Gå til innhold

Philippas Fashion Factory


philippa starck

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Og så var julen over... Vel, heldigvis ikke helt - men nå er jeg hvertfall på jobb igjen.

Det har vært en deilig jul, spesielt godt å ha mye fri til å være sammen med Lille Frø og Mannen - vi trengte noen dager sammen nå! Merker at det blir altfor travle dager, og tenker nå mer enn noensinne at vi kanskje må gjøre litt andre veivalg. Livet endrer seg etter man får barn, og jeg ønsker ikke å være "mamma som aldri er hjemme". Men hva vi skal gjøre, aner jeg ikke... Vi får tenke kreativt!

Julefrien gikk med til deilige frokoster, lange turer ute langs veiene, Kardemommeby på barnetv (gøyest for oss voksne!) julebesøk med nisse, Trivial Pursuit og leker for små og store, litt besøk av venner og et restaurantbesøk for bare oss to voksne. Godt å være litt "sjærster" også!

Nå er jeg som sagt på jobb, og har på meg svart velurdrakt fra HM med svart topp fra Armani inni. Svarte støvletter, og ytterst: min nye kåpe i bruntoner fra Oasis (julegave fra Mannen) og hvit Louis Vuitton Murakamiveske. (ikke HELT ekte, da.... :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er det snø ute! Litt julestemning noen dager forsinket...

Travle dager på jobb, skal bli godt med litt fri igjen! i morgen er det nyttårsaften, og da pleier jeg alltid å prøve å se så glamorøs ut som mulig. Men tror det blir vanskelig i år, gitt! Føler meg skikkelig sliten for tiden, håret er livløst og huden er trøtt. (og det er jammen jeg også etter at Lille Frø synes det var moro å være oppe fra 3 til 5 i natt!)

Så når jeg kommer fra jobb idag, skal jeg kure håret, skrubbe ansikt og kropp, smøre meg inn med lotion og kremer, virkelig ta hånd om meg selv litt. Gleder meg!

Idag har jeg tatt på meg hvit fløyelsdrakt fra HM, grå polo inni og grå støvletter. Ytterst har jeg grå dunjakke fra Sand og hvit (fremdeles ikke helt ekte) Murakami-veske... Og grå hansker - det er kaldt ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var det et nytt år! Spise mindre snop er mitt nyttårsforsett. Helst ikke i det hele tatt. Men vi får nå jammen se om det lar seg gjøre! :oops:

På jobb igjen i dag, hadde vel i grunnen hatt lyst på litt fri... Særlig siden nesten hele vennegjengen dro til Bavallen på hyttetur i går! De skal bli på Voss hele helgen, så vi får se om vi tar oss en tur opp i morgen. Trenger å komme oss litt bort nå! Deilig å få prøve de nye skiene mine litt også.

Dagen i går gikk med til å sove ut etter nyttårsfeiringen. Lille Frø var IKKE i leggemodus hele kvelden, sov bare en time fra 23 til hun ble vekket av rakettene ved midnatt. Så da vi kjørte hjem fra fest i 0230 tiden, var det med en sprudlende ettåring i baksetet - og med slitne foreldre bak rattet... Heldigvis ga natteranglingen seg utslag i vekking klokken 0930, og med påfølgende middagslur fra 12 til 15 - så vi fikk da sove ut!

Resten av den første dagen i det nye året gikk med til å jobbe med min lille bigeskjeft - og jeg koser meg så med det! Og naturligvis måtte vi heie på Kurt'en i World Idol - fy søren han e go! Virkelig fortjent seier!

Idag er det altså tilbake på jobb, og jeg har på meg svart polo fra Sand, svart velur dressjakke fra Nice, rutet bukse fra Burberry og svarte støvletter.

Ytterst beige kåpejakke og brun LV-veske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde vi hyggelig middagsselskap på kvelden. Vi inviterte to vennepar til pasta og rødvin - og stemningen ble høy! Vi planla vår årlige påsketur og sladret masse...

Jeg elsker å ha gjester, men er pinlig lite flink til å passe på at alle har noe i glassene, spørre om alle er forsynte osv.... Heldigvis er disse så gode venner at de forsyner seg selv av både mat og drikke, så den elendige vertinnen kan slappe av...

