Gå til innhold

Den store tråden om nyheter i butikkhyllene


Gjest elsker nye ting

Anbefalte innlegg

Det har vært i midten av september de siste årene, så "egentlig" er det sannsynligvis den 14. eller kanskje til og med 21.

Men det varierer veldig mellom både kjeder og de enkelte butikker når de setter ut varene, i tillegg sender produsenter ut noen varer tidligere - spesielt de som skal ut i kiosker og bensinstasjoner er ganske uberegnelige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nye druer kjøpt på kiwi. Disse var skikkelig gode. Ved første tygg smakte de mest som en god søt grønn drue, mens når man har tygget litt smakte de nesten kiwibær/gul kiwi. 

Blir definitivt gjenkjøp. De var dog litt dyre, 25 kr for 250 g, så hvis de hadde vært vanlig størrelse (500 g) hadde de da altså kostet 50 kr pakken.

IMG_20200812_200045.jpg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke bare de vanlig cotton candy druene? Mener de pleier å komme ut i stor pakke til vanlig druepris på Rema sånn ca på denne tiden. 

Anonymkode: 58d17...964

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke bare de vanlig cotton candy druene? Mener de pleier å komme ut i stor pakke til vanlig druepris på Rema sånn ca på denne tiden. 

Anonymkode: 58d17...964

Du har rett, jeg har ikke smakt cotton Candy-druene før, men ser nå det står på pakken under sort. God var de likevel!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Highhopes skrev:

Du har rett, jeg har ikke smakt cotton Candy-druene før, men ser nå det står på pakken under sort. God var de likevel!

Det er Bama som har pleid å selge de på Rema tror jeg, de er utrolig gode. Håper små bokser ikke er greia fra alle produsentene i år fordi druene var så populære i fjor. Skal på Kiwi I morgen, kommer garantert til å kjøpe en sånn liten boks, og jeg er allerede irritert på meg selv for jeg har ikke lyst til å betale så mye for Druer 😅

Anonymkode: 58d17...964

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er Bama som har pleid å selge de på Rema tror jeg, de er utrolig gode. Håper små bokser ikke er greia fra alle produsentene i år fordi druene var så populære i fjor. Skal på Kiwi I morgen, kommer garantert til å kjøpe en sånn liten boks, og jeg er allerede irritert på meg selv for jeg har ikke lyst til å betale så mye for Druer 😅

Anonymkode: 58d17...964

Jeg er kjempedårlig på å spise opp druer, så jeg er derimot kjempeglad for at de kommer i mindre pakning. Allerede spist halve i kveld 😁

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er Bama som har pleid å selge de på Rema tror jeg, de er utrolig gode. Håper små bokser ikke er greia fra alle produsentene i år fordi druene var så populære i fjor. Skal på Kiwi I morgen, kommer garantert til å kjøpe en sånn liten boks, og jeg er allerede irritert på meg selv for jeg har ikke lyst til å betale så mye for Druer 😅

Anonymkode: 58d17...964

Her på siden gikk det mye i Autumn Crisp også. Vi må nærmest ha tømt butikkene :spise:

Håper de kommer tilbake i år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, applestories skrev:

Her på siden gikk det mye i Autumn Crisp også. Vi må nærmest ha tømt butikkene :spise:

Håper de kommer tilbake i år.

Problemet med autumn crisp druene var at de ble så populære at butikkene solgte de hele vinteren, og fordi de da var ute av sesong så var de små, sure og ekle og ingen kjøpte dem. På butikken her så  vurderer de å ikke ta dem inn nå fordi de ble så upopulære da og ikke solgte lenger. 

Så jeg er bekymret for cotton candy druene, hvis de ble så populære at de nå blir skikkelig dyre, så blir de ikke solgt, og så blir de ikke tatt inn igjen neste år. 

Anonymkode: 58d17...964

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.8.2020 den 20.03, Highhopes skrev:

Nye druer kjøpt på kiwi. Disse var skikkelig gode. Ved første tygg smakte de mest som en god søt grønn drue, mens når man har tygget litt smakte de nesten kiwibær/gul kiwi. 

Blir definitivt gjenkjøp. De var dog litt dyre, 25 kr for 250 g, så hvis de hadde vært vanlig størrelse (500 g) hadde de da altså kostet 50 kr pakken.

IMG_20200812_200045.jpg

Kjøpte på Meny i dag. SÅ gode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.8.2020 den 20.03, Highhopes skrev:

Nye druer kjøpt på kiwi. Disse var skikkelig gode. Ved første tygg smakte de mest som en god søt grønn drue, mens når man har tygget litt smakte de nesten kiwibær/gul kiwi. 

Blir definitivt gjenkjøp. De var dog litt dyre, 25 kr for 250 g, så hvis de hadde vært vanlig størrelse (500 g) hadde de da altså kostet 50 kr pakken.

IMG_20200812_200045.jpg

De druene er helt fantastisk gode! Når kommer Autumn Crisp i but9ikk? 

Anonymkode: 87bcf...50f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smakte Sørlandschips med Peppes Pizza-smak. Det smaker tydelig pizza. Synes det er godt i små mengder. Ingen ny favoritt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.8.2020 den 20.10, AnonymBruker skrev:

Er det ikke bare de vanlig cotton candy druene? Mener de pleier å komme ut i stor pakke til vanlig druepris på Rema sånn ca på denne tiden. 

Anonymkode: 58d17...964

Cotton Candy druene var kjempegode! Og jeg har smakt dem før, og da var de ikke gode - ble liksom litt paff over all blesten bare for å syntes de var ganske sure. Kanskje feil tid på året når jeg smakte dem sist?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi først snakker om druer, så synes jeg at Bendit-druer av typen Magenta er skikkelig gode! Har spist to pakker i løpet av noen få dager...

Anonymkode: 0b2a3...7fd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.8.2020 den 13.23, Catalina Culès skrev:

Så disse på butikken i dag, gleder meg til å smake

Kims.png

Ble skuffa over Buffalo hot wings! Den luktet godt men smakte lite syns jeg. Gikk i søpla.. 

Anonymkode: 87bcf...50f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble skuffa over Buffalo hot wings! Den luktet godt men smakte lite syns jeg. Gikk i søpla.. 

Anonymkode: 87bcf...50f

Ble skuffet over begge to, spiste litt og kastet deretter begge. Fascinerende hver eneste gang de lager dårlige smaker mens de med god smaker får sjelden bli værende i sortimentet. Hvert eneste år.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg smakt på Kims "Asian sensation". Den lukter spareribs av typen glassert med en eller annen søt marinade. På smak så syns jeg at den var veldig ujevn - noen flak smakte lite, andre smakte mye. Er enig i at det er en veldig ubestemmelig smak. Syns de smakte en mild sourcream and onion, samtidig som at de flakene med mye smak smakte sånn sweet and sour-saus.

Jeg forstår hvilket smaksbilde de ønsker - søtt, syrlig og salt. Men ting kan være både søtt, syrlig og salt uten at det er asiatisk - som denne 😅

Den "Buffalo hotwings" var helt OK. Smakte lite.

Men jeg ELSKER potetgull så alt går ned på høykant hos meg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har akkurat spist Snickers Crisp. 
Nææ, foretrekker den originale. Crispen ble litt for hard for meg, og det ble litt rart med de originale peanøttene i tillegg til crispen. 

Stort pluss at sjokoladen er delt opp i tre litt mindre biter. 3x20 gram.  

E1D86455-A590-4ADC-A406-8F6B067789C4.jpeg

Endret av Fliip
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.7.2020 den 8.02, AnonymBruker skrev:

Er nok gammelt nytt, men oppdaget i går at Rema 1000 har begynt å selge Hval sjokolade (Mjølkeruta) hvor jeg bor! Samboer sier det er flere år siden han så den i andre byer? Haha!

Uten tvil den beste sjokoladen 😍 

Anonymkode: 53221...eee

Selges den ikke på Europris? Så bra da :)

Anonymkode: 4f6fa...407

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen butikker lagt ut informasjon om hvilke produkter som kommer på neste slipp?

Anonymkode: de915...16f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det kommer en Stratos boble med brownies. Den håper jeg nesten at jeg ikke finner for da kommer det vel til raskt å øke på 5kg rundt livet her :P 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...