Gå til innhold

Philippas Fashion Factory


philippa starck

Anbefalte innlegg

Heisan!!

Nydelig vær i Bergen idag - vi gikk lang tur med et vennepar. "Alle" var ute og gikk idag, så turen tok laaang tid, vi traff så mange kjente underveis... Koselig!

Ellers så har helgen brakt mange koselige ting: jeg fikk Valentinskort!!! Har aldri fått det før, og det var KNALL!! Må jo røpe hvem denne omtenksomme og fantasifulle giveren var også: det er jo bare Puff som kan komme på noe sånt!! Utrolig gøy!

Vi fikk også en invitasjon til 75-årsdag (3x25 årsdager egentlig) om to uker. Har også fått mange koselige mailer og tilbakemeldinger på websiden min - I like...

Nå sitter jeg her og prøver å ta knekken på en begynnende forkjølelse med et glass rødvin (hjelper ikke det, mon tro??!!!) og litt snacks. Det er lov å kose seg selv om det er søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HEI PHILIPPA!!

Veskesiden din er KJEMPEFIN! Skjønner godt du får mange gode tilbakemeldinger på den. Jeg ELSKER rosa så fargene på siden er jo også som skapt for meg, og så DE veskene da...

Håper du er i bedre form nå. Jeg sender masse bli frisk-tanker din vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GOD HELG TIL DEG OG DINE!!!!!!

Tror jeg må bestille meg en veske snart, men klarer ikke å velge.

Noe spesielt du ønsker å bli kvitt :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en uke over! Det er jammen godt med helg...

I morgen skal Mannen ut og spise med jobben, mens jeg skal ut med to kompiser på jobb. Bare drikke litt og på byn etterpå, er planen.

Blir forhåpentligvis veldig gøy, vi har det hvertfall utrolig kuult sammen på jobb!

Denne uken har jeg fått trent litt, har hatt et par timer på treningssenteret i nærheten. Er i skremmende dårlig form - det er litt pinlig når instruktøren puster og peser verre en kundene.. :oops: Men, men - det er deilig å kjenne at kroppen er igang, selv om det ikke blir så ofte som før.

Har også hatt veskeparty denne uken - travle tider i veskebransjen...! Herlighet, jeg maser så mye med disse veskene, i natt drømte jeg at noen hadde brutt seg inn i bilen min og tatt alle veskene og delt dem ut til soldater. :o (spør ikke meg om sammenhengen her - tror det sier noe om at jeg har MYE rart i hodet mitt for tiden...)

Jaja, nå skal jeg koble ut alle tanker om jobb osv, og bare kose meg med fredagsfølelsen.... God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk tidlig fra jobb idag, skulle kjøre mamma og pappa til sykehuset. Pappa har hatt kreft for noen år tilbake, og skulle til sjekk.

Lille Frø og jeg tuslet rundt ibyn - kjøpte nydelig rosa kjole fra Elle og fløyelsbukse fra Burberry ( :o ) til den lille tassen... (Halv pris, så da er det lov...)

Alt i alt så det ut til å bli en bra dag - men så henter jeg pappa på sykehuset. Prøvene var dårlige, kreften har blusset opp igjen. Legene vet ikke hvor i kroppen, ei heller hva de kan gjøre. Så inntil videre skal han være med på et prøveprosjekt på Haukeland. Tårene triller her jeg sitter, dette har vi vært gjennom før - prøver å være sterke og smile og ha det bra, mens vi har sykdommen hengende over oss. Forrige gang gikk det bra, men tankene kommer naturligvis nå. Som den optimist jeg er, kan jeg ikke tenke meg alternativet. Nå er det bare å ta en og en dag for seg og gjøre det beste ut av det - håper hvertfall de finner ut hvor i kroppen kreften sitter, så kan vi hvertfall sette et navn på det.

Nå skal jeg ut og ta meg en løpetur - løpe vekk litt fortvilelse og sinne. Godt å få tenke på noe annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist å høre om faren din :-( . Håper de finner ut hvor den befinner seg fort. Svigerfaren min har akkurat fått kreft også, det er ganske tøft. Forhåpentligvis har den ikke spredd seg.

God klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å nei, å nei... :trøste: Prøver meg med en KG-klem, men det hjelper så lite. Håper inderlig det går bra med faren din, Philippa. Tenker på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsener, Ztella og Puff! Godt å få litt trøst... :wink: Håper det går bra med svigerfaren din også, Ztella - det blir en tøff periode dette, men vi fikser det meste, eller hva?

Har fått ting litt på avstand, tenker på andre ting i to uker, til vi får vite hvor det har spredd seg. Prøver å være positiv, så går det nok bra!

Gode nyheter: vi har fått leie hytten "vår" på Ustaoset i påsken i år også! Det så mørkt ut en tid, men nå gikk det i orden. Det gjenstår i grunnen bare å få fri fra jobb, noe som sikker kommer til å vise seg å være svært vanskelig. Det er utrolig dårlig stemning på jobben for tiden, masse murring i krokene. Jeg går seriøst med tanker om å bytte jobb, selv om jeg bare har vært her i et halvt år. Det blir altfor altfor mye jobbing når man har en liten tass på 14 mnd. De forventer at man skal jobbe 12 timer 6 dager i uken, men det må jeg bare innrømme at jeg ikke har kapasitet til. Føler det som et nederlag å tenke på å slutte, men alle rundt meg mener at jeg må se galskapen i å fortsette... Så vi får se hvor det ender! Fikk en liten melding i dag: en kollega fortalte meg at sjefen ble sur fordi jeg kjørte pappa på sykehuset på mandag. (jeg gikk klokken 13) Til meg sa han ingenting, men derimot til mine kolleger... Utrolig dårlig ledelse, og det skuffet meg ordentlig. Derimot er jeg glad kollegaen min fortalte det, så vet jeg hvor jeg har folk... Feilen min er at jeg er så blid og hyggelig mot alle, og klarer aldri å si fra når jeg burde. For noen ganger MÅ man si fra, og det irriterer meg at jeg er så pysete. De gangene jeg har turd å åpne munnen og si imot noen, ender det bare med at jeg blir så sint at jeg begynner å grine... Ikke særlig proft.....!?

Jaja, dette ble en lang utredelse idag - det er utrolig godt å få skrive av seg alt som skjer. Sitter på jobb nå, skal jobbe til klokken 21 (uten overtid :o ) og gleder meg allerede nå til å komme hjem og krype inn i armkroken til Mannen og få litt trøst og beskyttelse mot den fæle verden... (ÅÅÅÅÅ, så synd jeg synes på meg selv - selvmedlidenhet er noe av det verste jeg vet, egentlig... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg får besøk i kveld og hele helgen kan jeg ikke snike meg innom her i morgen, så; :bursdag: lørdag, kjære Philippa!! Håper dagen din blir akkurat slik du ønsker deg!

Stor klem fra Puff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kjempekoselige hilsener, jenter!!! Det er så godt å ha et sånt lite "klagerør"- og enda bedre med sånne forståelsesfulle nettvenner som dere! :-)

Nå er det helg og det er utrolig deilig! Jeg har nettopp kommet hjem, har hatt veskeparty i kveld, og selv om jeg i utgangspunktet var sliten så var det utrolig gøy! Jeg elsker den "jobben"....

Nå skal jeg bare sløve litt foran tv'en og kose meg - og ta meg litt av Mannen som har blitt litt forsømt i det siste... :wink:

Ser frem til en herlig helg med bla en 25-årsfest og skitur i sikte. LIfe is good!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye opplevelser!!

Helgen var fin - lørdagen ble brukt til nødvendige innkjøp: barnestol og reiseseng til Lille Frø som begynte hos dagmamma idag. Ikea er en vinner! Bursdagen på lørdag kom litt i bakevjen - men det er kanskje like greit....29 år er jo ikke noe å rope hurra for.... :wink:

Lørdagskvelden var vi på 25-årsparty - jeg hadde det knallgøy og traff masse folk jeg ikke har sett på lenge. Drakk champagne og sprudlet deretter!

