Gå til innhold

Hvor vondt var det å tatovere seg?


Gjest Huffsa

Anbefalte innlegg

Har en øverst på ryggen, ca. like bred som området mellom BH-stroppene. 6 år siden. Smerte blir jo veldig ofte litt "glemt" i ettertid, men jeg vil tippe det var rundt en 3. Omtrent som å være solbrent på huden og å få en skikkelig hard dusjstråle på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jente1990:)

Jeg har en tattovering helt nederst på leggen. Sånn blomster greier. Men herregud så vondt det var! Det var helt forferdelig. Det var 2 timer med smerter. Så fra en skala fra 1-10 vil jeg nok gi det en åtter. Sterk åtter.

Har også en på magen og det var ikke så vondt. Gir det en 3-4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en forholdsvis ny tatovering bakpå skulderen.

Hadde forberedt meg på skikkelig smerte, men kan ikke si at det var spesielt vondt. Det eneste som var ubehgelig var outlinen, altså oppstrekingen på starten. Blanding av brennende, klorende og stikkende følelse. Men dette var også absolutt levelig. Skyggelegging var bare litt ømt.

Det var ikke direkte godt, men jeg lå på magen og slappet av, så det gikk veldig fint. Tok i underkant av en time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommertid

Jeg har 3. Den på underarmen var ikke vond. Litt ubehagelig nå tatovøren traff en sene men ikke vont. 2 kanskje

Skulderen. Ikke vont i det hele tatt. 0

Men den jeg har på rompa, den var vond den. Skulle tro at det ikke skulle gjøre vont der i det hele tatt men det kommer jeg ikke til å gjøre igjen. 8 vil jeg si der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en skala fra 1-10, hvor vondt var det?

Er det noe du kan sammenligne det med?

Har bare piercing i tungen, så ikke sammenlign det med piercinger :P

Og hvor tok du tatoveringen hen?

Vurderer en på ankelen eller nederst på magen. Hvor gjør det minst vondt tror dere? Blir mest sansynlig 3 små tatoveringer "etter hverandre".

Første gang jeg tatoverte meg var på høyre side av magen...lavt nok til å kunne skjule under bikini og høyt nok til å ikke ødelegge den med evt keisersnitt:) Klarer ikke sammenligne smerten med noe annet enn at jeg vil tro det er slik det føles når en nål blir stukket ned i huden og skrapt bortover ;) Var vondt syns jeg,men ikke så vondt som jeg trodde på forhånd. Syns den gangen at konturlinjen var verst.....så neste gang jeg tatoverte meg,denne gangen på venstre fotblad....dobbelt så stor som den forrige....så gruet jeg meg litt,men så fort tatovøren satt nåla i meg så slappet jeg av...! Hadde med ei venninne og hun bekreftet dette,jeg slappet av når han begynte! Så det var ikke så vondt som jeg husket. Men ble vondere når han fargela denne gangen...konturlinjene bare kilte litt denne ganga syns jeg. Men er så absolutt overkommelig,litt sånn deiligvondt syns jeg ;) Men kan gjøre litt vondt der det er bein med bare hud over....og på magen var det tynn hud der jeg tok...men man må lide for skjønnheten vettu ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten tatovering nedenfor "trusekanten", tatt for et par år siden. Jeg grudde meg som en gal og holdt på å besvime av redsel når jeg skulle gå bort til stolen.. Og mamma holdt meg i hånden. :ler:

Det var ikke vondt i det hele tatt! Jeg synes det er deilig å bli tatovert og gleder meg til neste gang (som jeg håper blir snart). Det "svidde" bittelitt, men ikke mer enn at det kun var deilig. Om man skal ta store tatoveringer som sleeves o.l kan det nok bli rimelig ømt og sårt etterhvert, men ellers tror jeg ikke det er noe som kvalifiserer til "vondt". Jeg er forresten av den typen som dåner av tanken på sprøyter og synes det er direkte smertefullt å ta blodprøve - selv stikk i fingeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en del, på alle mulige plasseringer. Og etter mine erfaringer kommer smerten veldig ann på hvem som tar den, hvordan dagsformen din er, og plassering.

Tar du f.eks en tatovering hos en lærling vil de ganske ofte trykke mye hardere enn en som har lengere erfaring og vet hvor lett man kan være på hånda for at det skal sitte. Veldig viktig å spise og sove godt før man setter seg i stolen og. Er man sliten, sulten, trøtt eller bare i dårlig form vil man ikke holde ut lenge.

Satt 8 timer i strekk på armen uten problemer fordi jeg var i fin form med en erfaren tatovør. Men en annen gang holdt jeg nesten ikke ut 2 timer en gang på nesten samme plassering fordi jeg hadde sovet dårlig og ikke rukket å spise. Samme når jeg tok innsiden av underarmen hos en lærling, fordi presset på nåla ble det dobbelte.

Har tatoveringer i nakken, hele chestet, hele ene armen og på nederste del av magen. Og jeg syns fortsatt den verste var den lærlingen tok på armen. Haha.

