Gå til innhold

Siebaeos sammensurium


siebaeo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så du skrev et sted at jenta di har kommet, gratulerer så mye! Håper jeg får en lignende opplevelse på ABC i mars:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte:

Har dere landet på noe navn? Ble det et av de to dere hadde liggende på forhånd? :)

Hvordan takler den nybakte storebroren det hele da? :)

Åh, vi sliter sånn med navn! :daane: Vi er liksom lenge unna et valg enn noengang :roll: Jeg har googlet en del og utvidet lista masse. Men foreløpig har vi ikke klart å sette oss ned alene og finne ut av det.. Svigers på besøk i fire, 4!, dager fra dagen etter vi kom hjem..

Storebroren taklet det ganske bra synes jeg! Han virker stolt og vil vise henne fram, men er ellers ikke så voldsomt opptatt av henne ;) Hvis hun gråter blir han lei seg og fortvilet. Og ble skikkelig i fra seg når jm skulle veie henne og hun gråt. "Ta han bort! Ta han bort!" (Han sier han både til han og hun) Ellers er han borte og ser på henne og er fascinert over de små ørene, nesa, fingrene osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt fantastisk å lese, Siebaeo! :hjerte:

Jeg er så glad for at du fikk denne naturlige opplevelsen! Med usikkerhet og alt. Det hører jo med! ;)

Takk det samme! :nigo: Synes vi fortjente dette jeg! :klem:
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en fin fødehistorie!! Takk for at du delte!!! :hjerte:

Håper å få hilse på den lille snart!!

Takk! :rodmer: Og det må vi få til! :Nikke:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå drømmefødselen jeg alltid ønsket! Utrolig flott takk for at du delte! Klem fra Kreta :hjerte:

Kanskje du får en sånn en neste gang! :klem: (For jeg tror det blir en neste gang ;) )
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer sååå masse!!! Og for en flott fødselshistorie :hjerte: Syns du er utrolig tøff som går gjennom fødsel uten smertestillende.

Kos deg masse med den fine familien din :nigo:

Tusen takk! :nigo:

Jeg hadde jo ikke rukket bedøvelse uansett, så dette var vel så bedøvd jeg kunne bli :fnise: Men følte meg litt tøff etterpå ja :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du skrev et sted at jenta di har kommet, gratulerer så mye! Håper jeg får en lignende opplevelse på ABC i mars:)

Tusen takk! :)

Det håper jeg også du får! ABC er så mye mer enn bare fødselen også. Med førstemann ble det igangsetting på vanlig fødeavd dessverre, men kom inn på ABC etterpå. De var helt fantastiske. :)

Men denne gangen gikk det! :strix:

Hvilken jordmor har du fått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dine: tusen takk! :klem:

Ja, det føltes virkelig som om alt klaffet denne gangen! Vi føler oss så heldige :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Becky: jeg anbefaler det i alle fall til deg som føder så raskt! Badekaret gir ganske god lindring altså.

Jeg følte på en måte at kroppen tok over ja. Men når pressriene kom føltes det mest som et insisterende trykk.. Men selve trykkekraften/trangen ble aktivisert i det jeg tok litt i, da dundret liksom kroppen i gang et voldsomt trykk umiddelbart! Som å trykke forsiktig på en knapp og bli skutt ut! Eller treffe et enormt effektivt gir. Fryktelig dårlig forklart.. ;)

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner multisvarfunksjonen på mobil.. :roll: Så noen svar har jeg sikkert glemt ;) Det kommer en oppdatering snart, men det har foreløpig ikke blittnoe av siden kjære er hjemme og vi har hatt så mye besøk.

Nå venter jeg forhåpningsfullt på en bæsj her ;)håper vi ikke er på terskelen tilrn kolikkhverdag... :pls:

Prøve å sove litt kanskje ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk! :)

Det håper jeg også du får! ABC er så mye mer enn bare fødselen også. Med førstemann ble det igangsetting på vanlig fødeavd dessverre, men kom inn på ABC etterpå. De var helt fantastiske. :)

Men denne gangen gikk det! :strix:

Hvilken jordmor har du fått?

hm, det vet jeg ikke..har ikke første time før i slutten av oktober da jeg er rundt uke 24. Hvilken hadde du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har heller ikke bestemt noe navn enda. At det skal være så vanskelig da?!?

