pusla Skrevet 6. august 2013 #3601 Del Skrevet 6. august 2013 Ja, man føler seg ikke akkurat lekker... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 6. august 2013 #3602 Del Skrevet 6. august 2013 Føler med deg! Svigers kommer på torsdag og blir til søndag... Har avtalt med kjære at vi tar minst to måltider ute, og kommer til å be dem om å finne på noe utenfor huset hvis jeg kjenner at den berømte lunta begynner å bli farlig kort! Mine svigers hadde glatt tatt inn på hotell fordi de vil være til så lite bry at det er irriterende (tar med seg sengklær, håndduker, såpe, alltid noe mat, osv)! Men kjære vil gjerne stelle litt for dem når de første er her, og jeg er jo enig, men tar fri fra de fleste vertinneoppgavene denne gangen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 6. august 2013 #3603 Del Skrevet 6. august 2013 Enig med resten her.. Skulle tro de fleste skjønte det ift besøk.. Og at ikke mannen skjønte det tidligere..! Bra at helsesøster satt han på plass! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 6. august 2013 Forfatter #3604 Del Skrevet 6. august 2013 Faktisk så bodde de i bobil på P-plassen her ute Men kom til frokost og ble til etter jeg hadde lagt meg.. Svigermor sa flere ganger: "tenk, da jeg hadde født lå jeg faktisk på sykehuset enda." Hm, ja.. Og det ringer fortsatt ingen bjeller?? Kjære lurte på om vi skulle reise til dem snart. Eh.. Nei..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 6. august 2013 Forfatter #3605 Del Skrevet 6. august 2013 Miss; sånn er det egentlig her og! Sånn at han glemmer at jeg ikke helt er helt 100 nå.. Må liksom stadig minne han på det. Det er ikke like romantisk stemning som sist akkurat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 6. august 2013 Forfatter #3606 Del Skrevet 6. august 2013 Nesten så jeg gleder meg! Det er min andre, men sist fødte jeg på en stappet fødeavdeling på Ahus der jordmødrene ikke hadde tid til meg. Det er ikke en god opplevelse, så derfor ønsker jeg ABC nå - selv om jeg er litt nervøs for å klare det uten smertestillende. Sist var jeg utslitt etter et døgn med rier og pressrier som startet altfor tidlig (fordi ungen lå på siden), og epidural var det som reddet meg. Men - det førte også til dårligere rier og endte med sugekopp, så det er ikke noe jeg vil ta igjen likevel. Denne gangen skal jeg klare det! Forrige gang involverte epidural og vakum og hele hopprennet her og. Ikke noe gøy.. Men fordelen er jo at man har fått et barn igjennom der en gang før! Og ofte går det jo for det første litt lettere, og for det andre, fortere. Da er badekaret helt utrolig bra. Kan ikke understreke nok hvor fornøyd jeg var denne gangen. Og en av de STORE fordelene et at jm er det så og si hele tiden! Siden man ikke blir monitorert på samme måte som på vanlig fødeavd må jm være til stede mye mer, og blir trolig flinkere til å lese den fødende. Det var det jeg ble så imponert over. Hvordan jm endret planene bare ved å se og høre på meg. Håper du blir like fornøyd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 6. august 2013 #3607 Del Skrevet 6. august 2013 Miss; sånn er det egentlig her og! Sånn at han glemmer at jeg ikke helt er helt 100 nå.. Må liksom stadig minne han på det. Det er ikke like romantisk stemning som sist akkurat Det var langt ifra romantisk sist hos oss. Gikk i en konstant sjokktilstand begge to! Denne gangen har vi overskudd til å nyte tilværelsen og kose oss. Og jeg passer på å sette igjen godt med arbeid til han! Det er jeg som glemmer at jeg ikke er helt hundre og går på små smeller hele tiden. Må innrømme at jeg gleder meg litt til at han begynner på jobb igjen.... Får virkelig ikke håpe at dere kolikk i vente! Og at bæsjen ikke er langt unna! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 6. august 2013 #3608 Del Skrevet 6. august 2013 Gi deg selv klapp på skulderen for at du holdt ut med svigerbesøk så lenge. Sa du noen gang ifra til mannen din underveis, eller trodde du de kom til å skjønne det snart og dra? Ikke alltid mannen min skjønner sånne ting heller. Vi har faktisk bestemt jentenavn allerede nå. Har tenkt lenge på det. Guttenavn hadde vi fra før. Det er skikkelig vanskelig. Brukte lang tid som sagt. Tusen takk for at du delte erfaringer ang vannfødsel. Har de leger der, hvis komplikasjoner skulle skje, eller er det som en hjemmefødsel? Lurer på om jeg hadde rukket inn dit når det er min tur, eller om jeg bare får håpe de har et badekar ledig på det lokale sykehuset. Mamma fødte på bare to timer første gang, to timer og 20 min andre gang og da var det to som skulle ut Får håpe du slipper kolikk Det hadde vi i 3.5 mnd og det var sliiiitsomt. Kanskje den lille har merket noe av stresset ditt og blitt mer urolig av det? Får håpe det går seg til snart. helt utrolig hvor opptatt man blir av bæsj og promp når man har babyer med magevondt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 6. august 2013 Forfatter #3609 Del Skrevet 6. august 2013 Må innrømme at jeg gleder meg litt til at han begynner på jobb igjen.... Får virkelig ikke håpe at dere kolikk i vente! Og at bæsjen ikke er langt unna! Jeg og!! Holdt på å skrive det jeg og.. Sist disket han opp med de herligste retter. Og vi hadde så og si ikke besøk. Men så gikk første uka på sykehuset og da så vi måtte bare "holde ut" i en uke Han er flink må og altså, men så har vi en til og jeg er i bedre form.. Og mannen er en ganske rastløs sjel som nok må jobbe litt med at klokka blir ett før vi kommer oss ut Bæsjen kom! Og flere der etter. Drikker litt ammete og prøver å være litt mer obs på hva jeg putter i munnen. Hadde nesten glemt dette.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 6. august 2013 Forfatter #3610 Del Skrevet 6. august 2013 Becky: Når det først gikk opp for meg at de ikke kom til å reise sånn helt med det første spurte jeg kjære hva planen var. Han viste ikke.. Det var vel først siste kvelden jeg brøt litt sammen og sa at nå var det nok. Jeg så ikke bildet helt tydelig først tror jeg.. Og innså nok ikke før etterpå at det var lov til å synes at dette dro veldig ut. Det var nok ikke så lett for han heller for som han sa: jeg kan jo ikke bare kaste dem ut.. Men jeg kjenner som sagt litt på irritasjonen over at det ble som det ble. Spilt melk og alt det der!! Vanlig fødeavdeling er vegg i vegg og er det noe kommer de og hjelper til! Evt at man flyttes over til vanlig avdeling i løpet av fødselen. Ganske mange førstegangs gjør det. Det er på en måte en hjemmefødsel med alt et av Norges største sykehus kan by på i tillegg Pose og sekk føler jeg egentlig! Har de fødekar på ditt nærmeste sykehus? Faktisk så har de fått ett på føde A på Ullevål også. Fint at vanlige avdelinger begynner å tilby det også! Vi har kommet fram til en shortlist på 6 navn nå. Men jeg blir litt stressa av tanken på å velge feil! Når vi nå velger blir det jo tatt i bruk med en gang. Vi ruger litt på det fortsatt Håpet vi slipper kolikk ja.. Nå virker det som at systemet var i gang igjen. Tror vi må være flinkere til å få ut rapen. Og jeg har droppet kaffe og løk i dag. Husker dere hva man gjorde om natta? Vi sovner jo gjerne begge to.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 6. august 2013 #3611 Del Skrevet 6. august 2013 Så spennende med navnevalg - gleder meg til kunngjøringen Hva tenker du på om natten? Tenker du ift rap eller bæsj? Forrige gang kuttet jeg forresten ut kaffe, løk osv i de første månedene, men jeg tror mye av gråtingen var fordi ha var overtrøtt.. Så kanskje det kan være det samme med henne innimellom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 6. august 2013 #3612 Del Skrevet 6. august 2013 Ah, så positivt som du snakker om abc, så angrer jeg nesten på at jeg ikke valgte å føde der selv! Litt for sent å søke der nå vel... Jeg fødte faktisk på det rommet med badekar på Ullevål sist. Fikk ikke brukt det dessverre, men hvis jeg tilfeldigvis får det igjen, skal jeg jammen prøve!! Vi er nede i to navn nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 6. august 2013 #3613 Del Skrevet 6. august 2013 Ja, hjelper ingenting å irritere seg for mye nå, men skjønner om tanken streifer deg i ny og ne Skjønner hva du mener med at navnevalget er mer avgjørende (i mangel på et mer passende ord) nå, enn når ungen ikke er her. Nå må du liksom være sikker. Tror likevel man føler når man har funnet et passende navn. Sånn har ihvertfall jeg hatt det. Takk for svar ang. fødsel i fødekar. Ja, de har det hos oss. Fikk se det på omvisningen sist. Da tenkte jeg at det skulle jeg ikke bruke til annet enn lindring før jeg var kommet i aktiv fødsel. For etter det skulle jeg jo ha bedøvelse Tror det avhenger helt av om karet er ledig og om de har noen som kan bruke det på jobb. Tenker at på ABC, så har de muligens flere ledig. Regner med det blir lokalsykehuset, men skader ikke å tenke på muligheter. Faktisk så gleder jeg meg nesten til