Gå til innhold

Stay on these roads

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg brukte samme mengde med fiberhusk ja.

Hva er CF for noe...? :klø:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg brukte samme mengde med fiberhusk ja.

Hva er CF for noe...? :klø:

Creme Fraiche... :sjenert:

Skrevet

Har ikke blitt noe baking i dag, drøyer til en av fridagene. Måtte få laget litt middag og etterpå har jeg kollapset litt på sofaen :veslejenta: Har fått tak i mandelmel i det minste! :jepp:

Nå er det tid for På hjul med Dag Otto (herlig program spør du meg!). Har sans for humoren! :ler:

Det er oooooooohhh herlige "fredag" i morgen!!! :danser:

Skrevet

Creme Fraiche... :sjenert:

Aha! :ler:

Ja det går sikkert, men er det like proteinrikt som skyr og cottage cheese? Hvor fant du mandelmel forresten? Det har nemlig ikke jeg fått tak i enda.

Det er en heftig jakt på ingredienser dette her altså :overrasket:

Datteren har lagt kraftig på seg i Skottland og ba om råd her om dagen og jeg rådet henne til å forsøke lavkarbo. Det er mye som tyder på at hun ligner meg og da er det logisk at hun vil ha god effekt av karbokutt. Men å få tak i ingredienser der var visst enda vanskeligere. Akk ja...

Spent på om det lykkes for henne og selvsagt kan jeg hjelpe henne når hun kommer hjem. Er bare en måned til det og.

Skrevet

God morgen!

Mandelmel fant jeg hos Sunkost :) De hadde masse andre spennende ting også, men jeg klarte å komme unna med kun Mandelmel (forøvrig 90 kroner for 500 gram...). Sjekka kjapt innholdsfortegnelsen på henholdsvis Skyr og CF... CF er hovedsakelig et "fettprodukt" mens SKYR har lite fett og mer proteiner... Ikke helt i samme gata med andre ord :fnise:

Sikkert ikke bare enkelt å finne ymse ingredienser i Skottland nei... Men hun kan kanskje starte med en enklere tilnærming til lavkarbo den siste måneden? Kutte ned på (eller helst kutte ut) brød, ris, pasta, poteter etc, og spise mer pålegg, egg, salat etc. Ikke sikkert hun trenger å gå 100% drastisk til verks for å reversere prosessen litt. Kosthold og dietter er aldri enkelt når man ikke er hjemme... :sjenert:

Magen har krøllet skikkelig siden i går kveld, og jeg vet inderlig godt hva årsaken er... Sukkerfri sjokolade. :sukk: En litt lei uvane, som jeg bare må kutte ut, rett og slett. I går kveld var det et skikkelig styr med luft, luftsmerter og herjing, og i dag morges ble jeg sittende på do en evighet. Ikke helt optimalt kan du si... Skjerpings!

Men.... Jeg har sett 0'en igjen!! :bolledeig:

Det har garantert ikke forekommet siden før turen! *dytter det inn i motivasjonskroken*

Håper jeg klarer å holde stand i langhelga nå!

:duskedame:

Trøtt som ei strømpe, men det er "fredag"!!!!!

:kaffekopp:

Skrevet

Å fy fader så bra!!!!

Du er superflink - det må jeg si!

Sukkerfri varer er noe dritt - bokstavelig talt. Jeg spiser altfor mye Läkerol og får fryktelig dårlig mage av det. Ikke gøy i det hele tatt altså, men noe godis skal man jo ha også?

Ja vi får se hvordan det går med skottlandsslankeren. Det er ikke lett å lage mat heller i et hus der det visstnok knapt finnes ei lidfast form. Snakket med henne og hun var litt irritert på det, men det går sikkert bra. Mye egg, salat og ikke pasta, ris osv fungerer jo bra, så får vi heller forsøke de mer spennende tingene når hun kommer hjem.

Trøtt ja.. herre... :Gjesp: men det er fre(ons)dag!

Skrevet

Gjesper godt her jeg også ja... :sove:

Og lang dag i vente... Jaja! Det er uansett langhelg!

Men nå er det øyeblikkelig lunsjtid her, og det passer jo finfint!

Magen er fremdeles ikke i vater, men satser på at litt mat kan gjøre susen (teite teite sjokolade, som jeg har mer av i kjøleskapet og som helt sikkert kommer til å krølle magen mer... :flau: ) :fnise:

Skrevet

Stakkar fuglemagen :kose:

Jeg har lurt på om jeg skulle lete etter noe probiotika eller noe sånt, for å få litt orden på magen jeg, for min har heller ikke vært i vater i det siste. Hm...

Og nå er jeg i tillegg sulten *surver*

Skrevet

Godt med mat!

En solid omelett i dag, som jeg har planer om at skal holde lenge og vel. Deilig!

Jeg vet jo årsaken til at magen krøller som den gjør, skjer hver gang det blir litt mye sukkerfri sjokolade.. Så har bare meg selv å skylde på! Den fungerer mye bedre når jeg er flink.... :sjenert:

Skrevet

Så flink du er for tiden egentlig! Ser nullen og greier, det har du all grunn til å være stolt av! :klemmer:

Bare velstand på sørlandet for tiden?

Skrevet (endret)

:goodbye:

Nå har jeg lest meg opp i boka di, og her var det jo både ny genser og '0' og gledings til langhelg og gode greier :danse:

Håper du har fem fine fridager!! :jepp:

:klem:

EDIT: Ble visst litt surrete i hodet av såååå mange fridager :dåne: ; klarte ikke å telle rett :gjeiper: Men nå er fire rettet til fem :danser::fnise:

Endret av fairygirl
Skrevet

Helt fantastisk med fri på en torsdag! :duskedame:

Sløvet med boka på sengekanten, laget god frokost med egg og bacon, startet vaskemaskinen og kjørt igang oppvaskmaskinen. En rolig og fin start på dagen! Nå blir det litt blomstervanning, rydding og sløving tenker jeg.

Hadde en veldig fin ettermidag i går forresten! Lang gåtur med en gjeng fra jobb (ble drøye to timer i ulent terreng = smågåen i beina i dag gitt :ler: ), middag da vi kom frem og litt sosialt og koselig lag før vi dro hjem igjen (ble kjørt tilbake til jobb der vi hadde bilene). Kjempekoselig kveld!

På Sørlandet er det stort sett bra, Supra! Litt opp og ned som hos alle andre, men stort sett bra, heldigvis!

:veslejenta:

Skrevet

Langturen din hørtes fin ut, RR!! :)

Jepp! Deilig med en rooolig dag i feriemodus :jepp:

Det har jeg og :D

:klemmer:

Skrevet

Ha en fin himmelsprett RR!

Jeg skal kaste meg i bilen etter å ha sjekket alt og pakket og spist :roll: Det gikk plutselig opp for meg at jeg skal være vekk et par dager lenger enn vanlig lissom... så kanskje fiksne må ha mat og søpla må ut og blomstene på settes i vann osv osv..

Men nå er jeg ferdig :goodbye:

Skrevet

Godt at det stort sett er bra da! Litt opp og ned må det nesten være, livet kan jo ikke være plankekjøring. ;)

Håper du får en fin fridag i dag, her skinner solen og gradestokken viser 16 grader i skyggen! Det kan da ikke stemme... Ut på tur skal jeg i alle fall! :klem:

Skrevet

:sol: ???

Her regnet det litt i morges, nå er det grått... Ca 9 grader. Men de melder at det skal lysne litt utover, og bli ganske fint vær i morra, så krysser fingrene. Tror det for det meste blir inneaktivitet i dag, med rydding, baking og pusling. Godt for alt som er gjort!

Har visst et ganske "indifferent" forhold til 17.mai i år... Vet ikke hva jeg vil eller gidder, har liksom ikke noe "gnist" og vil egentlig bare la det hele forbigå. Samtidig vet jeg at om jeg ikke har planer, så kommer jeg til å gå på veggen og føle meg som verdens mest ensomme menneske. Argh! Skal henge litt med ei venninne da, så blir helt sikkert koselig. Orker liksom bare ikke forholde meg til masse tidspunkter og andre avtaler ennå. Noe som jo er litt dumt siden hele 17.mai er lagt opp etter et langt tidsskjema... :sjenert: Jaja, går seg nok til.

Kanskje jeg skulle bake litt? Eller rydde i boden? Eller?

:husarbeid:

Skrevet

Jeg bestemte meg for "eller" :fnise:

Skrevet

:ler:

Jeg har bakt! Tok utgangspunkt i brødoppskriften Suzy linket til, og gjorde en haug modifiseringer. Samt at jeg stekte det i muffinsformer istedet (har et brett med teflonformer som jeg tenkte kunne duge for å lage "rundstykker". De ble helt greie, men tror jeg skal utvikle det hele litt mer. Ingen innertier, men et greit alternativ! Og ikke minst godt med mat!

Så nå er vi tilbake til... Rydde i klesskapet? I boden? Eller? :fnise:

Skrevet

:fnise:

og jeg kommer på stadig nye "eller" istedet for å ta en opprydning på soverommet :roll::fnise:

Skrevet

Finner visst endel "eller" her jeg også...

Ikke ryddet i klesskapet, ikke ryddet i boden :sjenert:

Men... ordnet masse småting som har hengt over meg, og det er jo NOE! Klargjort litt av hvert til morgendagen, OG har fremdeles noen timer igjen av himmelspretten! Ikke dårlig synes jeg :ler: Burde absolutt ryddet litt i boden da, så kunne jeg fått det med på søpla i morra... :sjenert:

Vi får se!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...