Gå til innhold

Stay on these roads

Fremhevede innlegg

Skrevet
Daria skrev (1 minutt siden):

Men altså, problemet med kalde armer løser man jo enkelt med en snasen liten sengejakke/sjelevarmer - en selvfølge i enhver garderobe :fnise:

Nei det gjør man ikke og det er det ikke. Ikkeno' fluffy oppi min seng. Den skal være så pelsfri som mulig. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Cata skrev (5 minutter siden):

Nei det gjør man ikke og det er det ikke. Ikkeno' fluffy oppi min seng. Den skal være så pelsfri som mulig. 

Nettopp! Man ligger godt under dyna og leser, der er det ikke plass eller rom for diverse sengejakker/sjelevarmere. Med en Kindle stående på senga (bilde kommer når jeg er hjemme, @Cata), så er det enkelt å bare sovne under lesingen uten å måtte av med plagg og så være lys våken igjen.

Skrevet
Roadrunner skrev (3 minutter siden):

Nettopp! Man ligger godt under dyna og leser, der er det ikke plass eller rom for diverse sengejakker/sjelevarmere.

Ah, du forstår meg :ler: .

Skrevet

:kaffekopp:

Good morning! 
Påska er unnagjort og en småkort uke er i gang. Gjør ingenting det kjenner jeg! Hatt fine påskedager med finvær, venner, god mat, familie og påskekrim. Og altfor mye sjokolade. :sjenert:

Men nå er det tomt (igjen), og det er på tide å finne tilbake til sunnere vaner og gode valg igjen. 

Har blitt ganske rolig på treningsfronten/turfronten i påska, men får komme meg på spinning igjen, men begynne forsiktig. Ble labbetur med venninne i går, lengre enn jeg/vi hadde tenkt, men veldig trivelig. Krangler fremdeles med det ene kneet, men etter en forverring uka før påske kan det heldigvis se ut som om det så smått har begynt å bedre seg igjen. Håper det! :pls:

Skrevet

Det gjelder bare å komme seg gjennom uka med påskegodt til halv pris - jeg har en tendens til å kjøpe mer egg etter påske... :sjenert: 

Skrevet

Her er det som vanlig mengder med godis i kjøkkenskuffa… Eselet går ikke tom for snop… :fnise:  

Skrevet
Daria skrev (1 time siden):

Det gjelder bare å komme seg gjennom uka med påskegodt til halv pris - jeg har en tendens til å kjøpe mer egg etter påske... :sjenert: 

Hvis jeg bare styrer unna Coop og Meny ei uke eller tre, så bør det kunne gå. Rusta var tomme før påska var i gang, og Kiwi har ikke favoritten. Ikke for det, de har masse annen god sjokolade, men der MÅ jeg bare stå i mot etter beste evne. Innføre litt lørdagsgodt igjen kanskje... 

Skrevet

Kiwi hadde ikke noe spennende påskesjokolade igjen, så der slapp jeg enkelt unna...

Skrevet

Du kunne godt forberedt/advart meg @Daria om at dette varmtvannstank-syndromet var smittsomt. :sukk: Hørte en litt mystisk suselyd da jeg var innom der i morges, og oppdaget kjapt vannflekken på gulvet. Jau! God morgen... Heldigvis sluk i umiddelbar nærhet, så ingen stor katastrofe på gang. Men en kjapp telefon til rørlegger (nope, ingen bror som kan håndtere slikt her) endte med hjemmekontor og at de forhåpentligvis kommer i løpet av dagen for å bytte berederen. Det var ikke trykkventilen som lakk (rørlegger mente det fort kunne skje dersom trykket var økt i vannledningen), og siden berederen er over 15 år så anbefalte de å bytte den ut når det var lekkasje i selve berederen. Akkurat det jeg ønsket meg og hadde lyst til å bruke penger på! :bolledeig:

:sukk:

Men det må gjøres, så er innerst inne bare glad for at de ser ut til å ha mulighet allerede i dag. 

Skrevet

Jeg tar intet ansvar for at ditt inventar er lettpåvirkelig...

Skrevet

Hmpf... 

Nei, da så... 

Ingen rørlegger så langt, så jeg er jevnlig innom for å tørke over gulvet og prøve å overbevise vannet om at sluket er veien å ta. Foreløpig ikke uten motstand, men satser på at det er en kortvarig "jobb". 

Skrevet

Opprinnelig rørlegger ble forhindret og kunne ikke komme før i morgen. Da kom en kollega til unnsetning og sendte melding til sin rørleggermann :nigo: Jeg har ny varmtvannsbereder :strix: Foreløpig ikke en dråpe varmt vann (men 200 liter kaldt vann er bedre enn ingenting), men jeg har trua på at det løser seg i løpet av natta. Og jeg har det rent og pent bak/under berederen :jepp:   (Godt man fant ei pakke våtservietter når det skal vaskes uten vann! Heldigvis også nok vann på gulvet til at jeg fikk tatt en grei rengjøring.) 

Og alt tyder på at jeg rekker trening senere, så da får jeg dusje der i kveld. 

Skrevet

:kaffekopp:

Tilbake på kontoret, med litt lavere skuldre enn i går. Og varmt vann i krana :nigo: Og tørt (og rent) gulv rundt berederen. Veldig glad for alt som ordner seg raskt og greit! 

Kom meg på trening i går også, måtte jo uansett dusje... :sjenert: Men det ble en kamp mot kropp og motivasjon i snaue halvannen time. Var virkelig ikke dagen i går, og med en pulsklokke som krøllet, hodet helt andre steder, et krøllete kne og generelt lav motivasjon så ble det ei tung økt. Men jeg fullførte og fikk tatt en kjapp dusj. Mission accomplished :jepp:

Hjem til en matbit, litt overtidsjobbing og litt sofatid. Burde ryddet, vasket over gulv og trapp, og vært husmor, men det får bli i dag. For heimen bærer preg av å ha vært litt unntakstilstand i går. 

Skrevet

Mange ting denne husmora burde gjort også, men det blir ikke i dag… :sjenert:

Skrevet
Sauen Shaun skrev (2 minutter siden):

Mange ting denne husmora burde gjort også, men det blir ikke i dag… :sjenert:

Blir ikke full nedvask her heller i ettermiddag, men jeg MÅ ta det verste. For nå er det skikkelig ukoselig hjemme rett og slett. Og jeg får trolig foreldrebesøk i morgen, da er det greit at ting er LITT på stell... 

Skrevet

Intet er mer husmor-inspirerende (eller panikkskapende) enn mamma-besøk... :ler: 

Skrevet

Våken siden 03:30, tidvis lys våken, tidvis trøtt uten å få sove. Nå har jeg stått opp, fått egg på kok og startet vaskemaskinen. Og satt meg på sofaen. Og gjesper som tulling og helt tåke i huet. Hvorfor så trøtt nå, når jeg heller kunne vært så trøtt for en, to eller tre timer siden? #vrak 

:natti:

Skrevet
Daria skrev (1 time siden):

Godt det snart er helg?

Gjett om! :daane:

Jobbet 12 timer i går, og må også jobbe noe i helgen. Men håper det ikke blir så helgal lengde på dagens arbeidsdag. Må hjem og gjøre rent... :husarbeid:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...