å føde denne gangen. Vet jeg kommer til å tenke annerledes når det nærmer seg, men var så utrolig redd sist og det gikk jo fint. Håper neste opplevelse bli annerledes. Jeg var jo helt sjokkskada (som mannen sa) etter sist fødsel M sov ikke så mye om natta hun, så om hun sovnet etter amming, så lot jeg henne gjøre det. Orker du å amme henne i sittende stilling, slik at hun sitter ganske oppreist i ryggen? Skal ikke rapen komme fortere ut da? utrolig hvor mye man glemmer. Og jeg som ikke tenkte på annet enn bæsj,, rap og promp den første tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 6. august 2013 #3614 Del Skrevet 6. august 2013 Vi er nede i to navn nå... Så spennende Lyst til å dele hva alternativene er? På pm selvfølgelig. Helt greit hvis du ikke vil og altså. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 6. august 2013 Forfatter #3615 Del Skrevet 6. august 2013 Dine: tenkte i forhold til rap. Bæsjebleier skifter jeg, tissebleier får være. Hun gråter ikke så mye foreløpig. Men hun vred seg og klaget og var skikkelig spent og magen stor og full på en måte. Nesten så jeg ikke turte gi henne mer mat.. Hun var sikkert trøtt også ja. Det hjelper jo ikke akkurat.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 6. august 2013 Forfatter #3616 Del Skrevet 6. august 2013 Cypress: Du kan jo høre da! Men jeg tipper det et ganske sprengt der (også) om dagen.. Jeg snakket faktisk med en dame på stranden rett før jeg fødte som hadde plass på vanlig fødeavd men som fikk tilbudet om å komme på ABC når hun kom inn. Er det navnet dere diskuterte for en tid tilbake en av de to..? Lyst til å høre navnene om det ikke er hemmelig! Skal vi lage en navnePM? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 6. august 2013 Forfatter #3617 Del Skrevet 6. august 2013 Becky: Ja, på abc har alle fødestuene kar Men jeg skjønner godt at du synes det er greiere å reise til det lokale sykehuset Man vet jo aldri om babyen bestemmer seg for å komme i rushtiden eller på natten. Nå ammet jeg liggende igjen.. Jeg er så sinnsykt sliten i øvre del av ryggen. Dels manglende magemuskler, og dels dårlige ammestillinger. Prøvde å få opp en rap men ga opp etter noen minutter.. Sitte er sikkert lurt om det ikke vil funke å droppe rapen om natta. Nå ligger hun i egen seng på siden av meg, første natt uten at hun ligger oppi senga vår. Håper og tror at det skal funke. Hun ligger jo uansett ikke inntil meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 6. august 2013 Forfatter #3618 Del Skrevet 6. august 2013 (endret) Liten fysisk oppdatering mens jeg husker. Lillefrøken var bare 2665 da hun ble født (fredag), og nede i 2365 på laveste vekt 3 dager etter fødsel (mandag). Fredag var helsesøster her og da veide vi igjen. 2815!! Ikke verst å legge på seg 100g om dagen! Vi skal veie igjen på fredag, litt spent på hva hun veier nå. Hodet hadde også vokst med en cm. Utrolig hvor fort de vokser! Jeg begynner å få en ganske normal mage. Eller, ikke for min normale fasong, men de som ikke kjenner meg kan nok ikke se noe påfallende med meg. Vekta går jevnt nedover. Jeg gikk bare ned 4 (av 15, 71kg totalt) kg på sykehuset. Men siden jeg har kommet hjem har det gått 4 kg til. Svetter noen netter helt sinnsykt., våkner dyvåt og iskald med vått sengetøy og undertøy. Nå har jeg en tynn ullundis klar i tilfelle. Og så har jeg en overivrig pupp som er litt større enn den andre.. Jeg har nok rotet litt i starten . Prøver å rydde opp i det må Men nå; sove!! Endret 7. august 2013 av siebaeo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 7. august 2013 #3619 Del Skrevet 7. august 2013 Amme liggende så hun sluker minst luft på natten, kanskje mannen kan ta rapinga?! Tvillingsrilling er også fin for mindre luftinntak:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 7. august 2013 Forfatter #3620 Del Skrevet 7. august 2013 Ja vi ligger og ammer hele natta egentlig. Ved midnatt, 3-4, 6-7 og på formiddagen. Det er bedre for sliten rygg også Men da fortsetter jeg med det! Har du forresten tips til en litt større pupp etter en litt ammetåkete pumpeperiode helt i starten..? Nå prøver jeg å være veldig bevist på å amme annenhver, selv om det er litt forskjell på dem. Hun virker som hun får nok til et måltid av begge. Men da tror jeg nok ikke det største blir helt tomt hver gang.. Tenkte det ville regulere seg. Litt usikker men tror kanskje det funker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå