Gå til innhold

Stay on these roads

Roadrunner

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for alt hva 2022 har gitt, og riktig godt nytt år. Måtte 2023 bli fylt av opplevelser og fine stunder! 

:gruppeklem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:veslejenta:

Året starter som de fleste andre år, med en småsliten første nyttårsdag og litt huslig pusling. Juletreet har blitt kastet på dør, juledukene fjernet og vasket, hverdagsdukene strøket og lagt på, kjøkkenet ryddet og det strikkes vrangbord på genseren. Sjokoladeskåla er tom, middagsrester og dessertrester er spist og sofaen er inntatt. Ikke veldig spennende dag, men godt for alt som er gjort. Og så blir det nok en tidlig kveld kjenner jeg... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg tidlig i går, men sovnet sent... Og var langt inne i drømmeland da klokka brutalt ringte. Jeg lå godt, var varm og god og hadde ikke lyst til å stå opp i det hele tatt. Men det er ikke alltid man kan gjøre som man vil. Foreløpig relativt fungerende på jobb, og veldig klar for lunsj kjenner jeg. 

Benytter (som alltid...) sjansen til å gjøre noen grep når nytt år er i gang, og håper det kan gi litt resultater utover våren. Lista er lavere en før, og foreløpig er fokuset på litt bedre vaner uten de ekstreme endringene. Så får vi se! Kjenner kroppen er klar for litt trening igjen, etter nesten to uker uten. Deilig med fri og avslapning, men kroppen har det best når den får litt bevegelse (blitt litt gåturer i jula, men føret (og mørket) har bidratt til at det har blitt mindre enn ønsket). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies jo at å endre de små vanene både er mer effektfult og lettere å opprettholde på sikt. Da pandemien kom, slutter jeg stort sett å ta heisen og gikk i stedet trappa - det tok ikke lang tid før jeg merket at det faktisk hadde en effekt på kroppen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:natti:

Gjentar gårsdagens første ord: "la meg tidlig, men sovnet sent". :sjenert:

Sånn går det når man leser en altfor spennende krimbok og ikke klarer å legge den fra seg. Bare ett kapittel til... :bond: 

Og jeg måtte jo se 16 Ukers Helvete på TVNorge, og strikke litt. Og så går timene da.. 

Er det helg snart? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sauen Shaun skrev (31 minutter siden):

Hvilken bok leser du? Og ja, det er plutselig helg… 

Leser den nyeste til Lars Kepler - Edderkoppen. Skikkelig intens (og ganske makaber...)!
Utfordringen blir at jeg helst vil både strikke og lese samtidig, det funker ikke. Og så må/burde jeg trene litt, og kanskje gjøre litt i heimen. :fnise: Så langt har det blitt strikking foran tv'n på sofaen og lesing på senga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (2 timer siden):

Er det helg snart? 

Nei :opplyser: *hard og brutal* :fnise: 

Jeg  leser stort sett bare dikt og noveller på senga - da slipper man "bare ett kapittel til"-problematikken. Hvertfall når man først har kommet så langt - det kan bli sene kveler i lesestolen i stedet :plystre:  Kepler har jeg ikke lest - "makaber" er sjelden noe jeg trakter etter i en bok... Da handler det i så fall gjerne om gammel Ian McEwan - han hadde kallenavnet  MacAbre i sine yngre dager (og man skjønner hvorfor).

Endret av Daria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her leses det ikke på senga, men kanskje man burde prøve. Det kunne kanskje distrahere tankekjør, og hjelpe på søvnen. Spørs bare hva esel synes om leselys på når han skal sove… :sjenert:

Og makaber er helt uaktuelt ved sengetid ihvertfall :redd:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å gjeninnføre vanen nå - det er en fin måte å roe ned litt på (hvertfall hvis man styrer unna de mest bestialske tingene :fnise: ). Ikke veldig mye eller lenge, bare en novelle eller noen dikt for å samle tankene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kindle er genialt for å slippe leselys :opplyser:

Og makaber/bestialsk, er jeg helt sær som sovner godt etter et par kapitler med blod og gørr? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg leste Snømannen av Jo Nesbø, bodde jeg alene i et gammel hus i ødemarka, det var sent i oktober, bekmørkt ute og jeg leste den ut ved midnattstid. Jeg måtte lese chick-lit en time før jeg kunne slukke lyset... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har aldri turt å prøve meg på Snømannen. Omtalen holder lenge for en nervøs sau… :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våknet før vekkerklokka i morges, og tøyde stå-opp-tiden litt, så da fikk jeg lest ferdig boka. Så kanskje jeg kan få lagt meg til å sove litt tidligere i kveld? :sjenert:

Var på spinning i går, årets første økt og nesten to uker siden sist. Det merkes! Beina er møre og litt stive :kaklehone: Har egentlig en plan om trening i ettermiddag også, men ser litt hvordan vær/føre utvikler seg. Det skal komme et heller interessant værskifte i dag, så greit å være litt fleksibel tror jeg. Hodet har lyst til å spinne, kroppen er foreløpig ikke helt enig... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:regn:   Jeg blir inne i dag. Venter i spenning på om det blir så ille som de melder utover ettermiddagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Sauen Shaun skrev (10 minutter siden):

:regn:   Jeg blir inne i dag. Venter i spenning på om det blir så ille som de melder utover ettermiddagen. 

Det høres ut som en meget god plan. Kjenner sofa, pledd og fyr på peisen frister her også, men får gjøre en innsats for fedrelandet først. Og så får det bli en vurdering i ettermiddag om det blir trening eller ei. Foreløpig booket og innstilt på trening, men tar det veldig som det kommer kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også jeg stort sett blir inne i dag, med mindre utferdstrangen blir altfor overveldende. En ting er snøen, men den vinden som blåser ser ganske sur ut. Med både Tour de Ski og hoppuka skal man vel ikke trenge å kjede seg...

Roadrunner skrev (2 timer siden):

Hodet har lyst til å spinne

Og  dermed våknet assosiasjonshjernen... :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...