Gå til innhold

Siebaeos sammensurium


siebaeo

Anbefalte innlegg

Dine og Becky :klem:

Hadde jeg ikke vært en oldis kunne jeg fort røket på en tredje runde jeg og :rodmer: Greit i den grad at det ikke blir en fullstendig "uløkke" om noe skulle skje en dag :fnise:

Og ja, jeg burde ikke stresse med kropp og vekt. Det går seg vel til.. Og jeg går ikke sulten med vilje, det er når ting går litt i ball at det blir for lite. Men jeg har blitt flinkere til å huske på det. :)

Men om meg ikke blir slankere så skal jeg bli litt strammere i alle fall! Pga planleggingsdag i bhg rømte jeg på trening (les: barnepass) med ungene i dag! Så nå har jeg trent tre av fem dager denne uka! :daane: Og gått (ufrivillig) rask tur i bratte bakker den femte dagen! Blingsa på tidspunktet når barselgruppa skulle gå tur og måtte "sprinte" 3,5 km etter dem :ler: Ikke helt planlagt at det skulle bli så mye men det var jo greit det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og har for øvrig sovet 3-4 timer i natt så nå er jeg så sliten at jeg er helt på grinern.. :roll: Heldigvis kom kjære hjem nå (reiste i går kveld) så jeg kan slappe av litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner også å kjenne på trøttheten i større grad nå. Følte jeg lagde middag i transe i dag, for jeg var så himla trøtt, i tillegg til at jeg hadde gått alt for lenge uten mat og var helt i kjelleren energimessig. Hvordan skal dette gå?!? Det er vel omlag 5 måneder igjen med hyppig nattamming og lite sammenhengende søvn. Zzzzz. Jeg må i hvert fall da bli flinkere til å spise ordentlig!

Håper du har fått slappet av litt nå!

Går du foresten noen gang på styrketimer på elixia? Jeg vurderer (stadig) å melde meg inn, men skjønner at jeg trenger noen å gå dit sammen med. Jeg må liksom ha noen avtaler for å komme meg dit!! I alle fall inntil jeg er inne i en rutine. Men hvis du bare går på dansestep, så er ikke det noe for meg... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, ja, det er litt slitsomt nå.. Mye mer enn sist synes jeg! Men da ble jeg jo ikke vekket hver morgen kl 06.30.. Egentlig burde jeg nok fokusert enda mer på hvile på dagen denne gangen, men jeg klarer liksom ikke! Vil ut og røre på meg og treffe folk.. Tror jeg må legge inn minst en hjemmedag i uka..

Denne uka har jeg vært på noe som heter crossing, det er time på en slags elipsemaskin så det er jo kondisjon. Så har jeg prøvd pilates, veldig bra for oss nå!! Og i dag en time som het 3D eller noe.. Styrke, stabilisering og balanse. Også veldig bra for oss! Jeg kommer til å bli vilt støl i morra kjenner jeg! :daane:

Så nei, jeg går ikke bare på dancestep! :fnise: Blir nok litt spinning framover også.

Bli gjerne med på styrke eller hva som helst! :hoppe::trene: Det er kjempedeilig å være i gang igjen, og ikke minst få en time uten barn.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang mat. Angrer litt på at jeg ikke lagde noen enkle oppvarmingsretter, piroger, matmuffins, osv. Sånt som kan fiskes fram i en travel dag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker ammekurven min var ikke dum den gangen jeg hadde bruk for den :) Var alltid vann, litt trailmix, proteinbar eller lignende som kunne ligge der en stund...........da prøvde jeg å få i meg litt hver gang Bumba spiste........da var ikke blodsukkeret så lavt. Vann er nok det aller viktigste for dere som ammer, man føler seg utrolig dårlig om man får for lite vann, taper jo masse væske hele tiden av ammingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har jo bil så jeg går på andre sentere og. Colosseum f eks. Er det ved dere bra foresten?

Ja, det er ganske nytt og fresht faktisk! Og det er ikke så hinsides mange som trener der, så man trenger som regel ikke stå i kø for apparatene.

Jeg prøvde meg på litt hopp og sprett på stua her, men da stakk det vondt i bekkenet etterpå, så det er nok litt tidlig for meg skjønner jeg.... Får vel vente til det er gått 6 uker med å hoppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Oi, nå var det lenge siden jeg hadde skrevet her!

