Gå til innhold

Stay on these roads


Roadrunner

Anbefalte innlegg

Ble britisk krim i går, Mugpie Murders (NRK), og har også sett siste Wisting-sesongen (Viaplay). Og påska er knapt i gang... :sjenert:

På Kindle leses Mentalisten av Camilla Läckberg og Henrik Fexeus.

Endret av Roadrunner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Daria skrev (3 minutter siden):

Jeg har lest - og løst - påskekrimmen på melkekartongen :idesmil: :ler: 

Hint? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (37 minutter siden):

Hint sendt (kan jo ikke avsløre noe her) :fnise: 

Usikker på om jeg ville kalle det hint eller løsning, men takker så meget :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp:

Good morning! 

Torsdag på en tirsdag, og halv arbeidsdag i morgen - finfin uke dette! 

Helt rolig ettermiddag i går, med kne høyt og krim på tv'n. I dag er planen litt støvsuging og huslige sysler, slik at jeg slipper sånt i påskedagene. I morgen blir det spinning, og så er det litt påskeferie! :kaklehone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må vi begynne å synge om hvilken dag det er igjen? :fnise: Jeg kom meg til psykologen i dag selv om både dag og tid var helt feil, så nå trenger jeg ikke ha oversikt på en ukes tid (så lenge jeg husker å komme meg i butikken i morgen før helligdagene)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, jeg har full kontroll! 
I går var det mandag, i dag er det tirsdag, onsdag og torsdag, og i morgen er det fredag :nigo: I alle fall sånn jobbmessig. :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så i dag skal du klemme inn tre dagers jobbing på én dag? Du er fortsatt sikker på at dette er en god løsning for deg...? :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (30 minutter siden):

Så i dag skal du klemme inn tre dagers jobbing på én dag? Du er fortsatt sikker på at dette er en god løsning for deg...? :fnise: 

Sånne dager har jeg stadig vekk, er ikke helt uvanlig :ler:

Men jeg har kommet meg trygt gjennom møte/presentasjon, jeg har lagt langflat på gulvet med knipetang og skrujern, og jeg har vært oppunder taket. Så da har jeg vel snart fortjent å ta kvelden, og lade opp til halv dag og kort "fredag" i morgen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (På 11.4.2022 den 19.29):

På Kindle leses Mentalisten av Camilla Läckberg og Henrik Fexeus.

Hurra! En annen Kindleleser :nigo: . Hvilken versjon har du? Min er begynt å bli litt treg etter sånn bortimot 10 års trofast tjeneste så jeg må ha en plan klar hvis den konker ut. 

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cata skrev (1 time siden):

Hurra! En annen Kindleleser :nigo: . Hvilken versjon har du? Min er begynt å bli litt treg etter sånn bortimot 10 års trofast tjeneste så jeg må ha en plan klar hvis den konker ut. 

Jupp, julenissen kom med Kindle for et par år siden :nigo: Har Kindle Paperwhite 10th Generation så vidt jeg kan se, veldig godt fornøyd. Den har hengt seg opp en gang, da mente den plutselig at jeg ikke hadde noen bøker... Restart og koble til nettet igjen fikset, men jeg mistet litt historikk på hvilke bøker jeg hadde lest og ikke. Ellers bare fryd og glede! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min er så gammel at jeg aner ikke hvilken generasjon det er. Bortsett fra at den blir treg å bla i hvis jeg ikke restarter den innimellom så har den fungert utmerket, men merker jo batteriet krever litt oftere lading nå enn før. Kjøpte den i 2013 så ser ut som det er 6. generasjon Kindle og 2. av paperwhite eller noe sånt. Men foreløpig henger den med og skaper ikke masse trøbbel. 

Dessuten sitter det langt inne å bytte den ut for da må jeg også bytte mitt Oberon cover :fnise:   . Kindlene har slanket seg så mitt cover vil neppe passe til en ny.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sauen Shaun skrev (1 time siden):

Bøker er best i papirformat :nigo:

Sier ungdommen! Gamla her liker å kunne justere skriftstørrelsen :nigo:  - og å kunne ta med et lass bøker på reise uten å måtte bære mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sauen Shaun skrev (8 timer siden):

Bøker er best i papirformat :nigo:

Jeg var enig (og er det innimellom fremdeles - det er noen fordeler med fysisk bok som Kindle ikke helt har løst). Men så lånte jeg en Kindle for å primært ha med på ferieturer. Og så ble låneperiodene stadig lengre, samtidig som eieren savnet sin Kindle. Så da ble det Kindle til jul. :nigo:

Og det ER meget behagelig å slippe å ha leselampe på når det leses på senga. At "boka" står av seg selv på madrassen og at man ikke trenger å fryse av en arm vinterstid for å lese på senga. Og ikke minst at man kan ta med seg 5 eller 50 bøker på reisen uten at det tar plass (eller økt vekt). Og om man skulle ønske kan man lese litt på mobilen om man må sitte og vente feks, siden Kindle-appen lar deg fortsette i boka der du slapp. 

Så Kindle (eller tilsvarende) har nok kommet for å bli hos fuggel'n... :kaklehone:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roadrunner skrev (9 timer siden):

At "boka" står av seg selv på madrassen og at man ikke trenger å fryse av en arm vinterstid for å lese på senga.

Huh? Armene mine fryser fremdeles. Hvordan klarer du å få det der til? :klo:

Jeg er for så vidt enig i at det er koseligere med papirbøker, men det praktiske ved Kindle har for lengst overvunnet kosebokfaktoren. Det begynte med at bokhyllene var for fulle til å kjøpe nye bøker samt at jeg så fordelene med å kunne ta med flere bøker på reise uten å bære mer. Så har det i grunnen bare ballet på seg med fordeler. Eneste problemet er at jeg ikke kan låne e-bøker på biblioteket og lese på Kindle, men det kunne jeg i grunnen ikke før jeg fikk Kindle heller så det gjelds ikke :fnise:  .

Endret av Cata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså, problemet med kalde armer løser man jo enkelt med en snasen liten sengejakke/sjelevarmer - en selvfølge i enhver garderobe :fnise: Min fluffy, hvite strikkede variant med puffermer og rysjer er i hyppig bruk... I min verden eksisterer som kjent ikke annet enn papirbøker, det er ikke et tema - jeg har nattbordslamper, lesebriller og vesker med plass til minst én pocketbok. Da jeg gikk på videregående bar jeg gjerne rundt på innbundne mursteiner som ettbindsutgaver av Kristin Lavransdatter og Innhaug-tetralogien, men jeg har blitt litt mer praktisk anlagt med årene :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...