Roadrunner Skrevet 28. mai 2010 Forfatter #881 Del Skrevet 28. mai 2010 Åo jess! Her skal vi herdes i konsertværet serru! Men det har dukket opp tørre flekker på asfalten nå, så da må det jo gå veien En liten time igjen, så satser jeg på HELG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanei Skrevet 28. mai 2010 #882 Del Skrevet 28. mai 2010 Nå har du forhåpentligvis kommet deg avgårde ! God helg og kos deg på konsert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 30. mai 2010 #883 Del Skrevet 30. mai 2010 Hvordan var konserten? Hørte fra noen andre som var der at de likte seg veldig godt! Håper du hadde en kjekk kveld! Hvordan går det med lavkarboen din for tiden? Over alt hvor jeg leser er folk skikkelig demotiverte, kanskje det er sommeren som gjør det? Er jo mange spiselige fristelser for tiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 30. mai 2010 #884 Del Skrevet 30. mai 2010 Innom med en hilsen, Roadrunner! Jeg skriver ikke så mye, men jeg følger med for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 31. mai 2010 Forfatter #885 Del Skrevet 31. mai 2010 God morgen! Konserten var helt knall! Både Angels Motel og Donkeyboy gjorde en bra opptreden, og Bryan Adams var helt knall! Koste meg skikkelig! Og alle skyene forsvant, så vi koste oss i kveldssola Kunne rett og slett ikke bli bedre! Lørdagen ble det sløvings på morgenen, vi bare skravlet og koste oss. Besøket reiste etterhvert, og jeg dro en tur på butikken. Vel hjemme igjen ble det videre avslapning, før jeg fikk besøk igjen i kveldinga. Kjempekoselig! Men nok en sen kveld, så tror jeg gikk inn i koma da jeg endelig kom i seng. Derfor ble det bare sløvings i går, surra litt på pc'en og småpuslet hjemme. Var flink og kom meg på spinning på ettermiddagen da! Veldig fornøyd med det! Lavkarbo ja, Supra... Den har gått helt i vasen den siste tiden. Virkelig! Men prøver å skrape sammen litt motivasjon igjen nå, og tar en dag av gangen. Men jeg MÅ bare, rett og slett... Blir altfor mye utskeielser, og kjenner jo at kroppen ikke er særlig fornøyd med det. Magen er ustabil, vekta er ikke morsom, energien er ustabil etc. Må visst bare prøve igjen! Tatt bilen til jobb i dag da.. Men har en plan om å få unna et par ærend etter jobb, og så komme meg avsted på trening. Så da måtte det bare bli sånn. Får heller forsøke å ta sykkelen i morra. Piratbukse og tunika i dag, det er sommer!!! står klar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 31. mai 2010 #886 Del Skrevet 31. mai 2010 *forsyner seg* Så bra at været viste seg fra sin beste side når konserten begynte. Tenkte på hva jeg hade sagt om at du kunne få litt sol herfra, for på ettermiddagen så begynte det å regne her (bare ei lita skur, men likevel) og da måtte jeg le litt. Kanskje jeg sendte litt godvær likevel? Uff ja lavkarbo.. jeg er helt ute og kjøre. Vekta er fæl, energien på bunn, magen uggete og enda klarer jeg liksom ikke å ta meg sammen og jobbe. Er det ikke merkelig? :klø: Jeg sikter inn på at datteren kommer tilbake jeg nå, for hun trenger også å få stabilisert vekta og da er vi to som kan støtte litt opp om hverandre. Håper det vil hjelpe litt... Fortsetter jeg sånn som dette her, så har jeg lagt på meg et tonn innen juli! Håper dagen er bra, selv om det er mandag og vi må jobbe ei full uke igjen. Åssen skal dette gå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanei Skrevet 31. mai 2010 #887 Del Skrevet 31. mai 2010 God morgen Var litt bekymret for konserten din når toget rullet forbi (feil ord, siden den kjører inn og ut i samme trasé) Kristiansand og det regnet på ruta mi. Godt å høre at sola kom frem Idag er det jo virkelig fint vær (dog litt grått rundt ansiktet mitt, ikke altfor våken idag ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 31. mai 2010 Forfatter #888 Del Skrevet 31. mai 2010 *forsyner seg* Så bra at været viste seg fra sin beste side når konserten begynte. Tenkte på hva jeg hade sagt om at du kunne få litt sol herfra, for på ettermiddagen så begynte det å regne her (bare ei lita skur, men likevel) og da måtte jeg le litt. Kanskje jeg sendte litt godvær likevel? Uff ja lavkarbo.. jeg er helt ute og kjøre. Vekta er fæl, energien på bunn, magen uggete og enda klarer jeg liksom ikke å ta meg sammen og jobbe. Er det ikke merkelig? :klø: Jeg sikter inn på at datteren kommer tilbake jeg nå, for hun trenger også å få stabilisert vekta og da er vi to som kan støtte litt opp om hverandre. Håper det vil hjelpe litt... Fortsetter jeg sånn som dette her, så har jeg lagt på meg et tonn innen juli! Håper dagen er bra, selv om det er mandag og vi må jobbe ei full uke igjen. Åssen skal dette gå? Full uke blir en ny (?) erfaring... Slutt på mai, og slutt på moroa! Sånn er det hvert år... (hender pinsa sniker seg inn i juni da). Men men, det er bare drøyt 6 uker (ok, egentlig 7 hvis vi teller til rett mandag, men...) til ferien heldigvis! Herlig! Stabilisering ja... Jeg prøver med nytt mot og grave frem ny motivasjon i dag, i håp om å få tatt noen grep igjen. Sliter max med å ta meg sammen jeg også, blir bare noe rot her... God morgen Var litt bekymret for konserten din når toget rullet forbi (feil ord, siden den kjører inn og ut i samme trasé) Kristiansand og det regnet på ruta mi. Godt å høre at sola kom frem Idag er det jo virkelig fint vær (dog litt grått rundt ansiktet mitt, ikke altfor våken idag ) Sola kom! Hadde bestilt oppholdsvær fra kl 16, og det stemte skremmende bra Vi spiste litt i byen, og i mellomtida kom sola. Helt knall! Ikke spesielt våken i dag jeg heller... Men har kommet meg gjennom et møte, og er klar for lunsj! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 31. mai 2010 Forfatter #889 Del Skrevet 31. mai 2010 Frisørtime bestilt!! DET skal bli godt det! Føler meg som et takras på håret om dagen, og klarte å få dyttet inn en time til onsdag. Gleder meg! Vurderer sterkt treningsfri i ettermiddag, og heller få unnagjort litt handling og småting. Så blir det frisøren på onsdag, og kanskje en treningsøkt? Og så litt trening igjen på torsdag, før jeg tar helg? Hmm... :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 31. mai 2010 #890 Del Skrevet 31. mai 2010 Nå er jeg ferdig for dagen jeg og skal snike meg hjem (etter en kjapp tur på butikken). Jeg MÅ trene i dag og har veldig lite lyst, for været er så herlig at jeg heller vil ut og male huset (bisarrt ønske!). Skulle forresten også ha klippet meg, men klippet panneluggen i raseri på lørdag, så nå kan jeg alltids vente litt til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 1. juni 2010 Forfatter #891 Del Skrevet 1. juni 2010 God morgen! Foreløpig i ganske våken modus, men spørs hvor lenge det varer på en tirsdag Våkner i alle fall litt av sykkelturen i det minste! Ble ingen trening i går, men fikk puslet litt hjemme, og kost meg litt i sola. I dag har jeg planer om spinning, må virkelig komme i gang igjen. Og i den forbindelse: *trommevirvel* Jeg erklærer herved Juni som sjokoladefri måned! MÅ ta noen grep nå, og dette er det første... Kan jeg gjennomføre det, sammen med lavkarbo og trening, så håper jeg at jeg kan være tilbake på et rett spor. For nå går det virkelig gale veien... er klar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fairygirl Skrevet 1. juni 2010 #892 Del Skrevet 1. juni 2010 (endret) TrommmmeLommmm for BeepBeep!! Og jeg erklærer juni for "minst fire treninger i uka" Takk for Ha en fin dag,RR!! Endret 1. juni 2010 av fairygirl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 1. juni 2010 Forfatter #893 Del Skrevet 1. juni 2010 Godt å ha deg tilbake fairy! 4 treninger i uka er jo et knallmål! Imponert! Må virkelig skjerpings til her også, så får bare ta meg sammen og komme i gang... Rett og slett! Snart lunsj jo! Synes det har gått unna i dag jeg Satser på at det fortsetter slik! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supramundane Skrevet 1. juni 2010 #894 Del Skrevet 1. juni 2010 Men kan jeg bare spørre - hva er det som gjør det vanskelig å komme igang med igjen? Helt konkret? Jeg satte meg ned og tenkte på dette, og for meg har det vært et problem at jeg "ofrer" så mye jeg elsker å spise. Selvfølgelig er det ingenting som er så godt at det er verdt å være tjukk, men det er ikke alltid så lett å styre hodet. Vi har gått inn og ut av ketose utallige ganger uten problemer, og har derfor bestemt oss for at en dag annenhver uke er "fridag". Da spiser vi normal mat og gjerne en middag vi ellers ikke kan spise. Noe pasta f.eks. Det fungerer på min motivasjon. Jeg "sparer" suget til den dagen det er "lov". Det blir i prinsipp det samme som å ikke spise godterier i ukedagene, man sparer det til helgen. Det har hjulpet meg med motivasjonen i alle fall! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 1. juni 2010 Forfatter #895 Del Skrevet 1. juni 2010 Nei, si det Supra... Måltidsmessig er det egentlig ikke noe stort problem. Lever greit på lavkarbo til frokost, lunsj og middag. Savner ikke brød/pasta/ris eller poteter i særlig grad, annet enn hvis jeg er ute og spiser etc. Men på ettermiddagen kommer sjokoladesuget. Jeg har vært dårlig på å planlegge handleturene, tatt for mange turer innom butikken i løpet av uka, og da har det gjerne blitt en is, sjokolade eller annet. Som du sier, det er virkelig ikke så godt at det er verdt "bivirkningen" (vektøkning, føle seg guffen, dårlig samvittighet). Men i en periode nå så har jeg rett og slett gitt litt F... Kjøpt isen eller sjokoladen uten å tenke over det, spiser den og er verken fornøyd eller tilfredsstilt. Bare frustrert over manglende viljestyrke/motivasjon. Jeg føler ikke at jeg ofrer så mye matmessig egentlig. Men jeg savner nok frukten ganske mye. Og rett og slett litt friheten ved å kunne spise "på farta" uten å tenke lavkarbo og konsekvenser, eller måtte planlegge måltider og utfarter. Og setter jeg løpet for strengt for meg selv, så blir det bare til at jeg føler jeg mislykkes når jeg kommer i situasjoner der jeg spiser annen mat enn lavkarbo. Jeg vil jo ikke la det bli et problem for omgivelsene heller... Torsdag skal jeg ut og spise med to venninner, og har da lyst til å spise noe jeg har lyst på. Ikke lete menyen rundt for å finne noe som "er lov". Da forsvinner litt av kosen for min del. I helga skal jeg hjem til mine foreldre, vi skal tilbringe store deler av helga hos mine besteforeldre for å hjelpe til med oppussing av badet. Der vet jeg kostholdet blir helt skakkjørt, siden bestemor har alzheimer og snart ikke vet hva annen mat som finnes enn brød og poteter (fra krigens dager vettu... Det eneste som er skikkelig MAT ). Men jeg har tenkt litt, og kommet frem til at min største fiende er meg selv. Jeg får masse skryt av de rundt meg for at jeg klarer å motivere og engasjere, og de er superfornøyde med resultatene. Og for hver tilbakemelding blir jeg nesten bare mer frustrert selv, fordi jeg ikke klarer å motivere meg selv på samme måten, og derfor ikke får resultatene... Ond sirkel, rett og slett. Så nå MÅ jeg bruke litt tid og energi på meg selv, komme igang og holde meg unna det jeg vet er mitt store ankepunkt: sjokolade. Det er ikke noe problem om jeg spiser litt pizza, pasta eller poteter på torsdagen, det er ikke der problemet ligger. Eller om jeg spiser litt brødmat eller en vanlig middag i helgen. Problemet kommer fra Freia... Og det er det bare jeg som kan ta tak i. Så nå er det snopesjokoladestopp hele juni! Som Fairy skrev i boka si, hun er glad i å kunne starte med blanke ark ved et veiskille. Så la 1.juni være et lite veiskille. En ny måned er i gang, og jeg har 30 dager foran meg som jeg VET jeg kan klare å være flink. Det får ikke store innvirkninger på ferien eller andre arrangementer, og jeg kan fint klare meg uten sjokolade. For det er jo virkelig ikke verdt det... Jeg skal ut og spise, jeg skal bort, jeg skal på jentekveld med show og jeg skal i et par bursdager. Men jeg kan da for guds skyld heller kose meg med litt frukt/bær enn denne sjokoladen? Om jeg ikke er i ketose hele tiden tror jeg ikke er det viktigste, det viktigste blir å finne en balansegang der jeg kan trives, uten sjokoladen... Huff, ble visst skrekkelig langt dette. Litt pep-talk til meg selv rett og slett, og et forsøk på å sette ord på tankene. Jeg vet ikke helt hvorfor motivasjonen og viljestyrken har vært så skakkjørt i det siste, men det har vært tungt. Noe vil jeg nok tilskrive hormoner, for mai har vært en utrolig kjip måned i så måte. Men jeg kan ikke la det ødelegge for meg, så da må jeg bare ta litt grep uansett. Skal til legen igjen om et par uker, og jeg vil ikke være der jeg er nå vektmessig. Det er og blir et STORT nederlag... Men takk for tanker og spørsmål, Supramundane! Godt å få tenkt litt høyt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fairygirl Skrevet 1. juni 2010 #896 Del Skrevet 1. juni 2010 og gode tanker var det og Godt det, med en oppsummering iblant ... Ja, det er godt å være tilbake, RR --- det er jo så mye mere ok når jeg kjenner at det er *jeg* som bestemmer over min egen hverdag og helse. Og noen ganger når jeg er på nippet til å si ja "for å være grei" oppdager jeg at det spiller jo ingen himmels rolle for de rundt meg om jeg sier ja eller nei ( vin, sjokis etc ) :dåne: SÅ RR, gi deg sjøl en peptalk hver kveld i speilet ved å ramse opp alt det postive du har gjort for deg sjøl den dagen -- selv om det skulle være en liten "filleting" som at "jeg lot en liten bit være igjen av sjokoladen; den spiste jeg ikke" Det gjør godt for sjela, skal du se Dettte går veien Juni er gøy *tusler til kjøkkenet for hun husket plutselig at hun har jo ikke drukket særlig med vann idag* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #897 Del Skrevet 2. juni 2010 God morgen! Takk for oppmuntrende ord, fairy! Jeg skal absolutt jobbe hardt for å holde rett fokus nå! Foreløpig bare dag 2, men det har i alle fall gått bra så langt! Et snev av ketose i går også Kom meg på spinning i går, og fikk svettet skikkelig. Sliter litt med å få opp pulsen for tiden (får den etterhvert opp over 80%, men det er et slit! Og når instruktøren maser om at vi skal opp rundt 90% så har jeg store problemer med å klare det...), men får uansett en solid økt (svetter som en gris, puster og peser). I dag skal jeg til frisøren etter jobb (og gleder meg som en unge!), og har derfor bilen. Men har en tanke om å kanskje komme meg i svømmehallen etter frisørtimen og litt middagsmat. Hvis ikke så blir det husarbeid i dag, og trening i morgen i stedet. Vi får se! Litt mer optimisme å spore på motivasjonsfronten i dag, og jeg jobber steinhardt for å holde motivasjonen oppe! Jeg SKAL! står klar til de som måtte svinse innom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 2. juni 2010 #898 Del Skrevet 2. juni 2010 God morgen RR Jeg likte tankene dine jeg og - leste dem i går og måtte fordøye litt. Kjenner igjen endel av problematikken og kan bare si lykke til og virkelig tøft å ta det kuttet. Jordbær og andre sunne saker er jo like godt som sjokolade, så dette komemr nok til å gå fint, tenker jeg. Ah.. frisøren ja. Sukk.. skulle vært og skulle fikset, men har ikke fått ut fingeren Svømming høres deilig ut. Jeg drømmer om en løpetur i skogen jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roadrunner Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #899 Del Skrevet 2. juni 2010 Det må bare gå fint... Har gått altfor mye galt den siste tida, og er nødt til å stoppe utviklingen. Og kan jeg klare å unngå fristelsene fra Freia, så tror jeg ganske mye er gjort. Da kan jeg heller kose meg på restaurant i morra, uten å ha dårlig samvittighet. Frisøren skal bli helt fantastisk! Føler meg som et vrak... Løpetur i skogen? Kan man drømme om slikt? :klø: Tja... God tur! Ble det maling i går forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 2. juni 2010 #900 Del Skrevet 2. juni 2010 Løpetur i skogen? Kan man drømme om slikt? :klø: Tja... God tur! Ble det maling i går forresten? Å ja - det virker som en utrolig deilig aktivitet akkurat nå, men jeg må nok prioritere maling i dag og. Jepp det ble maling i går og jeg syns jeg har kommet ganske så langt og er veldig fornøyd med meg selv Håper på en hel vegg i dag (et skikkelig løft). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå