Gå til innhold

Philippas Fashion Factory


philippa starck

Anbefalte innlegg

Nok en slapp kveld i det Philipanske hjem... Får gjort lite for tiden, min mann har kommet hjem i 23-tiden hver kveld, så jeg må sitte hjemme og "være barnevakt". Tok meg en lang tur på ergometersykkel i går, men det resultat at jeg knapt kan sitte idag... :oops: Men det var godt å få trent litt! I kveld skal jeg ha en steptime, så da får jeg kjørt meg litt...

Idag har jeg tatt på meg en svart v-halsgenser fra Benetton, lys bukse fra Filippa K, svart dressjakke i velur fra Nice og svarte støvletter. Utenpå har jeg koksgrå ulljakke fra Sand - men ytterjakke er nesten unødvendig i dag: 11 grader i Bergen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så var det torsdag igjen og snart helg!! Skal si dagene går unna. I går instruerte jeg en step-time, og det er så deilig å trene litt igjen! Har vært utrolig slapp etter at jeg begynte å jobbe igjen, merker det på både kropp, humør og overskudd. Da jeg kom fra trening i går, var jeg så full av energi at jeg vasket badet og byttet på sengene. Flinkis!!

Fikk et morsomt kjedebrev i går - oppi konvolutten var det puttet et flaxlodd. Så nå skal jeg til å sende ut 7 flaxlodd for å ikke bryte kjeden... Jeg syns sånne ting er gøy - ok: kall meg barnslig!! :oops:

Idag har jeg på meg litt nytt: fikk et hvitt skjørt i fløyel fra HM her forleden (venter fremdeles på resten av drakten) og har det på sammen med en kamelfarget høyhalset lamullsgenser fra Tricot. Kamelfarget belte, støvletter og veske og hudfarget strømpebukse. Utenpå har jeg på lys brun ulljakke fra Sand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg kom hjem i går, sto venninnen min utenfor døren og ventet på meg. Hun skulle låne en topp av meg, pluss hente noen smykker jeg hadde lånt av henne. Og siden vi begge var "gressenker" i går, så lagde vi oss DEN gode middagen - med MASSE hvitløk... Tror ikke jeg får besøk på kontoret idag, for å si det sånn! :oops:

Senere på kvelden kom min søster og nevøen min på besøk, han er så vittig. Han skulle selge meg lodd, og da jeg spurte hvem han solgte for, så sa han: sånne gamle damer som sitter og strikker! Altså det lokale husmorlaget...

Nå er det helg, og også denne helgen blir litt travel... Mannen skal bort, og jeg skal være meddommer i en konkurranse. Blir kjekt det!

Idag har jeg tatt på meg en svart bukse i velur, grønn topp med lange ermer og krave fra HM med en grønn genser fra sand over skuldrene. Håret er satt opp i en topp. Svarte støvletter og veske, grå dunjakke fra Sand utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helgen har gått med til å sitte bisitter på en sportsdrillkonkurranse - veldig gøy!! Hver gang jeg er med på sånne ting, kribler det i bena og jeg får lyst til å bli aktiv igjen... Men - er nok for gammel nå, ja! :wink:

Lørdag kveld var vi hjemme og koste oss sammen for èn gangs skyld, lagde tacopizza og drakk rødvin. Min kjære slo meg i Scrabble og jeg hater det... Han er nemlig veldig taktisk og får trippelpoeng i hytt ogpine, mens jeg er mest opptatt av å lage kreative ord. Urettferdig!

I går var det farsdagsbesøk etter jeg var kommet hjem fra konkurransen, var hjemme i 19-tiden. Og da var det bare å fortsette på takkekortene fra bryllupet... ( :oops: vi giftet oss 9. aug...) Begynner å nærme meg slutten nå - det har tatt tid, men så blir kortene skikkelig fine også, da!

Dessuten tok Lille Frø sitt første skritt i går!! Vel, vel - skritt og skritt... Hun sto hvertfall på egne ben og flyttet den høyre foten litt foran den venstre. Men de stolte foreldre jublet jo umiddelbart over dette underet!!

Denne uken blir en lang uke - forferdelig mye jobbing. Men det skal nok gå bra! Idag har jeg tatt på stripete genser i grått, hvitt og svart og grå bukser, alt fra HM. Svarte støvletter og veske fra Don Donna, og grå jakke fra Sand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen gikk med til å skrive ferdig alle takkekortene (endelig!!) Så godt å bli ferdig! Begynte også på bryllupsalbumet, fant frem invitasjoner, fotografbilder, avisannonser, taler, sanghefter, kirkeprogram og naturligvis masse bilder som skal limes inn. Hvis noen har noen gode forslag til hva som er tøft å ha inni albumet, så tar jeg imot med glede!!

