Gå til innhold

Siebaeos sammensurium


siebaeo

Anbefalte innlegg

Hvor lang var hun da? Herlighet så små de er når de kommer ut altså... Rart å tenke på når vi ser på de store ungene vi har fra før syns jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dine: tenkte i forhold til rap. Bæsjebleier skifter jeg, tissebleier får være.

Hun gråter ikke så mye foreløpig. Men hun vred seg og klaget og var skikkelig spent og magen stor og full på en måte. Nesten så jeg ikke turte gi henne mer mat.. ;) Hun var sikkert trøtt også ja. Det hjelper jo ikke akkurat..

Det med rap på natten ble jeg skikkelig usikker på også. Men jeg har forhørt meg litt og så lenge ikke hun viser tegn til at det er vondt/ubehagelig å ikke rape på natten, så lar jeg henne ligge. Det virker som hun får ut luften på andre måter og da slipper vi begge å våkne ekstra godt. I tillegg gulper hun ikke like mye (generelt sett også forsåvidt), så jeg ville bare liggeammet og latt henne ligge hvis hun ikke viser tegn til ubehag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun var bare 47 cm lang, og 33 cm rundt hodet. Takk og lov.. :fnise:

Så vi er kjempefornøyde med at hun ikke bare tok igjen fødselsvekta, men tangerte den etter en uke, til tross for det store vekttapet. :)

De er små ja! Hun her er jo ekstra lita da. Men Bolla ble bare så innmari SVÆR plutselig! :daane: Føltes som han var en annen gutt nesten.. Og så hadde han klippet seg to dager før også og da så han jo eldre ut med en gang også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fortsetter vi med liggeamming og tar rapen når det trengs. Jeg merker det jo på henne egentlig om noe må opp. Og hun gulper nesten aldri! Men presser litt når hun må bæsje.. Kommer hun til å slite med det framover tar jeg henne med til osteopat eller noe. Jeg har lav terskel for å søke hjelp ;) Og fikk forklart sammenhengen mellom låsninger og magevondt.

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du fint kan fortsette med det. Husker jeg tok Tassen opp hver gang han ammet om natten og jeg sov sååå dårlig fordi jeg fikk så vondt i ryggen av det og våknet enda mer. Nå er jeg fortsatt trøtt og kunne fint trengt mer søvn, men samtidig funker jeg bedre nå og jeg får søvn nok til å fint klare meg på dagen. Hun sover fortsatt sammen med meg i sengen (mannen sover noen ganger på Tassens rom, han har begynt å våkne hver natt igjen..), så vi legger oss rundt kl21 hver kveld. Passer meg bra egentlig siden jeg er så sliten ;) Men padden blir fort med inn i sengen og Netflix er også kjekt å ha :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, jeg har glemt nesten alt fra det å ha spedbarn! Dette med bæsj og raping og sånt hadde jeg helt fortrengt :fnise:

Spennende med navn da :jepp: Jeg tror egentlig ikke det går an å velge feil navn jeg? Det blir jo fort rett dersom det er et navn man liker og man begynner å si det, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Jeg tror heller ikke det går an å velge feil, jeg kjenner ingen mennesker som ikke passer til navnet sitt. Håper jeg får høre det når dere lander på noe! Jeg tror det hadde vært innmari vanskelig for meg om jeg skulle velge et nå også. Spesielt guttenavn, siden guttenavnet™ er opptatt. Flaks at dere fikk en av hver. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere skal så klart få høre navnet! Når vi har bestemt oss.. :sjenert: Nå har jeg TO ganger gjort samme "feilen" og fortalt min beste venninne om navneforslagene. Og begge ganger har hun klart å komme med en negativ kommentar om det som lå på topp! (To forskjellige altså) :klo: Synes det er så rart jeg! Jeg kommer aldr(!)i med en negativ kommentar til noens mulige navnevalg! Og hun har ikke sagt noe positivt om noen bortsett fra ett som vi av andre grunner ikke kan ta.. Blir litt skuffa :( Og dessverre litt påvirket! Så jeg har fortsatt ikke klart å bestemme meg.. Det er rett før jeg sier til kjære at han kan velge fritt mellom 3 navn vi har tenkt på.. :roll: Det er de to vi hadde tenkt på pluss et til, og egentlig et par til.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å dele navnene med oss på pm, også lover vi å si noe positivt? Ærlig mening selvsagt. Det er jo ikkeno vanskelig å komme med noe positivt om alle navn. De skal være utrolig grelle hvis man ikke klarer å komme med noe positivt. Og ja, man skal være veldig forsiktig med å komme med noe negativt når det er et mulig navnevalg. Jeg og mannen har endelig blitt enige om jentenavn. Da jeg hadde det som forslag, sa jeg det søstra mi og bad henne komme med ærlig mening. Det burde jeg egentlig ikke ha gjort. Hun sa det var fint, men at det med en gang minte henne om ei vi kjenner som er litt kjedelig, som har samme navn med e-ending. Bare det lille der gjorde at jeg ikke likte navnet like godt mer. Sa det til henne og da sa hun min lille ville jo gi nye assosiasjoner og når hun tenkte seg om så kjente hun en supersøt jente med det navnet. Da likte jeg det plutselig igjen. Navnet man velger blir jo fint, for din lille får det jo :jepp: Dumt å avskrive navn fordi ei venninne ikke liker det. Ungen skal jo ha navnet resten av livet. Navnene du har foreslått er helt sikkert fine :jepp:

Endret av Becky1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har så klart helt rett, Becky.. ;) Prøver å slå kommentaren fra meget den ringer liksom i ørene mine :blink:

Sender dere en PM! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja det er fortsatt med! :) Det er topp to fortsatt ;) Det er jo veldig fint, og vi får også bare fine tilbakemeldinger på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpere dere snart finner navn, folk skal ha så mange meninger om alt, rekker vel av veninna di å si ååå så fint eller noe sånt........synes det var unødvendig å si noe negativt ihvertfall.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...