Gå til innhold

Philippas Fashion Factory

philippa starck

Anbefalte innlegg

Fikk to nye drakter fra HM i posten i går! En tåkelilla og en off-white, begge i fløyel. Så i dag har jeg på den hvite jakken samt skjørtet som hører til. Svart ullpolo fra Sand inni, svarte, høye støvletter og svart veske. Føler meg skikkelig dame! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En skikkelig snadder helg! Etter jobb på fredag laget vi deilig middag med selvlagede fløtepoteter og svinefilet. Utpå kvelden fikk vi besøk av et vennepar som stakk innom - koselig!

Lørdagen var jeg alene siden Mannen var på forelesning, så Lille Frø og jeg gikk tur, og dro deretter på et handlesenter. Jeg kjøpte meg to nisser i krystall fra Magnor - utrolig søte! Hvert år kjøper jeg meg alltid èn ny, fin og dyr julepynt - så i år ble det Magnornisser!

På lørdagskvelden ble vi invitert til min søster og svoger sammen med min andre søster og hennes mann - til raclette! Utrolig koselig måte å spise på, veldig sosialt. Det ble naturlig nok mye drikke - her gikk det i både rødvin, likører, cognac, cider og høye, smale, fargerike drinker. Kom hjem i 4-tiden på natten - og fikk en fire timers søvn før Lille Frø våknet... Hardt å være småbarnsforeldre!! :wink:

Utpå dagen gikk vi tur med et vennepar - solen skinte, og det gjorde godt med litt frisk luft... Da vi kom hjem var ingen av oss særlig keen på å lage mat, så vi bestilte pizza. En skrekkelig dårlig pizza!! Bestiller aldri der mer....

Så nå sitter jeg her i fem ledige minutter og sjekker hva som er nytt på KG før jeg må begynne på strykehaugen og legging av Barnet.

Snart ny arbeidsuke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk Monsterbedriften på dvd igår, så vi satt og så på film i går! Midtveis i filmen fikk vi besøk av et vennepar, og vi ble sittende noen timer og planlegge julebordet vi skal arrangere for vennegjengen i helgen. Gleder oss veldig til det - vi har laget en tradisjon av det, og det er nå fjerde året på rad vi arrangerer.

I dag har det vært salgsmøte, og jeg har på meg svart genser fra Sand, svart velurjakke fra M-A-P-P og rutete Burberrybukse. Svarte støvletter og Burberry-rutete veske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter her noe redusert etter en heisatur med jobben i går... Var og spiste på Bryggeloftet og på byn etterpå. Masse god mat, god drikke - kjempegøy!! Men så er det jo alltid dagen derpå, da.... Etter jobb idag skal jeg på jentekveld til en venninne, tror jeg må sørge for at det ikke blir så sent - kroppen min tåler ikke to sene kvelder på rad lenger...

Idag har jeg tatt på meg en fløyelsdrakt i tåkelilla (?) fra HM, hvit bomullstopp med "DKNY" i svart og sølv ober brystet, svart belte fra Sand og svarte støvletter. Gjennomsiktig regnfrakk fra DKNY utenpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En deilig helg er snart over! Fredag tok jeg meg fri fra jobb, og var hjemme og koooste meg hele dagen. Lørdagen var det vennejulebord - vi møttes hele gjengen (18 stk til bords!) på restaurant og spiste pinnekjøtt og drakk akevitt. Etterpå gikk vi i fakkeltog til det venneparet som bor nærmest, og tilbragte resten av kvelden der, med besøk av nissen og utdeling av julegaver og det hele...

