Gå til innhold

Stay on these roads


Roadrunner

Anbefalte innlegg

Kan love at jeg tar igjen all sløvheten i dag... Funnet frem et par stoler til verandaen og rigget meg godt til i solveggen med ei bok. Ikke mye effektivt, men veldig deilig! Kjenner litt på følelsen om jeg er litt rastløs, og om jeg evt skulle funnet på noe, men... Blir liksom ikke helt enig med meg selv kjenner jeg *ler* Og er jo deilig å bare slappe av litt også, ikke styre rundt. Godt med litt sol i kinnene igjen også! Kanskje det er håp om å berge et snev av fargen?

Ellers sliter jeg skikkelig med å komme ut av karbokarusellen igjen... Lyst på alt mulig, og nærmest småfrustrert til tider. Blir nok enklere til uka med vanlig arbeidsuke, trening og faste rutiner.

:sol::veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen!

Mandag, og bare en drøy uke til påskeferie! Skal bli inderlig godt kjenner jeg (jada, jeg vet at jeg akkurat har hatt ferie, men...). Alltid klar for ferie!

Ble en ganske sløv affære i går, må innrømme det. Men utover ettermiddagen ble jeg så smått rastløs (kanskje ikke så rart?), så kom meg faktisk på spinning etterhvert! Veldig fornøyd med det altså! En skikkelig hard time, og masse god samvittighet etterpå. Deilig! Har en plan om litt treningsfri i dag for å få gjort endel ærend, og så blir det ny økt på yogakurset i morgen. Må bli bra! :jepp:

Tusen takk for koselige kommentarer ang bloggen forresten! :sjenert: Uten å virke sær, kan jeg få lov til å komme med et bittelite ønske? At det meste av bloggkommentarer enten kommer i bloggen, på PM eller feks på FB? Rett og slett for å unngå for mange linker mellom KG og bloggen, slik at jeg kan beholde litt KG-anonymitet... Vil veldig gjerne ha kommentarer på bloggen, men kanskje ikke akkurat åpent på KG... :sjenert: Føler meg litt sær nå, men er så godt med et sted der man er litt anonym ovenfor de fleste.

Sånn, da var det sagt :sukk: Håper ingen tar det ille opp altså! :klem:

:kaffekopp: er servert, og mandagen er i gang. Så får vel bare hive meg rundt her tenker jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen.

Jeg er jammen meg klar for ferie jeg og - men det er nå ikke fri før om en og en halv uke, så jeg venter med jubelen gitt.

Skal skjerpe bloggmeldinger - men hvordan kan man kommentere i den? Må man være medlem, følger osv??

Ha en fin mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen.

Jeg er jammen meg klar for ferie jeg og - men det er nå ikke fri før om en og en halv uke, så jeg venter med jubelen gitt.

Skal skjerpe bloggmeldinger - men hvordan kan man kommentere i den? Må man være medlem, følger osv??

Ha en fin mandag!

Men før ferien kommer det uansett en liten helg :) Så bittelitt moderat jubel er vel lov? :ler:

Var ikke meningen å kritisere bloggmeldingene altså, for er SÅ koselig med tilbakemeldinger! :klem: Trenger ikke være noe medlem eller følger for å kommentere, det skal være åpent for anonyme kommentarer. Man kan enten krysse av for Navn/nettadresse, da kan man skrive navnet eller nick i Navn-feltet, og la det andre stå åpent. Eller man kan krysse av for anonym, da står det bare at kommentaren er fra Anonym. De fleste bruker gjerne Navn/nettadresse-alternativet, men dere står helt fritt :)

Mandagen er bra så langt! Ikke allverdens mas, men jevnt og trutt med ting å gjøre. Plussgrader, snøen smelter og det er yoga igjen imorra. Må jo bli bra! Dessuten har jeg en liten tanke om å bake i kveld, kan bli interessant!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lete:

Stille på KG i dag synes jeg... Eller er det kanskje bare meg som ikke har det like hektisk som forrige uke? Fått unna litt så langt i dag, og føler jeg har hodet litt over vannet faktisk. Enn så lenge.. Noe venter jeg på at andre skal ta tak i, og noe skyver jeg litt foran meg :fnise:

Vekta snakker vi ikke om, det er bare vas om dagen. Men jeg har vært flink i dag, og håper jeg kan komme inn på skikkelig kostholdsspor igjen nå. Karbokjøret gjør virkelig noe med en, man blir helt avhengig jo! Løper rundt som en stressa kanin hjemme, og kikker i skapene minst 6 ganger i timen. Utrolig frustrerende! Men vel så frustrerende når man ikke får tilfredsstilt behovet... Men jeg prøver stadig! Må bare en tur ned i en kjeller og hente opp litt god gammel motivasjon igjen :jepp: Og få vanndrikking og treninga på stell, da slipper jeg å fokusere på så mye på en gang. Treninga kommer nok skikkelig på stell etter påske, og vanndrikkinga har jeg skjerpet i dag. Det kommer seg! Skal være flink med treninga frem til påske også, men kjenner det blir litt "amputert" med yogakurset. Ikke misforstå, jeg liker yogaen så langt! Men de to kurstimene i uka krasjer så inderlig med mine to favoritt-spinningtimer. Og sånt blir det rot av... :ler:

Har forresten fått låne boka Spis deg Sukkerfri av Lars-Erik Litsfeldt. Kan bli spennende! Føler nesten det er ei lita pensumbok jeg er i gang med :ler: Tankene er fremdeles hektet på studier til høsten serru...

