Gå til innhold

Stay on these roads


Roadrunner

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bra at det kommer noe godt ut av min distrehet :ler:

Tipper jeg kommer til å høre det en stund på jobb fremover...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Den der jo bare herlig da! Men du kan få lov til å spørre meg før du går vettu, så skal jeg fortelle deg om det er "jobbe-mer-tid" eller "nå-løper-vi-ut-døra-tid" :fnise: Pleier å ha ganske god oversikt over sånt serru! Selv om lysten til å gå ut tidligere absolutt er der!

Nå er yogaen unnagjort! Og fikk tatt snaut 20 minutter solarium før treninga, så nå er det en slapp og fornøyd skrott her. Skal bare pusle litt i heimen i kveld, så er det klart for litt venninnebesøk i morra tenker jeg.

Mye latter på yogaen i dag, da balansen ikke var helt på plass. Det kan da ikke være mulig at man skal kunne slike ting? Brette seg sammen, før man retter seg ut i en grasiøs bevegelse med armer og bein til alle kanter? :bond: Men det går seg nok til skal du se!

Enjoy! I morra er vi halvveis!! :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå skulle jeg ønske at jeg hadde mer hjemmekontor, eller jobbet deltid, eller bare var steinrik og kunne være litt hjemme :sukk: Dautrøtt, og en periode med jobblei om dagen. Ingen bra kombinasjon! Trøttheten bedrer seg gjerne etter en dusj og litt frokost, mens arbeidsmotivasjonen sliter jeg litt mer med. Skjønner ikke hvorfor det er slik heller, for ikke nødvendigvis noe spesielt som har skjedd. Men men, det er snart helg, så kort arbeidsuke, og så langhelg. Det trengs!

Hadde en lang prat med ei god venninne i går, og det gjorde veldig godt! Mye kjas og vas, men godt uansett. Skal treffe henne i påska, og gleder meg! Går dessverre altfor lang tid mellom hver gang, men er heldigvis superkoselig når vi endelig får det til.

Nei, får vel bare ta meg sammen her, og komme igang. Timene går fortere på det viset!

Rett på trening etter jobb i dag, og så hjem til venninnebesøk. Må prøve å finne på noe jeg kan koke i hop matmessig, har jo lovet jenta middag også :sjenert:

:kaffekopp: til trøtte morgengjester!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Takk for :kaffekopp: !

Og så en :klem: til fuggel'n. En fot foran den andre. Musesteg. Konse 5 minutter om gangen ... Håper mer arbeidsglede sniker seg inn etterhvert og du går en god dag på jobb!

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Takk for :kaffekopp: !

Og så en :klem: til fuggel'n. En fot foran den andre. Musesteg. Konse 5 minutter om gangen ... Håper mer arbeidsglede sniker seg inn etterhvert og du går en god dag på jobb!

:hug:

Tusen takk fairy!

Satser på at det blir en bra dag ja :) Hjelper med herlige KG-venner i alle fall! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler med deg i morgentrøttheten og tar gjerne en :kaffekopp:

Ferie er ikke alltid det beste for arbeidsmotivasjonen... Lettere å komme i feriemodus enn arbeidsmodus. Kanskje du bare ikke har fått omstilt deg helt ennå? Det haster jo egentlig ikke, det er jo ikke lenge til påskeferie! Tar du deg fri mandag til onsdag, eller blir det jobbing da?

:klem: til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjett med morgentrøtthet... jeg startet dagen hos tannlegen om det er noen trøst...

Serverer :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faller lett ut av jobbmodusen ja. her måtte vi ha på vekkeklokke idag for å være sikre på å komme oss opp tidsnok til helsesøsterbesøk halv elleve :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjobing!

Hjelper på at du startet dagen hos tannlegen, Suzy :ler: Håper det gikk greit? Er tross alt tannlegen...

Jobbmodusen var nok sånn før ferien også, så tror ikke det er mangel på modus sånn sett. Er nok bare litt lei, og ikke helt motivert for det jeg jobber med (dessverre). Jeg er nok plassert på litt feil hylle, jeg har bare ikke visst hvilken hylle jeg burde være på. Så da blir jeg her foreløpig. Men sånn er det bare, og uansett går gjerne jobben i bølger for de fleste. Er nok et par kollegaer som har den evnen at de bare suger energi fra meg, og det har tatt seg litt opp denne uken. Er slitsomt, og resulterer gjerne i at jeg sliter med litt hodepine og frustrasjon. Så skriver det på kontoen for en litt miserabel jobb-uke, og så satser vi på at det går seg til :jepp: Fått et par veldig hyggelige kommentarer i dag da, det hjelper jo alltids!

Får lage ferdig et par dokumenter her, sånn at jeg kan få sendt de videre og forhåpentligvis dytte noen arbeidsoppgaver over på andre. :ler:

:sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snakket jo om dette før du var på ferie også, og det er vel litt derfor du tenker på å ta en ny utdannelse også? Jeg syns at hvis du ikke trives på jobben og med det du driver med - hopp i det! Selvfølgelig er det ikke bare bare å gå fra å jobbe til å studere, men det er jo for din egen trivsels skyld også. Alt går! Du kan hvis du vil! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah. Energirøvere...

Det var en gang ei jeg kjente, som hadde veldig negativ påvirkning på meg energimessig. Og i desperasjon prøvde jeg dette visualiseringstrikset** ( se lengre ned ). Og det var så rart!?! Fra å først få en følelse av å stå og snakke med et mannevondt beist ( helt vanlig samtale, men undertonen var ikke grei, ei heller klarte jeg å sette finger'n på hva det var som gjorde meg så frustrert og lita hver gang ) --- for så å gradvis merke en endring ( inni meg ) og plutselig så hun mer ut som ei stakkarslig lita grå mus ( i samme samtale ) ... ikke rart hun stjal energi liksom.

Da klarte jeg å stå mer oppreist og lot det bli hennes greie/problem "hva det nå enn var", og tok det ikke lenger til meg. Siden har jeg benyttet meg av dette mentale trikset i situasjoner der jeg føler meg utrygg på de jeg møter. Med godt resultat. Rart hvordan vi mennesker funker?

**

Vet jo seff ikke om mitt triks funker for deg, men jeg har visualisert at jeg er inkapslet i gjennomsiktig glass, en boble på en måte, og blir immun mot vibbene til negative mennesker ( de når ikke inn ) ... og så konser jeg på å puste rolig mens de er rundt meg. Spenner av. Og plutselig er jeg mye mer i kontakt med meg sjøl og blir mindre påvirket av hva de nå enn styrer med. Står på siden på et vis. Ganske fascinerende.

Finnes mange andre slike mentale triks, og kan du finne en som du trives med, er det absolutt verdt det. Ikke gøy å ha energistjelende kollegaer rundt seg! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lett å være uinspirert - og særlig når det er mennesker rundt deg som ikke gjør det noe lettere for deg, men kanskje heller litt mer kinkig. Jeg skjønner det så godt, for det er liksom noe som er ute av ens kontroll også.

Fordelen er at du, som fairy gir gode råd om, kan omprogrammere deg til å å gi skikkelig f.. i det. For det er dem og ikke du som er problemet.

Tenk langt frem og legg nye planer, så har du noe å se frem mot :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pssst. Og så gøy med "fått et par veldig hyggelige kommentarer i dag da, det hjelper jo alltids!" :danse:

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for kloke og gode svar og tanker!

Skal prøve på teknikken din Fairy, og rett og slett sperre det hele litt ute. Vet fra tidligere at det er ganske krevende, og at jeg ikke er superflink til det, men må jo bare prøve. Er i grunn fasinerende hvordan enkelte mennesker virkelig bare suger energien ut av en. Andre mennesker kan mase, skravle, vase og kreve tid/oppmerksomhet, uten at det oppleves på samme måten.

Kjenner jeg gleder meg til å ta fatt på studier altså! Ikke helt klar for å fortsette jobbingen ved siden av kanskje, men definitivt ikke klar for hybeltilværelse og studielån igjen. Så med mindre Norsk Tipping kommer inn og finansierer, så blir det både jobb og studier :):ler: Og det skal nok gå fint. Normalt er det jo helt greit på jobb, bare en litt kjipt periode nå. Mye som har skjedd, og en stund igjen før vi er helt på sporet.

10 minutter igjen!!

Blir ikke noe venninnebesøk i kveld siden hun hadde blitt syk. Men da skal jeg trene litt, bake litt solsikkeruter og bare kose meg litt tenker jeg. Trengs det også!

:veslejenta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er status på studietankene nå? Hvilken skole er det ved? Begynner du til høsten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:bolledeig:

Jeg har bakt modifiserte solsikkeruter/solsikkebrød, og det ble KNALLGODT!! Så fornøyd!! Aner meg at jeg må gjenta suksessen i påska, mams begynner å bli riktig så nysgjerrig :ler: Dette er jo rent morsomt!

Har helt klare planer om å komme igang med studiene ja. Men er nødt til å vente på skattepengene, siden den finansielle bufferen er ganske skral etter ferien. Rett og slett ikke råd til en såpass stor utgift akkurat nå. Derfor har jeg satt høsten som mål, da bør det være kontroll på skattepenger og sparepenger :jepp:

De mest "dirty" detaljene kan vi ta litt på privaten, men det blir nok deltidsstudier over nettet. Lite studier her i byen som kan tas med full jobb ved siden av (er gjerne litt obligatoriske timer, innleveringer etc), så nettstudier ser ut til å være en grei løsning. Har i tillegg et par venninner som har studert medisin/sykepleie/vernepleie, så har tilbud om å ta en kikk i restebøker der for å se om jeg kan bruke noe. Glimmers! Har ikke sagt det til så mange ennå, kun nærmeste venner og min familie. Så får jeg heller slippe nyheten når det nærmer seg, og jeg er 110% klar for å kjøre igang. Foreløpig har jeg jo alltids en liten retrettmulighet (det har jeg forsåvidt underveis i studiet også, er ingenting som MÅ tas fullt ut, kan ta hvert emne for seg om jeg vil). Spennende!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:bolledeig:

Jeg har bakt modifiserte solsikkeruter/solsikkebrød, og det ble KNALLGODT!! Så fornøyd!! Aner meg at jeg må gjenta suksessen i påska, mams begynner å bli riktig så nysgjerrig :ler: Dette er jo rent morsomt!

Hva brukte du??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva brukte du??

Gjorde det i grunn enkelt :) Doblet oppskriften. Men i stedet for 220 gram finmalte solsikkekjerner, så brukte jeg 110 gram, 50 gram sesamfrø og 60 gram gresskarkjerner. Malte alt med stavmikseren, før jeg blandet i resten (her bare doblet jeg mengden). Strødde over gresskarkjerner og sesamfrø. Godt ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Torsdag, småstøl, småtrøtt og ellers ganske klar for en ny dag. Det er siste yogakurstimen i dag, og det er snart helg. Deilig! Tror ikke jeg har de helt superstore planene for fredagen og lørdagen, og det skal bli godt å bare pusle litt. Kanskje få besøk, trene litt og muligens vimse innom en butikk?

4 arbeidsdager igjen før påske!

:kaffekopp: trengs idag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...