Kanei Skrevet 7. mai 2010 #761 Skrevet 7. mai 2010 Tenk om...tenk om sprøyta har hatt en vektøkende virkning, og at jeg nå ENDELIG kanskje kan få se noen skikkelige resultater? *drømme* Jeg syns nå resultatene du har hatt så langt er ganske så imponerende! Mulig du har stangert litt i den siste tiden, men det går nok mye i rykk og napp... Du skal uansett ikke glemme hvor langt du har kommet God helg !
Harlekin Skrevet 7. mai 2010 #762 Skrevet 7. mai 2010 Innom for å ønske deg en fin helg, Roadrunner!!
fairygirl Skrevet 8. mai 2010 #763 Skrevet 8. mai 2010 Og tenk hva du oppnådde evt til tross for sprøyta :danser:
Roadrunner Skrevet 9. mai 2010 Forfatter #764 Skrevet 9. mai 2010 En effektiv helg går mot slutten, og jeg lader opp til en kortkort 3-dagers uke! SÅ klar for langhelg igjen ja! Hatt koselig besøk av mine foreldre i helga, og fått gjort masse småting som det er supergodt å få ut av verden. En list her, en list der, litt maling på vinduene, litt justering av dill på sykkelen etc. Og god mat og kjempekoselig selskap. Litt husarbeid etter gjestene dro i formiddag, maling av vinduene, rengjøring av takrenne og nedløp, og litt sløvings i sofaen til slutt. Fornøyd! Har klart meg bra med kostholdet i helga, og håper trenden fortsetter til uka! Blir en utfordring med langhelg, men har en plan om at jeg skal seire. Har fått tilbake litt god, gammel kampvilje!
Suzy Skrevet 10. mai 2010 #765 Skrevet 10. mai 2010 God morgen! Det er virkelig ikke noe som er bedre enn å få ryddet opp i mange sånne småting. De er jo ikke store i seg selv, men det tar fort litt tid når det skal henges opp en krok, ei list skal malens, noe skal fuges osv osv osv... jeg kjenner det igjen altså! Du er flink! Og nå snakker jeg om karbene
Roadrunner Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #766 Skrevet 10. mai 2010 God morgen! Var veldig godt å få gjort masse i helga, føles knall! Nå gjenstår bare ett strøk maling på vinduene så begynner det virkelig å komme seg. Føler meg i grunn ganske flink med karbene om dagen altså! Og 1-tallet var på plass igjen i morges. Nå får vi bare se om vi kan presse den litt nedover igjen, DET hadde vært deilig det! Og hjelper kanskje når hormonene begynner å stabilisere seg igjen i løpet av uken også? Spent på om jeg allerede er i jevn syklus, eller om det blir noe skikkelig rot fremover... Vi får se! Burde syklet i dag, men ser dårlig ut med syklingen hele uken faktisk... I dag skal jeg ærend etter jobb, og satser også på en treningsøkt. I morra skal jeg til bedriftshelsetjenesten, og trenger derfor bil, og på onsdagen skal jeg rett avsted etter jobb igjen. Jaja, det kommer jo flere uker!
Roadrunner Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #767 Skrevet 10. mai 2010 Lurer på om jeg hører noe angående genseren i dag? :klø: Hadde vært godt å få den tilbake, og få hele saken ut av verden! Ellers har morgentimene gått unna, og det nærmer seg lunsj gitt. Omelett med ost og skinke i dag, godt!
thumbalina Skrevet 10. mai 2010 #768 Skrevet 10. mai 2010 Hei og hå! Innom å sier Hei hei på en mandag. Kostholdet ditt er supert for tida! mitt er rimelig bedrøvelig... I dag har det blitt corn flakes med soyamelk, litt stekt kjøttdeig med ketsjup og grillkrydder, en kopp gul te og en kopp fennikel te + 3 biter kokesjokolade.... håper mannen tar med hjem noe godt til middag... Blir dårlig med tid til matlaging med denne søvnløse snuppa mi i hus altså..
Roadrunner Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #769 Skrevet 10. mai 2010 Tjobing! Føler meg i grunn ganske flink om dagen ja, må si det Nå har jeg ringt butikken, og genseren skulle være hentet og klar til jeg kom. Så da er det bare å krysse fingrene! Spent på hvordan søm'en ser ut jeg altså... Småskeptisk... Trøtt i dag, tok lang tid før jeg sovnet i går, Heldigvis er det litt "torsdag" i morgen, det er deilig! Laaaanghelg!!!