Søndagen var deilig og noenlunde avslappende. Så Pearl Harbour på tv og koste oss....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med overstått dag!

Har du ofte veskeparty, eller er det mest hos bekjente?

Er så mange jeg har lyst på!! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med overstått dag!

Har du ofte veskeparty, eller er det mest hos bekjente?

Er så mange jeg har lyst på!! :briller:

Har hatt noen party, til nå har det mest vært hos kjente. Men i morgen skal jeg til en jeg ikke kjenner - ryktene begynner å gå nå.... :o

Bor du i Bergen så kommer jeg gjerne til deg også! :wink:

Takk for bursdagshilsen forresten - koselig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pjusk

Hei!

Ramlet tilfeldigvis innom her!

Hva slags vesker selger du?

Håper det går bra med faren din! :trøste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så var det helg igjen! Føler dagene imellom bare fyker! Denne uken har Lille Frø begynt hos dagmamma, noe som har gått over all forventning. Hun har bare vært noen timer hver dag, men har trivdes godt.

Min uke har vært travel med full jobb, to veskeparty og èn aerobicklasse, noe som sikkert var en medvirkende årsak til at jeg sovnet på sofaen klokken 23 i går... :oops:

Jeg har fått ny og deilig gåsedunsdyne til bursdagen - sånn skikkelig tykk og litt stiv dyne som er en drøm å legge seg under. Så det er godt å legge seg for tiden... Mannen, stakkars, har bare den tynne lefsen ennå - idag skal jeg kjøpe go'dyne til ham også...

Igår var jeg og fikk tatt avtrykk av tennene mine hos en tannpleier, jeg skal bleke dem! Skal hente "utstyret" om en uke, og så skal jeg sette igang behandling for Prosjekt Hvite Tenner. Skal bli gøy! Litt jåleri må man unne seg....

Har shoppet mye i det siste, fikk litt penger til bursdagen som nå er røket til... Men har kjøpt mye på salg, så da er jeg vel litt unnskyldt...?

Jeg har kjøpt:

blå Berghaus fleecegenser til meg selv

grå Berghaus fleecegenser til Mannen

blå Bulabukse til meg selv

Osh Koshjeanskjole, Hilfigergenser, Mexxgenser og jakke til Lille Frø

Nye tenner til meg selv... :o

Bakgård av Ari Behn

En rød vindjakke som jeg muligens allerede angrer litt på...

Hekta på shopping! :oops: Nei, dette var ting vi trengte alle mann, og Frø er så stolt over sine nye klær atte... Hun kommer til å bli en jålejente akkurat som meg :oops: Når vi tar på henne noe nytt, så løper hun bort til speilet og står der og smiler og ler høyt. Helt tydelig fornøyd med seg selv! Og når vi skal ta på tøfler, så er det hun som må velge hvilke tøfler som skal på for dagen... (det verste er at tøflene som regel matcher resten av klærne også - hvis det ikke er tilfeldig, så har jeg en ekte 14 mnds moteløve i hus...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hey miss hvite tenner moteløve!!

Gleder meg til å høre hvordan det går med blekingen!! Selv er jeg fristet av sånn laser-bleking.. Men slikt står ikke på prio-listen for tiden.

Så utrolig festlig at Lille Frø er DEN moteløven!! Hun blir nok like stilig som sin mor..

Håper du har hatt en kjempefin helg!

Helt klart på tide med en date snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagboken noe forsømt den siste tiden!

Hva har skjedd i det siste da? Ikke så veldig mye spennende kanskje - helgen har hvertfall vært stille og rolig. Mannen var på seiltur med kamerater fra fredag til lørdag, så fredagskvelden var stille og fredelig... :wink: To venninner kom innom en liten tur, og da de var gått bestilte jeg kinamat og koooste meg! Jeg elsker kinamat!

Idag har vi bare vært inne, Lille Frø er syk så det var ingen god ide med utedag idag. Så nå skal jeg trekke i treningstøyet og instruere en stepklasse før søndagskvelden skal tilbringes foran tven med gode venner og en god film - og noe godt å spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...