Gå til innhold

Anime-tråd

Sequax

Anbefalte innlegg

Har endelig krøpet meg ut av anime-eksilen og har begynt på Steins;Gate. Er bare på 4. ep, men den virker jo lovende så langt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sakone

Har endelig krøpet meg ut av anime-eksilen og har begynt på Steins;Gate. Er bare på 4. ep, men den virker jo lovende så langt. :)

Yay! Den er litt stille i starten, men så spinner historien^^ Er knallartig historie, og knallartig karakterer.

Digger hovedpersonen! Også så klart Mayuri Shiina! Tu tu ruu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Vi så den faktisk ferdig før et par dager siden! Den er nok verdt å se, men jeg synes den er litt opphypa. Tegningene er fantastiske. FANTASTISKE. Den er til tider veldig underholdende. Men historien og karakterene blir alt for enkle og lite troverdige. Og det er stappfult av klisjeer, ting mates med teskje så til de grader, det er visst veldig veldig viktig å minne seeren på hva hovedfigurens motivasjone r minst hvert 5. minutt, og jeg har aldri sett så mange flashbacks og overforklarende indre dialog i en serie noensinne.Med andre ord: er ikke så fryktelig annerledes fra 99% av all anime retta mot tenåringer ;)

Det virker nesten som om de brukte så mye tid på det visuelle at de glemte bort historien. Synd, for jeg tror den kunne blitt en klassiker av episke proporsjoner om den hadde lagt mer vekt på sånt. Nå er den bare en pen anime som er litt forutsigbar og platt og som ikek gir deg så mye.

Endret av Pingting
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Steins gate derimot, var jeg innmari fornøyd med! Ikke akkurat alt som hang på greip til enhver tid, men den sjarmerte meg skikkelig i senk for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder fremdeles på med Hunter x Hunter. Blir liksom aldri mer enn et par episoder om gangen på meg, så det går tregt. Men bra er det! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

Meh, jeg føler selv at jeg får alle anime serier i halsen. Jeg vet at det er en del av animegreia å være overdreven og ganske dramatisk, men jeg synes det blir litt vel mye av og til. Har prøvd og feilet på mange serier, må nok bare innse at det skal mye til før jeg finner en serie som virkelig snakker til meg. Begynte på strike the blood her om dagen, enda en vampyrflick, så får se hvordan det går.

Jeg føler at det ikke er noen mellomting når det gjelder animes, enten er det rettet mot tenåringer som vil ha noe sukkersøtt, eller så er det rettet mot voksne. Og da skal det helst være full pupp og masse blod, haha :fnise:

Jeg får litt kjeft når jeg sier at jeg gir opp så fort en serie blir litt sær, man skal visstnok gi en serie minst 10 episoder før man legger den død. Blir en utfordring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Vi så den faktisk ferdig før et par dager siden! Den er nok verdt å se, men jeg synes den er litt opphypa. Tegningene er fantastiske. FANTASTISKE. Den er til tider veldig underholdende. Men historien og karakterene blir alt for enkle og lite troverdige. Og det er stappfult av klisjeer, ting mates med teskje så til de grader, det er visst veldig veldig viktig å minne seeren på hva hovedfigurens motivasjone r minst hvert 5. minutt, og jeg har aldri sett så mange flashbacks og overforklarende indre dialog i en serie noensinne.Med andre ord: er ikke så fryktelig annerledes fra 99% av all anime retta mot tenåringer ;)

Ah, tenkte meg det kunne bli noe slikt. Klisjeer er jeg allergisk mot, men får se selv og komme frem til hva jeg synes. Takk for svar :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 uker senere...
Gjest BabyBlue

Har begynt å se på Kaichou Wa Maid-Sama! Og herregud, jeg overrasket meg selv med å le høyt ut flere ganger gjennom den første episoden. Selvsagt er det noe klisjé, men den er så godt laget at jeg faktisk har kommet meg gjennom 5 episoder uten å dø av kjedsomhet. Himlet ikke med øynene en gang, noe som er stort for meg :fnise:

Ganske søtt og underholdende, og han hovedfyren er jo ganske godt tegnet, if you catch my drift :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay! Dene tråden er oppe og går igjen:D

Maid-sama er kjempesøt og morsom, og jeg liker vanligvis ikke den type serier. Og ja,kan ærlig inrømme at Usui er hot,haha!

I år gleder jeg meg til nye episoderav Fairy Tail som kommer i april, og neste sesong av sword art online kommer også i løpet av året:)

Synes også attack on titan er overvurdert forresten. Mye av de samme grunnene nevnt ovenfor,men fortsatt en god serie.

Jeg ser på Mirai Nikki nå og er litt over halveis. Spennende er den og Yuno er psycho:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay! Dene tråden er oppe og går igjen:D

Maid-sama er kjempesøt og morsom, og jeg liker vanligvis ikke den type serier. Og ja,kan ærlig inrømme at Usui er hot,haha!

I år gleder jeg meg til nye episoderav Fairy Tail som kommer i april, og neste sesong av sword art online kommer også i løpet av året:)

Synes også attack on titan er overvurdert forresten. Mye av de samme grunnene nevnt ovenfor,men fortsatt en god serie.

Jeg ser på Mirai Nikki nå og er litt over halveis. Spennende er den og Yuno er psycho:p

:overrasket: Nye episoder av Fairy Tail? :bond: Trodde det var slutt, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis jeg husker det,så poster jeg her når jeg vet mer:)

Vet bare at FT er tilbake i april og at det trolig skal bli høyere kvalitet på animasjonen,og det er bra:) spesielt den siste sesongen hadde forferdelig dårlig animasjon..

Etter mange år hvor jeg har ungått Elfen Lied,så så jeg hele serien forrige helg. Ble sykt skuffa.. Mulig jeg hadde for høye forventninger,men jeg likte den bare ikke,bleh.

Hvis noen leser manga her, så kan jeg anbefale Nanatsu no taizai/The seven deadly sins. Den minner litt om Fairy Tail:) Håper dem lager anime av den en gang,men mangaen er fortsatt ganske fersk,så blir nok en stund til.

Håper denne tråden blir holdt i live nå^^ elsker å prate om anime og sånn,mrn har ikkr så mange å prate om det med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært fint med litt bedre kvalitet på animasjonen, ja. Vil gjerne se litt blod også jeg da, men det skjer vel ikke. :fnise:

Elfen Lied var litt sånn ''meh'' for meg. Litt for mye pupp og rumpe for min smak. Blod og gørr var det nok av, det er jo gøy! :tommelsmil:

The Seven Deadly Sins har jeg blitt anbefalt også. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blod i FT skjer ikke så lenge dem får samme sendetid som før. Den ble sendt ganske tidlig på dagen på tv i japan,så derfir sensurerer dem en del.

Har ikke sett Tsubasa,men regner med at den er noe som er verdt å se? ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blod i FT skjer ikke så lenge dem får samme sendetid som før. Den ble sendt ganske tidlig på dagen på tv i japan,så derfir sensurerer dem en del.

Har ikke sett Tsubasa,men regner med at den er noe som er verdt å se? ^^

Sukk, ja, dessverre. Men, men...bra er det allikevel. :Nikke:

Tsubasa er kjempefin! :hjerte: Særlig første sesongen er sinnsykt bra. Og animasjonen er bare helt fantabulistisk! :hjerter: Avataren min er derfra; Sakura, som alt annet i anime omtrent. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbelpost,men...

Den følelsen når du står i dvdbutikken og endelig ser noen folk som ikke ser ut til å være veldig mye yngre ut enn deg selv stå ved anime dvdene og diskuterer filmene og du har så lyst til å prate med dem,men tør ikke;_;

*gråter stille for meg selv*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...