Gå til innhold

Voyager


Nótt

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Auri skrev:

Jeg prøvde å overtale ei venninne til å prøve sjal, men hun skulle absolutt ha bæresele...

Bæresele kan jo være bra, kommer bare an på hvilken type bæresele det er snakk om. Blir til at vi bruker bæresele etterhvert her også, vet at Mannen foretrekker Ergoselen vi har på loftet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her skjer det store ting. Vesla begynte på skolen på mandag, og var utrolig spent og glerudet seg utrolig mye. Så langt lever skolen opp til forventningene og litt til tror jeg. Vi får ihvertfall hjem en glad og sliten jente hver dag. Siden jeg er hjemme i permisjon er hun på SFO bare tre dager i uken, og det tror jeg blir bra.

Lillemann var 1 måned på søndag, og han har begynt å smile masse prater til oss. Han er skikkelig herlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at Vesla trives på skolen!

Har dere noen planer lørdag 3 sep? S har noe skolegreier så han må innover for det, jeg henger meg på fordi jeg har et par ærend jeg skulle gjort der i byen, og så lurte jeg på om dere kanskje ville ha litt besøk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 24. august 2016 at 13.43, Auri skrev:

Bra at Vesla trives på skolen!

Har dere noen planer lørdag 3 sep? S har noe skolegreier så han må innover for det, jeg henger meg på fordi jeg har et par ærend jeg skulle gjort der i byen, og så lurte jeg på om dere kanskje ville ha litt besøk!

Ingen planer så vidt jeg vet. Hadde vært veldig hyggelig med besøk!

Det ser ut til at melkeproduksjonen min tar seg opp. Så langt siden Lillemann la seg i går har han kun fått en flaske med 100 ml morsmelkerstatning. Tidligere har han drukket stort sett 3 flasker med 100 ml fra leggetid til nå. Så nå er jeg imponert over produksjonen min. Moro! Får se om jeg mer eller mindre kan fullamme, eller om dette er en tilfeldighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er Lillemann 6 uker gammel. Tiden flyr av gårde. Siden han spiser mindre morsmelkerstatning har jeg veiet litt for å sjekke at han legger på seg, og han veier ca 5 kg. Mer enn Vesla gjorde når hun var 2 måneder, så det er jo bra. På tirsdag skal vi på helsestasjonen for 6 ukers kontrollen, blir moro å se hvor lang han har blitt og hvor mye han faktisk veier.

Vi har fulgt Vesla på skolen i dag, og nå ligger han i vognbagen ved siden av meg og sover - så får vi se hvor lenge det varer. For vognen er han ikke så glad i, så her bærer jeg stort sett i sjal eller sjaltai - blir sterk på den måten.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg i sofaen, nydusjet etter første trening etter fødsel. Det var sinnsykt godt å trene, men merker at kroppen har vært annerledes. Den må på en måte vekkes igjen, men nå er jeg i gang igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Såå koselig å se dere alle i går! :klem: Savnet dere masse! Og lillebror er bare så nydelig :rodmer:  Du skulle sett ansiktet til S når jeg viste han bildet jeg tok av Vesla som holdt lillebror, "er hun blitt så stor?!!!" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Auri skrev:

Såå koselig å se dere alle i går! :klem: Savnet dere masse! Og lillebror er bare så nydelig :rodmer:  Du skulle sett ansiktet til S når jeg viste han bildet jeg tok av Vesla som holdt lillebror, "er hun blitt så stor?!!!" :ler:

Det var veldig koselig å se deg også. Ja hun har blitt veldig stor, kan tenke meg at han var sjokkert. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi på første, av mange, foreldremøte på skolen. Uten Lillemann, han og Vesla var hjemme med besteforeldrene. Det gikk faktisk strålende, og jeg hadde brystspreng da vi kom hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ligger snart tåka som en stor klem rundt husveggen, da er det godt å sitte inne med en kaffe mocca og en liten sovende en på puppen. Ser ut på yret som legger en våt film på alt ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Her løper tiden bokstavelig av gårde, utrolig hvor fort det går med to små. Vesla har snart knukket lesekoden og trives godt på skolen, og lærer masse i en rykende fart. Lillemann utvikler seg også med rykende fart, han er ikke lenger bare en liten bylt. Nå har han passert 4 måneder og snur seg fra rygg til mage og tilbake, beveger seg i sirkler der han blir lagt ned og han har begynt å krype litt. Plutselig så har han flyttet seg et lite stykke fra der han ble lagt ned, så nå kan han ikke ligge på stellebordet eller i sofaen uten at vi er i umiddelbar nærhet.

I dag blir en litt annen dag enn planlagt, for Vesla kastet opp i det vi skulle gå til skolen. Så hun er nå i senga med film, potetgull, vann og solbærsaft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Julen er over og vi er tilbake i hverdagen, deilig for alle og enhver tror jeg. Vesla gledet seg til å begynne på skolen igjen og trenger det nå, etter å ha holdt ut med kjedelige mamma og pappa i nesten to uker... Kontakten og kjærligheten mellom Vesla og Lillemann ar økt i julen og de har nå en helt herlig kommunikasjon. Lillemann stråler over hele seg, når han ser henne etter at hun har vært borte, helt tydelig at han savner henne og  er glad i henne. Hun elsker å leke rundt/med ham og får en herlig trillende latter som respons når hun tuller med ham. Lillemann har fått to tenner, lært seg å krype rundt og står på alle fire og rugger frem og tilbake mens han gliser stort. Julen har vært et stort utviklingssprang for ham, noe som innebærer mye frustrasjon for ham, men også glede. Han viser det godt når han smiler stort der han står på alle fire, litt sånn:"Se på meg, mamma!!!" <3

Endret av Nótt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må sende meg noen bilder av lillemann nå! Må se hvor stor han er blitt! Koselig at han og Vesla har så fint forhold ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Da er det full fart her, lillemann har begynt å krabbe og reise seg opp. Så her må det passes på hele tiden. Full av smil og latter er han også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
3 timer siden, Auri skrev:

Gratulerer med dagen til Vesla! <3

Tusen takk! Hun har blitt feiret med klassevenner på onsdag og familie i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

I dag har det vært strålende vær og nydelig ute med masse snø. Etter å ha hatt en syk mann og sønn i hus nå nesten en uke, kjente jeg at det var godt å få alle ut av huset og bort i akebakken. Vesla fikk kjøre kjelke med både Mannen og meg, mens Veslemann sovnet i vognen og sov godt der. Vi var kun i bakken i ca 30 minutter, men Vesla og jeg tilbrakte nok en time ute i solen. Nemlig på verandaen, jeg måkte bort all snøen og laget en snøhaug som Vesla laget snøhule ut av. Mannen gikk inn, formen er ikke helt på topp ennå, mens Veslemann sov i vogna og vi jentene fikk servert drikke og varme boller på verandaen. Virkelig en deilig dag på flere måter, hele helgen har vært fin. I går hadde vi kosedag inne med spill, film og popcorn. Nyter når vi har slike deilige helger uten stress og mas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...