Cypress; det er nok lurt å føle seg litt fram. Jeg kjenner at jeg nå begynner å bli klar for å bare trykke til! Etter 10 uker. Deilig!! :nigo: Kjenner at magemusklene begynner å komme seg ganske bra, ligger ikke bare og kaver lengre.

Det skjedde noe merkelig vektmessig her! Etter å ha ligget litt fast lenge bestemte jeg meg for å kutte ned på karbo. Jeg økte så klart på fett og protein for å kompensere, men overhode ikke noe ekstremt. Og på en uke skjedde det masse! Gikk ned nesten to kg og er synbart slankere! Buksene passet plutselig bedre. Det virker som om jeg holder på vann når jeg spiser mye brød/karbo. Det er den eneste forklaringen på den plutselige endringen.. Og så føler jeg meg ikke så oppblåst og generelt bedre. Så dette skal jeg fortsette med! :) Og jeg har offisielt forlatt 60-tallet!! :nigo: Ønsker å ligge på 55-56 avhengig av fordeling fett/muskler. Nydelig å kjenne på stølheten etter trening, og H ser ut til å takle barnepass veldig bra, så Elixia skal få mye besøk framover!

Ellers har det vært noen tøffere tak her i det siste.. Jeg har vært mye alene med begge to, og Bolla har vært en del sjalu.. Herregud så sinnsykt slitsomt.. Jeg har vært svimmel og på gråten i dagevis. Delvis har det vært sånn fordi vi har vært bortreist og da uten både bhg og alle andre aktiviteter som jeg trives med (trening f eks) og at kjære har vært bortreist og jobbet mye. Føles som at det er jeg som går på akkord hele tiden.. Det er jammen meg MYE tøffere å ha en treåring enn en baby!

H er helt nydelig og en veldig rolig og blid baby :rodmer: "En venninne av meg sier; Siebaeos barn gråter ikke" :ler: Åjoda! :fnise: Men vi har virkelig vært forskånet mot kolikk og mye urolighet med begge to.

Pappaen er helt forelsket i lillefrøkna :rodmer: "Hun er jo bare helt nydelig!" sier han i fullt alvor til folk. :fnise: Morsomt at det kommer fra den normalt sett tøffe mannen.. ;)

Litt lite kjærester om dagen her.. Men det kommer seg vel. Foreløpig har jeg ingen kapasitet! Det sier vel sitt at jeg betalte varene på butikken og strente ut derfra, uten varer.. De lå på båndet, ikke i pose en gang.. Kom på det en time etterpå når jeg var vel hjemme!! :skratte: Svigermor hente dem og jeg turte ikke handle der mer denne helga.. :roll: De må jo tro jeg er dement :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt lite kjærester om dagen her.. Men det kommer seg vel. Foreløpig har jeg ingen kapasitet! Det sier vel sitt at jeg betalte varene på butikken og strente ut derfra, uten varer.. De lå på båndet, ikke i pose en gang.. Kom på det en time etterpå når jeg var vel hjemme!! :skratte: Svigermor hente dem og jeg turte ikke handle der mer denne helga.. :roll: De må jo tro jeg er dement :blink:

:fnise::hug:

Hva spiser du i stedet for brød/carbo? Lyst å dele sånn ca en dags mat? Jeg tror lavkarbo-ish er veien å gå for meg også, men i hodet mitt virker det så håååååpløst. :klaske:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk at dette var på min kjæres bittelille hjemplass.. :roll: Så "alle" vet hvem jeg er og jeg ikke vet hvem de er. :fnise: Men man må jo bare le av det.

En typisk dag..

Frokost: to rugsprø med røkt laks eller røkt laksepålegg og en halv avokado. En babybell ost. Kaffe med fløte.

Lunsj: relativt mye gresk yoghurt med paranøtter og honning. Evt noe likt frokost. F eks rugsprø eller lignende og en boks tunfisk i olje med majones på (godt!). Evt e salat med avokado, fisk eller kylling om jeg er ute.

Middag: det vi måtte ha men spiser lite av stivelsen (pasta, potet, ris), mye av fisken og grønnsakene.

