Gå til innhold

pinkpus vil bli mamma


pinkpus

Anbefalte innlegg

Heisann :hallo:

Har tuslet rundt i prøverdagbøkene en stund og siden det nå nærmer seg prøving for meg og mannen så tenkte jeg å lage min egen dagbok. Her vil jeg holde styr på både EL, TR (forhåpentligvis kun mangel på TR :fnise: ), testing og ellers alt av ting og tanker som helt sikkert kommer til å dukke opp!

Jeg og Mannen er begge over 30 og har vært gift en stund og nå føler endelig at vi er klar for å ønske et lite menneske velkommen hjem til oss :yvonne: . Vi synes det er innmari skummelt, men også innmari spennende.

Jeg har ikke brukt p-piller på en god stund så de er ute av systemet. TR kommer på regelmessige besøk uten at jeg har fulgt helt med på lengde osv. Tror syklusen min er på ca 29-30 dager. EL merker jeg også godt hver måned. Jeg har slim, stikninger i magen og får alltid VELDIG lyst på :humpe: Hehe...

Sist jeg merket EL var rundt den 11.feb så da bør tanta komme ca den 25. Vi er litt usikre på om vi da begynner PP1 eller om vi skal vente til neste runde, men det blir nok til at vi dropper prevansjon og kjører på :fnise: Men vi tar det litt som det kommer i første runde og så blir PP2 da vi begynner å følge litt mer med.

Gleder meg :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg rukket en tur innom jobb og en god treningsøkt. Ser helst at jeg kommer i litt bedre form før spiren sitter så trener så ofte jeg kan - eller orker er vel et bedre ord å bruke :sjarmor: Nå skal det slappes av i stor stil resten av dagen. Er ingen sportsidiot så det blir vel helst en film og så skal jeg snoke litt rundt i flere prøverdagbøker her inne. Det er kos :tommelsmil:

Mannen har okkupert sofaen og tatt tvn som gissel så jeg har benket meg til blandt massevis av puter i den gode senga mi! Sitter her med data, litt nam og en stor kopp te :kaffekopp: Livet er herlig!

Heier på alle prøverne :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, den var virkelig fersk prøverdagboken din også - ikke 1 dag gammel en gang! :ler:

Min egen er vel ca 2 mnd nå og jeg må si jeg har lært mye om prøving og testing og el alt det der gjennom å være her. Jeg og sambo hadde hele 2009 uten prevensjon, og jeg håpet vel på et "uhell", men det skjedde ikke. Så selv om jeg egentlig har prøvd i over et år, så er det nå 3 PP med virkelig aktiv innsats ;)

Det kan være frustrerende til tider, men også veldig spennende. Og utrolig gøy å lese om de det klaffer for. Vi merker liksom spenningen alle sammen - hehe..

Ønsker deg masse lykke til, vær obs på innbilte svangerskap :fnise: og symptomjakt. Anyways - det er helt normalt :ler:

:goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Line :velkommen: Takk for at du titter innom dagboka mi! Håper det klaffer for dere så fort som bare det og skal følge spent med bak dataen min :hallo:

Skal være obs på innbilte svangerskap og diverse symptomer for kjenner jeg meg selv rett så kommer jeg til å bli en symptomjeger av de store :klø: Kommer nok til å pønske svært på hvert eneste signal kroppen sender meg kan jeg tenke meg. Greit å være her inne hvor slike ting er bare spennenede.

Ellers så begynte tanta å melde sin ankomst i morges så da er jeg vel offisielt igang med PP1. Fortsatt kun litt brunt blod som kommer ut, men det blir vel fort værre :kosteskaft: Vil bli ferdig med den så nedtellingen til EL kan starte. At TR kommer nå kan stemme ganske bra med en syklus på 30 dager hvis EL sist var rundt 16-18....Men jeg er som sagt ikke helt sikker på lengden på syklusen min. Bruker dette som utganspunkt i PP1, så får jeg holde litt bedre øye med det etterhvert.

EL kan vel komme rundt 8-10 mars da?

Uff, jeg er så grønn på alt dette her føler jeg. Får bruke første tida på å sette meg litt mer inn i ting og heller lytte til kroppens signaler i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Må hilse litt tilbake.

Er veldig spennende å være i startfasen av prøvinga. Håper du slipper å holde på så lenge som vi har. I mellomtida er det fint å ha noen å dele håp og frustrasjoner med. :klemmer:

Er enig med Line om å passe opp for symptomjakt. Er ikke måte på hvor gravid jeg trodde jeg var de første månedene. :fnise:

Lykke til med prøvinga. Om noen måneder så møtes vi alle mann i bøkene ett hakk opp. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei Punky Brewster :velkommen: Jeg var blodfan av Punky B da jeg var liten :jepp: Håper vi kan følges på veien til spire i magen og at vi snart kan forflytte oss opp et hakk i dagbøkene ja. Det blir stas :duskedame:

Dagen i dag er fyllt av jobb, jobb og atter jobb. KJipt. Har vært litt slapp i dag så jeg håper bare jeg slipper å bli syk. Mange rundt meg som er det, og da er det lett å bli smittet.

Venter på at TR skal komme skikkelig i gang...Vil bli ferdig med den. Ellers så har jeg lurt litt på om jeg skal prøve meg på litt grapefruktjuice og hostesaft. Siden dette er PP1 så vet jeg jo ikke om vi trenger det, men hadde passet bra visst det klaffet for oss med en gang. Nå spiller ikke timingen så veldig stor rolle, men i forhold til diverse ting som skjer i livet vårt så hadde en unnfangelse i mars/april/mai vært supert.

Men... bare det går til slutt så er det det som er viktigst altså.

:enig:

En annen ting jeg er litt usikker på er dette med folat. Har ikke tatt en egen folattablett, men har 300 hvadetnåer i multivitaminen min plus at jeg sikkert får i meg litt gjennom kosten. Er dette nok?

Vurderer å begynne å ta eget tilskudd av folat når jeg eventuelt blir gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En annen ting jeg er litt usikker på er dette med folat. Har ikke tatt en egen folattablett, men har 300 hvadetnåer i multivitaminen min plus at jeg sikkert får i meg litt gjennom kosten. Er dette nok?

Vurderer å begynne å ta eget tilskudd av folat når jeg eventuelt blir gravid.

Ehm.. de anbefaler 0,4 hvavardetnåigjen *må løpe bort å kikke på* ........ mg - ja, milligram altså.. fra 3 mnd før graviditet.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:legrine: milligram var det ja. Takk!! Da tror jeg nesten jeg drar på apoteket etterpå og kjøper folat. Vil ikke ta noen sjanser på at det blir for lite, men skulle jeg bli gravid innen tre måneder så satser jeg på at den folaten jeg har fått i meg holder.

Ellers er det lite å melde fra denne kanten så jeg tror jeg tusler runden rundt i prøverdagbøkene og ser om det er noe spennenede som skjer :enig:

Sitter her å pønsker hva som skal stå på tapeten i kveld. Må prøve å finne på noe godt til middag, Vi har allerede hatt taco denne uken, på en tirsdag tenke seg til, så da blir det vel noe litt kjedeligere i dag. Skal ta meg en tur på trening også. Spinning tror jeg det blir. Kjenner at jeg ikke er så gira, men synest det er bra motivasjon at jeg klargjør kroppen så det skal bli enklere npr jeg blir :gravid:

Endret av pinkpus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei pinkpus :)

Kjempeartig med en nystartet prøverbok! Ser ut som dere har alt klart :) Er ikke alle som har en perfekt timing. Håper tanta er i full gang så dere kan starte opp prøvinga snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med besøk seraphina! :blomst:

Da er TR i full gang og jeg har vært inne på FF og skrevet inn informasjon. Det ser ut som jeg har 14 dager akkurat mellom syklus start og EL (den mest fruktbare dagen sånn som jeg merker det på EL slim) og at syklusen er stabil på 30 eller 31 dager. Har ikke charted nok til å vite nøyaktig ennå.

Så da blir PP1s mest fruktbare dager ca 9, 10, 11 og 12 mars. Nedtellingen har startet!! Dette er SKUMMELT. :sjokkert:

Sikkert mange andre i første prøveperiode som føler det samme. Det er bare så utrolig rart. Nå skal Pinkpus og Mannen plutselig prøve å lage en baby? Føles rart. En annen ting som er rart er at Mannen plutselig er veldig klar for barn. Tror han forholder seg litt konservativ på utsiden men er veldig glad og spent inni seg. Og så har han uttrykt lett prestasjonsangst for all :humpe: og at det liksom skal bli resultater av det hele Men han klarer seg jo utmerket til vanlig :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte ordne meg ticker og disse harene (eller kaniner?) var bare så morsomme. Tror de holder på med det vi skal i gang med for fullt :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia pinkpus! Dette blir den første prøvedagboka jeg følger, krysser fingrene for dere! :duskedame:

Er nok litt sjalu ja, da jeg fremdeles er student og vil (bør) gjøre meg ferdig med det først før vi begynner å prøve... Da får jeg heller kose meg med å følge med andre i mens!

Krysser fingrene for dere, blir spennende å følge med! :tommelopp:

edit:skrivefeil

Endret av finkel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia pinkpus! Dette blir den første prøvedagboka jeg følger, krysser fingrene for dere! :duskedame:

Er nok litt sjalu ja, da jeg fremdeles er student og vil (bør) gjøre meg ferdig med det først før vi begynner å prøve... Da får jeg heller kose meg med å følge med andre i mens!

Krysser fingrene for dere, blir spennende å følge med! :tommelopp:

edit:skrivefeil

Hei og velkommen :) Og for en ære at min prøverdagbok blir den første du følger! Da får vi håpe den lever opp til forveningene :sjenert: Håper uansett du henger med fremover.

Jeg har vært innom KG i flere år som gjest og har de siste seks månedene vært ivrig leser av prøverdagbøkene (og så har jeg likt godt å lese fødselshistorier :hjerte: da blir jeg alltid så rørt) og det er veldg spennende å følge med i dem!!!!! Har lest dem og gledet meg til det skulle bli min tur å bli prøver. Føler jeg har lært masse gjennom å lese om opplevelsene andre har hatt, og det tror jeg er en av de fantastiske tingene med disse dagbøkene. Man lærer mye og så er det så fint å kunne støtte seg på andre i samme situasjon.

Er det lenge til du er ferdig å studere da? Sikkert fornuftig å vente med barn til du er ferdig hvis det er det som føles riktig for dere. Jeg holder nå på med litt studier selv også, men det er i tillegg til jobb det da så det økonomiske er på plass. VI har også ventet leeeenge med å begynne prøvingen. Mannen er av dem som alltid går rundt å venter på det perfekte tidspunktet, helt til han oppdager at noe slikt rett og slett ikke finnes :fnise: En skal jo ruge litt også og innen ni måneder er gått kan jo det "perfekte" tidspunktet ha blitt noe helt annet. Nei, jeg er av de som alltid mener at ting ordner seg og av erfaring så gjør det som regel det.

Du får bruke tiden mens du venter på å tusle rundt i dagbøkene her og ta till deg masse informasjon du kan bruke når du skal i gang selv!

Hvor i Asia bor du? Er det som student du er der? Godt og varmt hos deg sikkert og du slipper å sitte slik :fryser: hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ticker er greit så vi har oversikten ;)

Ja, tenkte det kunne være greit for de som tar turen innom og så er jeg så distre at nå greier jeg å følge med selv også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ferdigstudert om to år, da er jeg adjunkt. Det skal bli godt å bli ferdig med den biten. :) Hadde det passet ville vi nok ha startet med prøving nå, men jeg vil helst gjøre meg ferdig med utdanning for å ha det i boks før et lite barn kommer inn i heimen. :) Sambo er også et oversiktsmenneske, vil ha alt klappet og klart før den tid kommer. Men man kan jo rekke mye på ni måneder, sant det. ;)

Ang. tusling i dagbøker så er jeg i god gang! Jeg elsker å lese fødselshistorier, synes det er utrolig gripende. Har felt mang en tåre, gitt...

Vi bor i Sør-Korea. Er ikke her som student, vi er her fordi sambo jobber ved et skipsverft her i landet. Jeg er med som husfrue og fjernstudent fra Norge! Er så heldig at jeg fikk tillatelse av høgskolen til å ta et år på nettet mens vi bor her - og det passer meg perfekt. Det er nok ikke så altfor varmt her enda, vinteren med minusgrader er nettopp over, så nå kommer snart våren med 15-20 grader snikende. Men, absolutt overlevbart ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da har TR dratt sin vei :kosteskaft: og nå trenger hun ikke å komme tilbake på en stund:lur:

Det er vel i grunnen bare å sette i gang med :sengekos: nå da!! Det er jo ikke dumt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et år i Asia som husfrue og fjernstudent hørtes ikke dumt ut du! Sikkert en opplevelse for livet det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei pinkpus :vinke:

Sendt tanta på ferie? Høres bra ut :) Håper du sendte henne en plass hvor hun vil trives, så hun ikke kommer tilbake. Det hørtes veldig avansert ut med FF og charted og alle mulige slags fremmedord :) (nybegynner her...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei pinkpus :vinke:

Sendt tanta på ferie? Høres bra ut :) Håper du sendte henne en plass hvor hun vil trives, så hun ikke kommer tilbake. Det hørtes veldig avansert ut med FF og charted og alle mulige slags fremmedord :) (nybegynner her...)

Ga tanta tilbud om ni måneders cruise i karibien og håper virkelig hun bestemmer seg for å dra med en gang!! :briller:

Jeg bruker fertility friend kun til å føre inn EL og TR så får jeg litt mer oversikten. Har ikke dristet meg til å prøve noe mer avansert. Er jo bare PP1 da, men blir det mange prøveperioder skal du se jeg må sette meg litt mer inn i det.

Ellers hadde jeg og Mannen en ganske stor krangel i går kveld som ikke har løst seg helt ennå. Jeg er derfor i et elendig humør. Jeg liker ikke konflikter noe særlig og hater det når vi går og er sure på hverandre. Det verste er når det blir en stor krangel over mange små filleting... Det blir liksom så dumt at når støvet har lagt seg så gidder man ikke å ta en ordentlig prat om det engang. Vi er sånn at da går vi bare og er litt sure på hverandre en stund. Hmpf :tristbla: Det er jo ikke bra i lengden og ihvertfall ikke bra nå som vi egentlig skal :sengekos: og ikke :kjefte::fnise:

Nei, jeg får heller prøve meg på en liten samtale med Mannen senere. Vi prøver jo selvfølgelig å løse konflikter uten krangling og er som regel flinke til det. Men av og til blir det en liten utblåsning allikevel.

Håper alle andre der ute har en bedre dag enn meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...