Gå til innhold

Anime-tråd

Sequax

Anbefalte innlegg

Anbefaler Full Metal Alchemist Brotherhood først/i stedet for. Tror jeg. Særlig for deg som er filler-allergisk. :fnise: Dessverre ikke like bra tegnet som den første, men så følger den mangaen slik en animeserie skal gjøre. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Laster ned Darker than Black nå, den ser litt lovende ut.

Også har jeg lastet ned noen Fairy Tail-episoder, om jeg liker dem skal jeg laste ned alt og ha det som sommer-serie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lastet ned en serie litt på impuls i går, etter at jeg så den ble anbefalt noe så innmari på diskusjon.no: Bakemonogatari. Så den første episoden i HD-kvalitet i går kveld.

Hva kan jeg si? Wow. Dette er annerledes. Kunstnerisk: wow. Animasjonene er nydelige, og de bruker komposisjon, farger og slikt mye mer bevisst enn det de fleste "mainstream"-animeer gjør. Så er det endel kule virkemidler som virkelig trekker med seg den som ser på, bl.a. en ramme eller to med ett/et par ord som flakker forbi så fort at man ikke rekker å lese hele. Av og til bryter de ut av det rene animasjonformatet og inkluderer fotografier og litt film. Her er det tydeligvis noen som ikke bare ville lage en TV-serie, de ville lage kunst også. Det funker. Så langt.

Historien skal jeg være forsiktig med å uttale meg om etter én episode, men den virker lovende. Kan dog gå begge veier. Kule og troverdige karakterer, dialog som funker, og de har ihvertfall i én episode unngått den der jævla kvasifilosofien som alltid irriterer meg grønn.

Legger ved en video av de første 90 sekundene av første ep (bør ses i fullskjerm). Synes vel ikke helt den er representativ for hele episoden, men det kan hende det retter seg opp etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Mushishi er skikkelig fin! <3 Ser én episode i lunsjpausen hver dag, akkurat det jeg trenger for å stresse ned mellom oppgaveskriving og jobbsøknadskriving. Men sitter derfor fortsatt litt fast på Bleach, Bleach fungerer ikke bra til nedstressing.

Og Bakemonogatari så ut som noe som skal på se-lista for sommerferien. Gleder meg til sommerferie. :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er endelig à jour med Fairy Tail nå. :hoppendeglad: Nå er neste prosjekt sånn ca hundre episoder med Bleach for å komme à jour der også. Jeg hopper over absolutt alt som heter fillers, for de suger bare dritt. :dry: Jeg kjenner faktisk at det er en lettelse å se litt blod igjen, etter over 30 episoder med Fairy Tail-sensuren. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Åh, Bleach er så gøy. :happy: Jeg er kommet til episode 195. Da er det ikke SÅ mange episoder før jeg har kommet meg gjennom alle sammen (minus fillersene selvsagt). :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...

Dette er det eneste stedet jeg har å dele sånne ting.

I natt så drømte jeg at jeg var en shinigami, sånn som de i Bleach. Og jeg hadde min egen zanpaktou, og dens spesielle egenskap vaaar: å lage sushi. :ler:

(kunne sikkert fått jobb på kjøkkenet oppi Soul Society, ja?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Fantastisk! :skratte:

Jeg er forresten snart ferdig med Bleach nå. :jepp: Har under 20 episoder igjen før jeg er à jour! :5:

(Lurer på om jeg skal starte på Naruto etterpå. :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Ferdig med Bleach nå. :hoppe: Synes ''slutten'' (altså der den siste arcen slutter før fillersene) var litt rar.

Nå har liksom Ichigo brukt over 300 episoder for å bygge opp kreftene sine, og så skal han plutselig bare starte fra scratch igjen? *sjedeli*

Tror nok jeg må begynne å lese, for erfaringsmessig kan det vel ta litt tid før de begynner på ny arc. :dry:

Også ferdig med Tsubasa Chronicle og makan til bortkasting av tid har jeg aldri vært borti. :rasende: Første sesong var kjempespennende og bygde seg opp og sluttet veldig bra. Andre sesong var bare svada fra ende til annen og slutten var en ikke-slutt.

Nå har jeg begynt på Naruto (har sett 60 episoder allerede :fnise: ) og det er så GØY! Ikke så mye tilbakeblikksgreier som i Bleach, bare massemasse action. :nigo:

Så altså, det jeg har brukt min permisjonstid på er anime. :ler:

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Åh, jeg har sett ferdig FMA Brotherhood nå. Den var jo så utrolig mye bedre enn den første serien! Mye modnere, og det gav det liksom en ekstra dybde at det var med mer av det politiske spillet. Selv om mange av temaene er kanskje noe barnslig og "enkelt" behandlet, så synes jeg virkelig dette var en av seriene som hadde det lille estra som gjorde den mer troverdig, altså.

Og kul AMV:

Blanding av musikkvideo og anime. Originalt og kult. :)

(må ses i fullskjerm)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Har fått dilla på Fairy Tail... :sjenert:

Jeg synes den var skikkelig teit og barnslig til å begynne med, men det gikk visst over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fått dilla på Fairy Tail... :sjenert:

Jeg synes den var skikkelig teit og barnslig til å begynne med, men det gikk visst over.

:fnise: Der ser du. Til og med fillerne er morsomme. :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Jeg ser jo at det ikke akkurat er en kvalitetsserie, men det er fryktelig underholdende! Og det er det jo ikke noe galt i :)

Vet ikke om jeg har sett noen fillere enda? :klo: Tror jeg er på ep 34, sånn ca. De andre har nettopp kommet til den tårn-greia hvor Erza og Happy er.

Åh, også er musikken så kul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slenger meg med på animetråden, sjølv om eg ganske fersk i feltet :D

Min absolutte favorittserie, sett vekk i frå Fairy Tale, er Claymore :D Nokon som veit om det kjem ein sesong 2? =) Kjenner eg alt (såg den i juli) savner den ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...