Idag blir det juletrefest på oss - Lile Frøs første. Men før det skal vi ut i den våte snøen og prøve oss på litt aking. Lille Frø og Pappan er akkurat nå i dusjen, og jeg hører henrykt jubling fra badet. Jeg får vel trå til med et mykt håndkle og et mammafang og tørke barn og baderom snart, tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tudelu og godt nyttår, Philippa!!

Jeg er såvidt innom KG for første gang i år og må selvsagt innom favorittdagboken min! Håper du får en strålende ny uke - husk å ta vare på deg selv (det er ikke verdt å slite seg ut).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en lang arbeidsdag i går, var det godt å komme hjem til deilig omelett tilberedt av min kjære... Fikk positive nyheter angående husbyggingen vår, så ting løsner!

Ellers ble det den store tv-kvelden i går: Tristas bryllup (flere enn meg som ble sprø av at de viste det samme om og om og om og om igjen???)

etterfulgt av Homsepatruljen og Sex and the city. Så var det å stryke noen klær til jobb idag - skjorter til ham og bukse til meg - og deretter stupe i seng. Har kjøpt nytt sengetøy, og det er ingenting som er mer luksus enn å krype ned i stivt, nytt sengetøy! Går og tenker på å kjøpe nye dyner også, noen sånne tykke saker som ruver litt. Nå har vi bare tynne termodyner - jeg vil ha edderdun!!

Idag har jeg tatt på meg svart dressbukse fra Tricot, svart v-genser fra Benetton, svart velurjakke fra Nice, svart og hvitt tørkle "kokett knytt i halsen" som en kollega uttalte det, og svarte og hvite støvletter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei kokette!! :ler:

Så gøy det går bra med husplanene!

Din kveld i går var nøyaktig som min (ok, bortsett fra omeletten og strykingen da) - og JA - de viste det samme om og om og om igjen i Tristas bryllup. Noe av det morsomste syns jeg var å se hvor utrolig mye man egentlig kan planlegge til bryllupet sitt. Jeg holdt på å le meg ihjel da hun skulle til designeren som skulle designe de diamantbesatte brudeskoene og til de som skulle designe serviset til mottakelsen!!! Og jeg som trodde JEG planla mye da vi giftet oss!! :hoho: Nytt sengetøy er deilig, som om ikke det er nok - jeg har ny satengpysj også!

Når du leser dette er det nok blitt onsdag - ha en strålende dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er det snart helg igjen! Dagene fyker unna for tiden. I går instruerte jeg en steptime, i morgen skal jeg ha en aerobictime. Har vært slapp med treningen altfor lenge nå - tidligere trente jeg 5-6 ganger i uken, nå er jeg nede i en og to ganger... Tragisk!

I kveld skal vi bare slappe oss på sofaen med god mat og drikke - på onsdag hadde Mannen og jeg 10 års jubileum, så vi må prøve å feire det litt! Onsdagen gikk bort i jobbing for oss begge, så da var det dårlig med rødvin og kjærlighet....

Idag har jeg tatt på meg en ny buksedrakt i tweed, med en svart topp m/ krave inni. Svart belte fra Sand og svarte støvletter. Boblevest utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene flyr! jobber mye for tiden, og lurer på hvordan det skal gå fremover... Sitter med en barnehagesøknad i hendene, og lurer på om jeg virkelig VIL overlate Lille Frø til fremmede 5 dager i uken... Hønemor er jeg blitt! Tanker om å starte for seg selv kommer og går - tenk å kunne bestemme sin egen arbeidstid!! Jeg jobber faktisk litt med tanken, men det er utrolig vanskelig å skulle konsentrere seg om en krevende jobb, en jobb på si' PLUSS mann og barn og hus og båt og biler og.... samtidig som man skal finne ut hvordan man mest konstruktivt kan jobbe for å klare å leve av en hobby... Men jeg skal holde dere orientert, dere som leser boken min! Snart kommer hvertfall websiden min på nett - venter bare på noen små detaljer.

Livet mitt ellers er ikke spesielt innholdsrikt... I går og mandag var det tv-slaven i meg som slo til - jeg MÅTTE jo få med meg Trista, Homsepatruljen, SatC, Extreme Forvandling +++ Hjelpes - jeg får jo ikke gjort en ting!! Satte på en vaskemaskin og dro over badet med en duk - men det var kun for å lette samvittigheten min.

På fredag er vi en gjeng fra jobben som skal ut og spise og på byn etterpå - det ser jeg frem til! Kjekt å treffes utenfor jobben, og så skal det bli gøy å gå på byn igjen - en stund siden sist.

Idag har jeg på meg svart høyhalser fra Sand, svart pasjimna, svart pinstriped skjørt og svarte støvletter med spenne. Utenpå har jeg den lekre fargerike kåpen jeg fikk til jul og svarte skinnhansker som jeg nettopp har fått igjen etter noen ukers gjenglemthet i en butikk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shu-bi-du - det er så godt med helg!! Fredag var jeg ute og spiste sammen med noen fra jobben. Deilig biff på Skibet - og så gikk vi på PortoFino etterpå. Veldig koselig! Ikke hæla i taket, men koselig.

Gårsdagen ble familiedag, med kaninkikking, storhandel og lang tur. Kvelden ble tilbrakt hjemme, en utrolig slapp kveld foran pcen og tven, kun avbrutt av et lite besøk av en kamerat.

Nå er Mannen i huset ute og måker mens jeg sitter inne i varmen og synes synd på ham... Vi skal snart på middagsbesøk til noen venner, og jeg har dusjet og kledd meg. Skal være der klokken 15, så vi begynner å få litt dårlig tid... :o

Senere på kvelden skal jeg en tur på trening, før restene av helgen går med til jobbing med hjemmeside.

Fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så var det mandag igjen...

Etter middag tok jeg affære og shinet Audien innvendig - den har virkelig sett ut som en støvdott de siste ukene. Og idag ringte en som skulle prøvekjøre den, dermed burde den se litt strøken ut... Ute var det iskaldt, så jeg kledde meg som en unge i skioverall og dunajakke og JOBBET. Herlig!

Så ringte min lille nevø på 9 og spurte om jeg hadde kjøpt armbånd til ham. (har dere sett de grusomme plastarmbåndene de har på Cubus?) Heldigvis hadde jeg gjort som jeg fikk beskjed om, så da måtte de leveres PRONTO. (9-åringer eier ikke tålmodighet...) Fikk pratet litt med min søster samtidig, så det ble et koselig besøk!

Nå venter jeg bare på tlf fra han som prøvekjørte, kanskje vi har fått solgt bilen? Spennende...

Nei, nå går vel resten av kveldenmed til tv'en og kanskje til å lage en deilig kvelds...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dag! På godt og vondt.... Begynte sent på jobb idag, så jeg fikk med meg at de søkte etter savnede fra Rockones i sjøen rett nedenfor oss. Uff, forferdelig med den ulykken, og siden jeg ser rett utover sjøen der de holder på med søk, så kommer det liksom så tett.

På vei på jobb ringer min mann - der har det vært D-dag på jobben hans, mange oppsigelser og forferdelig mange triste skjebner. Men han var så glad - han hadde nemlig fått "opprykk", og ble tilbudt en enda bedre stilling! Og vi som var redd for at han kanskje mistet den gode jobben han hadde...?! Virkelig en gledelig nyhet.

Så kommer jeg på jobb, og der topper det seg... Det ene problemet etter det andre - og alle kommer på en gang! Uff, man kan bli stresset av mindre! Men nå har jeg ordnet opp i alle floker, og er glad for at jeg snart kan gå ut fra jobben med god samvittighet.

Og snart skal jeg treffe en veldig hyggelig nesten-bekjent, som jeg tror kommer til å bli en veldig god venn etterhvert. Gleder meg! :wink:

I morgen er det ut på byn med masse jenter for å feire bursdagen til bestevenninnen min, så lørdagen går vel med til å restituere seg etter den hendelsen... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann!

Er sååå spent på nettsiden din nå jeg asså!

Kommer vel i nærmeste framtid nå kanskje ? :)

We snakes :D

D.

Tro meg, jeg er minst like spent...! :D Jeg pusher på Mannen, men alt tar jo sin tid. Og å sette meg til å lage hjemmesider - vel: det er grunn til å tro at det kunne blitt elendige saker... Sånn som det ser ut nå, kan det bli ganke bra! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...