Min mann laget deilig omelett til kvelds, jeg så jo naturligvis på Ungkaren, så han måtte ta seg av matserveringen... Apropos Ungkaren: tabbe, Max!! Stor tabbe!

Idag blir det x-tra timer på jobb, og jeg har kledd meg i svart høyhalset genser fra Sand, svart, smalt, pinstriped skjørt, svart pasjmina, svarte høye skinnstøvletter med spenne. Ytterst: grå dunjakke fra Sand. Ny deilig parfyme fra Armani!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk vi nye tegninger fra arkitekten!! De var kjempefine, og vi begynner å se en løsning på dette byggeprosjektet vårt.... Gleder meg til hele huset er ferdigtegnet og vi kan sette i gang!

Idag er det laaang dag med masse aktiviteter her på jobben, så jeg har kledd meg noenlunde praktisk (dvs uten høye hæler...) Svarte sko, svart drakt i velur fra HM og en hvit topp med DKNY skrevet i svart og sølv over brystet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk vi nye tegninger fra arkitekten!! De var kjempefine, og vi begynner å se en løsning på dette byggeprosjektet vårt.... Gleder meg til hele huset er ferdigtegnet og vi kan sette i gang!

Idag er det laaang dag med masse aktiviteter her på jobben, så jeg har kledd meg noenlunde praktisk (dvs uten høye hæler...) Svarte sko, svart drakt i velur fra HM og en hvit topp med DKNY skrevet i svart og sølv over brystet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Philippa!

Flinkis med album/takkekort!! Hadde en storrunde selv for litt siden og det er utrolig kjekt å ha å kikke i selv - og ikke minst vise til familie og venner. Videoen har vi enda ikke redigert men den skal bli julegave til foreldrene våre og forloverne. (de får noe annet i tillegg også da!!).

Gleder meg sånn til vi skal starte veskebedrift!! Snart på tide med første møte!! Jeg feiret planene med å gå på veskesalg i dag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hjemme fra jobb 2030 i går - stuuuuptrøtt.... Orket ingenting, bare litt tv-titting før vi gikk til sengs i 22-tiden. Tror aldri det har skjedd før! Vi er natteravner begge to.

Vi fikk 2000 kr igjen fra kraftselskapet vårt i går - GLADNYHET! Vi har flyttet og skiftet kraftleverandør, så da fikk vi penger igjen fra det gamle selskapet. Sånt er gøy! Fikk også den siste boken til Ari Behn - Bakgård - i posten. Skal begynne å lese den en gang jeg har tid... Nå holder jeg på med "alle elsker en hodeløs kvinne". Liker egentlig ikke krim, men...

Idag hadde jeg ikke ork til å ta på meg noe annet enn svart, pinstriped skjørt, svart polo fra Sand, svart pasjimna og svart støvletter med spenne. Finner ikke de svarte skinnhanskene mine!! Irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et spennende liv jeg har for tiden! Kom hjem fra jobb 2215 (!) leste gjennom Bonytt som jeg fikk i posten og pakket opp en barnebok fra Goboken - OG LA MEG!!! Tok meg tid til å rense huden skikkelig og legge en maske, lenge siden sist. Og så gikk jeg løs med epilatoren jeg nettopp har kjøpt meg - AUUUUUU!! Så jeg føler meg litt fresh og fin i dag, selv om jeg er trøtt etter en hard arbeidsuke. Har tatt på en kamelfarget lammeullsgenser fra Tricot, kamelfargete støvletter og belte, og en lysblå dressbukse fra Benetton. Beige fuskepels og hansker med kaninpels på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter her i pysjamasen en lørdag kveld og nyyyter å være hjemme!! Min mann ser på fotballkamp, så nå har jeg lest litt, skrevet tekster til bildene i albumet, strøket litt klær, og kikket litt over arkitekttegningene vi fikk. Sysler også litt med denne lille webshopen jeg muligens skal starte opp - håper på masse kunder fra KG-jentene...

Nå sitter vi her med hver vår flaske pæresider, og jeg kjenner at to flasker er mer enn nok til å få meg i fnisehumør... Har jobbet mye og sovet lite denne uken, så det er vel ikke annet å vente?

