Roadrunner Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #901 Skrevet 2. juni 2010 Så godt å komme skikkelig i gang med malingen! Det er sånne ting man bare må få unnagjort rett og slett. Flink du!
Suzy Skrevet 2. juni 2010 #902 Skrevet 2. juni 2010 Så godt å komme skikkelig i gang med malingen! Det er sånne ting man bare må få unnagjort rett og slett. Flink du! Det er det - man må liksom bare får det unna, men vet du - noe av det verste med det er at jeg føler meg som verdens mest ensomme menneske når jeg driver der alene. Jeg vet ikke hva det er - før likte jeg å drive og pusle for meg selv (jeg liker det jo nå også) men nå til dags har jeg blitt så veldig glad i selskap og hater å jobbe i hagene alene f.eks... Men det er godt når jeg kommer i gang altså.
Roadrunner Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #903 Skrevet 2. juni 2010 Tror jeg skjønner hva du mener. Har litt de samme tankene selv. Jeg pusser gjerne opp, diller, maler og pusler. Men det er kjipt å gjøre sånt alene synes jeg. Mye morsommere når man får hjelp! Jeg kan fort få noen ekstra ensomhetstanker når jeg surrer med slike ting...
Suzy Skrevet 2. juni 2010 #904 Skrevet 2. juni 2010 Tror jeg skjønner hva du mener. Har litt de samme tankene selv. Jeg pusser gjerne opp, diller, maler og pusler. Men det er kjipt å gjøre sånt alene synes jeg. Mye morsommere når man får hjelp! Jeg kan fort få noen ekstra ensomhetstanker når jeg surrer med slike ting... Ja ikke sant? Før jeg traff eksen så drev jeg med prosjekter og slikt med stor glede - hele tiden. Alene og like fornøyd. Men da vi ble sammen hadde vi sånne ting som en stor felles lidenskap og jobbet stadig med hagen, gikk på hagesenter sammen der vi hang og planla, pusset opp, snekret, forbedret og fikset - sammen. Det var en kjempestor glede i livet mitt og etter at det ble slutt med ham og jeg måtte fortsette med prosjekter og ideer alene så har jeg savnet det å være to som jobber med ting. Ikke fordi jeg savner ham, men fordi jeg savner felleskapet ved å lage noe sammen. Dermed tror jeg at jeg har mistet litt av driven til å gjøre sånt for meg selv.
Supramundane Skrevet 2. juni 2010 #905 Skrevet 2. juni 2010 Det første jeg tenker når det gjelder sjokolade og sånt, det er jo at når du har kuttet det helt ut en stund, så skal vel suget dabbe av litt? Det er sånn det har fungert for meg, jeg er sjokoman uten like, men når det går en viss tid der jeg spiser *ingenting* av det, da forsvinner suget litt etter litt. Du klarte det jo dødslenge forrige gang! Jeg skjønner så godt tankene dine om motivasjon. Jeg tror at alle må finne sin egen måte å gjøre dette på som fungerer på sikt.. Og så syns jeg ikke du er god nok til å gi deg selv kreditt for alt du faktisk har fått til!! Hvis du er "flink" i 6 dager og "dårlig" i 1 - så vil jeg påstå at det er lov å fokusere på de dagene der du har vært flink. 6 er mer enn 1!
Roadrunner Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #906 Skrevet 2. juni 2010 Ja ikke sant? Før jeg traff eksen så drev jeg med prosjekter og slikt med stor glede - hele tiden. Alene og like fornøyd. Men da vi ble sammen hadde vi sånne ting som en stor felles lidenskap og jobbet stadig med hagen, gikk på hagesenter sammen der vi hang og planla, pusset opp, snekret, forbedret og fikset - sammen. Det var en kjempestor glede i livet mitt og etter at det ble slutt med ham og jeg måtte fortsette med prosjekter og ideer alene så har jeg savnet det å være to som jobber med ting. Ikke fordi jeg savner ham, men fordi jeg savner felleskapet ved å lage noe sammen. Dermed tror jeg at jeg har mistet litt av driven til å gjøre sånt for meg selv. Nettopp! Her har det gjerne vært familie eller venner som har stilt opp og hjulpet (singel som man er), men det er uansett MYE morsommere og hyggeligere når man er flere enn en. Når man da blir alene igjen og skal fortsette på egenhånd, så er litt av gnisten borte. Man gjør det man må, men ikke med samme given som tidligere. Prøver å finne positive ting rundt det hele, spille musikk, og bruke det litt som terapi. Og det går jo veldig bra. Men litt kjedelig (spesielt med sånne kjipe ting som maling av store flater...). En av grunnene til at jeg prøver å være flink til å dra hjem og hjelpe paps (og mams), vet jeg får god hjelp tilbake, og vet det blir MYE hyggeligere... Det første jeg tenker når det gjelder sjokolade og sånt, det er jo at når du har kuttet det helt ut en stund, så skal vel suget dabbe av litt? Det er sånn det har fungert for meg, jeg er sjokoman uten like, men når det går en viss tid der jeg spiser *ingenting* av det, da forsvinner suget litt etter litt. Du klarte det jo dødslenge forrige gang! Jeg skjønner så godt tankene dine om motivasjon. Jeg tror at alle må finne sin egen måte å gjøre dette på som fungerer på sikt.. Og så syns jeg ikke du er god nok til å gi deg selv kreditt for alt du faktisk har fått til!! Hvis du er "flink" i 6 dager og "dårlig" i 1 - så vil jeg påstå at det er lov å fokusere på de dagene der du har vært flink. 6 er mer enn 1! Suget pleier å gi seg litt ja. Men kan vel sammenligne det litt med en som røyker. Mange røykere har klart å slutte, og er kjempestolte. Etterhvert begynner de å tenke at det ikke kan skade med en røyk på fest... (eller sukkerfri sjokolade for eksempel). Så viser det seg at terskelen for å kalle ting "fest" blir lavere og lavere (og man kan unne seg en is, eller vanlig sjokolade, for det er jo ikke så ofte, og det er jo gjerne en "spesiell anledning" - les: fredag...). Til slutt er hverdagen en fest, kroppen er tilbake på sukkerkjøret og jeg gir blanke F. Røyking er mer forbudt, og ikke lenger like lett å få tak i, men tror allikevel at det kan sammenlignes til en viss grad. Problemet er bare at sjokolade/snop/sukker er godkjent, og brukes som kos/snacks i veldig mange sammenhenger. Kurs, møter, på disken i butikker, hos frisøren, i "alle" sosiale sammenhenger etc. Det er mange fristelser det... Ingen unnskyldning, bare en mulig liten forklaring? Og jeg ønsker jo egentlig ikke at det skal bli vanskeligere å få tak i heller, men kanskje det i enkelte sammenhenger kunne vært litt mer sunne alternativer? Problemet er jo også at jeg er sinnsykt glad i sjokolade, og sliter med å gå forbi, selv om jeg egentlig ikke har "suget". Det er jo sjokolade.. Men jeg vet at det rett og slett må noen dager med avvenning til, før det hele bedrer seg betraktelig. Og de dagene er jeg i gang med nå! Var helt stressa etter middagen i går (verst tenkelige tidspunkt på døgnet når det kommer til godtesug...), men red stormen av og kom i mål med en sunn dag! Stolt Vurderer også et lite motivasjonseksperiment for meg selv (hvis jeg har råd)... I første omgang skal jeg kjøre planen nå i juni tenkte jeg, og så får jeg se hvordan det går: 1. Hver dag uten sjokolade - 100 kroner merkes sparing Hvis det spises is trekkes det 50 kroner (har mål om maks 1 is i uka) 2. Hver dag jeg sykler til jobb - 50 kroner merkes sparing 3. Hver dag jeg trener/går lang tur - 50 kroner merkes sparing På en uke kan det være snakk om 700-1400 kroner! Ergo ikke sikkert lønninga strekker til Men på den annen side, det gikk litt penger til snop/is og dill nå i mai... Har ingen ambisjoner om å klare 200 kroner hver dag. Men i snitt drøyt 100 kroner dagen bør være et meget realistisk mål! Det blir jo fort penger av slikt, og kan jo spare litt til ting og tang? Men spørs om lønna strekker til da Så langt: 1. juni - 200 kroner 2. juni - 100 kroner (så får vi se om det blir en 50-lapp på trening i kveld). Utrolig hvilke ideer man får når man skal motivere seg selv...
thumbalina Skrevet 2. juni 2010 #907 Skrevet 2. juni 2010 Du kan jo lage en belønningsplansje til seg selv også =) Vi har det til bonusen.... en stjerne for hver gang han gjør noe vi har bedt om av husarbeid feks.. og ved 7 stjerner så gjør vi noe gøy sammen.... Kanskje det kan funke for deg selv? en stjerne på kalenderen for hver dag du ikke har skeiet ut med snop? Da blir det gjerne litt mål i seg selv å holde rekka full av stjerner, og ingen tomrom ?? Litt barnslig, men det er i alle fall et visuelt virkemiddel...
Supramundane Skrevet 2. juni 2010 #908 Skrevet 2. juni 2010 Jeg VET at du kan, RR! Du har jo gjort det før!
