Gå til innhold

Anime-tråd


Sequax

Anbefalte innlegg

Kult med Anime-tråd! Dette må jo være et bra sted å spørre: Hva anbefaler dere til en som elsker Studio Ghibli-filmer, men som har sett lite annet av Anime?

Jeg har blant annet sett Totoro, Ponyo, Princess Mononoke, Nausicäa, Howl's moving castle, Kiki' Delivery Service, Chihiro og heksene og Laputa. Likte disse veldig godt, så nå er det på tide å utvide horisonten litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest badeand1

Det MÅ komme flere Bleach episoder. :( Mangaen holder jo på enda. Tror ikke på rykter før jeg får høre det av Kubo selv. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult med Anime-tråd! Dette må jo være et bra sted å spørre: Hva anbefaler dere til en som elsker Studio Ghibli-filmer, men som har sett lite annet av Anime?

Jeg har blant annet sett Totoro, Ponyo, Princess Mononoke, Nausicäa, Howl's moving castle, Kiki' Delivery Service, Chihiro og heksene og Laputa. Likte disse veldig godt, så nå er det på tide å utvide horisonten litt :)

Åh, det er så mye gøy anime der ute. Gled deg! :nigo:

Ghibli er jo en form for en ganske ''snill'' anime, type pop i musikkverdenen. :fnise: Av den typen kan jeg anbefale både Fairy Tail, Naruto og Tsubasa Chronicle. Både Fairy Tail og Naruto er lange som et vondt år, men kommer du inn i det klarer du ikke å stoppe! Tsubasa Chronicle er kjempesøt, med litt action innimellom. (Det er forresten der jeg har avataren min fra.) Full Metal Alchemist: Brotherhood er også en fin intro til anime synes jeg, og veldig veldig bra.

Hvis du er interessert i noe ''kulere'' og veldig ikke-Ghibli MÅ du se Samurai Champloo og Cowboy Bebop. Helt fantastiske serier som heller ikke er så lange.

Og Bleach. Den er obligatorisk i animeverdenen synes jeg! Den er mer...poprock. :ler:

Det MÅ komme flere Bleach episoder. :( Mangaen holder jo på enda. Tror ikke på rykter før jeg får høre det av Kubo selv. :fnise:

Jaaa! :bond: Ble ferdig med siste episode i dag. Håper virkelig det kommer mer altså. *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten et tips om du vil prøve deg på disse lange seriene: google for eksempel Bleach filler list, så får du opp en liste med episoder du bare kan hoppe over. Fillere er egne historier anime-lagerne finner på når de har tatt igjen mangaen og trenger å få litt avstand til den igjen. Som oftest er de bare dritt. :dry: Særlig Bleach sine. Fairy Tail sine (det er ikke så mange) er hysterisk morsomme synes jeg. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja jeg har skjønt at det finnes tøffere saker der ute som jeg må få med meg :lol: Nå kan jeg like både pop og rock jeg da ;)

Tusen takk for tips, jeg skal definitivt sjekke ut disse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja jeg har skjønt at det finnes tøffere saker der ute som jeg må få med meg :lol: Nå kan jeg like både pop og rock jeg da ;)

Tusen takk for tips, jeg skal definitivt sjekke ut disse!

:ler: Og vil du ha hard core satanrock er Elfen Lied bra. Herregud, første episode inneholder mer blod og pupp enn alle andre serier jeg har sett til sammen omtrent. :daane:

myanimelist.net er en fin nettside for å finne både anime og manga, og for å holde styr på hva du har sett og sånn. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Og vil du ha hard core satanrock er Elfen Lied bra. Herregud, første episode inneholder mer blod og pupp enn alle andre serier jeg har sett til sammen omtrent. :daane:

myanimelist.net er en fin nettside for å finne både anime og manga, og for å holde styr på hva du har sett og sånn. :jepp:

Såpass ja! Jeg kan like litt blod og pupp altså, men kanskje jeg skal begynne med noe litt mer pusete :lol:

Takk for nettsidetips! Det er nok lurt å holde litt orden, har et slags hjemmesnekret listesystem for TV-serier jeg ser på fra før, men det er litt tungvint opplegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult med Anime-tråd! Dette må jo være et bra sted å spørre: Hva anbefaler dere til en som elsker Studio Ghibli-filmer, men som har sett lite annet av Anime?

Jeg har blant annet sett Totoro, Ponyo, Princess Mononoke, Nausicäa, Howl's moving castle, Kiki' Delivery Service, Chihiro og heksene og Laputa. Likte disse veldig godt, så nå er det på tide å utvide horisonten litt :)

One Piece, Naruto, Puella Magi Madoka Magica!, Mirai Nikki, Kamichama Karin, Yotsuba, Chobits, Moribito... De jeg kommer på sånn i farta. Tror noen av de vil falle i smak. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Har begynt å se på Chihayafuru, den er ordentlig søt og animestilen er helt nydelig. Flotte farger og former, og hovedkarakteren er så nusselig ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser Durarara!! for øyeblikket jeg. Er på episode 8, liker den så langt. Er litt langsomt og kjedelig å se på, men sånn er egentlig alle animer i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sakone

Har begynt å se på Chihayafuru, den er ordentlig søt og animestilen er helt nydelig. Flotte farger og former, og hovedkarakteren er så nusselig ^_^

Elsker den serien ^^ følger med ukentlig på sesong 2 ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sakone

One Piece, Naruto, Puella Magi Madoka Magica!, Mirai Nikki, Kamichama Karin, Yotsuba, Chobits, Moribito... De jeg kommer på sånn i farta. Tror noen av de vil falle i smak. :)

Mirai Nikki er vel litt drøy i forhold til Studio Ghibli :P

Men elsker serien ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mirai Nikki er vel litt drøy i forhold til Studio Ghibli :P

Men elsker serien ^^

Mulig det. Men Hayao Miyazaki's filmer er ikke akkurat bare enhjørninger og regnbuer de heller :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sakone

Mulig det. Men Hayao Miyazaki's filmer er ikke akkurat bare enhjørninger og regnbuer de heller :P

Nei det er nå så, men å gå fra det til ei psykotisk jente som dreper alle rundt seg på alle merkverdig måter er jo å dra det litt langt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er nå så, men å gå fra det til ei psykotisk jente som dreper alle rundt seg på alle merkverdig måter er jo å dra det litt langt :P

(◕‿◕✿)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg elsker Studio Ghibli sine filmer, med unntak av noen få som er kjedelige. Likevel samler jeg på dem, og har mange. Jeg mangler noen, men de kommer vel på plass etterhvert de også :)

Utenom det så liker jeg godt animeserier, som for eks Hell Girl, Love Hina, Angelic Layer, Death Note, Elfen Lied, Chobits. Ja, og Pokèmon og Digimon. Dette er jo også egentlig japansk anime :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er begynt med Code Geass nå, har på en måte spart den til en fin anledning siden jeg har hørt så mye bra om den. Vet ikke helt jeg, liker den, men den var litt treig i starten. Også nylig sett Higurashi No Naku Koro Ni, også treigstarta men likte den også. :)

Hvis man er helt fersk innen anime, pleier jeg alltid å anbefale Death Note, de fleste liker den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Code Geass er dritbra! Virkelig verdt å se alle episodene. Var også litt usikker på om jeg skulle fortsette å se den gørst, for liker egentlig ikke mecha animeet, men historien og spenninga og spesieøt slutten var verdt det.

Så akkurat siste episode av fairy tail, og det var litt av en cliffhanger! Det sto "to be continued" på slutten, så får nok flere episoder en gang, men hvor lenge det blir til er fortsatt usikkert:(

Jeg leser mangaen og, så vet en del om hva som skjer. Men mangaen er ikke så langt foran animeen, så skjønner at de måtte ta en pause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...