Bekymrer meg ørlite grann over julegaveinnkjøpene, skulle ønske jeg var ferdig - eller hvertfall i det minste visste hva jeg skulle kjøpe... Av min mann har jeg ønsket meg bleking av tennene (Ja, jeg har sett Marie i Ungkaren, og NEI, mine tenner skal ikke bli blendahvite...) men han bare fnøs av meg da jeg sa det.... Så det får jeg nok ikke, nei?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En deilig dag!! Våknet 0830 og spiste frokost sammen alle tre. Ryddet og vasket litt, før vi besøkte min fetter som nettopp har flyttet til byen. De har en liten baby på 4 måneder, og det var morsomt å se reaksjonen på Lille Frø da hun fikk se en "bebi"!

Etter besøket traff vi min søster og svoger og spiste på kinarestaurant. Kyllingsuppe til forrett og sprøstekt kylling i appelsinsaus til hovedrett - NAM!

Nå er vi nettopp kommet fra et vennepar av oss - de har to viltre unger, så det har gått hardt for seg... Lille Frø sovnet helt utmattet etter dagens inntrykk. Vennene våre har fått et fantastisk flott hus - de har pusset opp litt etter litt over mange år, og resultatet er amazing. Venninnen min har sansen for interiør, og alt er så utrolig gjennomført. Flinkiser!

Nå blir det litt tv-titting før jeg leser videre på "En hodeløs kvinne" som ikke fenget noe særlig... Har på meg jeans fra DKNY, høyhalset genser fra Jean Paul. Deilig å gå med jeans iblant - forbudt på jobben...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var en ny arbeidsuke begynt... Lurer faktisk på om jeg skal bevilge meg en fridag denne uken, så mye som jeg jobbet forrige uke..? Vi får se!

Sitter her med en kopp kakao og leser gjennom posten.

Har tatt på meg en beige buksedrakt fra Filippa K, rød høyhalset genser fra Vero Moda, rødt belte og røde støvletter. Ytterst har jeg beige ulljakke fra Sand og rød veske. Feeling good!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nok et lekkert antrekk høres det ut som Philippa!

Syns godt du kan unne deg en fridag, jeg. Sånt trenger man iblant!

Ha en strålende uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I like your attitude, Puffsie!! :wink:

I går tok vi ut bryllupsbilder som skal forstørres opp og gis i julegave. Foreldre og svigerforeldre vil jo ha bilder, kan du skjønne! Selv synes jeg det er litt tacky å ha brudebilder av seg selv på veggen, så her i huset blir det ikke av noe slikt...

Veskebedriften min er i gang! Joda, KG'ere - jeg mente alvor da jeg sa jeg ville starte opp veske/tilbehørsbutikk på nettet. Har faktisk bestilt litt varer, så bare vent - snart kommer den kuuleste butikken i Norge opp og går! :wink:

Men før mine veskeplaner blir til et multimilliardselskap, så får jeg nøye meg med min faste jobb... Idag har jeg på en stretchbukse i jeanslignende stoff, grå høyhalset genser, grå, kort dressjakke fra Ludmilla B. Støvlettene og vesken fra Mexx er også grå. Jeg har tilogmed sminket meg i grånyanser!

Ytterst har jeg på ulljakke fra Sand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde jeg en steptime på treningssenteret. Lenge siden sist nå! Har falt helt ut av mine faste treningsrutiner - men jeg begynner nok igjen med faste timer etter jul, så da blir det sus i serken.

Tv-kvelden var reddet med en time lang episode av Friends - I love it!

Idag regner det vannglass her i Bergen, og jeg har tatt på meg fornuftige svarte støvletter, svart pinstriped skjørt fra HM, hvit topp med svarte striper fra Massimo Rossi med en svart v-genser fra Benetton utenpå.

Utenpå har jeg min grå dunjakke fra Sand og svarte skinnhansker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her på kontoret og er kjempetrøtt! Det ble sent i går - vi var ute på "smøretur" med jobben.... Deilig mat og mange hyggelige mennesker - og masse dansing etterpå!! Jeg nekter jo å være den som går først hjem, så selv om jeg var edru var jeg blant de siste som gikk hjem. Koser meg selv om jeg ikke drikker, jeg!

Jobber i et mannsdominert yrke, så det er litt stas å gå ut - alle "passer på" meg og sørger for at jeg har det bra... Ikke dumt! :wink:

Så nå sitter jeg her, da, og venter mer eller mindre på at jeg kan gå hjem for dagen.... (sliten, sliten!)

Har på meg svart bukse i velur samt svart genser med hvite striper, hvitt belte med bred spenne fra Vero Moda og svarte sko. Dunjakke fra Sand og svarte skinnhansker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...