Gå til innhold

Philippas Fashion Factory


philippa starck

Anbefalte innlegg

Åååå - jeg elsker avataren din!! Er veskegal og LV er jo superstilig.

Når jeg spurte tidligere så var det fordi avataren din var "tom", altså bare en hvit ramme.

Den drakten din er jo rålekker. Jeg som har trålet de nettsidene SÅ mange ganger har merkelig nok ikke lagt merke til den - UTROLIG! Men jeg har også hatt lyst på den hvite i cord, ser veldig veldig fin ut. Hmm... må nok vurdere flere kjøp derfra ja. Har ikke hentet pakken min enda (men gjett om det skjer i morgen etter jobb!) så jeg får se om den er fin på først!

Kos deg resten av kvelden! (nå er det straks Friends!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og så var det allerede onsdag!! Synes dagene flyr for tiden. Idag skal jeg gå litt tidligere fra jobb, jeg skal nemlig på helsestasjon med Lille Frø. Det er jente som er "for seg", det! I går kveld sang jeg Dyrene i Afrika for henne, og på refrenget begynte jammen meg den lille knotten å si "ha, ha, ha, ha" (dere vet: ojajojaj a-a-a!) Dere kan jo tenke dere hvor stolt mamman var da....

Idag var det kaldt som vanlig, og etter en forferdelig dag i går (jeg f-f-f-røs hele dagen!) har jeg tatt på strømpebukse og ullgenser...

Jeg har jo på meg den vanlige drakten min i brun velur (bombe!?)

Kamelfarget ullgenser med høy hals fra Tricot

Kamelfargete støvletter og veske

Ytterjakke: beige, kort ullkåpe og semskede hansker med kaninpels

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det jentekveld - takk til Tex for fantastisk oppskrift på tex-mex-mat!! Jentene har høye ambisjoner for fremtiden - vi planla julebord for hele vennegjengen i desember, samt en tur til London i begynnelsen av februar. Gøy når det skjer litt, hverdagen blir hyggeligere når man har noe å glede seg til! Vi satt og pratet til langt på natt, så jeg kjenner at denne dagen kan bli lang og hard... (gjeeesp!)

Idag har jeg på meg:

svart, høyhalset ullgenser fra Sand

rød dressbukse

svart skinnbelte med spenne med hvitt og rødt strass på spennen

svarte støvletter

hårstrikk med røde roser rundt hestehalen

rød DKNY-klokke

Yttertøy: koksgrå ulljakke fra Sand, svart veske fra Don Donna, svart pasjmina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld hadde jeg en skikkelig daffedag hjemme. Lå på sofaen med mitt tykke varme teppe av pels (fake!) over meg og nøt livet...

Helgen skal også tilbringes i samme rolige tempo (såvidt jeg vet!), skal bli koselig med en stille rolig "familiehelg" for en gangs skyld.

Idag er det fredag og snart helg, og jeg har tatt pp meg

lys, smal bukse fra Filippa K

Svart v-genser fra Benetton

Svart dressjakke i velur fra Nice

Svart hoftebelte og støvletter

Ytterjakke: beige, kort kåpe og beige pasjmina i halsen. På hendene: mine deilige og varme beige hansker med pels på. (må finne frem de andre hanskene og sjalene mine etterhvert, kulden ser ut til å ha kommet for å bli!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp kommet hjem fra en heftig shoppingrunde.... En god følelse å komme hjem med MANGE poser!! Jeg kjøpte meg en boblejakke fra Sand som jeg har gått og siklet etter siden ifjor - den var grisedyr, men jeg måtte bare. Den er litt sånn mørk sølvgrå, i boblestoff, rekker meg til hoftene og har høy krave. Superstilig!! Så kjøpte jeg et "Mine"-glass i blått - den fargen manglet jeg. Jeg kjøpte også faktisk noen julegaver: til venninner pleier jeg å gi et bittelite miniatyrhus som forestiller Bryggen i Bergen. En super gave, og jeg vet alltid hva jeg skal gi! Så kjøpte jeg en bursdagsgave til min svigerinne - en telysestake fra Menu. Måtte også ha litt pø fra HM - bomull, selvbruningskrem, svart øyeskygge (skal prøve å lage sotete øyne!)en truse - litt sånt knask. Så ble den en Onlygenser til min niese som fyller ti. Når jeg leser gjennom hva jeg har kjøpt, så har jeg ikke lenger såååå dårlig samvittighet for den dyre jakken - jeg har jo kjøpt masse gaver, jo!!

Er invitert på kvelds til svigisene i kveld - lenge siden sist, så det blir koselig. Nå kommer Mannen snart hjem fra jobb, og Lille Frø liger inne i sengen sin og jodler og vil opp. God helg til alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En nydelig dag i Bergen! Var ute med mine to søstre og Lille Frø på lang tur idag - min mann måtte nøye seg med å bli hjemme og skifte dekk på bilene... Vi nøt solen og høstfargene, traff masse kjente og koste oss!

Nå på kveldingen var jeg på treningssenteret og hadde en steptime - lenge siden jeg har instruert nå, har hatt litt for lang ferie... Men det er godt å kjenne at kroppen fungerer ennå!

Etter en deilig dusj var det SPA-kveld: hårkuring, ansiktsmaskering, barbering av legger, neglelakkering, selvbruningskremming... Deilig å føle seg litt fresh! Så nå sitter jeg her og skal gå til sengs snart - i frottemorgenkåpe med Snoopy på (noe så harry!?), håndkle rundt hodet og store ullsokker på bena. Har litt lyst til å være våken nok lenge nok til å få med meg Ungkaren, men vet faktisk ikke om jeg gidder...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regn i Bergen! Idag har jeg ikke fått gjort en ting på jobb ennå - har fått så masse besøk.... jaja - jeg får vel snart sette igang med dagens gjøremål! Har tatt på meg min brune velurdrakt fra HM med hvit bomullstopp fra DKNY inni, brune støvletter og veske. Ulljakke fra Sand utenpå. (burde sikkert hatt regnfrakk. MEN - da jeg fant frem DKNY-regnjakken min i går, var det kommet en stor rød flekk på den, noe hadde farget av. Den er helt gjennomsiktig, så det viste veldig godt. Superirriterende, den var nemlig skrekkelig dyr i sin tid... Jeg får helle noen liter flekkfjerning på den, så kanskje det ordner seg!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld var jeg og min beste venninne på shopping noen timer på kveldingen. Bare suste litt rundt og koste oss. I 19-tiden gikk vi innom en butikk som allerede hadde tatt inn stativene, og det var en merkbar kulde som slo mot oss da vi kom inn i butikken. Det var helt tydelig at ekspeditøren IKKE HADDE SKRUDD klokken, og ville hjem! Da vi gikk ut, skyndte hun seg å smelle ned gitteret bak oss... (men vi fikk med oss at hun fikk spørsmål fra nabobutikken og lukket opp igjen og satte stativene ut på nytt...)Sånn går det når man ikke får med seg klokkeskruing!

La meg tidlig i går, leste på sengen og nøt nyvasket sengetøy...

Idag har jeg på meg mohairgenser fra HM i svart, hvite og gråbeige striper, gråbeige dressbukse, svart,, smalt hoftebelte og svarte støvletter.

Ytterst har jeg min nye grå dunjakke fra Sand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Så utrolig bra historie fra shoppingen - og det morsomme er at jeg har opplevd det samme selv for noen år siden!!!! Jeg har også glemt å stille klokken selv - og skjønte ikke hvorfor INGEN kafeer i Bergen hadde åpent kl.12 en søndag formiddag...klokken var 11...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kom jeg hjem til en deilig overraskelse: min bedre halvdel hadde laget raspeballer til middag!! Han e no skjønn...

Etter middag var jeg hos mamma med en buksedrakt som må legges opp - den skal brukes på lørdag, så nå ville hun få det gjort. Ellers gikk kvelden med til å vaske badegulvet, vaske klær og rydde litt - og så ble det tid for å sette seg ned med Jo Nesbø igjen... En veldig bra bok, men jeg får ikke tid til å lese så mye som jeg vil, så det blir litt oppstykket.

Jaja. Nå får jeg jobbe litt, men tradisjonen tro skriver jeg ned hva antrekket er for dagen....

Hvit gjennomsiktig bluse med striper fra Trend

Brun velurbukse

Brune støvletter

Ytterjakke: kamelfarget fuskepels og beige pasjmina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mann kommer hjem før meg, og det resulterer i ferdig middag når jeg kommer! I går var det fiskepudding med brun saus (!) og surkål (!!!)

Han skal ikke beskyldes for å være fantasiløs, hvertfall... I alle år har vi spist fiskepuddingen med hvit saus og revede gulrøtter - men det hadde han glemt i går... Han e no litt tidig, då!

Etter at Lille Frø var lagt, sovnet vi på hver vår sofa... Spennende liv, gitt! :oops:

I morgen skal vi på Bjørn Eidsvåg-konsert, og på lørdag drar jeg til Oslo, så jeg trenger kanskje litt søvn... I kveld skal jeg jobbe lenge - men det førte også til at jeg kunne begynne litt senere. Deilig å ha god tid om morgenen!

Idag har jeg på meg den svarte HM genseren med hvite striper, sort smalt stretchskjørt og høye svarte støvletter. Ytterst har jeg grå dunjakke fra Sand og svarte skinnhansker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når? Whenever shoppinglysten tar overhånd..... Hvor? HM, Benetton, Deguy, der det måtte passe... Kjøper det jeg liker stort sett uavhengig av pris, så jeg har masse billigklær men også endel litt mer eksklusivt. Som du sikkert har sett, så har jeg en ganske enkel stil, dvs lite ruter og striper og blomster og sånt, og da er det lett å matche de ulike klærne. Men jeg er (dessverre) lite bevisst på å handle inn plagg for at det skal matche med andre ting, så det hender at en bukse henger i skapet leeenge før jeg finner den rette toppen til.

Men takk for hilsen - jeg blir så glad av sånt!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest the imp

jepp, det er akkurat det at det høres ut til at du har en relativt enkel stil jeg liker sånn skjønner du :) har så lyst på litt stilige klær nå som jeg har hatt opprydding i klesskapet mitt :) får vel ta meg en liten tur vekk fra småbyen så kanskje jeg finner noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg så mye å gjøre at jeg nesten ikke har tid til å være på jobb... Skal prøve å gå litt tidligere, så jeg slipper å gjøre ting i arbeidstiden.

I kveld er det Bjørn Eidsvåg-konsert - det gleder jeg meg til! Blir nok en liten bytur også, men jeg må noenlunde tidlig hjem siden flyet mitt til Oslo går klokken 9 i morgen.

Idag har jeg på meg gråbeige bukse i semsket look, svart høyhalset genser fra Sand, svart pasjmina rundt skuldrene, gråbeige krokodillestøvletter.

Ytterst har jeg min nye grå Sandjakke som jeg eeeelsker!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så er jeg kommet hjem fra en knalltur til Oslo! Etter en litt laber start på dagen med dårlig program, tok alt seg aldeles opp igjen på kvelden. Vi fikk servert festmiddag med perlehønepate til forrett, grillet entrecot med rødvinssmør, bakt potet, mais og grillede tomater til hovedrett og brownies til dessert. Fantastisk deilig!! Kveldens konferansier var Jon Almås fra "Nytt på nytt" - han er rett og slett helt rå. Gjennomførte det hele med glans, og klarte å være både morsom og høytidelig på samme tid. Et stort band som jeg aldri fikk tak i navnet på spilte, og holdt et vanvittig sceneshow sammen med flinke dansere. En jonglør (han som kler seg i 40-tallsklær - hva heter han igjen??) opptrådte, og så kom (for min del) kveldens høydepunkt: DAGFINN LYNGBØ!!! Jeg lo så jeg holdt på å dette av stolen - øyesminken endte opp helt andre steder enn der jeg hadde plassert den tidligere på kvelden... Dagfinn var i sitt ess, og jeg som har vært litt skuffet over tv-programmene hans, fikk virkelig smaken for ham tilbake. Helt uten sidestykke!

Underholdningen ble avsluttet med intimkonsert med D'Sound, bandet sto på gulvet og spilte, og jeg var så heldig at jeg fikk stå heeelt fremst - så close at vokalisten (hva er det HUN heter igjen, da!!?? Er visst helt ute idag...) kom bort og så meg inn i øynene. Hehe - vanvittig bra!

Så var den offisielle delen av programmet over, og vi dro på Cosmopolitan en tur, deretter på Smuget. Mye vin og gode drinker - og en utslitt Philippa dagen derpå...

Flyturen hjem var laaang, lengtet etter Lille Frø! Har aldri vært borte fra henne så lenge før, og følte meg som DEN dårlig moren. Men hun ble jo kjempeglad da jeg kom, og susset og koste og var helt fornøyd.

Nå holder min mann på å lage fløtegratinerte poteter og pepperbiff (ugh - den så MEGET sterkt pepret ut...) og vi skal spise og kose oss sammen. Snart er det en ny uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på jobb og kjenner at jeg er aldeles gåen i kroppen etter party-party i helgen. Det merkes at det ble lite søvn - spesielt siden Lille Frø fant det for godt å våkne klokken 0545 i morges.... Så her sitter jeg, da - har ikke gjort noe vettugt i hele dag. Og snart er det lunsj...

Idag har jeg på meg min yndlingsdrakt i brun velur med mørkebrun bomullstopp fra Filippa K inni. Brune støvletter, og mørkebrun dunvest utenpå til utebruk.

Sitter sånn halvveis og fryser, har vondt i halsen og hodet og er småkvalm. Enten festet jeg alvorlig i helgen, eller så er jeg i ferd med å bli syk. Begge deler er like ille, i grunnen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk! Har en hårete tennisball i halsen og en hammer som dunker i hodet. Føler meg ikke helt på topp!! Gårsdagen gikk med til å se Ungkaren og litt annet på TV, var skikkelig slapp i går. Fikk to prøver på den nye Gourmetchipsen på Rimi i går, og hev nedpå - den var jo knallgod! Den kjøpes inn til helgen, ja...

Nå er det snart salgsmøte, og jeg har tatt på meg min varme stripete genser i grått, svart og hvitt, svart stretchskjørt, svarte støvletter. Svart hoftebelte, grå litt stor veske fra Mexx. Ytterst har jeg den går Sand-jakken min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...