Gjøre noe mer i dag? Må vi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tok det da ikke ille opp det med bloggen - jeg trodde bare man måtte være registret på en eller annen måte. Har sett etter en måte å kommentere før, ikek skjønt opplegget - men da skal jeg virkelig prøve det :)

Ja det er litt stille her inne kanskje?

Vekt ja.. fy fader altså. Av en eller annen grunn holder kroppen min på alt vannet (eller dritten - hvem vet :fnise: ) den har tatt inn i løpet av de siste dagene og jeg var bråtung på morran i dag. Det var ikke akkurat gøy, men da får jeg vel bare gjøre som deg - ta meg sammen og fokusere rett.

Det er et slit altså...

Og det er helt klart at man gleder seg over helga - da blir det jo kjærestetid igjen :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilgangen til hvem som kan kommentere styres av den som eier bloggen, og det er nok mange som har sperret for anonyme/nick-kommentarer. Men jeg driver ikke med sånt :) Her er det åpent og tilgjengelig for de fleste! :ler: Godt du ikke tok det ille opp i alle fall :klem:

Så rart at kroppen din tviholder på sånt vas over natta! 2 kg opp fra i går er jo voldsomt! Får håpe det blir 2 kg ned igjen til i morra... *krysser fingrene* Her gikk alt oppover i ferien, og jeg har ikke helt kommet i kostholdsvater etterpå. Så det har gått opp et par små hundre etterpå også :sukk: Faders kamp altså! Men vi klarer det, Suzy! Jeg VET vi klarer det! *motivere seg selv...*

Klar for å komme meg ut herfra i dag jeg... Handle masse matvarer (endelig skrevet handleliste og fått litt oversikt), kjøpe dåpsgave, ordne et par småærend (les: finne noe fint til meg selv kanskje?) og hjem og bake. Gleder meg! Håper resultatet blir vellykket :jepp:

Arbeidslyst kom treng deg på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er her jeg og, RR! :goodbye:

Så fint at du fikk kost deg i solveggen i helgen! :sol:

Det samme gjorde vi; mamma og jeg satt og strikket i hver vår stol og fikk tatt igjen litt av skravlinga. Det er kos, ja :jepp: God mat og deilig vin ble det også på oss alle sammen. Godt med slike avslappende helger. Mannen pratet litt han og seff, men jeg tok han rett som det var i å bare sitte der stille og smile. Hehehe. Når mamma og jeg kommer igang ... :fnise: Han er en tålmodig og snill sjel han mannen min :rødme:

Håper mandagen din forblir lite hektisk og du får gjort unna alt på planen din, fuggel'n :jepp:

:klemmer:

Endret av fairygirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å se deg, fairy!

Vært så stille på KG i dag, så begynte nesten å lure på om det bare var Suzy og meg som herjet rundt alene :ler: Men så dukker dere opp innimellom gitt!

Strikking og skravling i solveggen høres helt suverent ut! Ble ei god bok på denne jenta, og det fungerte bra det også altså!

Nå står dagens bakverk i ovnen (noe mer enkelt skal man lete lenge etter gitt!), så håper bare det blir vellykket. Lukter i alle fall godt! Kanskje jeg har funnet en solid brøderstatter, som bare tar 30 minutter å lage? Fra man åpner skuffen for å finne ingredienser til man tar herligheten ut av ovnen :bolledeig: Krysser fingrene for at det smaker goodie!

Ellers surret rundt i ymse butikker i en halv evighet i dag. Prøver å finne noen nye sofaputer, og det er jo et helt prosjekt i seg selv. Skal helst være dunpute inni (er så lei av kunstfiber som klumper seg når jeg herjer med putene), og helst litt sommerlige, men ikke for ekstreme. Og aller helst i litt grønn-nyanser. Mulig de hadde noen aktuelle på Skeidar, så får ta turen innom der igjen tenker jeg. :jepp: Men det får bli en annen dag! Ellers ble det bare matshopping, et nytt sengesett, gavepapir og dåpsgave (eventyrbok). Ikke superspennende med andre ord :ler:

Få minutter igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.

Nytt sengesett, ja! *Skriver seg bak øret at det må kjøpes inn. Snart.* Og bakverk på 30 minutter hørtes genialt ut!! :jepp: Hvis ( kremt, "når", mener jeg seff ) det blir vellykket, håper jeg du deler? ;)

Slik er nå enkelte shoppingdager, og selv om det ikke føles superspennende, så gjør det jammen underverker for hverdagene likevel ( og det er det jo helst flest av ... )

Håper du koser deg denne mandagskvelden! Jeg sitter iallefall her med KG og voffer og litt kveldskos og har det fint :)

EDIT: småtteri

Endret av fairygirl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

No problem med kommentarer på bloggen vet du! :klem:

Bakeprosjektet ditt i dag hørtes spennende ut må jeg si! Alltid gøy å prøve nye ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Bakverket ble slett ikke verst, og skal aboslutt gjentas! Har skrevet meg bak øret at det kan være lurt med en klype salt i røra/deigen, ellers veldig fornøyd. Kunne vært moro å eksperimentert litt på andre måter også, men det får komme etterhvert. Uansett utrolig enkelt, og et bra brødalternativ!

Solsikkeruter

110 gram finmalte solsikkekjerner (en god stavmikser gjør underverker her)

75 gram kremost (tror også Creme Fraiche skal fungere greit)

3 egg

1 ss fiberhusk

1 ts bakepulver

0,5 dl fløte

en klype salt

Bland godt sammen (kjøkkenmaskin/stavmikser) og smør røra utover en bakepapirkledt langpanne (min teori er at man kan doble oppskriften til en stor langpanne). Strø over gresskarkjerner (evt sesamfrø eller annet du har lyst på).

Stekes på varmluft ved 175 grader i ca 20 minutter. Når den er litt avkjølt deles den i passe store ruter.

Skal passe fint tli smørbrød, ostesmørbrød, snitter eller som vanlig brødskive.

Lykke til! :)

Jeg fikk 8 ruter av den originale oppskriften. Tok ikke allverdens av plass i en langpanne, så tror jeg enten skal bruke en liten langpanne neste gang, eller lage dobbel porsjon. Konsistensen blir nesten som vaffelrøre, så stavmikseren fungerte strålende!

Ellers litt mos i dag, var skrekkelig da klokka ringte. Men alt går seg gjerne til, og etter en dusj følte jeg meg i alle fall LITT mer våken! Får bare mobilisere her idag, og komme meg på yoga senere :jepp:

Serverer :kaffekopp: og ønsker om en strålende tirsdag!

Endret av Roadrunner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå måtte jeg le!

Det er jo solsikkebrød du har bakt! Slike bakte jeg meg på søndag faktisk :ler:

Syns de var gode, men litt beske i smaken , så de bør brukes med noe pålegg som har litt smak på seg. Og jeg konkluderte også med at jeg trenger en litt mindre langpanne til dem, for det ble litt snaut med røre i den store (og det er mulig det blir litt tjukt i den lille jeg har, så kanskje jeg må se meg om etter en midt i mellom...)

De er dødsgode med kremost og røkt laks på forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg le!

Det er jo solsikkebrød du har bakt! Slike bakte jeg meg på søndag faktisk :ler:

Syns de var gode, men litt beske i smaken , så de bør brukes med noe pålegg som har litt smak på seg. Og jeg konkluderte også med at jeg trenger en litt mindre langpanne til dem, for det ble litt snaut med røre i den store (og det er mulig det blir litt tjukt i den lille jeg har, så kanskje jeg må se meg om etter en midt i mellom...)

De er dødsgode med kremost og røkt laks på forresten :)

:ler:

Vittig! Jeg konkluderte også med at de krever litt pålegg med smak. Hadde litt majones og egg på den ene i morges, og kremost og kylling på den andre. Gikk bra det :) Og tror heller de kan bli litt tykke i en liten langpanne enn den klatten som fløt rundt i den store langpanna i går :ler: Lurer også på om det vil fungere om jeg bytter ut litt av solsikkefrøene med gresskarkjerner? Synes det er litt mer og litt bedre smak i gresskarkjernene.... Men fungerte bra med gresskarkjerner oppå også! Kanskje knuste linfrø også kan brukes? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og hvis man da lager en mellomting, en med litt solsikke, litt sesam og kanskje litt knust gresskar? Så må det jo bli en hit? :fnise:

Yoga her også i dag! Nest siste kurskvelden, og aner meg at tempoet så smått øker litt igjen. Blir artig!

Ellers skinner sola, snøen smelter (har kommet frem masse brungrønne greier under alt det hvite, lurer på hva det er??) og det blir VÅR! Me like :jepp: Kanskje litt solarium før yogaen i dag? Blir hektisk, men kan gå.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppskriften RR! Dette må eksperimenteres med, ja! :jepp:

Ha en fin og passe hektisk tirsdag. :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En halvtime igjen....

Hang in there!!! :sukk:

Hjem og spise litt, skifte, og så sterkt vurdere en kjapp tur i solarium tror jeg... Hadde vært deilig, selv om det er et sabla tiltak. Men hadde vært digg om jeg klarte å holde på LITT av brunfargen da... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvtime igjen ja! Godt noen har oversikt...

Jeg tok på meg jakka kl 14, og var helt sikker på at klokka var 15. På vei ut døra sa jeg til hun på nabokontoren at hun måtte komme seg hjem. Hun kikket bare rart på meg og fortalte meg hva klokka var... :skratte:

Har veldig lyst til å skylde på gravid-symptomer, men tror kun det skyldes mitt vanlige surrete selv...

Et par solariumsøkter, så holder du brunfargen til Norges bikini-sesong. Det er ikke dumt det?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...