Roadrunner Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #770 Skrevet 10. mai 2010 Noen som lurer på hvordan det gikk med genseren i dag? Sikre??? Troppet opp i butikken, presenterte meg og sa at jeg skulle hente en genser som hadde vært til reparasjon. Ekspeditøren fant frem genseren, og begynte å brette den sammen for å legge den i posen. Jeg ba om å få se over sømmene før hun pakket den ned, og gikk over alle stedene jeg visste det hadde raknet. Ikke var det skrekkelig pent sydd, men det så ok ut. Men.... På den ene armen hadde hun ikke sydd skikkelig, så det var raknet igjen. Trodde jeg skulle få noia!!! Men det var visst ingenting mot svaret jeg fikk da jeg spurte om hva vi skulle gjøre videre nå... "Nei, vi pleier jo å la sydamen fikse slike ting da... " :dåne: Seriøst?? Da tok jeg frem oppgitte-fuggeln og strenge-fuggeln (inspirert av Strenge-Suzy ), og sa klart i fra om at jeg ikke var særlig interessert i å måtte enda en tur til byen for å hente genseren. Sa også i fra at jeg sjelden var i byen, og at denne genseren nå begynte å bli ganske dyr for min del (med parkering, bomring etc). Ærlig talt! Hun holdt på sitt ei stund (og jeg holdt på å gå i frustrasjon), før hun spurte ei anna der om hva de skulle gjøre (virket som om dette var en med høyere stilling). Den andre ekspeditøren så på sømmen, og ba henne finne en ny genser til meg. Vi kunne jo ikke holde på sånn frem og tilbake! TAKK!!!!!! My point exactly! Og gjett hvem som så over sømmene på den nye genseren før hun gikk ut av butikken? Åo jess! Så nå håper jeg at jeg er ferdig med denne saken en gang for alle... Ble en liten treningsøkt på vei hjem, og nå har jeg akkurat proppet innpå middag (ble visst litt mye, var SULTEN!). Litt slappfisk her, så tror det blir en rolig ettermiddag gitt...
Suzy Skrevet 10. mai 2010 #771 Skrevet 10. mai 2010 Hå hå!! Tøffe fuggel'n har vært i byn! Kjempebra og intet mindre enn du fortjener av service. Sånt tull altså. Veldig bra jobba!
Roadrunner Skrevet 10. mai 2010 Forfatter #772 Skrevet 10. mai 2010 Hå hå!! Tøffe fuggel'n har vært i byn! Kjempebra og intet mindre enn du fortjener av service. Sånt tull altså. Veldig bra jobba! Var jo bare tull og vas hele greiene! Fatter ikke hvorfor de ikke kunne bytte den med en gang, men de om det... Godt at det er ordnet i alle fall! Nå er magen helt på tur, etter sukkerfri sjokolade... Dumme jenta! Godt det er ny dag i morgen
Chica Skrevet 10. mai 2010 #773 Skrevet 10. mai 2010 Bra det ordnet seg med genser tilslutt. For et sted!
Roadrunner Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #774 Skrevet 11. mai 2010 God morgen! Ny dag, nye muligheter! Og litt torsdagsfølelse på en tirsdag! Det er deilig det! Tid for bedriftslegeundersøkelse i dag, og så satser jeg på en treningsøkt etter jobb. Ser ut til at magen er tilbake til "normalen", så da har jeg en seriøs tanke om å kanskje komme meg i svømmehallen igjen. Det hadde gjort godt tror jeg! Skal være såpass streng med meg selv, at jeg herved legger ut ukentlige vektresultater... Mandag 03.mai: Startdato Mandag 10.mai: -2,5 kg Så får vi se hvordan utviklingen blir utover forsommeren...
Suzy Skrevet 11. mai 2010 #775 Skrevet 11. mai 2010 Torsdag på tirsdag er supert! Sånn skal det være, spør du meg Fy flate så bra på første uka - det er jo helt villt. Jeg syns du er rå som legger ut. Du legger jo lista høyt for deg selv nå, men jeg er sikker på at du greier det! Forsøkte nytt lavkarbobrød i går forresten: Her finner du oppskrift. Dette likte jeg godt altså!
Roadrunner Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #776 Skrevet 11. mai 2010 Torsdag på tirsdag er supert! Sånn skal det være, spør du meg Fy flate så bra på første uka - det er jo helt villt. Jeg syns du er rå som legger ut. Du legger jo lista høyt for deg selv nå, men jeg er sikker på at du greier det! Forsøkte nytt lavkarbobrød i går forresten: Her finner du oppskrift. Dette likte jeg godt altså! Det så jo ikke dumt ut da! :klø: Men da må jeg må ingrediensjakt igjen... Bakepro? Hi-maze? Jbk-mel (johannesbrødkjernemel)? mandelmel? Kan feks bakepro eller Hi-maze eller Jbk-mel erstattes av Fiberhusk? Sånn for å gjøre det litt enklere for seg selv? Hmm... Hvis Bakepro og Hi-maze kan erstattes av mer mandelmel eller evt kruskakli feks, og Jbk-mel kan erstattes av Fiberhusk (blir det samme mengde da?), så begynner det jo å ligne noe brukanes for ei som ikke har det største utvalget av spesielle ingredienser Må ikke gjøre ting for vanskelige serru...
Kanei Skrevet 11. mai 2010 #777 Skrevet 11. mai 2010 God morgen! Tøff du var som stod på kravene og fikk ny genser! Med mindre denne butikken er det eneste stedet du finner klær du liker, ville jeg holdt meg unna den i fremtiden...? Torsdag på tirsdag er ikke verst Tar du deg fri på fredag?
Suzy Skrevet 11. mai 2010 #778 Skrevet 11. mai 2010 Det så jo ikke dumt ut da! :klø: Men da må jeg må ingrediensjakt igjen... Bakepro? Hi-maze? Jbk-mel (johannesbrødkjernemel)? mandelmel? Kan feks bakepro eller Hi-maze eller Jbk-mel erstattes av Fiberhusk? Sånn for å gjøre det litt enklere for seg selv? Hmm... Hvis Bakepro og Hi-maze kan erstattes av mer mandelmel eller evt kruskakli feks, og Jbk-mel kan erstattes av Fiberhusk (blir det samme mengde da?), så begynner det jo å ligne noe brukanes for ei som ikke har det største utvalget av spesielle ingredienser Må ikke gjøre ting for vanskelige serru... Jeg brukte kruskakli istedet for sånn Hi-maize og bakepro - og sånn ketolyse bakemix istedet for mandelmel - også hadde jeg ikke skyr heller og brukte cottage cheese - funka som bare det Ja og fiberhusk istedet for johannesbrødkjernemel ja. Jeg har heller ikke huset fullt av alt det styret hun bruker i maten altså! Jeg brukte forresten ikke kardemomme, men brukte sukrin. Jeg liker nemlig også en søtsmak på brødet, men er ikke så begeistret for karbemomme.
Roadrunner Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #779 Skrevet 11. mai 2010 God morgen! Tøff du var som stod på kravene og fikk ny genser! Med mindre denne butikken er det eneste stedet du finner klær du liker, ville jeg holdt meg unna den i fremtiden...? Torsdag på tirsdag er ikke verst Tar du deg fri på fredag? Tror kanskje det blir andre butikker fremover ja... De har endel fint der, men ikke for en hver pris eller for enhver (mangel på) service. Tar meg fri fredagen ja! Blir rent euforisk bare ved tanken på en så vidunderlig langhelg! Bedriftslegesjekk i dag, og jeg slapp ut igjen gitt! Og faktisk en lege som var riktig så positiv til lavkarbo! H*n er nok ikke storfan av å leve superstrix, men å kutte ut brød, ris, pasta og poteter så h*n bare på som en stor fordel. Artige diskusjoner av slikt! Da h*n spurte om jobb/trivsel etc så nevnte jeg at jeg hadde planer om studier til høsten. Og h*n ble jo skikkelig engasjert da jeg fortalte at jeg planla å gå veien til ernæringsfysiolog! Moro Var såvidt h*n husket å måle blodtrykket mitt En tur i svømmehallen i dag kanskje? Og muligens litt baking? :klø:
Roadrunner Skrevet 11. mai 2010 Forfatter #780 Skrevet 11. mai 2010 Jeg brukte kruskakli istedet for sånn Hi-maize og bakepro - og sånn ketolyse bakemix istedet for mandelmel - også hadde jeg ikke skyr heller og brukte cottage cheese - funka som bare det Ja og fiberhusk istedet for johannesbrødkjernemel ja. Jeg har heller ikke huset fullt av alt det styret hun bruker i maten altså! Jeg brukte forresten ikke kardemomme, men brukte sukrin. Jeg liker nemlig også en søtsmak på brødet, men er ikke så begeistret for karbemomme. Hmm...! Ikke dumt dette altså! Kanskje jeg må bake i dag? :klø: Tror du det vil gå med CF også, istedet for Skyr? Kruskakli har jeg, Sukrin har jeg, og mandelmel kan jeg jo alltids prøve å få tak i (har verken det eller bakemix, så innom butikken/kjøpesenteret må jeg uansett). Fiberhusk har jeg jo også Brukte du samme mengde som oppgitt for jbk-mel? Beklager at jeg maser ivei her... Kardemomme? Da hadde jeg trillet deigen til boller tror jeg (evt laget i muffinsformer). Kanskje jeg skulle gjøre det?? Har teflon/silikonbrett med store muffinsformer, kanskje jeg skulle lage "boller" eller rundstykker? Høh! Dette kan bli vel kreativt kjenner jeg
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå