Gå til innhold

Voyager


Nótt

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Lillemann utvikler seg i rasende fart, han speedkrabber, reiser seg og slipper taket. Heldigvis har han fått ganske god kontroll og faller ikke så mye lenger, er mer en langsom nedsitting. Han har snart fått 6 tenner og elsker å smake på mat. Spiser jeg noe forventer han å få smake uansett hva det er.

Vesla trives på skolen og er blitt skikkelig flink til å lese. *stoltmamma*

Jeg sliter med det ene benet mitt, har gjort det siden før jul. Har tatt røntgen så brudd er det ikke, men betennelse er det og hvorfor aner vi ikke. Mulig jeg skal ta MR, for å se om vi finner  ut nøyaktig hva det er som er betent. Så vondt er det ihvertfall til tider at jeg ikke klarer å tråkke på foten, ganske frustrerende.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag måtte alle planer kanselleres, for Vesla kastet opp på skolen og kom hjem før Lillemann og jeg kom oss ut av sengs. Så Mannen rakk vel så vidt å komme seg på jobb før han måtte hente henne. Er nok ikke omgangssyken, men mye slim pga hoste og snufsing. Uansett hva det er så holdes hun hjemme i morgen også, slik at hun får hvilt seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, stakars Vesla! God bedring til henne <3

 

Og god bedring til deg og! Det med beinet hørtes skikkelig vondt ut :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Auri skrev:

Uff, stakars Vesla! God bedring til henne <3

 

Og god bedring til deg og! Det med beinet hørtes skikkelig vondt ut :(

Takk! Det med benet går nok over, må bare gi det tid. Nå skal jeg ta MR på lørdag, slik at vi får et bedre bilde av hvordan det er inni der. Kjenner jeg er litt spent på akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til vesla, skolejente og stor. Tiden flyr! 

Lillebror høres herlig ut.

god bedring til deg også :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, pusilus skrev:

God bedring til vesla, skolejente og stor. Tiden flyr! 

Lillebror høres herlig ut.

god bedring til deg også :klem: 

Takk, det trengs her kommer og går febern.....det er mange syke i klassen så noe som går. Kjenner jeg er lei sykdom nå. Men "This too shall pass".

Er spent på videre behandling av benet, men heldigvis er det ikke like vondt hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på en frisk og fin vår for deg og dine Nótt. :klemmer: Ikke mere sykdom og vondt i benet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.3.2017 den 14.45, MarianneE skrev:

Legger igjen en klem til deg 

Takk MariannE

På 22.3.2017 den 22.51, loffen skrev:

Satser på en frisk og fin vår for deg og dine Nótt. :klemmer: Ikke mere sykdom og vondt i benet!

Det gjør jeg også.

Helgen har vært fin, ganske stille og rolig. Mannen ble 40 på lørdag og kom hjem fra årsfest/tur med jobben ganske så sliten. Så lørdagen ble deretter rolig, en liten tur ut med vogn og sparkesykkel før vi tuslet bort til en lokal pub/café/spisested og spiste en bedre middag med svigers. Maten var bare supergod, og vi var så heldige at de spanderte desserten på oss. Vi spiste hjort med tilbehør og sjokoladefondant til dessert. Og det beste av alt var at Vesla spiste mer enn hun har gjort på over 1 uke, og koste seg med maten.

I går var jeg på jobb, deilig å "starte" dagen med en times trening. Da jeg kom hjem fikk jeg vasket badet, ommøblert på soverommet og vasket gulv på soverom og i gangen oppe. Mannne så ikke poenget med ommøbleringen, men jeg er skikkelig fornøyd.

I dag er det tilbake i gamle vaner, Lillemann sov lenge og det kjente jeg var deilig. Han fant på noe nytt i stad, jeg la ham til brystet og han koste seg med det som vanlig. Plutselig setter han seg opp og legger tøydukken han har inn på puppen, ser på meg og smiler.  Dette gjorde han flere ganger mens han så på meg og smilte. Skulle tydeligvis dele det beste han vet med bestekompisen sin. <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Tiden går så sinnsykt fort, Lillemann har nå begynt å øve på å stå uten støtte. Og er sinnsykt stolt av seg selv der han står og ser rundt seg, før han endte dumper ned på rumpa eller setter seg kontrollert ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er noe bittersøt over at de små vokser til. Det er så deilig når de blir større, men så trist allikevel med alt som aldri kommer igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 10.4.2017 den 15.50, MarianneE skrev:

Det er noe bittersøt over at de små vokser til. Det er så deilig når de blir større, men så trist allikevel med alt som aldri kommer igjen. 

Det er så sant akkurat det du sier der. De er så herlige når de er små, men så er det godt når de blir større og litt mer selvstendige.

Dagene går i sin vanlige tralt, med minsten og meg. De driver med rehabilitering av yttertrappene våre noe som medfører støy og bruk av verandaen som inngangsdør. Noen ulemper er det jo så klart, men blir bra når trappene er ferdige - de holdt bokstavelig talt på å falle fra hverandre.

Ellers så driver jeg å prøver å finne meg en ny jobb, så her sendes det ut søknader på alt som er spennende. Også må jeg vente på svar, og håpe at noen fatter interesse for søknadene mine. Så kryss fingrene for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Lite som skjer på jobbfronten, vanskelig å få noe nytt... 

Lillemann er syk, i natt har vi nesten ikke sovet noen ting. Han har hatt feber og en lei hoste, og vært skikkelig urolig med kaving og skriking. Hosten hans minner veldig om krupphosten Vesla hadde da vi fikk konstatert astma hos henne, så vi krysser fingrene for at det bare er forkjølelse som er saken hos ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Her er det full rulle. Lillemann har begynt å gå, øver på å løpe og er ikke rolig et sekund for tiden. Vesla er snart ferdig med første skoleåret og har klart å knekke lesekoden skikkelig, hun leser nå alt.

Vi hadde jentetid i dag, og dro på kino, vi så "Milo - månens vokter". Den kan anbefales.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Da er vi i full gang etter sommerferien og permisjon. Vesla i andre klasse, Lillemann i barnehagen og jeg i jobb, Mannen er i permisjon - eneste som kan ta det litt med ro. Tilvenningen i barnehagen har gått ekstremt bra, *bank i bordet*. Lillemann har trivdes siden dag 1, og løper inn og er i lek før de omtrent har kommet inn gjennom døren, og vil ikke hjem når han hentes.... Vesla har fått læringsbrett (iPad) på skolen og er godt igang med alt som skjer der, trives godt. Jeg er i gang med jobb igjen, godt å jobbe, men ikke der..... Kunne tenke meg en mindre stilling et sted som er nærmere, som gjør dagene mindre stressende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...