Gå til innhold

Hvor vondt var det å tatovere seg?


Gjest Huffsa

Anbefalte innlegg

På en skala fra 1-10, hvor vondt var det?

Er det noe du kan sammenligne det med?

Har bare piercing i tungen, så ikke sammenlign det med piercinger :P

Og hvor tok du tatoveringen hen?

Vurderer en på ankelen eller nederst på magen. Hvor gjør det minst vondt tror dere? Blir mest sansynlig 3 små tatoveringer "etter hverandre".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_sue_*

spørst veldig hvor du skal tattovere.. tror ankelen er mye verre enn magen. har hørt der skal vær veldig ont.. har selv på leggen men der er det ikke vont..

har til sammen 12 tattoveringer.. noen var nesten en nytelse og ta, men noen var litt verre.. oppi halsen var ikke så godt å ta, og helt nede på armledded var ikke så godt.. men slik som leggen, ryggen, trusegante, overarmen.. ikke vont i d hele tatt :)

men er omrisset som er værst.. når omrisset er tatt, så er du ganske bedøvd på en måte, så da er det værste over..

vet ikke noe jeg kan sammanligne det med, en tattovering er en smerte for seg selv.. men jeg liker den da.. litt god smerte.. d er d mange som sier :)

men belive me, man blir hekta ;)

jeg skulle BARE ha 1 :)

lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten på håndleddet og en "stor" helt nederst på magen (halvparten skjult av buksa). Den nederst på magen er litt over en damehånd i størrelse, tok nesten 3 timer og var min første, og den var vond. Ikke utålelig eller noe, men var ikke noe morro på slutten der nei.. Den på håndleddet var en del mindre, og ikke noe vond i det hele tatt.

Ellers er det store individuelle forskjeller på smerteterskel og hvor det gjør mest vondt, så det er vanskelig å tipse om dette desverre.. :)

Ellers som gjest sier over, du blir hekta ;) Og jeg syns nå tatoveringssmerten er "god" jeg da, ikke som vanlig smerte liksom.. Det høres sært ut men :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har flere tatoveringer og synes de eneste som var vonde var de der det var veldig tynn hud med bein rett under, f.eks på ankelen. Ellers er det nesten litt godt :veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en paa foten.. gjorde ikke vondt, men var litt ubehagelig til tider. Tror at det er forskjell paa smerten forksjellige folk kjenner, men ikke la det stoppe deg aa ta tattovering hvis du virkelig onsker det, jeg var skikkelig nervos, men hadde tydeligvis ingen grunn til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke GODT å få nåler stukket i huden x antall ganger, så det er klart det gjør vondt, men jeg hadde gjort det igjen. Jeg har også hull i tungen, og jeg synes den var vondere, enn tatoveringen på ankelen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_-M-_*

Jeg har utrolig lyst på en halv englevinge på ene siden lags ryggen. Litt fillete/halvrevnet vinge som strekker seg opp til skulderen. Noen som tror det kan blir vellykket/fint?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_sue_*
Jeg har utrolig lyst på en halv englevinge på ene siden lags ryggen. Litt fillete/halvrevnet vinge som strekker seg opp til skulderen. Noen som tror det kan blir vellykket/fint?

hørtest rååstilig ut..

om du får en dyktig tattovør til og tegne det kunna det blitt sinnsykt bra..

spessielt om din blir helt unik ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Syrin_Ulven
På en skala fra 1-10, hvor vondt var det?

Er det noe du kan sammenligne det med?

Har bare piercing i tungen, så ikke sammenlign det med piercinger :P

Og hvor tok du tatoveringen hen?

Vurderer en på ankelen eller nederst på magen. Hvor gjør det minst vondt tror dere? Blir mest sansynlig 3 små tatoveringer "etter hverandre".

Det er umulig å si. Folk oppfatter smerte på forskjellige måter. Om det er veldig vondt for meg, er det ikkje sikkert det er særlig vondt for deg. Og det er steder på kroppen som er meir følsomme enn andre, og dermed vil det gjøre vondere. På ribbeina er visstnok ein av de vondeste stedene å tatovere f.eks. Det er vondt å tatovere hvor det er bein rett under, det er vondt hvor det er tynn hud og det er vondt å tatovere hvor det ligger nerver. Graden av vondten er varierende.

Har piercing i tunga eg også, syns den var vondere enn tatoveringene eg ha, fordi det gjorde vondt når den blei tatt og i flerie dager etterpå. Mens tatoveringene mine gjorde bare vondt der og da..

Har tre stk, ein på overarmen, ein på underarmen og ein på ankelen. Ingen var særlig vonde egentlig, selv om det svei litt og var ubehagelig enkelte steder, spesielt de første minuttene og når de blei fylt inn. Kan legge det verste på ein 3. Kommer egentlig ikkje på noe å sammenligne det med heller, fordi smerten fra ei nål som blir skrapt mot huden er annerledes enn den man kjenner om man går på ein lyktestolpe (bare for å gi et eksempel) eller smeller tåa i dørkarmen.

Eg vil tro det er best å ta ankelen. Eg har ikkje på magen sjøl, det vil eg vente med til etter eg har fått barn siden huden vil bli strekt og dermed kan ødelegge tatoveringen (og fordi tatoveringer holder seg bedre på steder hvor huden ikkje blir "slarkete" med årene om man ikkje trener).

