siebaeo Skrevet 18. juni 2010 Forfatter #281 Del Skrevet 18. juni 2010 Mange som tror det er peace of cake å gå gravid.. Utrolig koselig når folk kommer med sånne komplimenter da!! ja, jeg elsker jo å trene så jeg håper jeg klarer å holde et vist aktivitetsnivå en stund.. Nå skal jeg og kjære trene litt sammen. Jeg håper jeg får til litt bassengtrening snart. Og gravidyoga Så bra at du er gangfør igjen!! Jeg tror at når man ikke får rørt seg så blir det bare mye verre.. Da stivner jo hele systemet. tror du gjøre kjempelurt i det Etter trening reiser vi på seiltur med noen venner! Håper jeg ikke blir sjøsyk.. :dåne: Stort sett går det greit og da er det utrolig deilig! Pakke varme klær bare.. brr.. Jeg blir ikke kvalm av romsteringen. men i starten lå han veldig langt ned og da var det nesten litt vondt. ELler ubehagelig. Presset noe veldig. Nå er det bare nyyyydelig kos å kjenne små dult og den ubestemmelige følelsen når han begynner å flytte på seg :rødme: I går og i formiddag var han veldig rolig.. Da ble mammaen UROLIG! Men nå er han i gang igjen. Blir fort bortskjemt av masse bevegelse! men så kjipt at du må kaste opp da.. Kanskje ikke så rart når de boltrer seg på bekostning av magesekken.. Nå er det trening! Håper du får en kjempefin helg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 18. juni 2010 #282 Del Skrevet 18. juni 2010 Det som er merkelig at fleste som kommenterer "stygge" ting er MØDRER altså de har jo opplevd dette før, men regner med de var de heldige med INGEN plager vel :dåne: Ja jeg har også tro at om man bare sitter så blir det bare verre......legen sa bare sitt og slapp av og ikke gjør noe.......snakket med fysio og hun ble helt fra seg....sa at DA kom jeg til å bli sittendes i rullestol til slutt......men svømmetrening er utrolig bra, og Bumba liker det ihvertfall for hun koser seg godt når jeg ligger vektløs i bassenget! Seiltur, så morro! Ta med deg postafen, helt tryggt å bruke om man blir sjøsyk og er gravid Kos dere masse i helgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 20. juni 2010 #283 Del Skrevet 20. juni 2010 Håper at båtturen gikk flott, og at du har hatt en fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 21. juni 2010 Forfatter #284 Del Skrevet 21. juni 2010 Hm.. i dag var det umulig å multisitere. Ja ja hei Neytiri! mange "supermødre" der ute.. Mange som ser det som et pluss i boka at de ikke hadde noooen plager i svangerskapet. Som om de har utøvet en preggisbragd på noe vis.. Slike lærde mødre burde lese litt så de skjønner at det er helt bingo om det blir et enkelt eller tungt svangerskap. I sånne tilfeller tar jeg meg i å ønske bittelitt at de får litt ekstra med plager i neste svagerskap.. Så de kan spise ordene sine!! Og det gjelder også de som vet så utrolig mye før de har gjennomgått det selv! Vektløs Siebaeo og liten bolle høres veldig deilig ut! Må prøves!! Her har bekkenet blitt utrolig snilt i det siste så jeg tror jammen det verste er over! (for en stund i alle fall..) HURRA!!! Jeg tok litt postafen og det hjalp! Men det hjelper jo ikke på stiger og trange boforhold.. Var innom hos deg og svigermugget litt! hei Småkjekset!: Takk for det! Det var litt sånn både og egentlig.. Veldig hyggelig og litt ukomf må jeg innrømme.. Det er mange trinn og høye kanter på en seilbåt altså.. og TRANGT! Det var det jo seff før og men nå er det jo litt mindre enkelt å overse.. Å komme seg fra kai til båt er f eks ikke så veldig lett uten å skreve litt vel mye. Og våknet første natta og fikk KLAUS!! Holdt på å frike helt ut og stakkars kjæresten ble helt forskrekket. Plutselig midt i natta står den gravide dama hans på alle fire i senga og leter frenetisk etter en lysbryter mens hun peser: "Jeg klarer ikke dette jeg må UT!!" Lyset ble værende på for å si det