Gå til innhold

Islamofobe Norge

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei, problemet er ikke bare media og majoritesbefolkningen. Men media er dessverre med på å bidra til islamofobien, og det synes jeg det er viktig at man tar frem.

For min egen del så synes jeg at de mest trofaste tilhengerne av Islam selv presenterer best hva denne religionen står for. Det har vi sett både her i Norge og i mange andre land og verdensdeler i mange år nå.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det islamofobi dersom man påpeker at Islam rettferdiggjør tradisjoner og menneskesyn som vi ristet av oss på 1800-tallet?

På 1800 tallet? Mye av det Islam står for hører hjemme i middelalderen eller eldre. TS nevner 30-tallet. Men jeg vil heller snu flisa og si at Islam minner mye om fasisme og nazisme. Og akkurat som vi på 30-tallet burde ha sette dette komme, håper jeg vi ser hvilken enorm trusel Islam utgjør, spesielt overfor Europa. Dessverre lurer jeg på om det er for sent. Kvinners frihet er nok på høyden nå, vi for nyte den mens vi kan.

Skrevet

Islamofobi er et sånt latterlig ord. Skal det være en irrasjonell frykt for islam? "Ikke frykt imamene, dhimmi! De er venna dine!" Trøste og bære.

Det er vel nettopp dèt skremmende mange nordmenn faktiask tror...Og det skremmer meg.

Skrevet

En fin oppfordring til oss alle!

Enig, men det gjelder begge "partene" i debatten.

Gjest pastablasta
Skrevet

Jeg tror du skal bruke litt mer tid på å sette deg inn i tingene før du uttaler deg.

Det eneste korrekte du påpeker er at nordmenn generelt er islamofobe. Årsaken til det er, som i ditt tilfelle, at de er uvitende, ignorante og har glemt å undersøke det de blir forelagt fra media.

Akkurat.. du har sett lyset, og undersøkt hva som blir dyttet på deg fra media.. ?

Kanskje det heller er omvendt, media (og venstresidens politikere) prøver å begrunne "islamofobiens" (hvem har egentlig funnet opp dette begrepet, om ikke nettopp media?) årsaker med fremmedfrykt og uvitenhet. Mens det egentlig er nettopp kjennskap til islams virkninger som skaper "islamofobien" ?

Kanskje denne dokumentaren fra ARD (ett tysk kringkastingsselskap - tilsvarende NRK her hjemme), kan få deg til å se tingene i ett nytt lys?

Lignende tilstander kan man spore i Sverige, og i vår egen hovedstad. Uviklingen i Tyskland er kommet lengre, men Norge er utvilsomt på vei i samme retning..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...