Det vil nok være litt ubehagelig, om du tatoverer nær muskelen vil den rykke til i begynnelsen. Vondt, kanskje. Mest sannsynlig ikkje så veldig mye. Smerten er uansett bare midlertidig, det gjør bare vondt eller er ubehagelig ei lita stund, mens du får noe fint (forhåpentligvis) som varer ut livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er klar over at det er indeviduelt på smerte-delen, men jeg spørte jo om hver og enkelt opplevelse. Er jo som om noen syntes sikkert det var helt grusomt å skjære seg på kniven, mens andre ikke legger merke til det engang.

Men takk for svar, bare å fortsette:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Dina_*

Det kommer helt ann på. Er jo forskjell fra person til person. Kommer også ann på hvor på kroppen man tattoverer. jeg har en helt nederst på magen. Gjorde bare vondt da han tattoverte på det beine eller hva det er vi har på begge sider helt nederst på magen. Har også en på underarmen. helt øverst liksom. Var bare litt vondt når han tattoverte over den sena som vi har der. Ellers var det faktisk litt deilig. Gjorde ikke vondt i dete hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en tatovering like nedenfor nakken. Den er ikke veldig stor. Satt vel en halvtime og ble tatovert. Jeg var overrasket over hvor lite vondt det gjorde egentlig. En 3-er kanskje?

:) Så det blir nok flere ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det svir litt men ikke all verden.

Uansett vil jeg fraråde deg fra å ta tatoveringer. Jo da, det virker kult i starten og det er jo veldig "inn" akkurat nå med tatoveringer. Men det som virkelig er stilig er en "clean" kropp uten noe som helst. Det er vakkert å se på og du blir aldri lei den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Su ii
Uansett vil jeg fraråde deg fra å ta tatoveringer. Jo da, det virker kult i starten og det er jo veldig "inn" akkurat nå med tatoveringer. Men det som virkelig er stilig er en "clean" kropp uten noe som helst. Det er vakkert å se på og du blir aldri lei den.

Nuja, deg om det. Tatoveringer (ikkje alle, fins utrolig mange stygge, kjedelig, fæle, teite, tragiske, idiotiske, identiske tatoveringer der ute) er sexy, spennende, flott, vakkert.

Hvor mange er det som gidder tatovere seg kun fordi det er "in" uansett? Da må man være rimlig kørka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er øverst på overarmen (utsiden), og der har man jo relativt mye kjøtt i forhold til f.eks. ankelen. Jeg syns bare det sved - der og da husker jeg at jeg sammenlignet det med et vepsestikk.

Og du - jeg klarte meg med bare én, jeg. Men nå har jeg da også piercing i nesa og et par hull ekstra øverst i øret, så da holdt det liksom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest

Selvfølgelig er det individuelle forskjeller, men enkelte steder anses for å være verre enn andre. "Min" tatovør rangerte topp tre slik: Brystben, ankel, ribben (hvor brystbenet er vondest i følge ham).

Jeg har ikke særlig høy smerteterskel, og måtte bite tennene sammen da jeg tok rundt ankelen og ned på foten og opp på leggen. Det kjennes virkelig når man tatoverer tynn hud over ben - ikke bare svir det men det "dirrer" i beinet også, og det er vondt og skikkelig ekkelt. Jeg kløp meg i armen til jeg ble helt svett :P

Men for å sammenligne med noe: en time hos naprapat er mye verre enn ei tatovering på ankelen for meg. Hos naprapaten er det så vondt at jeg blir kvalm, kaldsvett og svimmel (er plaget med betennelser i muskelknuter i skulder og nakke). Sånn sett er tatovering "enklere" smerte, for det svir mer enn det er skikkelig vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange faktorer som avgjør.

Er du tynn og beinete så er det nok generelt mere vondt enn om du har litt kjøtt på kroppen.

Mange av de som har skrevet inn har (mest sansynligvis) tatt typiske små søte "jentetattoveringer" Da går det jo så fort at du nesten ikke rekker å få vondt.

Men når du skal ta store partier så blir huden øm og sliten og det er ikke til å unngå at det gjør vondt.

Jeg har tatt 3/4 av armen + brystet og synes det var ganske ubehagelig, spesielt brystet, ved armhulen, albuen og kravebenet.

Men dagsform osv. har også mye å si. Stort sett så vil jeg si det ligger på 4-5 men etter et par timer så når man fort toppen av skalaen.

Endret av Kim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kimdet der stemmer jo ikke. Har ikke noe å si med flesk eller ei, det er nervene som teller! på meg var det vondere på sidene av ryggen, der det er mer kjøtt, enn midt på ryggraden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest AnonymBruker

Kimdet der stemmer jo ikke. Har ikke noe å si med flesk eller ei, det er nervene som teller! på meg var det vondere på sidene av ryggen, der det er mer kjøtt, enn midt på ryggraden...

Jeg har nylig tatt på leggen og synes det var litt ubehagelig men ikke vondt. Det verste for meg er nå i etterkant. Det er så utrolig vondt å gå, kjenner smerter med en gang jeg belaster foten. Jeg antar dette er noe som vil gå over etterhvert. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...