Så velg en erfaren tatovør og sov og spis godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ein engel på innsida av handleddet, huden er veldig følsom der, men det var ikkje vondt.. litt ubehagelig ibegynnelsen, men så gjekk d over.. bare stikking og litt sviing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en ganske stor på innsiden av armen, som går fra håndleddet og oppover. Jeg synes det var ganske jævelig når han holdt på på håndleddet. Men jeg synes nesten det verste var når han tørka av armen underveis, man er jo ganske sår, og da er det ikke digg når man skal begynne å gni papir på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LineaKristine

Jeg har tatovering på håndleddet, og jeg angrer så sykt! Det er nok derfor jeg aldri skal ta flere. Jeg tenkte meg om i noen uker bare.. Men det gjorde ikke så vondt synes jeg, men det gjorde jo vondt. Jeg har egentlig ganske lav smerteterskel, så jeg ble overrasket over at det ikke var vondere. Jeg vil si 6/10 når det gjelder smerter. Jeg vil sammenligne det med å nappe øyenbryn/nesehår når du ikke har gjort det på lenge kommer an på om du er jente eller gutt :P Når det gjør veldig vondt når du napper og du får tårer i øynene, noe slikt.

Tror det gjør vondest på ankelen, ikke så vondt på magen ;)

Men jeg anbefaler deg å vente et år med å ta den og tenke lenge på det. Kanskje du heller vil ta noe annet neste år, noe som betyr noe mer for deg? Så jeg hadde ventet et år med å ta den slik at du er 100 prosent sikker på at det er akkurat det du vil ha resten av livet og at du kommer til å elske den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest ThatWoodcut

Jeg tok på underarmen i går. Eller heter det forarmen? Det gjorde vondt, men det kunne vært vondere. Det er en smerte som går over, derfor er den ikke så ille. Dagen etterpå er egentlig værre, fordi da er du konstant sår og øm.

Edit: 5-6 på en skala fra 1-10

Endret av ThatWoodcut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Galithralia

Det gjorde vondt, men ikke så vondt som jeg trodde. :skravle: Jeg har lav smerteterskel, men må si jeg ble overrasket over at den ikke gjorde så vondt som jeg trodde den ville gjøre. Min er rett over ankelen, det vondeste var vel når han begynte å "tegne" rundt, men det gikk over.

Jeg er ganske tynn der med ankelen og har tynn hud - så det var enkelte områder som gjorde mer vondt enn andre, men det går over som sagt. Min tok 25 minutter maks å lage. Har et Horus øye - middels størrelse :gjeiper:

Synes perioden etter var verre i grunn, hadde hovnet opp og kunne ikke gå skikkelig :sjenert: Men det er vanlig ;)

Endret av Galithralia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok min første på innsiden av håndleddet, tok omkring 10 minutter og føltes mest bare som behagelig kiling.

Nr 2 ble i trusekanthøyde (litt klisjé kanskje), høyre side. Litt ubehagelig akkurat i området over hoftebeinet, men ellers fullstendig smertefritt.

Tok min tredje i går, 4 timers tatovering over ribben... det kjentes godt mot slutten, litt som å få huden skrapt vekk, men ikke verre enn at jeg gjerne ville gjentatt det.

All smerten er verdt det når man etterpå får beundre et fantastisk stykke kunst! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Jeg tatoverte meg for en uke siden, en tatovering på ca. 12 cm. mellom skulderbladene.

Liningen gikk veldig greit, trodde det skulle være mye verre. Var nesten litt behagelig til tider :-P

Fargeleggingen tok ganske lang tid, og da var huden sliten fra liningen. Hele tatoveringen tok vel nesten tre timer. Så da gjorde det ganske vondt noen ganger, men var bare å bite tennene sammen. Synes kløen nå i etterkant er mye verre enn selve tatoveringsprosessen! :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Robert

har nå 4 tattoveringer

og det stemmer at HVOR tattoveringen er har mye å si ang smerte, de "behagelige" tattoveringene jeg har er på rumpa (MIDT på høyre rumpeball) og underarmen (ble verre jo nærmere håndleddet du kommer (pulsårer,sener osv)

Men de to andre er en hel del mye verre, over akillessenen og på ribbeina (begynner ved buksekanten og slutter rett under armhulen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tatt på utsiden av underarmen. Ikke vondt i det heletatt! Ble veldig veldig overasket, kjentes bare som ett åpent rent sår mens han holdt på og litt vibrering. Men skjønner at det er værre på steder med tynnere hud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest skart180

Hello everybody, how do you do

My handle's Pigeon Johnny

LA symph's the troupe

I distinguish what you're thinking

Who is this punchinello

My prestige's Pigeon Johnny

I make the ladies drool

Not indeed but it sounds unexcitable though

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndledd: Ikke vondt i det hele tatt.

Nakke: Heller ikke vondt men det kilte noe grønngnuelig.

Halfsleeve på overarm: Albuen er litt vond, ellers ok. Men etter 3-4 timer begynner huden å bli sår og øm og da blir det vondere etterhvert.

Halfsleeve på underarm. Samme som over.

Hals: VONDT, men overlevbart. Må si halfsleevene var vondere når vi satt der på 4. timen enn hva halsen var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har en stor en med masse farger på korsryggen. Den var så vond at jeg gråt med bøtte foran meg på "sideflesket" mens på ryggraden og der det var bein ristet det mest og gjorde kilevondt, så utifra alle svarene er det helt individuelt. Det er bare en ting som er sikkert:

Du får fort hekta! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...