Bor svigersene dine langt unna, siden de blir så lenge på besøk? Kanskje unødvendig å si, men jeg hadde klikka om jeg skulle hatt min her så lenge.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hm, det vet jeg ikke..har ikke første time før i slutten av oktober da jeg er rundt uke 24. Hvilken hadde du?

Hun jeg hadde heter Torild. Og jeg var jo helt utrolig heldig og hun var på vakt da jeg fødte. Jeg var enormt imponert over henne etter fødselen. Hun er en av de som har vært der fra starten. Tror alle er flinke der :)

Er det din første? (Jeg ser ikke signaturer på mobilen..)

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun jeg hadde heter Torild. Og jeg var jo helt utrolig heldig og hun var på vakt da jeg fødte. Jeg var enormt imponert over henne etter fødselen. Hun er en av de som har vært der fra starten. Tror alle er flinke der :)

Er det din første? (Jeg ser ikke signaturer på mobilen..)

Nesten så jeg gleder meg! Det er min andre, men sist fødte jeg på en stappet fødeavdeling på Ahus der jordmødrene ikke hadde tid til meg. Det er ikke en god opplevelse, så derfor ønsker jeg ABC nå - selv om jeg er litt nervøs for å klare det uten smertestillende. Sist var jeg utslitt etter et døgn med rier og pressrier som startet altfor tidlig (fordi ungen lå på siden), og epidural var det som reddet meg. Men - det førte også til dårligere rier og endte med sugekopp, så det er ikke noe jeg vil ta igjen likevel. Denne gangen skal jeg klare det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har heller ikke bestemt noe navn enda. At det skal være så vanskelig da?!?

Bor svigersene dine langt unna, siden de blir så lenge på besøk? Kanskje unødvendig å si, men jeg hadde klikka om jeg skulle hatt min her så lenge.... :ler:

Jeg vet.! Jeg har nå laget en laaang liste. Håper vi finner et vi blir veldig sikre på. Fortrinnsvis det samme! :ler:

Jeg ble ganske overrasket for å si det mildt!! Jeg trodde de var litt påskrudd på det området, men det ble aldri sagt noe om varighet, og vips var det mandag til torsdag.. Og vi kom hjem søndag. Uka før der var jo mamma her, så jeg følte meg til slutt helt invadert. Svigers er kjempesøte og jeg i mye bedre form enn sist, men hallo.. jeg blør, lekker, har vondt på utnevnelige steder, først bekymra for mangel på melk, så overproduksjon, (lette) barseltårer osv. Man skal ha lite besøk i starten!! Det et en uskreven regel..! Helsesøster sa det og og da så jeg mannen se litt beskjemmet ut.. Tror han glemmer at jeg har født veldig nylig siden jeg ikke ser så herja ut som sist. Ha startet jo prosjekt rydde boden på tirsdag.. :roll: Måtte til slutt gi han en skikkelig alvorstale. Han har "fri" for å ta seg av meg og bli kjent med babyen, ikke gjøre det han ikke får tid til ellers! Måtte si: d"enne tiden får du ikke tilbake". Og det hjalp.. ;) Tror han ble litt stressa av at de var her. De er litt passive.. Mulig det var derfor han lagde prosjektet. De måtte jo jobbe litt :ler:

Litt synd for jeg følte litt at det ødela den første uka.. Siste dagen de var her var vi på kafé. Jeg sleit skikkelig med å være blid og snakke!! :daane: Når jeg fikk feil mat holdt jeg på å begynne å grine.. :fnise: Det har blitt en bitteliten torn i foten min, så innimellom blir jeg litt irritert på kjære.. ;) Men det er ingen vits i å tenke på mer! Det gikk jo i orden til slutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den første tida er veldig sårbar uansett om det er første barnet eller ikke, jeg hadde daua skulle svigermor vært hos oss flere dager da. Godt dere overlevde da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en uskreven regel altså! Det finnes hoteller!

Jeg husker jeg var skikkelig ukonf med alle kroppsvesker og pupper på vift hele tiden. Selv mine egne foreldre ville jeg syns hadde blitt for mye i den perioden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...