Suzy Skrevet 2. juni 2010 #909 Skrevet 2. juni 2010 Dødslurt system! Sjøl om jeg tror jeg hadde slitt med å ha råd til å belønne meg selv så godt
Roadrunner Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #910 Skrevet 2. juni 2010 Du kan jo lage en belønningsplansje til seg selv også =) Vi har det til bonusen.... en stjerne for hver gang han gjør noe vi har bedt om av husarbeid feks.. og ved 7 stjerner så gjør vi noe gøy sammen.... Kanskje det kan funke for deg selv? en stjerne på kalenderen for hver dag du ikke har skeiet ut med snop? Da blir det gjerne litt mål i seg selv å holde rekka full av stjerner, og ingen tomrom ?? Litt barnslig, men det er i alle fall et visuelt virkemiddel... Tenkte faktisk tanken, men begynte å fnise før jeg i det hele tatt hadde tenkt ferdig, så da slo jeg det fra meg. Marihøner og stjerner ble litt feil fokus... Men penger derimot! Har sett for meg at jeg noterer beløpet daglig, og summerer hver søndag. Hvis det er penger på konto da (noe det jo bør være nå som de verste vårregningene er unnagjort), så overføres summen til sparekontoen. Dette kommer i tillegg til annen sparing, og skal altså normalt tas fra "forbrukskontoen". Kan være jeg må halvere summene etterhvert, dersom jeg blir altfor flink Men da oppnår jeg minst 3 suverene bivirkninger: - sprekere - slankere/sunnere - sparer mer! (ny ferietur etterhvert? I det minste råd til studiene?) Men godt mulig 100'lappen må byttes ut med en 50 lapp etterhvert, vi får se. Prøver meg gjennom juni på dette opplegget nå, og så blir det en evaluering tenker jeg. Skrullete? Jeg?? Jeg VET at du kan, RR! Du har jo gjort det før! Tusen takk, Supra! VET jeg kan jeg også... Og det har faktisk vært en litt skummel tanke. Har spist en sjokolde, og tenkt at det ikke er så farlig, at jeg jo klarer å skjerpe meg hvis jeg virkelig vil, men at jeg bare drøyer en dag/uke/måned. Og så skyver jeg det foran meg... Men nå har jeg tatt grep (igjen...), og går på med friskt mot. Kanskje jeg må anskaffe pengebinge etterhvert? Hvis noen skulle få lyst til å nevne at det tross alt er mine egne penger det er snakk om, så har jeg innsett det altså Selv om jeg kanskje burde lufte ideen for en sponsor?
Roadrunner Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #911 Skrevet 2. juni 2010 Dødslurt system! Sjøl om jeg tror jeg hadde slitt med å ha råd til å belønne meg selv så godt I know! Er litt redd for å gå tom for belønninger Nå kommer jo skattepengene og feriepengene snart, men de skal jo allerde inn på sparekontoen i stor grad, så de teller liksom ikke...
Roadrunner Skrevet 2. juni 2010 Forfatter #913 Skrevet 2. juni 2010 Tynn, sunn og rik blir du av dette her - wow
Roadrunner Skrevet 3. juni 2010 Forfatter #916 Skrevet 3. juni 2010 God morgen! Torsdag, snart helg, fiiiint vær , vekta går nok en gang nedover (slapp av, det er de samme kiloene jeg styrer med ennå, så ingen stor grunn til jubel...) og jenta er ganske trøtt. Jaja! Burde nok tatt sykkelen i dag, men det passet skrekkelig dårlig. Skal rett til byen etter jobb, så da satser jeg heller på en liten treningsøkt på vei hjem fra byen tror jeg. Litt er bedre enn ingenting! Kom meg ikke på trening igår serru... Frisøren tok ca 2 timer, og på vei hjem ringte ei venninne og spurte om jeg hadde lyst på besøk. Hun trengte litt hjelp med noe småting, og da stiller man jo såklart opp! Var kjempekoselig med en skravlings Får hive meg rundt her, har endel som må gjøres i løpet av torsdagen. Det er snart helg!!!
Suzy Skrevet 3. juni 2010 #917 Skrevet 3. juni 2010 Ja takk og lov at det snart er helg! Akkurat nå er jeg så trøtt at det ikke kjennes som jeg skal komme så langt som til den Bra du er på rett vei. Jeg har også bestemt meg for å starte på helt blanko på mandag. Jeg føler meg så oppblåst, uggen og dritt - og det er jo bare min egen feil - så nå må jeg bare begynne på nytt. Kiloene bare raser på meg og jeg blir både sint og lei av det. Nå må jeg ta meg sammen kort og godt. *forsyner meg*
Kanei Skrevet 3. juni 2010 #918 Skrevet 3. juni 2010 God morgen! Fornøyd med frisørbesøket? Med 2 timer i stolen antar jeg at det ble litt hårfarging på deg?
Roadrunner Skrevet 3. juni 2010 Forfatter #919 Skrevet 3. juni 2010 Veldig fornøyd med frisørbesøket! Var SÅ godt å få trimmet håret litt, få litt fasong, få bort at slitt og ikke minst få ryddet opp i fargen. Det innerste var ganske mye lysere enn lengdene, men nå er det jevnet fint ut Håret er herved kaffe-farget (etter hva frisøren sa), og jeg er litt mørkere enn på lenge, men veldig fornøyd. Tror jeg er fornøyd med klippen også, men der må det gjerne gå seg til noen dager før jeg ser skikkelig hvordan det legger seg. Uansett godt med oppfrisking og forandring! Usj... Litt spetakkel på jobb idag, ergo kan det bli en laaaang dag dette..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå