Roadrunner Skrevet 9. juni 2010 Forfatter #961 Skrevet 9. juni 2010 Likte godt at den tar utgangspunkt i slik du er bygd nå, og slik du bør være bygd, når den gir idealvekt etc. Det vil si at idealvekten kan endre seg dersom man for eksempel trener mye og bygger mer muskler, eller dersom man mister muskelmasse. Målet er en sunn og frisk kropp, uavhengig av foreksempel BMI. Jeg var ikke helt fornøyd med veilederen som gikk gjennom resultatet med meg, syntes han var bittelitt "ovenfra og ned" på en måte. Ikke noe veldig galt, bare ikke helt 100% på nett. Men fikk en ok gjennomgang, og kikket mer på det når jeg kom hjem. Og så er det kanskje meg som er litt var for slikt innimellom, spesielt når jeg ikke helt har dagen..
Suzy Skrevet 9. juni 2010 #962 Skrevet 9. juni 2010 Nja - det var litt sånn der jeg gikk også. Litt sånn belærende tone til meg, som om jeg ikke hadde peiling på det jeg måtte gjøre, men det var greit nok likevel. Og jeg kan også være var for sånt når jeg er i det hjørnet, så det kan ha vært mine ører også... Og ja - de endrer idelavekten ettersom du endrer kroppssammensetning og det er jo realistisk og riktig, så det virker seriøst og bra, syns jeg.
Kanei Skrevet 9. juni 2010 #963 Skrevet 9. juni 2010 God morgen! Høres spennende ut med en slik test. Jeg har prøvd meg på noe lignende, men den var nok mindre seriøs enn den du har tatt. Jeg stod bare med føttene på en vekt, holdt ikke armene i noe. Syns det stemte sånn ca., men ble litt sjokka når jeg så mannens resultater som viste at han var overvektig (noe han ikke er). Høres mer fornuftig ut å ha 4 målepunkter. Du fikk ikke noe forklaring på hvordan målingene ble gjort? Er litt nysgjerrig på det...
Roadrunner Skrevet 9. juni 2010 Forfatter #964 Skrevet 9. juni 2010 Hentet dette fra bodyanalyse.no: InBody 720 er et måleinstrument som ved hjelp av bioelektrisk motstandsanalyse sender svake elektriske signaler gjennom menneskekroppen og kartlegger muskelmasse, fettprosent, stoffskifte, kroppsbalanse osv. Testen tar bare et par minutter, er helt trygg og meget nøyaktig. Vil tro muskler, fett, væske, skjelett etc har ulike tettheter, og dermed kommer frem på en slik test. Og var ganske interessant å se at den tok for seg hver enkelt arm og bein, og fortalte fett, muskler etc. Greit å vite hvordan det hele er fordelt!
Roadrunner Skrevet 9. juni 2010 Forfatter #966 Skrevet 9. juni 2010 Sauen! Så koselig at du vimset innom!
Sauen Shaun Skrevet 9. juni 2010 #967 Skrevet 9. juni 2010 Vi møtes jo så ofte hos Suzy, så jeg fant ut det var på tide å være høflig og hilse skikkelig på deg.
fairygirl Skrevet 9. juni 2010 #968 Skrevet 9. juni 2010 Godt du tar det med ro, RR Og så spennende med inbody-testen! Jeg tok en for noen år siden da jeg studerte og hadde ambisjoner om å gå jevnlig på treningssenteret -- det var da jeg oppdaget at slike sentre ikke er for meg ( bortsett fra det rent sosiale ) --- så jeg fikk aldri fulgt opp, og forlengst glemt tallene. Men nå er jeg motivert! Skal se om jeg ikke får rotet meg til en jeg også :klø: Jeg *vet* jeg har sterk beinbygning, men hadde jo vært moro å få vite mer eksakt. Jeg er av dem som kan se litt vever(aktig) ut, men forsøker noen å løfte meg opp, får de seg en overraskelse ( bare spør klassekameratene mine fra ungdomsskolen ) Ikke akkurat "vever" nå for tiden da og uansett, ambisjonene mine å komme i form; styrke musklene, få god kondis og være passe myk. Så stabiliserer vel vekta seg deretter. Må være godt å se resultatene dine, RR; at du har gjort mye riktig hele veien Lykke til med motivasjonen videre!!
Suzy Skrevet 9. juni 2010 #969 Skrevet 9. juni 2010 Vi møtes jo så ofte hos Suzy, så jeg fant ut det var på tide å være høflig og hilse skikkelig på deg. Jeg kjenner sånne høflige folk altså Vil bare ønske deg en rolig og god kveld - forhåpentligvis en som gjør deg mirakuløst frisk og fin
Roadrunner Skrevet 9. juni 2010 Forfatter #970 Skrevet 9. juni 2010 Nesten pc-abstinenser her i dag, etter en arbeidsdag med lite databruk Veldig koselig med et lite høflig besøk, Sauen! Kunne jo ikke være noe dårligere, så svinset innom tilbake. Synes det er SÅ koselig når noen finner veien inn hit og legger igjen et spor! Skravlete og selskapssjuk? Jeg?? En mirakuløs kveld med basiller som forsvinner hadde vært helt suverent! Har dessverre mine tvil, men beholder troen så lenge som mulig. Har vel vært den sjukeste dagen så langt, så nå synes jeg i grunn det er på tide at det snur! Rett og slett. Og så har jeg skrekkelig lyst på en is... Fairygirl! Er godt å se resultatene, og vite at muskler og skjelett finnes der inne et sted Samtidig må jeg innrømme at tålmodigheten begynner å bli tynnslitt igjen, føler jeg har virret rundt på dette platået lenge nå, og vil så inderlig gjerne se litt resultater igjen. Men hva skjer? Jeg går litt ned, og litt opp igjen, og virrer fremdeles rundt som ei kråke.. Får bare ta tak (nok en gang...), og gjøre mitt beste, og håpe at resultatene kommer etterhvert. Men ikke supertålmodig lengre merker jeg... Egentlig vært en ganske positiv dag på jobb i dag faktisk. Kollegaer har vært hyggelige, det har vært lite mas, og jeg har kunnet ta ting litt i eget tempo. Kjenner sånne dager gjør inderlig godt innimellom! Snart hjem nå håper jeg, og så blir det nok en rolig ettermiddag på sofaen. Kjipt, men sånn er det bare! Jeg vil komme meg raskt på beina, og da får en ta litt rolige dager når det trengs
Sauen Shaun Skrevet 9. juni 2010 #971 Skrevet 9. juni 2010 Noen dager må man bare ta det med ro. Kroppen trenger hvile av og til. Håper du får en deilig og lat ettermiddag og kveld.
Roadrunner Skrevet 9. juni 2010 Forfatter #972 Skrevet 9. juni 2010 Noen dager må man bare ta det med ro. Kroppen trenger hvile av og til. Håper du får en deilig og lat ettermiddag og kveld. Kan nærmest garantere både latskap og sløvings... Og når formen er som den er, så blir det som det blir. Håper hodet ditt holder grei form utover ettermiddagen også! Hodepine er noe herk...
Harlekin Skrevet 9. juni 2010 #973 Skrevet 9. juni 2010 Sånn Inbody-test kunne jeg også tenke meg å få tatt. Jeg har jo liksom mistanke om hva resultatet vil bli ift. vekt og sånt, men det var jo også mye annet interessant og nyttig maskinen målte! Var det på treningssenter du tok testen? Og koster det noe? Beklager hvis du har skrevet det før, har ikke fått det med meg i såfall ... sløv i hjernen etter en dag i solen!
Roadrunner Skrevet 10. juni 2010 Forfatter #974 Skrevet 10. juni 2010 Sånn Inbody-test kunne jeg også tenke meg å få tatt. Jeg har jo liksom mistanke om hva resultatet vil bli ift. vekt og sånt, men det var jo også mye annet interessant og nyttig maskinen målte! Var det på treningssenter du tok testen? Og koster det noe? Beklager hvis du har skrevet det før, har ikke fått det med meg i såfall ... sløv i hjernen etter en dag i solen! Hei Harlekin! Jeg tok testen på treningssenter ja! Prisene kan nok variere litt, men stort sett har jeg sett priser rundt 200-300 for medlemmer (der det er sentre som tilbyr Inbody 720-test), og rundt 500 for ikke-medlemmer. Mener det finnes en oversikt på bodyanalyse.no over hvem som tilbyr testen, men denne oversikten tror jeg er ganske mangelfull. Så ville nok heller tatt kontakt med ulike treningssentre i nærheten, og spurt om de tilbyr testen eller vet hvem som tilbyr test. Synes absolutt det var nyttig og interessant! Høres forresten helt vidunderlig ut med en dag i sola...
Roadrunner Skrevet 10. juni 2010 Forfatter #975 Skrevet 10. juni 2010 God morgen! Eller? Tror jeg vil benytte anledningen til å klage bittelitt igjen... Forkjølelsen har funnet veien til bihulene... AUUU!! Hele ansiktet verker, og jeg prøver å ikke bevege meg altfor brått, eller bøye meg for mye. Noe sier meg at dette kan bli en kort arbeidsdag hvis formen fortsetter i dette sporet... Gikk ganske greit hjemme i morges, men da satt jeg jo for det meste i ro. Etter en tur ned til bilen, noen minutters kjøretur og litt trappeløping, så var formen noe helt annet ja. Kjipt!! Det har absolutt vært bedre dager... Ettermiddagen i går ble like sløv som tidligere. Sofaen, litt mat, hekling, blomstervanning og et par telefonsamtaler. Og tidlig i seng... Oooo aktive uke! Ble en liten karboutskeielse i går også, nemlig et par sunnhetsbriks fra Ultra. Det må være nærmest det eneste bakverket jeg virkelig savner. Men de er ganske dyre (og farlig gode), så er ikke så ofte jeg har kjøpt. Men i går ble det Sunnhetsbriks til middag... Trøster meg med at jeg koste meg skikkelig, og at det definitivt kunne vært verre! Nei, får vel få gjort litt i dag også...
Suzy Skrevet 10. juni 2010 #976 Skrevet 10. juni 2010 Stakkar sjuke pip-pipen... Syns så synd på deg nå altså. Det er ikke gøy å være sjuk og jeg unner deg utskeielser. Jeg er helt på siden av meg selv i dag og vet ikke om jeg kommer til å lande i dag i det hele tatt
Sauen Shaun Skrevet 10. juni 2010 #977 Skrevet 10. juni 2010 Uff! Bihulebetennelse er vondt det. God bedring!
Roadrunner Skrevet 10. juni 2010 Forfatter #979 Skrevet 10. juni 2010 Takk takk! Litt medfølelse gjør godt når basillene herjer Still hanging in there. Går litt opp og ned i formen, men foreløpig klart meg gjennom arbeidsdagen. Gjenstår drøye 3 timer, men håper det skal gå greit. Hadde vært godt å få unne litt rusk og rask. Håper ikke det er bihulebetennelse jeg har fått, satser på at det mer er litt småirriterte bihuler på grunn av renne-nese etc. Krysser fingrene for at det går seg til når forkjølelsen roer seg! Men det presser jevnlig bak kinnbeina og øynene (og litt i panna), så det herjer rundt der inne i alle fall. Med andre ord, en sløv ettermiddag i dag også.. Kanskje få støvsuget i dag da? Har utsatt det i evigheter...
Kanei Skrevet 10. juni 2010 #980 Skrevet 10. juni 2010 Ikke gøy med basilusker! Det er lov å gå hjem hvis man føler seg syk. Å jobbe betyr at kroppen bruker krefter på andre ting enn å bli frisk... God bedring
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå