Gå til innhold

Hvor vondt var det å tatovere seg?


Gjest Huffsa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vel, jeg har kun en "typisk" liten jentetatovering, tok vel 30-45 min å ta den. Det gjorde ikke nevneverdig vondt.

Kansje en 2-3 i smerte?

Min er på skulderen, og det er vel en av de plassene det gjør minst vondt :)

Spør meg heller igjen når jeg har tatt på leggen(om jeg noen gang får råd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatovering 1 på håndleddet:

Smerteskala 0. :fnise: Den tok så kort tid at jeg ikke rakk å kjenne noe som helst. Kanskje 2-3 minutter? Det bare kilte litt.

Tatovering 2 oppå/på siden av selve foten:

Smerteskala 3 totalt. Rundt ytterske knoken var det jævlig, men denne også tok såpass kort tid at det ikke var så aller verst.

Jeg har tatt piercing både i ører og i navlen og begge disse var vondere enn tatoveringene. Jeg synes også det er vondere å gå til gynekolog enn å ta tatovering. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten på ankelen. tok ca 20 min å ta den. Ikke vondt, men svei litt akkurt når den var ferdig når det piplet litt blod. Vondere å ta blodprøver! Har planer om en en til .. noen blomster i nakken :) så lenge du ikke skal ha dekket hele ryggen så er det bare å hopppe i det det tar ikke lang tid. :)Lykketil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en på overarmen som tok ca 15 min, og en på puppen som tok ca 30 min. Ingen av de var vonde i det heletatt. Når jeg tatoverte puppen holdt jeg på å sovne. Smerteskala 0 på begge to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en tattovering på håndleddet. Det gjorde bare litt vondt da han begynte å tattovere men ellers så gikk det ganske greit :) Gjorde mer vondt etterpå for det var så sårt.

Jeg synes det er vondere å ta piercing faktisk. Har i tunga og i navlen. Synes de var vondere å ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Jeg sammenligner smerten med blanding av katteklor og det å brenne seg (litt). Har 4, tre små og en stor, som har hatt varierende grad av smerte, som nevnt før her: tynn hud er ikke spesielt behagelig, nært knokler gjør også vondt. Min største dekker mesteparten av leggen, og etter 6 timer var kroppen tom. Da var alt helt sinnssykt vondt, og vi fortsatte med skyggelegging neste økt. Totalt tok den vel ca 8 timer tror jeg. Konturnåler er vondere enn fyllfarge og skygger, den sistnevnte kan være veldig deilig!! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesty

Jeg har på innsiden av leggen/ankelen og nederst på magen, der TS vil ha sine.

Jeg synes magen var verst, for tattisen går rett over hoftebeinet, så sved litt når nåla gikk over beinet. Er i tillegg ganske tynn hud der.

På leggen var det bare deilig :D Var ikke i nærheten av noen bein, og kunne slappe mye bedre av enn da jeg tok det på magen. Hadde ikke mulighet til å røre meg/snakke så mye uten å gjøre det vanskelig for tatovøren da jeg tok det på magen, så på foten var det mye mer avslappende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en på skulderen/ryggen. På de store partiene med farge var det litt sviende vondt, og da han laget mønster (dvs, mye "småprikking"), var det nesten som små sprøytestikk.

Etterpå var det "blåmerke"-ømt i et par dager. Kanskje 2 på skalaen?

Jeg har hørt at ankel, håndledd og hals skal være de vondeste stedene å ta tatovering, men jeg synes ikke du skal tenke på det når du bestemmer deg. Det vil jo uansett gjøre vondt i relativt kort tid sammenliknet med hvor lenge tatoveringen kommer til å vare, så det viktigste er at du er fornøyd med plasseringen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en på håndleddet og en like ved hoftebeinet, jeg synes ikke det gjorde vondt, var værre å ta hull i nesa, da det så rimelig brutalt ut (de nålene som brukes til piercing er jo ikke direkte små).

Tattisen på hånden var bare velig facinerende, eneste som er litt ubehagelig er fargingen... Men jeg synes det er en god smerte..!

Edit:

Tok forresten mine i Riga og i Gøteborg, ikke noe problem å ta i utlandet, men sjekk standaren (rent og pent, hygiene osv.). Du skal føle deg vel i studioet, uansett om du er i Norge eller i utlandet!

Endret av Nalla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit:

Tok forresten mine i Riga og i Gøteborg, ikke noe problem å ta i utlandet, men sjekk standaren (rent og pent, hygiene osv.). Du skal føle deg vel i studioet, uansett om du er i Norge eller i utlandet!

:Nikke: Jeg tok den på håndleddet mitt i Polen. Like god kvalitet som her i Norge (er jo viktig å sjekke ut det først da selvsagt) samtidig som den kostet brøkdelen av prisen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Jeg er ikke gammel nok til å ta ta2 uten foreldrene mines tilatelse. Men det blir neppe et problem. Jeg har bestemt meg nå for hva slags motiv jeg skal ha. Den har jeg designet selv, så jeg ikke kopierer andres. Problemet er hvor jeg skal ta. Jeg tror det blir underarmen eller nakken, derfor lurer jeg på hvilke av de to stedene gjør minst vondt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gjør litt vondt med maskin tattis, spesielt på steder med mye nerver. Det er likevel ingenting mot bambus- tattis. Det er mild tortur, og vel verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke tattis ennå, men vet hvor jeg skal ha den, nemlig fra nakken og ned langs ryggraden, gjør dette vondt tro?

Har tatt piercing i både øyenbryn og navle og synes ikke det var noe særlig vondt, var værre å borre hos tannlegen uten bedøvelse :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

har 6 tattoveringer...en på rygge, anklen, begge håndledda, skuldra og leggen.

de vondeste syntes jeg var dem jeg tok på håndledda.

Jeg syntes selv ikke det er noe særlig vondt...jeg syntes det er vondere ta percing :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest redstar

Det varierer fra person til person, jeg synes ikke det er noe særlig vondt(har 10stk) og den vondeste var faktisk en av di minste som er på armen,men bikinilinja, stor på ryggen var ikke vondt... Det er nok helt forskjellig fra person til person. Men på gutta så vet jeg at brystet er noe av det verste:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre. En på armen, en på håndleddet (innsiden) og en som går fra nakken og ned langs korsryggen. Den på ryggen var "verst", men på en skala fra 1-10..... kanskje 3. Det var ikke smerter, mer ubehag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest scorpius

Hmmmm... jeg synes det ikke gjorde noe vondt. Det har jo også litt med psyken å gjøre når

man hører lyden av den nålen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...