Idag har vi bare vært en liten tur hos svigisene, ellers har vi satt og planlagt og tegnet på huset. Været er ikke noe å være ute i, så da er det godt å sitte inne og finne roen. Så en film, vasket litt gulv, og sitter nå med hver vår varme kopp kakao og nyter livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Allerede kommet midtveis i uken! Idag har jeg fått unna noen ærend - jeg har bla kjøpt meg nye ski! De hadde carving-skipakke på tilbud, og jeg trengte virkelig nye ski. Jeg har også kjøpt meg manualer - 200 kr på Rimi for litt hjemmetrening: helt supert! Har også anskaffet febermåler - sånn som kan tas i øret. Tviler nemlig på at Lille Frø ligger i ro lenge nok til å ta feberen på andre måter! Hun er blitt en aktiv liten tass, men så utrolig smilende og bild hele dagen. Nå for tiden er hun så kosete også - legger armene rundt meg og sier MAMMA - smeeelt!

Nå sitter jeg hjemme i sofaen med pcen i fanget og surfer litt på nettet og koser meg. Deilig med hjemmekvelder!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en helg snart over... I går var det julebord med jobben (igjen...!)men denne gangen fikk min kjære være med. Utrolig koselig!

Idag har vi hatt ettårsdag for småtten, bakt boller og kake med ett lys på. Hun syntes det var stor stas med besøk, og visste ikke hvilket fang hun skulle sitte på - alle yndlingspersonene hennes var der! Mormor og morfar, farmor, farfar og tante. Hun fikk så masse flotte gaver, nå er kommoden fylt opp med klær - spesielt farmor er vill der. Handler KUN på Benetton, ganske praktisk...

Nå blir det noen timer med nesen i en bok, og så er det klart for en ny uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det fullt hus hos oss! Ny ettårsdags-feiring - uoffisiell denne gang. Tanter, onkler, nevøer og venner stakk innom, og på et punkt måtte jeg bare slutte å tenke på hvordan det så ut rundt oss...

Da alle var gått, seg vi ned på hver vår sofa med hver vår bok - jeg holder fremdeles på med den hodeløse kvinnen, tror aldri jeg har holdt på så lenge med en bok noensinne! - før vi køyet.

Idag var x-bursdagsbarnet våken og fornøyd med alle de nye lekene som var kommet i lekekassen...

Idag er det storm e.l. ute, og jeg har på bukse + jakke i tåkelilla bredstripet fløyel med hvit lammeullspolo inni. Krokofargede sko. Utenpå har jeg grå dunjakke fra Sand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var det julebord (igjen!!) -med Mannen sin jobb denne gangen. Hadde det knallgøy! Kjente ingen fra før, men det var en veldig ok gjeng.

Begynner å komme i rute med julegavene nå, skal bare kjøpe inn tre flotte rammer til å ramme inn brudebilder av oss i. (NEI - det er ikke min ide å gi bort bildene, det er svigiser og foreldre og besteforeldre som VIL HA...)

Har også fått veskeleveransen min (endelig) som skal hentes i posten idag. Gleder meg til å se! Dessverre så har prisen kommet opp i noe helt annet enn det jeg trodde til å begynne med - en tusenlapp i forsikring på pakken (det norske postverket krevde det) litt ekstra i shipping, og så kommer det vel toll og mva på toppen. Dobbel pris, kan jeg tenke meg.

Innlegget er endret. Orakel - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en deilig helg er over...

I går arrangerte vi juleverksted i vennegjengen - en venninne eier en barnehage, så vi hadde et veldig godt utgangspunkt for dorullnisser, glanspapirlenker og pepperkake/kakemannbaking. Lille Frø var på sin side mest interessert i oppbyggingen av kakemenn - en kakemann holdt henne i ånde leeenge. Julelenker derimot var ikke interessant med mindre de var spiselige. Og det er de som kjent ikke.

Innlegget er endret. Orakel - moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er det verdens daffeste dag på jobb... Det merkes at det begynner å bli jul, og det er stille i krokene. Vi forbereder oss på juleavslutninger og sånne koselige ting vi nå.

Idag har jeg på meg den brune velurdrakten min fra HM med en en lysere brun lammeullshøyhalser inni. Brune støvletter og heeeelt ekte Louis Vuitton-veske som matcher.... :wink:

Ytterst har jeg beige ulljakke, brune hansker med kaninpels på, beige skjerf fra Sand i halsen og - tro det eller ei - lue! Er så lei av å fryse og tror jeg begynner å bli syk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

CecilieB skrev:
Håper du hadde paraply da du skulle hjem fra jobb  :lol:

Jeg har ca 20 meter å gå bort til bilen fra jobb, så papaply er ikke nødvendig. Men takk for omtanken - været var jo helt horribelt, da!

Idag er jeg fremdeles litt uggen og har mest lyst til å tilbringe dagen i en seng. Men det går jo ikke! Heldigvis er det snart jul og ferie! (det sier jeg til meg selv hver dag...)

Lille Frø var til helsesøster med pappan sin igår og fikk vaksine, så hun var våken flere ganger i natt og gråt. Så idag tror jeg at jeg skal bevilge meg en middagslur for ikke å falle helt i kjelleren av mangel på søvn.

På kvelden i går satt jeg med pcen i fanget og kikket på nye veskebestillinger (må faktisk snart bestille inn flere - dette har vært populært!) og koste meg med det. Gøy å leke forretningskvinne, gitt! :wink:

Idag har jeg på meg en svart dressbukse fra Vero Moda, svart høyhalser fra Sand og hvit fløyelsjakke fra HM. Svarte støvletter og lommetørkle nært tilgjengelig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glade jul!! Her må vi holde motet oppe i striregnet!!

Håper du ikke blir syk, det går ikke an! Sørg for å slappe litt av - det er ikke verdt å stresse så mye. Verden blir ikke bedre av den grunn.

Slapp onsdagskveld her, vi spiste middag/vin på en kinarestaurant borti gaten og nå har jeg pakket inn noen gaver og surfer på nettet mens :hjerte: sover på sofaen...flere som trenger middagslur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag skal vi ha juleavslutning på jobben, så arrangementskomiteen (meg, naturligvis...) har allerede løpt noen runder rundt på huset! Skal bli så vanvittig godt med juleferie nå, to arbeidsdager neste uke, så er vi i mål.

Gårsdagen gikk med til å administrere "veskebedriften" min - jeg har rett og slett hatt knallsuksess med prosjektet mitt! Faktisk bestilte jeg nye varer fra USA i går allerede, så her går det unna!

Idag har jeg kledd meg til ære for juleavlslutningen, og har på hvit fløyelsdrakt, rød polo, sort belte med stor spenne og sorte sko. Ja, nettopp - en omvendt julenisse! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært i byn og handlet siste rest av julegavene idag - det er liksom alltid noen igjen! Stresset ikke, det var det andre som tok seg av. Vi hadde goood tid, og koste oss alle tre. Lille Frø satt i vognen og bare kikket på alle folkene - og smilte og hoiet hvis hun så andre småttiser...

Etter "middag" på Burger King og utallige handleposer satte vi kursen hjemover, og nå sitter vi i stuen med Terminator 3 og Charlies Angels på DVD og småkrangler om hvilken vi skal se først. Det blir en stille kveld for oss - og det gleder vi oss til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillejulaften!

Har masse å gjøre i kveld - få ut alle julegavene til respektive mottakere, pakke inn to av gavene, handle, pynte litt i huset, pynte juletreet, ake med Lille Frø - puh... Gleder meg mest til akingen, i grunnen!

Idag blir det nok en stille dag på jobb - håper det hvertfall. Den siste uken har vært hektisk, men heldigvis betyr det at resultatene mine blir gode også... Så da så!

Håper jeg har husket alt til den store dagen. Må forresten stryke klær også. Kommer på stadig nye gjøremål!

Skulle pynte meg litt idag siden det snart er jul, men det er så kaldt! Så jeg har på kamelfarget høyhalser, kamelfargede støvletter og sort drakt i velur.

Ønsker alle KGere, og spesielt de som leser dagboken min, en riktig god jul! Ho-ho-ho!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...