Gå til innhold

Den store tråden om nyheter i butikkhyllene


Gjest elsker nye ting

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

On 2/13/2018 at 7:31 PM, AnonymBruker said:

Noen som har sett XL ostepopen i Oslo? Har ikke funnet den noen steder enda. Gjerne rundt sentrum eller Østensjø, men har så lyst på den at jeg kan reise til andre deler av Oslo om jeg vet den finnes der.

Anonymkode: be965...f42

Her jeg bor (ikke oslo) Så har de nettopp begynt å få den inn på Spar-butikkene. Har ikke sett den i noen andre butikker ennå.

Anonymkode: 90fe1...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet jeg maser veldig her, men i dag hadde Spar sprettet kassene og fått Toros baser ut i hyllen!

IMAG2054.thumb.jpg.c755c21187c9b6e4381bcb067d63e9e4.jpg

Kjøpte en med bolognese. Det er en slags "gugge", ganske fast i formen, som ser ut til å skulle i brukes som erstatning for tomatpuré og krydder - altså ikke de vanskeligste ingredienser å erstatte, men er jo greit med en ny(?) smak. Ser ikke for meg at man sparer noe tid på akkurat den jeg valgte - du må uansett ha i alt det samme som når du lager den selv - selve basen veier bare 112 gram.

Men pluss til Toro for endelig å komme med emballasje som kan resirkuleres. Irriterer meg alltid på at posene deres skal kastes i restavfall (noen sier vel de burde bli det før man åpner dem), og så kommenterer på pakkene at Toro støtter returordningen (eller hva de nå kaller det). Uansett, det var positivt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gleder meg til å prøve smoothie bowl :) 

Om de Santa Maria-tingene: Ris med bønner er jo godt men ferdigkokt ris....? Det er jo nesten like lett å koke ris som å varme ris? Lurer på hva prisen er på den.

De frosne fiskemåltidene fra Findus så litt gode ut også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke melkesjokolade Cocos var så voldsomt god. Det var noe i ettersmaken som var beskt. Mulig fyllet ble litt for tørt for meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, SoftKitty skrev:

Gleder meg til å prøve smoothie bowl :) 

Om de Santa Maria-tingene: Ris med bønner er jo godt men ferdigkokt ris....? Det er jo nesten like lett å koke ris som å varme ris? Lurer på hva prisen er på den.

De frosne fiskemåltidene fra Findus så litt gode ut også.

Ferdigkokt ris prøvde jeg nylig for første gang for å se hvordan dette fungerer (eldre type som har vært her en stund). Ble faktisk positivt overrasket. To minutter i mikro og du fikk ris som ikke klebret, smakte som ris skal, og holdt seg varm i posen til jeg fikk lyst på en (liten) porsjon til.

Det blir nok ingen gjenganger, (jeg liker boil in bag da jeg ikke helt får til å koke ris som ikke klebrer), men det blir litt for mye ferdigmat selv for meg.

Endret av applestories
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, toothfairy skrev:

Synes ikke melkesjokolade Cocos var så voldsomt god. Det var noe i ettersmaken som var beskt. Mulig fyllet ble litt for tørt for meg også.

Enig ! Jeg er i utgangspunktet ikke så glad i kokos, og denne sjokoladen var god når du først tok et par biter. Fudge og sjokoladen på en måte tok over smaken av kokos å man fikk ikke den voldsomme kokos smaken. Men det er de tørre flakene av kokos jeg ikke liker som sitter igjen i munn :/ Tror jeg hadde likt sjokoladen bedre om man fikk aromen å smaken av kokos men ikke de tørre flakene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smakte Litago kanelsnurr den er å finnes i kioskene.

selv om jeg stemte på den ble jeg litt skuffet :/

Den var helt Ok, men følte jeg drakk litt sånn melk som smakte kake vet egentlig ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Men tror ikke jeg kjøper det så ofte nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, toothfairy skrev:

Synes ikke melkesjokolade Cocos var så voldsomt god. Det var noe i ettersmaken som var beskt. Mulig fyllet ble litt for tørt for meg også.

 

9 timer siden, Sool skrev:

Enig ! Jeg er i utgangspunktet ikke så glad i kokos, og denne sjokoladen var god når du først tok et par biter. Fudge og sjokoladen på en måte tok over smaken av kokos å man fikk ikke den voldsomme kokos smaken. Men det er de tørre flakene av kokos jeg ikke liker som sitter igjen i munn :/ Tror jeg hadde likt sjokoladen bedre om man fikk aromen å smaken av kokos men ikke de tørre flakene. 

 Enig. Likte flakene jeg da, men ikke ettersmaken, synes det var litt for falsk kokossmak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns Melkesjokolade Cocos var grei nok, og jeg kommer nok til å kose meg med hele. Kan si meg enig i at ettersmaken ikke var det store, og jeg følte at jeg tygde sukker. Helt ok. Men å kjøpe ei sjokoladeplate til over 50 kroner for 190 gram gjør jeg ikke igjen med det første! 

Kjøpe Pepsi Max ginger også, og det syns jeg var ganske god. Lukter og smaker ingefær. Nå liker jeg smaken av ingefær veldig godt fra før, så det hjelper nok på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en ny salami med fennikel i dag, tror den var fra Ringdal. Grilstad var det visst.

Fennikel skal smake som anis, og anis skal smake som lakris. såå...

Endret av applestories
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 1.2.2018 den 11.59, Nasse Nøff ❤ skrev:

https://www.dagbladet.no/mat/sjekk-alle-snacksnyhetene-na-kommer-sjokoladechips/69397764
Om noen av nyhetene. 

Olivio fra maruud... kims hadde jo noe lignende tidligere. Denne: 
9389.gif
Husker den var sykt god, så håper den nye versjonen er god også! For denne har jeg savnet. 

Prøvde Olivio i dag og den var ikke like god som Delivio var. Delivio hadde tynnere flak.

Savner Delivio!

Anonymkode: 5d7cd...475

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...