sånn.. De som eier båten vil så gjerne ha oss med en uke om en måneds tid... Jeg får helt pustebesvær av tanken! Heldigvis skjønner kjærsten det og er klar over at det nok ikke føles mindre ukomf og trangt om en mnd.. Jeg er nok egetlig en landkrabbe.. Spes nå! *** Helga var ellers veldig hyggelig. Måtte holde meg litt i skinnet fordi mannen i paret vi var med er ganske gammeldags i sitt syn på "manneoppgaver og kvinneoppgaver".. Får meg bare til å sette enda mer pris på min mann og hvor bra han er!! Han kommer til å bli en fantastisk pappa som stiller opp 50/50 fordi han selv ØNSKER det! Han andre var f eks helt enig i at det var lurerer å reise på feire i mai/juni til neste år siden det var så varmt i juli (middelhavet). For ellers måtte jo jeg sitte inne hele dagen mens det var varmt. Say WHAAATTT???!!? Jeg?? Fordi..? ..mannen min måtte gjøre viktige manneting som å.. golfe..?? Slappe av..??? mekke på ett eller annet?? Jeg måtte spørre kjærsten min etterpå hva det var han skulle gjort mens jeg satt inne og passet barn. Han måtte leende og hoderystende bare si at han ante ikke.. Og så en graviditetsoppdatering i uke 22+1 - sure oppstøt.. jaiks.. Note to self: kjøpe banan, sjokomelk (fordi jeg fortjener det ) og lovehearts. - bekkenet er superbra!!! (innenfor moderasjoner men dog) - klarer alltid å bekymre meg over at jeg synes det er litt lite spark i magen.. kjenner noen små dult, og annen hver dag en god del action på kvelden har jeg inntrykk av. Dumme foranliggende morkake!! - litt svimmel - verkende ribbein om kveldene - mage som vokser! - jordmortime i morra! Det blir spennende. Og så får jeg snakket litt med henne om dette med hva jeg kjenner og ikke kjenner, og om det er farlig eller ikke å klemme masse på magen når morkaka ligger der den er.. - To små uker til Leif (som kjærsten kaller han om dagen ) er definert som mulig å redde om han skulle få voldsomt hastverk! (ikke gjør det Leif..) - veeeeldig problemer med å konse på jobb... :dåne: SKJERPINGS! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 21. juni 2010 #285 Del Skrevet 21. juni 2010 Skjønner godt at du ikke har noe lyst å være der en ukes tid ombord i seilbåten. Jeg får panikk bare av tanken, så unner deg absolutt ikke den opplevelsen (hvis det kan kalles det). Da er det like greit å være landkrabbe for et bekken som oppfører seg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 21. juni 2010 #286 Del Skrevet 21. juni 2010 hei Neytiri! Var innom hos deg og svigermugget litt! Og så en graviditetsoppdatering i uke 22+1 - sure oppstøt.. jaiks.. Note to self: kjøpe banan, sjokomelk (fordi jeg fortjener det ) og lovehearts. - bekkenet er superbra!!! (innenfor moderasjoner men dog) - klarer alltid å bekymre meg over at jeg synes det er litt lite spark i magen.. kjenner noen små dult, og annen hver dag en god del action på kvelden har jeg inntrykk av. Dumme foranliggende morkake!! - litt svimmel - verkende ribbein om kveldene - mage som vokser! - jordmortime i morra! Det blir spennende. Og så får jeg snakket litt med henne om dette med hva jeg kjenner og ikke kjenner, og om det er farlig eller ikke å klemme masse på magen når morkaka ligger der den er.. - To små uker til Leif (som kjærsten kaller han om dagen ) er definert som mulig å redde om han skulle få voldsomt hastverk! (ikke gjør det Leif..) - veeeeldig problemer med å konse på jobb... :dåne: SKJERPINGS! Ja den tragiske håpløse svigermonsteret jeg har, er som å leve i Everybody Loves Raymond serien :dåne: Hurra for 22 uker Våknet i natt med ekstrem halsbrann, en halv banan hjalp som bare det Ellers godt å høre bekkenet ditt er bedre....jeg har selv vært bra siste dagene....men virker som jeg får nye problemer når de andre forsvinner Blir mer og mer mindre bekymret over selve fødselen, blir bare lettet å bli ferdig Har vi sett magebilde hos deg ?? og er Leif kallenavnet på lille eller?? Ellers er det ikke før etter uke25 hvis jeg husker som man skal kjenne hver dag, men nå er jeg heller ikke sikker for de som har foranliggende morkake....jeg er så heldig at det her ligget sånn til at jeg fant bevegelse fra uke14!.....men fra uke25 har jeg hadde skikkelig hubbalubba i magen, våkner om morran med skjev mage å sånt Håper uken din blir bra, ikke alltids godt å konsentrere seg når været er bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 21. juni 2010 Forfatter #287 Del Skrevet 21. juni 2010 Hei Neytiri! der sa du noe! Hun er en skikklig svigermugge! (jeg blir aldri lei av å finne nye navn på kjipe svigermødre) Jeg må si at jeg er ganske heldig.. Min har bare vært snill og grei. Men vi har jo ikke vært sammen så voldsomt lenge heller da.. Vet du, jeg gleder meg til fødselen! Enda.. kan vel hende det blir litt mer nervøst når det nærmer seg. Men nå blir jeg bare rørt og utålmodig hver gang jeg leser om en. Blir godt for deg å bli ferdig kan jeg tenke meg.. Skjønner godt at du er litt sliten av alt som er tungt og vanskelig! Det er ikke bare bare å produsere et menneske.. Magebilde er her! : http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=469067&st=240 Ble tatt for ca to uker siden. Det er noen ULbilder og strikkelinker der og.. Leif er IKKE kallenavnet! Eller.. det har vært det de siste dagene her i gården.. Det er jo litt morsomt og da. Jeg har kalt han lille, lille bolle og lillegutt for meg selv.. Kjært barn har mange navn! Jeg har lest at det er uke 28 man SKAL kjenne liv hver dag. Men det synes jeg er veldig seint.. Jeg kjenner jo liv hver dag, men det er bare ikke like mye baluba som jeg hadde håpet.. Sier jeg nå! Det er jo fortsatt bare uke 22. Jeg tror faktisk jeg kjente første "boblerad" i uke 14 jeg og! Og etter uke 17 har det vært daglig aktivitet. Føles bare som han er så laaangt inni der.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 21. juni 2010 #288 Del Skrevet 21. juni 2010 haha er bra navn for hun SVIGERMUGGE!! Nei her har jeg og mannen vært sammen i 6 1/2 år, og 5 av de bodde vi i sokkelleiligheten dems :dåne: at jeg orket!!! Ja det magebildet hadde jeg jo sett, glemte det jeg.....nydelig guttemage.....Leif var jo søtt da hehe...men Bolle funker det også Etter jeg kom til 3 trimester har det vært SKIKKELIG romsteringer og du virkelig kjenner spark og hikkingen....INGEN tvil liksom. Så for deg som har forenliggende morkake kan det godt være at du kjenner mer da......men kan jeg spørre...flytter den seg ikke da om den er foran?? :klø: Ja jeg har jo egentlig gruet meg noe synnsykt til fødsel....har jo lege/nåle/sykehus skrekk....men nå gleeeeeeeder jeg meg til å bli ferdig :rødme: Klarer du å se på fødsler og sånt....sånn ordnlig liksom???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 21. juni 2010 Forfatter #289 Del Skrevet 21. juni 2010 magebilder er jo litt like så ikke så rart at man ikke husker alle. Guttemagen blir stadig større.. men jeg liker den! Fornøyd med at den ikke synes bakfra. Men bakenden blir vel bredere med tiden da.. :dåne: Morkaka flytter seg nok litt når livmoren vokser. Og min ligger vist på øvre del av magen om jeg forstod det rett.. Så forhåpentligvis vokser den seg bare høyere og høyere opp. Kanksje den kan ligge som en støtdemper mot ribbeina og forlate forsiden helt. Det hadde vært gull! Tar av for harde spark men åper for de morsomme sparkene! Jeg styrer unna de mest "generøse" fødselsfilmene!! Jeg trenger ikke se det kjenner jeg Jeg vet at det blir litt grisete og veldig vondt, men jeg har jo ingen grunn til å tro at det skal bli noe verre for meg enn noen andre. Og så har jeg fått veldig mange fine fødselshistorier fra bekjente. Alle medgir at det var tungt og vondt, men legger også vekt på hvor flott det var også! Derfor har jeg bestemt meg for at jeg håper på det beste, og tenker ikke på det verste.. Og så gleder jeg meg jo sånn til å treffe han :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 21. juni 2010 #290 Del Skrevet 21. juni 2010 Ja jeg klarer å se på sånn som unge mødrer og sånt....men så en dag her video jeg fikk fra biblioteket....*GRØSS* var helt grusomt å legge seg etterpå.....kvinnen skreik som hun skulle dø.....og man så jo den SVARTE kulen komme ut av dåsa hennes nei det der klarte jeg IKKE!!!! men de anbefaler faktisk at OM man ser sånt skal man se på hele og når babyen er kommet ut...for da får nurket man til å glemme alt det grusomme......DET tenkte jeg jo ikke på da :dåne: nei nå roper sengen på meg god natt, og håper du har en fin uke med en god Bolle til heving Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 21. juni 2010 Forfatter #291 Del Skrevet 21. juni 2010 Hoa! Det er nettopp sånt jeg ikkehar lyst til å se! Andres overarbeidede dåser trenger jeg liksom ikke... Ser poenget med å se HELE filmen om man alikevel skal se noe sånt. Jeg så en dame som fødte på Fødeavdelingen (den ene episoden jeg har sett litt av..) Og hun skrek og bare seg noe sykt. Men så kom barnet ut da. Det var jo egentlig litt ekkelt og for han var helt livløs først.. men så fikk de fart i han! Heldigvis.. Det verste med den episoden var egentlig mannen hennes! Han var en kronidiot! Hun var jo mye større enn han så hvorfor hun ikke dengte han skjønner jeg ikke... Nå skal jeg også legge meg! Har en bolle som må heve i fred! God natt og sov godt! Håper uken din blir fin også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 22. juni 2010 #292 Del Skrevet 22. juni 2010 Har bollen din hevet godt i natt da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 22. juni 2010 Forfatter #293 Del Skrevet 22. juni 2010 Det har den! Han ser ut til å kose seg i dag :rødme: Ga fra seg en skikkelig karatespark i morrest! BOINK! Bul på magen. I looooove it! Håper den tanta di holder seg i Bloksberg så du også kan kjenne på boink og tramping på full blære snart.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 22. juni 2010 #294 Del Skrevet 22. juni 2010 Hadde ikke gjort meg noe det Høres ihvertfall helt herlig ut Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest luremegpå Skrevet 22. juni 2010 #295 Del Skrevet 22. juni 2010 Heia Hva med sengtøy? Det er noe ingenkjøper, bare meg:) Hehe Litt annerledes, de får sikkert nok av klær:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 23. juni 2010 Forfatter #296 Del Skrevet 23. juni 2010 Hei Luremegpå! Skrev du i feil bok nå..? :klø: uansett hyggelig med besøk *** I dag har jeg vært hos jordmor! Det var kjempehyggelig! Hun har jo litt bedre tid enn legen. Og forteller masse uten at man må spørre. Mye mer avslappende! Og gjett om det vistes på blodtrykket.. 110/60 Det ligner mer på mitt normale blodtrykk! De andre gangene hos legen har jeg ligget på 130/70 og helt oppe i 80. Ikke så rart når man dumper ned i stolen med over 80 i puls rett før man skal ta trykket.. Hun lurte også på om jeg kjente til ABC-klinikken og Føderiket siden formen og innstilling til fødselen var så avslappet. Jeg må sjekke det ut.. Kjenner at det GJØR ikke noe at det er epidural i nærheten. Vektøkningen ligger normalt men litt under oversikten jeg har funnet. Jeg er herved 62,5 kilo. Symfysemålene er litt over den røde linja. ca 21,5 og jeg er 22+3 i dag. (for min egen oversikt..) Alt i alt ganske bra Godt å ta med seg på ferie!! Hjertelyd er alltid så kos å høre på!! I dag hadde han 155 i puls. Trener nok masse der inne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 23. juni 2010 #297 Del Skrevet 23. juni 2010 Så fint alt var bra hos JM i dag! Ja BT hos legen er ALLTID høyt hos meg, men heller lavt når jeg er hos JM.....og nå som vi skal måle 2 ganger i uka på meg fremover har hun sagt jeg kan komme halvtime før timen min...for da blir det mest korrekt Du er jo bare bitteliten...og sålenge kurven din er fin og jevn er det ikke noe å bekymre seg for. Ferie, skal dere bort?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 23. juni 2010 Forfatter #298 Del Skrevet 23. juni 2010 Jeg blir nesten litt stressa når jeg skal ta blodtrykket jeg.. "Slapp av nå.. SLAPP AV!!!" Sikkert smart å komme litt før ja. Og så kan du lese deg opp på kongehus og kjendiser på venterommet Det er nesten det beste med å vente. Alle bladene! Neida, jeg skal ikke bekymre meg men en kollega av meg som er VELDIG liten og nett og nesten ikke hadde mage da hun var gravid utbrøt en dag: "Du er jo GIGANTISK!" hun snakket om magen da og korrigerte at jeg var jo veldig slank og det var ikke hele meg hun mente.. Men hallo, gigantisk..? Litt av et valg av ord. Heldigvis tok jeg meg ikke nær av det, men hadde jeg vært veldig var på vekta hadde jeg nok blitt litt lei meg! Satser på at kurven gjevner seg ut og at jeg ikke får en kembobaby! :dåne: Da blir det ikke lille Bollen lenger.. men KjempeBollen! Ja, vi reiser til nordnorge og min familie etter helga! Gleder meg sånn!! Så blir vi der i et par uker (i sikkert nitrist vær) før vi muuuligens tar en sol og bad-ferie. Tar det litt på sparket i år.. Etter det blir det helt motsatt ende av Norge et par uker. Jeg har laaaaaaang ferie i år! Hva med deg da? Har du noen hyggelige planer for sommeren? Annet enn å ruge og passe på Bumba selvfølgelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 23. juni 2010 #299 Del Skrevet 23. juni 2010 Gigantisk!!? hææ? det var kanskje ikke beste ordet nei.....og kvinner som har gått gravide før burde passe seg litt mer over ordvalget til tider.......men godt du ikke tok det nært deg....jeg tror jeg tar det veldig nært hvis ikke det er en veeeeldig god veninne eller familiemedlem for å si det sånt. ååå så morro, ønsker meg alltid en tur opp nord, men mannen er mer av den som vil reise verden rundt...så blir alltid laaaaange turer på oss Så deilig med lang ferie! hadde du spart opp eller? Her blir det nok ruging på Bumba....mannen er ute på sjøen til ubestemt tid så ingeting er planlagt......MEN om det plutselig viser seg at han kommer hjem i juli og ikke august som jeg regner med så blir det kanskje noen småturer.....men jeg har jo problemer i svangerskapet som jeg ikke tørr ta fly eller veldig lange bilturer....så blir mest stranda her, men den er jo fin den så skinner sola hos deg i dag eller ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 23. juni 2010 Forfatter #300 Del Skrevet 23. juni 2010 Dere må jo sjekke ut nordnorge en gang! Lofoten er nok det mest eksotiske stedet jeg noen gang har vært. Men så er det jo litt kjedelig med de krittvhite strendene og badevann med 12 grader... uæææ.. Men når jeg blir skikkelig gangfør igjen skal jeg på toppturer der oppe! Da går du fra strandkanten og rett opp på fjelltoppen.. Fantastisk. Laaange ferier i varmere strøk er jo det aller beste! Og du vet hva som venter på stranden... hull i sanden!! Ligge på magen og koooose seg! Du kommer til å bli knallbrun. Jeg håper jeg ikke blir lyseblå i løpet av mitt nordnoresbesøk. Jeg er delvis permittert om dagen samt at jeg jo ikke trenger mer feire til jul og sånn så da ble det tilsammen veldig lang ferie. Så det er jo både bra og ikke bra på en gang.. Men når det først er sånn er det bare å nyte! Sola skinner her! Så nå vil jeg snart ut og spise lakris-is.. Det hjelper veldig på sure oppstøt også! Helsekost sånn sett! Sol hos deg også eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå