Gå til innhold

Hvor vondt var det å tatovere seg?


Gjest Huffsa

Anbefalte innlegg

Har 8 stk, alt fra ok smerte til uutholdelig smerte. Det er kanskje individuelt, men det skal være mot bein (ribbein, ankel, ryggrad, skulderblad) som er aller værst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Fortsetter under...

På en skala fra 1-10, hvor vondt var det?

Er det noe du kan sammenligne det med?

Har bare piercing i tungen, så ikke sammenlign det med piercinger :P

Og hvor tok du tatoveringen hen?

Vurderer en på ankelen eller nederst på magen. Hvor gjør det minst vondt tror dere? Blir mest sansynlig 3 små tatoveringer "etter hverandre".

du kan prøve og stikke deg med en nål til du så vidt begynner og blø, så kjenner du ca smerten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Hele innsiden av underarmen. Outline var 2/10 og fargelegging var 9/10. Helt jævelig. :P

Endret av Mortem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ribbeina. Hm. Kanskje 2/10. Syntes bare det kilte litt jeg :) eneste som er litt ubehagelig er når det treffer bein. Det gjør ikke vondt, men det dirrer, så det er bare rart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest juvelia

Kommer veldig ann på hvor på kroppen man blir tattovert,overarmen er piece of cake mens underarmen er verre. Kommer også veldig ann på formen,om man er sterk psyisk å om man har fått nok søvn.. Mange ting spiller inn på hvor mye smerte man takler. Jeg orker bare to timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en på ca 1x2 cm på håndleddet. Den var litt vond, men langt i fra uutholdelig. Jeg har også en på ankelen på ca 3x2 cm. Ikke vondt i det hele tatt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en ganske stor tatovering med flere farger på overarmen. Skrubbsår svir mer enn tatovering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å sammenligne følelsen med noe. Hvor vondt det gjør varierer litt forskjellige steder på kroppen. Dagsformen har også mye å si. Jeg har litt tatovert på samme sted to ganger, en gang etter en god natts søvn, neste gang fyllesyk. Merket forskjellen. Og ikke minst er det gjerne sånn at det blir vondere jo lengre man holder på. En liten tatovering som er gjort på under en time rekker man knapt å reagere på, mens etter seks timer kjennes det godt. Da begynner hele kroppen og bli utslitt, man blir sliten mentalt, og ikke minst er området en blir tatovert blitt ømt og sårt, og kanskje hovent.

Det der med at det er vondest der det er tynn hud eller bein rett under er ikke helt noe jeg ville gått etter. Jo, det er noen steder som er sånn som blir regnet som veldig vonde, feks foten. Men underarm og håndledd er piece of cake. Så er det steder som magen, hvor man ikke har bein rett under, som også er vondt. Baksiden av leggen, der det er muskel, er etter min erfaring mye vondere enn å tatovere skinnleggen. Det som bestemmer hvor det gjør mest vondt er jo nerver, ikke tykkelsen på huden eller hvor det er bein. Den vondeste tatoveringen jeg har tatt er inne i hånda, der har man en del følelse kan du si...

Endret av Noir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg og søstrene mine skal ta like tatoveringer, men som alle andre er vi veldig nervøs anngående smerte ol. Vi skal ta tre helt enkle svarte svaler, men jeg er usikker med plasseringen. Vil ha enten på skulderbladet, men sånn at den ikke er under bh stroppen. Eller så vil jeg ha den under/rundt det litt store beinet på ryggraden/nakken.

Hva vil være best og minst ondt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tattoverte meg i nakken og da litt på ryggraden, det syns jeg var veldig vondt, som om at fyren kjærte meg med en kniv. Den på skulderen kjente jeg nesten ikke.

Men jeg syns at det absolutt var verd det! Smerten er jo bare der og da, etterpå er det bare ømt, og etter noen dager null smerter.

Bodø: Kan ikke anbefale noen selv om jeg bor her, jeg tatoverte meg i Oslo og Trondheim. Hør rundt med folk du kjenner hvis du ikke får svar her.

Anonym poster: b37c6b6b57bd442eb9fcdb666b211343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs.KennyPowers

Jeg har ganske mye blekk. Har en hel sleeve fra siden av nakken ned til håndleddet, den flyter over i en som går fra under armen og ned langs ribbeina, deler av magen, samt brer seg ut på baksiden av skuldra og hele rygghalvdelen og hele korsryggen. Har også to nedover andre ribbeinsside og på baksiden av andre skulder og rundt andre håndleddet(denne skal jeg covre og gjøre større)

Hva var verst? Midt på ryggen, på begge sidene av ryggraden. Albuen var ikke kjempegodt heller og et par punkter på magen var litt kjipe. Smerten er helt grei, dog, ikke veldig vondt.

Jeg har høy smerteterskel, kan sitte i ganske mange timer på en session. Synes ikke det blir verre utover i sessionen, blir mer nummen bare og da kjenner jeg mindre, men det er viktig at man klarer å sitte/ ligge rolig og puste rolig med magen, ikke sitt og spenn deg.(litt som ved fødsel, det gjør mindre vondt om du greier og slappe litt av og puste rolig)

Er det vanskelig, så del heller opp. Ta outline èn session, og fyll i på en neste noen uker etterpå. Jeg har sjelden anledning til å sitte så lenge som jeg skulle ønske, siden jeg har barn som skal hentes i barnehagen og på skolen til en viss tid, så må ofte dele opp i det uendelige. (jeg har store prosjekt da, skal sies)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 måneder senere...
Gjest Mabla

Jeg har tatovering på ankelen og det var drit vondt, viss jeg skal beskrive det var det som noen tok en kniv og kuttet sår i huden min og rotet rundt i såret etter på.. Men trur ikke alle får same opplevelse som meg, er blitt hekta selv om min første tatovering var grusomt vondt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spørs på så mye, fettprosent, nervetetthet, variasjoner fra person til person osv. En tatovering på forarmen klarer "alle" å komme seg igjennom. Mens tatovering over ribbene, på noen med lav fettprosent, får en voksen mann til å grine.



Anonymous poster hash: 7b5cd...dc2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nederst på magen, innsida av hoftebenet. Var ikke veldig vondt, litt verre når han tatoverte ut mot hoftebenet (lite underhudsfett). På skala fra 1-10? 5 kanskje. Husker ikke så da kan det ikke ha vært all verden til smerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to, en på hver side av underarmen. Der er det ganske tynn hud, i tillegg til at jeg har lav smerteterskel. Jeg syntes det var så vondt at jeg var på nippet til å si "stopp, jeg greier ikke dette her", og tårene spratt og jeg måtte anstrenge meg for å ikke trekke til meg armene.

Tatovøren sa han aldri hadde møtt noen som syntes det var i nærheten av så vondt, så jeg var nok et spesielt tilfelle :)

Ville jeg gjort det igjen? Ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...