Kvelds:

Eggerøre av tre egg, halv avokado, noen skiver god salami, ost og litt yoghurt om jeg ikke blir mett. Men det blir jeg som oftest.

Har også laget en del lapper av litt kikertmel, kesam, egg, cottagecheese osv osv.

Mellommåltider er litt frukt og nøtter og evt yoghurt om jeg ikke har spist det ellers. Rugsprø med bremykt og banan er supergodt. Søtt, sprøtt og litt salt. Evt en varm karbonade om jeg er ute på trilling i nærheten av butikk og blir sulten. Snacks: blåbær, frø og nøtter, mørk sjokolade.

Drikker mye vann, mye pga amminga.

Jeg har jo ikke veldig peiling enda. Men hovedpoenget er altså å unngå brød og sukker for min del. Moderat. Mye pålegg i stede for brødet. Og spise sunt og nok til å opprettholde amming! Jeg er ikke nazi men fant ut at jeg f eks fint kunne (diskret) spytte ut smågodtet etter å ha smakt på det :ler: Gå for mørk sjokolade i stede (noe jeg vanligvis gjør uansett). Møter jeg barselgruppa på kafé tar jeg noe men forsøker å spise noe grovt. Eller en bitteliten kakebit. Tror det er lurt å følge en slags plan og spise etter den generelt, men også unne seg noe så man ikke sprekker. Det må være en varig endring, ikke en diett. Dvs ikke føles som en kamp og huske at det er totalen som teller.

Jeg er på utkikk etter gode oppskrifter for å utvide menyen men klarer meg ganske greit med de endringene jeg har beskrevet. Vi kan fint spise mindre brød i norsk kosthold.. Tenkte prøve meg på kikertpannekaker med fyll, som en tacolefse liksom. Ost og skinke f eks. Eller hva som helst.. Kan være en god lunsj!

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte også forsøke å lage en oppskrift med sunne matmuffins med lite karbo. Må bli mye egg (0 karber), cottagecheese, kikertmel/fiberhusk?, ost osv tror jeg.

Mye å utforske kjenner jeg ;)

Jeg har lagd omelett i store muffinsformer med bittelitt revet brød i bunnen tidligere. Noe a la det kan være et godt alternativ til turmat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Jeg var så flink med lite karbohydrater og sukker før lillebror kom til, men nå har jeg ikke samme motivasjonen (å unngå å føde en diger unge som hadde diabetes), så det har vært vanskelig å hente seg inn igjen etter at jeg fikk muligheten til å spise det jeg ville. Men målet er et kosthold med mindre karbohydrater her også!

Vekta står stille, så jeg må bare ta meg sammen jeg også!

Må tipse deg også om: http://www.friekaker.no/?tag=kikerter

Bakte det meste derfra når jeg gikk på diabetesdietten. Brukte grovt mel (Fibra) i oppskriftene og det gjorde de sunnere og snille med blodsukkeret.

Det hørtes sikkelig tungt ut om dagen! Får håpe det blir lettere om ikke så altfor lenge.Det gjør godt med rutiner og ikke minst barnehage!

Her er det mamma som sier til alle at lillebror ikke gråter! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på at når du spiser karbohydrater at du har langsomme karbohydrater. Skal du ha brødvarer er hjembakt det beste, da kan du ha i mye nyttige ting og fortsatt få i deg karbohydrater. Brunris, søt poteter og fullkornpasta er alle gode å velge mellom.

Det jeg vet er at når man er veldig nær sin ideelle vekt er det supervanskelig å bli kvitt de siste kg, og de kan snike seg fort på igjen om man gjør noe drastiske endringer over kort tid. Tenk langsiktig balanser diett så kommer det vettu :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ammetåke ja :fnise:

Så flink du er som legger om kostholdet! Endelig nærmer jeg meg å komme under 60, måtte kutte ut sjokolade/chips i ukedagene og prøver å spise litt sunnere generelt, og da har jeg gått ned et par kilo på mange uker, og her er målet 58. Men så flink som det har jeg ikke styrke til å være ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst å adoptere motivasjonen til et aunnere kosthold og mer mosjon jeg også... :sjenert: Kanskje jeg må inngå allianse og få lagkamerater :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...