Småkjekset Skrevet 26. juli 2013 #3561 Del Skrevet 26. juli 2013 Gratulerer så utrolig mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 26. juli 2013 #3562 Del Skrevet 26. juli 2013 Gratulerer så mye! Hun er nydelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 26. juli 2013 #3563 Del Skrevet 26. juli 2013 Gratulerer så mye!!!! Har akkurat skålet med ett glass rose for dere her vi sitter på Kreta keg og Pupsilure! Hun er nyyydelig gleder oss høre hva navnet blir Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 26. juli 2013 #3564 Del Skrevet 26. juli 2013 (endret) Gratulerer så mye! Edit: for en skjønnhet hun er Endret 26. juli 2013 av Spatula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 27. juli 2013 #3565 Del Skrevet 27. juli 2013 Gratulerer!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 27. juli 2013 #3566 Del Skrevet 27. juli 2013 Oj, gratulerer så mye! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diddles Skrevet 27. juli 2013 #3567 Del Skrevet 27. juli 2013 Åh, gratulerer så mye med nok en perfekt liten skapning Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
siebaeo Skrevet 28. juli 2013 Forfatter #3568 Del Skrevet 28. juli 2013 (endret) Tusen takk alle sammen! Advarsel: Langt!! Vil gjerne kunne huske dette senere og, så det ble detaljert Bær med meg.. Og innen jeg var ferdig har det blitt kveld og vi har lagt oss ** Nå er vi hjemme! Stolt storebror sover, kjære er på løpetur og lillesøster sover på fanget mitt Hun er utrolig fin altså! Men bitteliten.. Hun var bare 47 cm, 2665 g og 33 i hodeomkrets! Jeg får vist veldig små barn.. Så har hun jo gått ned litt og var faktisk under 2,4 kg når vi dro i dag. Så vi må vekke og mate om det tar for lang tid, og gir bittelitt mme om det trengs inntil melka har kommet for fullt. Håper den kommer ordentlig i morra.. Vi skal inn igjen og ta føllingsprøven og veie igjen i morra. Det blir spennende å se om det har snudd. Hun bæsjet to fulle bek-bleier i natt så det er ikke rart vekta gikk ned! Er det mulig at det er så mye ehm.. d**** i en så liten og søt baby? Og dagen før kom det en full bleie da og.. Kan ikke huske at det var så mye sist Hun har bare et enormt suttebehov.. Gleder meg til amming er i gang og hun kan få smokk Fødselen gikk som Dine skrev veldig bra! Jeg har jo kjent en del stikkinger og nedpress i det siste. Torsdag var jeg skikkelig uggen og vi dro ikke hjemmefra før langt utpå dagen. Men vi dro på stranda og koste oss i sola. Jeg droppet bading fordi jeg følte at det kanskje ikke var så lurt lenger.. Jeg hadde masse stikkinger og følte at hun hadde boret seg enda lenger ned. Da vi kom hjem så jeg til min forbauselse at det kom noe rosa på papiret etter dobesøk. Litt hver gang. Og så en liten rødbrun "slimklyse". Vi sa ikke noe til mamma siden hun skulle reise neste dag og jeg ikke ville lage oppstuss over ikkeno.. Men så etter to en gang våknet jeg av begynnende rier. Men jeg var usikker fordi jeg har så vonde kynnere! Jeg timet fra ca 03.00 og det var 10-15 min mellom. Av og til kortere. Ikke så ille men nok til at jeg ikke kunne sove igjennom det. Etter et par timer vekket jeg en fortumlet kjære Så ringte vi ABC siden jeg var så usikker. De ba meg vente og se litt siden jeg var usikker og fordi vi har så kort vei. I sjutia dabbet det bittelitt og jeg sov nok en halvtime. Men så var det i gang igjen. Og økte på både i hyppighet, varighet og intensitet. Jeg innså at å bevege seg var lite lurt for da økte det bare på. Vi tenkte gå enn tur men fikk kjære til å pakke ferdig først og forte seg på butikken for å kjøpe frokost Innerst inne innså jeg kanskje at noe var på gang.. Selv om jeg var usikker i det lengste! Var det kynnere, maserier eller bare tull?? Det kunne vel ikke være..? Skjønner ikke at jeg kunne være så usikker så lenge.. Jeg var jo helt satt ut av smertene etterhvert Måtte puste meg igjennom og lene meg på bord og stoler. Nå var det jo så klart umulig å skjule for mamma som endret flybilletten til i dag.. Etter en veldig intens rie tenkte jeg at nå burde jeg kanskje tørre å ringe igjen. På gråten fikk jeg presentert meg og fikk til svar: "Hei Siebaeo! Ja nå har vi en fødestue klar til deg! Nå må du bare komme!" "Okei.." svarte jeg med tynn stemme "da kommer vi.." Fortsatt i tvil om jeg skulle kjøre bomtur. Samtalen tok 30 sek. Utrolig men sant, de hører på deg når du er klar! De var så søte da jeg kom inn kl 11.50. Jeg var fortsatt redd for å bli hjemsendt der jeg kom krokbøyd inn. Så sjekket jm og sa at jeg hadde jo 3 cm og var veldig tøyelig Så tøyde hun litt ordentlig og ikke lenge etter startet noen superintense rier! Bang, rett på! Ikke noen rolig bølge der nei. Fikk tre nåler mot smertene. Så tappet hun i badekaret. Det var utrolig deilig å komme opp i det varme vannet!! Riene roet seg litt, før de ble enda mer intense. Fytti rakkern.. Det var VONDT altså!! Kroppen rekker jo ikke venne seg til smertene når de kommer så fort. Pustet superfokusert for å holde ut. Tenkte at nå orker jeg ikke mer, jeg vil hjem! Og så på klokka at den var jo ikke særlig mye og tenkte at dette blir jo et helvete!! Det er alt for tidlig å tenke sånn! Sånn skal man tenke på slutten av fødselen og vi var jo alkurat startet! Men så sjekket jm og da var det 9 cm! Kl.13.15. Kort tid etterpå kom pressriene snikende. Utrolig heftig! Jeg har jo ikke kjent det før. Det var en ganske spesiell opplevelse å føle hodet som presset seg nedover og på vei ut..! Spesielt når det stod i åpningen! Hun hadde jo den ene hånden med seg og fikk bare rotert halvt rundt fordi det gikk så fort, så det måtte noen minutter og rier ekstra til for å presse henne ut. Holy.. Det var sykt altså! Jeg så faktisk vannet gå også. Poff, som en liten eksplosjon under vann (jeg stod på alle fire i vannet). Og lettelsens når hodet kom ut! Kroppen var jo bare en liten press og så ute.. Så kom hun opp under magen og fram til meg! Ganske lilla og helt vidunderlig!! Vi satt i vannet ganske lenge mens navlestrengen fikk pulsere seg helt ferdig og hun fant brystet. Det var en helt vanvittig og fantastisk opplevelse. En skikkelig drømmefødsel smertene til tross!! Føler jeg har fått igjen for de mange vonde kynnerene jeg har hatt for livmora presset jo ungen ut på null komma svisj! Jeg fikk et par pyntesting foran etter armen som kom i klem, og et i inngangen. Kjenner jo nesten ikke at jeg har født og har kontroll på kniping og alt. Føler meg helt sinnsykt heldig Endret 29. juli 2013 av siebaeo 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 29. juli 2013 #3569 Del Skrevet 29. juli 2013 Å - snufs. For en flott fødsel da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss I.W. Skrevet 29. juli 2013 #3570 Del Skrevet 29. juli 2013 Helt fantastisk å lese, Siebaeo! Jeg er så glad for at du fikk denne naturlige opplevelsen! Med usikkerhet og alt. Det hører jo med! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 29. juli 2013 #3571 Del Skrevet 29. juli 2013 Så fint å lese! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 29. juli 2013 #3572 Del Skrevet 29. juli 2013 Har dere landet på noe navn? Ble det et av de to dere hadde liggende på forhånd? Hvordan takler den nybakte storebroren det hele da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småkjekset Skrevet 29. juli 2013 #3573 Del Skrevet 29. juli 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 29. juli 2013 #3574 Del Skrevet 29. juli 2013 Å så fantastisk å høre! Du er skikkelig tøff og lillesøster må være utrolig liten og søt (har jo sett bilde og hun er jo helt nydelig!) Godt å høre at du fikk en så fin fødsel og jeg kan underskrive på at fødsel nummer to ble en drømmefødsel for min del også (ikke alle som er like heldige selvfølgelig). Det er en deilig følelse! Og så utrolig bra at moren din fortsatt var her og kunne hjelpe til. Hun må jo føle seg skikkelig stolt som kunne stille opp for noe såpass viktig!! Hos meg denne gangen skjedde det også at riene begynte pang! med èn gang og ble skikkelig intense. Ikke noe tull her i gård'n Så godt å høre at alt går bra med dere og at du har kommet deg raskt etter fødsel. Det gjorde jeg denne gangen også, ikke vondt å ha sex etterpå eller gå på do, men det gjorde skikkelig vondt sist.. Greit å være annengangs og litt mer herda Kos dere masse fremover og så gleder jeg meg til å følge med (Og spent på navn) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky1 Skrevet 29. juli 2013 #3575 Del Skrevet 29. juli 2013 Wow! For en fin fødselshistorie Er så glad på dine vegne at du fikk drømmefødselen din Kommer sikkert til å spørre deg mer om detaljer om vannfødsel når jeg skal ha nr 2. Vurderer det selv, siden jeg nok ikke rekker bedøvelse da heller. Det eneste som bekymrer meg er om jeg sitter godt og har noe å sparke mot. Riene mine hjalp med nemlig lite med å presse. Blir litt fasinert når jeg hører om dere som har ordentlig pressrier. Ei jeg kjenner gjorde omtrent ingenting selv. Kroppen bare overtok og presset ungen ut. Følte du det sånn nå? Oi, der spurte jeg visst om detaljene nå gitt Ikke svar nå hvis du ikke har tid og ork Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cypress Skrevet 29. juli 2013 #3576 Del Skrevet 29. juli 2013 For en fin fødehistorie!! Takk for at du delte!!! Håper å få hilse på den lille snart!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 30. juli 2013 #3577 Del Skrevet 30. juli 2013 Åå drømmefødselen jeg alltid ønsket! Utrolig flott takk for at du delte! Klem fra Kreta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yesterday Skrevet 31. juli 2013 #3578 Del Skrevet 31. juli 2013 Gratulerer med baby! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 2. august 2013 #3579 Del Skrevet 2. august 2013 Gratulerer sååå masse!!! Og for en flott fødselshistorie Syns du er utrolig tøff som går gjennom fødsel uten smertestillende. Kos deg masse med den fine familien din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
O'hara Skrevet 2. august 2013 #3580 Del Skrevet 2. august 2013 Gratulerer så mye med lillesøster Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå