulator og får sånn omtrentlig ukeangivelse. Skulle tro det ble ganske korrekt?

Ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luremegpå

Hei

ja, det går nok det og:) hehe, men ja, tickeren min skal nok stemme nå altså :)

Tenkte du på å lage en egen eller?

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luremegpå

:hoppe: 6 uker!

halveis til de magiske 12 ukene!

hvordan er formen søta!? :klem:

Juhuuuu!

Joda, formen er så dærr..

I dag er en bedre dag, men har kun spist et eple, så sikkert derfor.

Er egentlig sykemeldt 100%, men har ikke hjertet til å gå hjemme, så jobber ca 70% :gjeiper:

Formen er ikke helt på topp, men ja, det får nå bare være, får sutre litt til meg selv hvis det er nødevendig;) Hehehe:)

Der da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet vel at du ikke har lov å jobbe når du er sykemeldt, sålenge du ikke får en aktiv sykemelding!?

Her er formen ikke bra, sykemeldt 100%......har skrevet en hel del inn på dagboka mi....

Håper du får i deg mer en et eple, pass på deg og spira nå :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luremegpå

Du vet vel at du ikke har lov å jobbe når du er sykemeldt, sålenge du ikke får en aktiv sykemelding!?

Her er formen ikke bra, sykemeldt 100%......har skrevet en hel del inn på dagboka mi....

Håper du får i deg mer en et eple, pass på deg og spira nå :klem:

Er det ikke lov?

Jaja, da får jeg ta den smellen! Skal lese senere :)

Må komme meg hjem nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke lov?

Jaja, da får jeg ta den smellen! Skal lese senere :)

Må komme meg hjem nå:)

Nei, jeg fikk beskjed en gang jeg var sykemeldt at jeg ikke kunne det, sålenge jeg ikke fikk aktiv sykemelding, eller en friskmelding fra legen.....da må du tilbake til legen å si du ønsker en sykemelding der du kan prøve de dagene du føler å stå på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luremegpå

Ringte legekontoret, og de sender meg ny sykemelding, 50% sykemeldt, de anbefalte ikke aktiv, så mye rot med nav da.

Et eple og kjøttdeog og spaghetti er so far trygt bevart i kroppen.. Føler meg så feit, urk! Er bare 6 uker..

Sikkert småting for andre, men føler jeg spiser så mye dritt. Men spiser jo lite, men mye nr jeg spiser, men det hjelper faktisk.

Lala, snart fredag og da kommer kjæresten:)

Vi skal på visning på Søndag, bare for å kose oss og kikke litt.

Er så sygt dyrt her, så tviler på det blir noe før sommeren.

Vurderer ¨å gå å ta litt sol bare, føler meg bleik og grusomt etter frisørtime i helgen. Fatter ikke at det går ann å ha egen salong, og ikke kunne jobbe sin. Griner nesten når jeg ser meg i speilet.

Lala, ellers er alt bra.) Gikk greit å jobbe i dag, men ja føler jeg må det, så da får jeg bare ta pauser når jeg kan.

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luremegpå

Du å du.. synes du tar meg igjen mer og mer for hver dag som er.. :hoho: GRATULERER MED 6 UKER!!! :smilyblomst: neimenn ikke langt mellom oss.. blir spennende å se når vi skal på ultralyd hvor langt vi egentlig er :)

huff, den kvalmen kommer mer og mer her også.. Jeg spydde på vei hjem i dag :( veldig morsomt...not :spy: gikk forbi sånn sted hvor de driver med høy, og herregud jeg følte jeg fikk det langt nedi halsen!! blæh!

Plei deg selv og håper du blir bedre snart :hug:

Hei hei!

Ja, virker som om alle får den kvalmen!! urk!!!

Men ja, kommer aldri til å ta deg igjen vet du! Hehe, ikke på tickeren iallefall:)

Formen bedre i dag da?

Ja, formen komer og går, men å sove en time eller tre på dagen hjelper:)!! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte legekontoret, og de sender meg ny sykemelding, 50% sykemeldt, de anbefalte ikke aktiv, så mye rot med nav da.

Et eple og kjøttdeog og spaghetti er so far trygt bevart i kroppen.. Føler meg så feit, urk! Er bare 6 uker..

Sikkert småting for andre, men føler jeg spiser så mye dritt. Men spiser jo lite, men mye nr jeg spiser, men det hjelper faktisk.

Lala, snart fredag og da kommer kjæresten:)

Vi skal på visning på Søndag, bare for å kose oss og kikke litt.

Er så sygt dyrt her, så tviler på det blir noe før sommeren.

Vurderer ¨å gå å ta litt sol bare, føler meg bleik og grusomt etter frisørtime i helgen. Fatter ikke at det går ann å ha egen salong, og ikke kunne jobbe sin. Griner nesten når jeg ser meg i speilet.

Lala, ellers er alt bra.) Gikk greit å jobbe i dag, men ja føler jeg må det, så da får jeg bare ta pauser når jeg kan.

:goodbye:

Godt du fikk ordnet med legen, er jo bedre det da en ingeting ;)

første 3 månedene er ofte vanskelig å holde seg sunn når det er vanskelig å holde ting nede eller at man blir kvalm av enkelte ting.....pass på nok væske, så er det det beste man kan gjøre!

Koselig med visning da, er du rundt storbyen så kan det bli dyrt ja...

Forresten...pass deg på solinga....man får lettere pigmentflekker når man er gravid, og mange blir fortere solbrente(spesielt i solsenger), Når spira blir til fedus så må man passe seg for den klarer ikke å regulere varme....så da blir det enda farligere med solsenger desverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luremegpå

Ja, jeg vet. ,en skal ikke ta mye sol.

Hehe, sovnet til nå, så ja, kommet i en skikkelig soceperiode hver dag, også sliter jeg med å sove om natten., men det hjelper!!

I dag har jeg fått låne 4 mammabukser av søskenbarnet mitt. Jisses, hu er er gira en eg hu. Hehe :)

Jeg er gira, en har ikke noen følelse av å være gravid på en måte. Kommer vel når magen viser:) :)

Ja, nydelig rekkehus vi vil ha, men må vel opp i over 3 mill, og da er det bare 2 soverom, så tenker vi drar å ser iallefall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uffa, stakkar kvalmingen.. :troest:

Æsj har du og vært utsatt for en dårlig frisør? Tror nesten det er best å holde seg unna disse frisørene altså.

Jeg tok forresten en del sol før jeg giftet meg nå, kunne jo ikke se ut som et lik.. Jeg tok bare ca 10 min om gangen med vifta på full guffe slik at det ikke ble for varmt. Det gikk helt fint! :) Føler meg mye freshere og når jeg får litt farge.

Håper du har hatt en fin helg! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luremegpå

Innom for å ønske deg en flott helg :)

Hei hei ! Takker for det !Helgen var fin den, nesten ikke kvalmen, men så kom det igjen i dag...hmf!

Må titte litt innom boken din også!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest luremegpå

Uffa, stakkar kvalmingen.. :troest:

Æsj har du og vært utsatt for en dårlig frisør? Tror nesten det er best å holde seg unna disse frisørene altså.

Jeg tok forresten en del sol før jeg giftet meg nå, kunne jo ikke se ut som et lik.. Jeg tok bare ca 10 min om gangen med vifta på full guffe slik at det ikke ble for varmt. Det gikk helt fint! :) Føler meg mye freshere og når jeg får litt farge.

Håper du har hatt en fin helg! :kose:

Hei Tinio:)

Ja, den kvalmen ja, hehe, det er så rart! I helgene roer det seg, men det er fordi da kan jeg sove lenge.

Lagt merke til at når hverdagen komer, så kommer kvalmen også!

Er jo egentlig sykemeldt 50% frem til onsdag( en uke til sammen), men klarer jo ikke jobbe så lite, men ja, i dag holder jeg meg hjemme, for nå må jeg være streng med meg selv! Skal til legen i moren, så blir godt å høre hva han sier!

Er litt glad for at vi ikke er samboere enda, hehe, det drøyer litt :) :)

Ellers har helgen vært super duper, og kjæresten min er jo helt fantastisk, som er til stede når jeg trenger han :)

Fantastisk fint vær i dag, så nå skal jeg på butikken å kjøpe toast, bananer og blåbærsyltetøy, og håper det hjelper!

Skal spise det ute på terrassen med sol og frisk luft!!

Ha en flotte dag Tinio:) :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres flott ut å sitte på terrassen og spise god mat :)

Har ikke helt mulighet til det her. Vi har terrasse, men den er så liten at hvis vi setter ut et bord og noen stoler der så er det fullt :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luremegpå

Heia!

I dag har jeg vært hos legen gitt.

De tok 4 blodprøver, så testet de urin, jeg veide meg, også¨fikk jeg gravidbok.

Dett var dett, megaspennende! Hehe, eller ikke.

Jeg er fortsatt kvalen om ikke kvalmnere. urk!

Prøvde ¨fortelle dette til legen, men det var akk som om han mente at dette måtte jeg bare stå i.

Men da sa jeg at hvis jeg ikke får hjemmekontor på jobb, om vi da kunne finne en annen løsning, legen og jeg. Jeg sliter, med å ta bussen hver dag. kan jo ikke akkurat hoppe av på mmotorveien, Jeg kvier meg hver kveld.

Jeg er lykkelig, men og lei, har vært kvalmen i snart 3 uker nå, og er bare i 7 uke snart.

Ingenting hjelper, og jeg svimler masse og. urk!!

Trenger en kniiiiiib!

Men ja, jeg så i den boken jeg fikk av legen, og inni der var det et skjema for beregning av termin, og da er termin en helt annen en den på nettet.

What??

Har dere testet den eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alabama

Hørtes kjipt ut! Er du like kvalm hele døgnet da? Kanksje det hadde hjulpet hvis du kunne starte en time senere på jobb for eksempel? Så fikk du brukt lang tid på å spise og forberede deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...