Gå til innhold

Stay on these roads

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg venter fremdeles på nevnte to pakker. :sjenert:

Den ene har i følge UPS blitt utlevert til hentested, og kan hentes på: NA, NA NA, sted, postnummer. 
Takk - det er jo innlysende hvor jeg skal ta turen da... Er bare et tosifret antall hentesteder i kommunen, og postnummeret de refererer til ser ikke ut til å eksistere. Moro! Tro meg, jeg startet dagen med en telefon til kundeservice, og de er på saken. Skulle sette teknisk support på jobben som detektiver, og sende meg en melding med mer informativ informasjon i løpet av et par timer. Jeg venter spent... 

Den andre er på tur med Helt Hjem... 
Mandag: Pakken vil bli levert i natt! 
Tirsdag morgen (tom postkasse): Budet fikk ikke med seg pakken din ut i natt
Tirsdag: Pakken vil bli levert i natt! 
Onsdag morgen (tom postkasse): Vi vil forsøke å levere pakken igjen neste mulige virkedag.
Onsdag: Denne pakken får vi dessverre ikke levert hjem som planlagt.
Også onsdag: Pakken er under transport.

TTT og TWS (ting tar tid og time will show) og i det hele tatt... 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En oppringning fra privat nummer viste seg å være en hyggelig, engelsktalende mann fra UPS. Pakken var lokalisert og kunne hentes på mitt nærmeste utleveringssted. Så da får vi se om de faktisk har pakken når jeg svinger innom der i ettermiddag. Den andre pakken (med Helt Hjem) er fremdeles på kjøretur... 🚗

Skrevet

Det er en grunn til at de heter Helt Hjem, ikke Rett Hjem... :fnise: 

Skrevet

Bare å vente på neste episode i denne serien :popcorn: :fnise:

Skrevet

Det interessante er at om jeg søker på utleveringssteder hos UPS, så er ikke stedet de mener pakken min ligger på listen over deres utleveringssteder. Så jeg er noget spent på ettermiddagens utfall, men enn så lenge optimistisk. 

Angående Helt Hjem, så er jeg mer skeptisk kjenner jeg. Pakken har tilsynelatende vært på kjøretur i over et døgn (neida, jeg TROR ikke det jeg heller), og nå fikk jeg plutselig også SMS: 
"Pakken kan dessverre ikke leveres hjem til deg. Den blir sendt til en butikk nær deg. Du vil få beskjed om hvor og når pakken kan hentes." 
Denne kom altså et døgn etter at samme meldingen dukket opp på sporingslinken og kjøreturen startet. 

På tide å sjekke sporingslinken igjen med andre ord. Og vi har to nye statuser i dag faktisk! 
Torsdag: Pakken din behandles for sending til hentested.
Også torsdag: Pakken er under transport. :kjore:

Jeg holder ikke pusten :opplyser:

Skrevet

Optimisten fikk hentet UPS-pakken på stedet jeg fikk opplyst av tekniker-detektiven i formiddag! :nikker: En julegave til i boks, og nærmer meg målstreken i godt driv. 

Skrevet

Neste episode kommer i morgen? :fnise: 

Skrevet
Daria skrev (1 time siden):

Neste episode kommer i morgen? :fnise: 

Hvis Helt Hjem vil... :sjenert:

Skrevet

Jeg sa neste, ikke nødvendigvis siste... :fnise: NestenHeltHjem, evnt HeltTilEtStedRelativtNærDittHJem...

Skrevet

Sant det. Fortsettelse følger! :fnise:

Siste status er at "Pakken er under transport"... Det var den på statusen før også. Intet nytt under solen med andre ord. Ser dog ut til at den kun farter rundt i kommunen her, så da er det jo et visst håp... :ber:

Skrevet

God morgen! :kaffe:

Pakken er fremdeles på kjøretur - men nå i passasjersetet på min bil! :danse2:
Fikk hentemelding rett før jeg dro hjemmefra i morges, og med hentested som lå langs veien til jobb var det en enkel sak å svippe innom og hente. De måtte lete litt (første gang jeg har hentet pakke på bensinstasjon for øvrig), men nå er den trygt i min besittelse. 

Så det er bare å beklage, men dermed tok ukens underholdning brått slutt... :plystre:

Men det er fredag! Og helg! Og jeg har tømt nærmeste Kiwi for det meste av varer (føles i alle fall sånn, på trippel-Trumf i går :sjenert:). Har invitert til førjulslunsj i morgen, og gleder meg til fine mennesker, god mat og masse skravling! 

Skrevet

Jeg har også hentet pakke 🍵 

Jeg tror ikke du var den eneste som handlet i går - jeg var innom nettbutikkene til både Meny og Oda i går ettermiddag og begge var fullbooket i dag.

Skrevet

Jeg kan bidra til hentemoro. Snøfnuggskrutrekker er på vei til mitt hjem. Liksom. Bestilling nr. 1 havnet ut i det tomme leverandørmessige intet. Jeg kontaktet kundeservice som prompte lovet meg ny. Ny har i følge postens app vært på vei i et par uker nå.....

Venter enda.

Skrevet

Jeg har snart ny pakke på vei (kjøpt noe privat av ei på Instagram), så får vi se hvordan den ferden går. Men så håper jeg at det er slutt på pakkesporing for ei stund...

Skrevet

Lurer på hvorfor de som lever av å formidle pakker sliter sånn med å få dem til rett sted. :klo: 

Skrevet

Fordi de får hjelp av intelligente mennesker som naboen min? Da hun fikk en pakke på døra som ikke var til henne, tenkte hun bare at den sikkert var til hun som hadde bodd der før henne (til tross for at det var flere år siden hun 'hadde flyttet inn) og la den til side. uten å sjekke navnet. Det tok PostNord tre dager å finne ut hvor de faktisk hadde levert pakken min, og ytterligere tre dager før jeg traff naboen hjemme. Det hadde tatt henne tre sekunder å se på navnet og innse at den skulle ha vært levert noen meter lenger ned i korridoren...

Skrevet
Daria skrev (8 timer siden):

Fordi de får hjelp av intelligente mennesker som naboen min? Da hun fikk en pakke på døra som ikke var til henne, tenkte hun bare at den sikkert var til hun som hadde bodd der før henne (til tross for at det var flere år siden hun 'hadde flyttet inn) og la den til side. uten å sjekke navnet. Det tok PostNord tre dager å finne ut hvor de faktisk hadde levert pakken min, og ytterligere tre dager før jeg traff naboen hjemme. Det hadde tatt henne tre sekunder å se på navnet og innse at den skulle ha vært levert noen meter lenger ned i korridoren...

:forferdet:

Jammen, det er da ikke mulig...

Skrevet (endret)

Hvor mange klementiner kan man innta på en dag uten konsekvenser? :plystre:

Bill.mrk. spør for en venn

Endret av Roadrunner
Skrevet
Roadrunner skrev (1 time siden):

:forferdet:

Jammen, det er da ikke mulig...

Joda - jeg var så imponert...

Roadrunner skrev (1 time siden):

Hvor mange klementiner kan man innta på en dag uten konsekvenser? :plystre:

Bill.mrk. spør for en venn

Det svaret er det bare din venns mage som har :ler: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...