Gå til innhold

Philippas Fashion Factory


philippa starck

Anbefalte innlegg

Skrev et laaangt innlegg her nettopp, om ukens viderverdigheter - men det forsvant...Kjipt! Kan jo bare fortelle den gode nyheten at pappan min var til kontroll i går, og legene kunne konstantere at det ikke var spredning!! Hele familien kunne endelig senke skuldrene og begynne å leve litt... Det har vært noen tøffe måneder!

I morgen skal det være firmagrillfest. Akkurat nå kjenner jeg meg IKKE i form til å gå - men håper det endrer seg til i morgen! Alltid gøy å feste sammen med dem man jobber sammen med. Men akkurat nå kjenner jeg at det jeg vil aller mest er å gå hjem og sløve foran tv'en eller noe sånt... Men opp med hodet du raske jente - du har et hus som desperat roper etter en rens, så gjett hva som venter deg nå etter jobb!?? Blærgh, husvask! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så godt å høre at det går bra med faren din, Philippa :hjerte:

Kos deg på firmafest og nyt 17.mai-helgen, tenker lille frø er skjønn på den store dagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en deilig helg!!! Fredagen var det grillfest i et digert partytelt på jobben - og det var bare SÅ GØY!!! Kjempestemning og masse kuule folk. Man treffer arbeidskollegaene sine på en helt annen måte, og som regel er det bare positivt. (det finnes jo alltid noen unntak... :roll: )

17. mai var også en deilig dag - været var ikke av det beste, men dog. Vi måtte opp grytidlig om morgenen, siden vi skulle på frokost til et vennepar som bor et stykke unna. Der var det fullt hus med både voksne og barn, kjempekos. Så dro vi og kikket på toget, viftet litt med ballonger og flagg og fikk oss en is før været tvang oss inn igjen...

Deilige og absolutt nødvendige fridager for oss - vi har jobbet så altfor mye nå begge to og var skikkelig slitne. Tror jeg kunne sovet en hel dag om jeg hadde hatt muligheten! Denne uken blir jo fin i så måte - torsdagen blir jo også en herlig fridag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker masse fridager!!! Vi har bare kost oss sammen vi tre.... Det er så godt å ha tid til hverandre!! Hverdagene bare flyr avgårde uten at vi rekker over halvparten av det vi har tenkt. Da er det godt å kunne bruke noen sårt tiltrengte fridager på å bare kose seg.

Lille Frø, stakkars, har kanskje ikke kost seg. Hun har kastet opp og vært dårlig i nesten en uke nå - det vises på en 11 kg tung kropp, det! Hun har så smått begynt å spise litt nå, men det går trått. Til alt overmål ble også Mannen syk i går, så jeg har løpt rundt og vært sykepleier...

Men nå er det sol ute, og det nærmer seg sommer - og det ser ut som om det kan bli en løsning på mine jobbproblemer.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det så nydelig vær at Lille Frø fikk være lenger opp enn vanlig, og vi koste oss ute i solen. Det er så herlig når hun ser opp på meg og sier "mamma sin!" - mamma sin lille jente... (hm....tenk at JEG er blitt så hønemor!)

Resten av kvelden gikk med til surfing på nettet, litt Pilatestrening (jepp, har kjøpt video!) og tv: "The Apprentice" på TVN. Utrolig gøy å se unge japper omtrent gå under av respekt for Donald'en. Den serien kommer jeg til å følge med på fremover!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er herlig!! Nå sitter jeg på terrassen med laptopen i fanget og nyter de siste solstrålene. Ser utover sjøen og er bittelitt solbrent, et glass kaldt vann og en melonskive ved siden av meg. Kan man ha det bedre? Helgen har vært fantastisk på værfronten, og vi har virkelig nytt den! I går brukte vi noen timer på å få båten sommerklar, og jeg høytrykksspylte dekk så det kostet etter. Det er utrolig gøy å høytrykksspyle - det blir så pent etter man er ferdig! Lille Frø storkoste seg ombord i båten, og viste villig frem redningsvesten sin til alle som gikk forbi. Stor stas!!

På kvelden grillet vi på vår nye terrasse, koste oss med rødvin og ble aldri så lite på en snurr... :oops: Noen venner kom også oppom, så kvelden ble lang og koselig.

Idag har vi bare vært rundtom i hagen og ikke gjort noe - grillmat til middag idag også. Vi fikk ny superavansert gassgrill til bryluppet i fjor, så vi er lykkelige over endelig å få ta den i bruk!

Nå nyter jeg som sagt en stille stund for meg selv før jeg må til og pakke litt. Jeg skal til Stavanger med jobben i morgen og kommer ikke hjem før onsdag kveld. Kjekt med litt reising, men akkurat denne uken er jo borte før den har skikkelig begynt.

Jeg har funnet frem kartongene med typiske sommerklær idag, fant mye fint som jeg hadde glemt at jeg hadde! Gleder meg til å ta i bruk en lekker hvit linkjole jeg plutselig fant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har nesten hatt en liten ferie nå, jeg! To dager i Stavanger med nydelig vær - riktignok har dagene gått med til kurs innendørs, men på kvelden var vi ute og spiste på Fhileas Fogg i rene sydenstemningen! Masse folk ute og stemningen var høy.

Det er så herlig med sommer! I morgen skal vi på A-Ha-konsert og på byn etterpå. Dessverre jobb på lørdagen, så jeg må ta det litt med ro... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trulselinemor

Her kommer det en natt hilsen til deg.

Håper du har hatt en bra lørdag og at søndagen blir en flott dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Trulselinemor! :-)

Så var det mandag igjen, da! Fredagen var det A-HA-konsert i flott vær og med gode kolleger. Har egentlig ikke så veldig sansen for A-HA, men det er alltid ok å være på konsert likevel!

Ellers har det ikke skjedd så mye spennende i helgen, bortsett fra at jeg har fått et jobbtilbud! Vi får se om det blir spennende nok til at jeg vurderer det - time will show!

Regnet plasker ned ute, ikke akkurat sommervær! Og så jeg som skal ha ferie om to uker.... Håper det har letnet til da.....! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Deg har jeg ikke besøkt før.

La merke til at du er like opptatt av solbriller som jeg.

Så spennende med jobbtilbud. Håper det er noe fett :wink:

Fin dagbok du har, skal stikke innom deg flere ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så i den andre tråden at du har sagt opp. Er det noe nytt i forbindelse med jobbtilbudet?

Nei, jeg tenker vel litt ennå - men tror nok jeg kommer til å si den fra meg. Føler kanskje ikke at den er interessant nok - bare en magefølelse jeg har....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En rolig helg. Fredagen ble tilbrakt utmattet på sofaen... Lørdag var det pent vær, og vi seilte båten på plass i ny havn. Det var første båttur for Lille Frø, og det gikk stort sett greit. Vi har fått en nydelig havneplass 5 minutter fra huset vårt, så nå gleder vi oss virkelig til sommer!

Senere på dag traff jeg en venninne og gikk tur, og kjørte så Mannen til en kamerat. De skulle ha seg en guttekveld med fotball, øl og konjakk. (tilfeldig rekkefølge...)

Jeg ble med oppom til kameraten som nettopp har kjøpt seg ny leilighet. Han er singel og verdens kuuleste og snilleste gutt - og er på jakt etter en skikkelig dame. Fatter og begriper ikke hvorfor han ikke har funnet seg en ennå! Han fortalte meg at han føler han ikke har oppnådd noenting - 31 år, singel og uten barn, som han sa. Håper for hans skyld at det ordner seg!

Nå går jeg inn i min siste uke her på jobben - det blir nok tøft... Både pga det blir en laaang uke (mange arbeidstimer) og fordi jeg snart mister alle mine gode kolleger. Snufs! De har tatt initiativet til å gå ut og spise på fredag, så da skal vi ut en hel gjeng (med følge denne gangen) og kose oss som en liten avslutning. Synes det var litt snilt av dem, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en uke! Mange ting som skal avsluttes, og i går hadde jeg en hel A4-side med ting som måtte huskes...

Gleder meg til morgendagen og restaurantbesøk sammen med gode kolleger. Vi skal seile båten til byen og muligens ha nachspiel der etter middagen...

Det er så herlig at båtsesongen er begynt - og det beste er at vi har fått båtplass bare 5 minutters gange fra oss. Så herlig å slippe å sette seg i bilen for å komme til båten! Har gjort endel innkjøp for å få det litt koselig - nytt sengetøy med blå og hvite striper, et pledd med seilbåter på, to marineblå puter og en ny salatbolle i stål. Så nå begynner det å bli klart!

Butikken min går kjempebra for tiden, jeg får inn bestillinger fra hele landet. Koser meg med det, og gleder meg til jeg får litt bedre tid til å jobbe med det. For da kan jeg kalle meg Selvstendig Næringsdrivende istedetfor Hjemmeværende Husmor.... :wink:

Nei, noen hjemmeværende husmor tror jeg neppe jeg blir i noe tilfellle. Planene er store for fremtiden, og jeg har allerede begynt å få små "konsulentoppdrag", så jeg skal nok få nok å bedrive tiden med. Men først er det ferie - og den begynner SNART!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så var nesten en uke av ferien gått. Fredagen var veldig koselig, jeg fikk roser av kollegene mine, og vi spiste god mat og drikke. En veldig fin avslutning på arbeidsplassen!

Hva annet har skjedd? Jo, st. hansaften ble også en suksess, med grillparty på terrassen. For en gangs skyld fikk vi varmt og deilig vær på en st. hans, og det nøt vi til fulle! Kjekt å kunne samle gode venner til fest.

Dagen i dag har vært herlig, jeg tok nemlig med Lille Frø i svømmebasseng! Det har vi ikke gjort siden hun var liten, og gjett om jenten svingte seg!! Hun eier ikke vannskrekk, hvertfall. Det var over og under vann, svelging av et par liter bassengvann jodling og hoiing. Hun storkoste seg!! Sovnet som en stein i bilen etterpå, og sover ennå....

I morgen skal vi på rekebord og vennersvenners fest - det er på tide å ta noen telefoner ang barnevakt! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Det er deilig med ferie, gitt! Hadde det bare ikke vært for denne forb... pollenallergien, så hadde verden vært topp! Jeg er helt slått ut, nesen renner, øynene renner og er røde - jeg ser litt sånn ut: :grine:

Fortvilende!! I tillegg gjør medisinene meg helt gåen, så bare tanken på å finne på noe gjør meg helt utslitt. Kjipt - veldig kjipt.

I går grillet vi sammen med venner på terrassen, koselig. Været var jo nydelig, så vi må utnytte den tiden vi har! Ellers har uken bestått av seiltur med jentene, solbrilleutsalg, litt shopping, rydding i kjelleren.... og mye kos med Lille Frø. Flinke jenten min - idag etter middag sa hun: "God og mett, katt (takk) for maten!!" Og da jeg spurte om hun ville ha dessert, sa hun "Nei katt" Vet ikke hvor hun får all denn høfligheten fra, gitt!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei vennen! Jeg savner deg jeg! Håper du har en fin ferie og at alt ellers er bra. Vi rekker nok ikke å se hverandre før jeg reiser nå men vi må få til en rødvinsdate i august! Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Vil bare si hei og at jeg nesten får litt hjemlengsel når jeg leser om livet blant de syv fjell... :wink:

Tror kanskje jeg skal la meg inspirere av deg i klesveien. Ofte blir det til at man bare slenger på seg det første og ikke nødvendigvis det beste på en trøtt morgen... Men man føler seg jo så mye bedre når klesvalget er litt gjennomtenkt! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Philippa! Nå er det jammen lenge siden sist. Håper alt er bra med deg! Ser du har sommersalg i butikken, gjett om jeg har lyst til å gå amok da.. Fant nemlig ingen fine LV-bager jeg ville ha i Thailand. Men fikk kjøpt en RÅ Dior-veske (girly-kolleksjonen)med matchende brem (? sånn caps uten hode, hva heter det egentlig??) i Thailand og endel annen snacks. Ha det fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...