Gå til innhold

pinkpus vil bli mamma


pinkpus

Anbefalte innlegg

Jeg fikk TR den 25 som jeg var ferdig med 3 mars. Søndag 7 og mandag 8 hadde jeg vonde stikninger i magen. Disse var så vonde at jeg vurderte smertestillende. Jeg bruker ofte å ha det slik under EL. Men ifølge FF og etter det jeg trodde syklusene mine normalt er (30 dager) skulle EL komme fredag eller lørdag? ...

Hvis du hadde TRstart 25februar, og har ca30 dager syklus....så sier jo eggløsningskalkulator på babyverden dette:

Din fruktbare periode er: 10.03.2010 - 15.03.2010

Eggløsningen finner sted: 13.03.2010

Termin: 06.12.2010

Så lørdag var nok EL dag, men mest fruktbare 10-15mars. Så jeg må si det er mest sannsynlig nå du hadde EL og var mest fruktbar...håper dere har :sengekos: i helgen da ;)

Du må regne med at TR kommer 14 dager etter EL(om du ikke er gravid da), så om du hadde EL rundt 7-8mars så hadde du bare hatt 25dagers syklus :)

Uansett sprinkler jeg litt babystøv når jeg først er innom, og husk grapefruktjuicen ;)

:strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke stol hundre prosent på den kalkulatoren på babyverden sier bare jeg..

Syklusene kan variere, og lutealfasen kan også variere veldig mye. Jeg hadde IKKE EL da kalkulatoren på babyverden mente at jeg hadde det. Jeg ville satset på EL tester, de er mere sikre, ikke bestandig man får det rett på FF og det må da være slitsomt å drive og tolke hva som kan være hva, og om det ser og kjennes ut på forskjellige måter?

Jeg brukte EL testene og fant bestandig EL.. Bortsett fra den mnd da jeg stolte på babyverden sin kalkulator, da fant jeg den ikke i det hele tatt...

Jeg vil tro du hadde EL da du selv tror du hadde det første gangen. Syklusene kan jo forandre seg, og selv om du har hatt 30 dager så er det jo ikke sikkert du har det hver gang.. Det er vel ikke så lenge siden du slutta på pilla om ikke jeg husker helt feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville si at jeg er enig med Frkhøne....er jo bare en ide man får på kalkulatoren....men EL tester er jo selvfølgelig mer nøyaktige....

ville også si at jeg fant aldri EL med stripsene jeg.....og den måneden det klaff var det :sengekos: annehver dag, da venter jo soldatene etter egget uansett om du feilberegner EL dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen :klemmer:

Jeg stoler absolutt ikke på de kalkulatorene nei. Det gjør ikke saken noe bedre at jeg er usikker på min egen syklus. Jeg har visst sånn ca når jeg kunne vente TR, men har ikke fulgt med sånn helt nøyaktig på datoer og sånn. Hadde en periode for et år siden da jeg prøvde å markere på kalenderen hver måned, men det skle liksom fort ut og jeg husker ikke hvor mange dager syklusen var. Husker den var veldig stabil og presis og noe sier meg enten 28 eller 29 nå som jeg tenker etter, men da brukte jeg å telle fra dagen det var spotting...Det blir jo feil!!!

Det har vært masse :sengekos: fra forrige lørdag til denne lørdagen så satser på at vi har truffet ganske godt uansett når EL har vært. Men hadde likt å visst akkurat når :sjenert:

Det blir definitivt EL testing neste PP hvis vi ikke får det til denne gangen. Jeg er herved overbevist om at det er veien å gå videre :enig:

Blir vel enklere etter et par sykluser også kan jeg tenke meg for nå følger jeg så mye bedre med på hva som skjer med kroppen.

God mandag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luremegpå
Og det blir mer "drusing" i kveld også, for å være på den sikre siden :humpe:

Hehehe, lucky uuuuu:)!!! Her må jeg vente til fredda'n...!! HEHE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du hadde TRstart 25februar, og har ca30 dager syklus....så sier jo eggløsningskalkulator på babyverden dette:

Din fruktbare periode er: 10.03.2010 - 15.03.2010

Eggløsningen finner sted: 13.03.2010

Termin: 06.12.2010

Så lørdag var nok EL dag, men mest fruktbare 10-15mars. Så jeg må si det er mest sannsynlig nå du hadde EL og var mest fruktbar...håper dere har :sengekos: i helgen da ;)

Du må regne med at TR kommer 14 dager etter EL(om du ikke er gravid da), så om du hadde EL rundt 7-8mars så hadde du bare hatt 25dagers syklus :)

Uansett sprinkler jeg litt babystøv når jeg først er innom, og husk grapefruktjuicen ;)

:strix: :strix: :strix: :strix: :strix: :strix:

TAKK for babystøv. Jeg suger til meg alt babystøv jeg finner :lur:

Jeg har en mistanke om at EL kom tidlig denne gangen, eller at det kanskje er slik hver gang og at jeg har lang lutealfase, eller hva det nå heter. Men jeg er selvfølgelig ikke sikker siden jeg ikke testet eller tempet for EL. Det skal jeg jammen meg gjøre i neste PP. Ble jo veldig nysgjerrig på hva som faktisk foregår der nede i magen.

Men jeg vet at jeg har lenger syklus en 25 dager ihvertfall.

Har hatt litt vondt i magen i morges også... Det er veldig ømt med forbigående vonde stikninger eller pulseringer. Vet ikke hvordan jeg skal beskrive det. Har lest litt rundt omkring dette og kommet frem til at det kan være en sånn cyste som har sprukket ved EL. Huff, hvem vet. JEg skal nå følge med på det. Satser på at det ikke er noe farlig.

Jaja. Tilbake til bøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei pinkpus!

Innom for å si hei og legge igjen litt babystøv jeg også

:strix: :strix: :strix: :strix: :strix:

Håper det hjelper... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:pasha::dusje: Jeg både dusjer og ruller meg i babystøv. Da må det jo bli full klaff inni magen...ok jeg tar en dæsj babystøv oppi teen min også. :kaffekopp: Kan aldri bli for mye så KEEP IT COMING jenter :babysmokk: :babysmokk: :babysmokk: :babysmokk: :babysmokk:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luremegpå

>Hellu!

Sender over litt jeg og da;)

Er ikke så lenge til testing då da pinkpus:)!!

Hvordan er formen?

Babydust on it's waaaaay :) !! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kjøpte jeg meg digitale tester, CB. Greit å ha når testetrangen tar overhånd.

Den store Symptomjakt har jeg egentlig ikke begynt med ennå, men noen ting får meg til å lure og jeg skal skrive de under her :sjenert: Det store spørsmålet er jo om EL var rundt den 12 mars eller om den i følge EL smertene mine var rundt 8-9 mars...?

Har kun hatt disse stikningene på venstre side natt til mandag og på mandag. Har også hatt litt vondt med kramper i dag både på venstre og mest på høyre side. (bruker kun å ha magesmerter under EL og under TR så dette er uvanlig) Det er faktisk sånn at det er ubehagelig bare å kjenne stoffet fra buksa på huden...veldig rart. Har aldri kjent det slik før. Ellers så fungerer magen som normalt.

Hadde litt vondt i puppene på trening. (bruker aldri å ha såre pupper. Ikke under TR engang) Måtte skifte fra ellipse maskin til sykkel fordi det gjorde vondt både i pupper og i magen. Var for mye opp og ned bevegelse. :forvirret:

Ellers er jeg ikke kvalm, selv om jeg nesten spydde isted da jeg snakket med noen om en helt forferdelig klorlukt jeg hater men noen ganger må lukte i det jeg går forbi noe...

Jeg er heller ikke trøtt og sliten. Heller det motsatte. Føler meg full av energi :danse:

(tmi her men må legge til at jeg har ganske mye hvitaktig utflod...har aldri lagt merke til før, men mulig jeg alltid har det på denne tiden av syklusen)

Hmm...blir spennende dette. :popcorn:

Endret av pinkpus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest luremegpå

Hellu !

Du, jeg tror du har hatt EL mye før du trodde jeg!!

Siden jeg ikke kjenner noe! Hehehehehehe;)

Optimist, jeg vet det går bra til sist:) Lalalalala

Skal vi ta en festedans? Hehe;) Litt tidlig for min del da, men ja, :briller::danse::digge::danse:

Synes du har mange fine symptomer jeg, heldiggrisen deg Pinkpus!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho :ler:

Jeg er en optimist ja. Men har vel egentlig ikke helt troa på at det blir klaff allerede i PP1 da... Og det er egentlig helt greit det så får jeg tid til å komme i bedre form før jeg blir gravid! Bare positivt det.

Men når det er sagt så fortetter (den litt useriøse i og med at jeg ikke tror det betyr noe...) symptomjakten.

Mannen stekte seg noen fiskepinner og jeg kjente lukten helt i andre enden av huset og gikk for å undersøke hva det var. Jeg spydde nesten av lukten inne på kjøkkenet. Og jeg liker fiskepinner veldig godt vanligvis. Men den lukten var veldig sterk altså :sjokkert:

Har fått med meg litt nett tv og må si at det var kjipt at Daniel ble stemt ut. Stakkar. Det ble mye tårer med de gutta der altså. :popcorn:

Og så må jeg si at Christian Ringnes er en morsom mann. Jeg vil også være eksentrisk milliardær! Ler alltid godt av celebert selskap.

Endret av pinkpus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som om det er mange symptomer allerede jeg :jepps: Og noen må jo utgjøre de 20 %'ene som får klaff i PP1 også - så kanskje det blir deg? :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høyrest ut som du har masse symptom allerede, så eg har absolutt tru på at du kan vera gravid! :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luremegpå

Hellu!

Jeg digger paradise altså!!

Men ja, sant det du sier, har begynt skikkelig hardtrening nå, så kroppen skal bli så fin atte! Med alderen kommer flesket, ikke tvil ! Hehehe;)

Heldiggrisen du da, med alle symptomene! Krysser alt jeg har! Ser ud som om dette er mnd dinsin;) Når skal du teste da?

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg har lagt litt press på meg selv her nå med symptomlisten min :gjeiper:

Nå er dere altfor optimistiske her synes jeg :sjenert:

Har ingen nye symptomer og det er fullt mulig alt det rare jeg føler i magen er pga mye og ny trening....Eller?

Vet ikke når jeg skal teste. Mulig jeg prøver meg på en test i morgen. Hvis jeg har lang lutealfase og EL var rundt 8.mars så kan det jo være jeg får utslag på test i morgen.

Etter det blir neste test 28.mars har jeg bestemt.

Skal holde dere oppdatert.

Ps: liker ikke dettee nye designet jeg. Hvor er tickeren og signaturen min??

Endret av pinkpus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...