Cata Skrevet 18. oktober #20301 Skrevet 18. oktober Sauen Shaun skrev (33 minutter siden): Dere får sende de enslige havreflarnene til meg da. Jeg vil ikke ha sjokolade på mine… Hvis ikke jeg rapper dem først. Jeg vil heller ikke ha sjokolade på mine.
Cata Skrevet 19. oktober #20303 Skrevet 19. oktober Roadrunner skrev (14 timer siden): De...eh....ble spist *noteter på tapskonto*
Sauen Shaun Skrevet 19. oktober #20304 Skrevet 19. oktober Roadrunner skrev (21 timer siden): De...eh....ble spist
Roadrunner Skrevet 20. oktober Forfatter #20305 Skrevet 20. oktober Lunsjtid hvert øyeblikk, og trøtt fuggel er klar for siste halvdel av dagen. Kom meg ganske tidlig i seng i går, var rett og slett skikkelig sliten. Kanskje ikke så rart når man brått står midt i et oppussingsprosjekt (har tenkt på det leeenge, men plutselig ble det iverksatt). Og hadde klart å booke en middag hos foreldre i går også, så ble en ekspresstur dit etter første malingstrøket. Hjem til klesvask og litt rydding, før full kapitulering i seng. Har booket løpetime i ettermiddag, og så blir det nok tidlig senga i dag også. Kanskje montere et par nye nattbord? Og satse på å male andre strøk i morgen?
Sauen Shaun Skrevet 21. oktober #20306 Skrevet 21. oktober De underveis-bildene jeg har sett, gir meg lyst til å pusse opp selv. Det blir kjempefint.
Roadrunner Skrevet 21. oktober Forfatter #20307 Skrevet 21. oktober Sauen Shaun skrev (1 time siden): De underveis-bildene jeg har sett, gir meg lyst til å pusse opp selv. Det blir kjempefint. Takk takk! Etter en mandag uten oppussing (nei, nattbordene er heller ikke montert..), så skal det bli godt å hive seg rundt med andre strøk i ettermiddag. Må jo ha litt fremgang om jeg skal bli ferdig. Og i morgen blir det ingen maling, da venter restaurantmiddag i stedet
Roadrunner Skrevet 22. oktober Forfatter #20308 Skrevet 22. oktober Midtuke, og en liten time igjen av arbeidsdagen. Trøtt fuggel i dag, men ikke noe hvilehjem. En liten tur innom butikken etter jobb (er planen), og så kjapt innom hjemme før det bærer av sted til sentrale strøk for en matbit. Og sikkert altfor sent hjemme... Men var effektiv i går, etter en kjapp middag fikk jeg gang på malekosten og fikk tatt andre strøk rund baut. Må sikkert gå over på litt småtteri, men det ser ganske bra ut om jeg får si det selv. Og nattbord er montert! Jeg lo høyt da jeg åpnet første esken og så at selve skuffen allerede var ferdig montert, og også fire braketter på undersiden var trygt festet. I skuffen lå det fire bein, klare med skrue/gjenger i, og var bare å skru fast i brakettene - helt uten bruk av verktøy. Sett på møbelknotter under - vipps ferdig Så hvis jeg er effektiv rekker jeg kanskje et lite strøk på gulvlisten før jeg farter avsted i senere, og kan skyve sengen på plass i kveld eller i morgen? Og få nattbord på plass? Så gjenstår "bare" maling av vinduer og dørkarm... Og opprydning OG man må se på gardiner! Kanskje jeg heller skal løpe innom en egnet butikk i ettermiddag og se om de har noe jeg kan bruke? Eller kanskje man burde måle vinduer først
Daria Skrevet 22. oktober #20309 Skrevet 22. oktober Jeg stemmer for måling først - det pleier å være lurt. Man har aldri så godt øyemål som man tror...
Roadrunner Skrevet 22. oktober Forfatter #20310 Skrevet 22. oktober Daria skrev (2 minutter siden): Jeg stemmer for måling først - det pleier å være lurt. Man har aldri så godt øyemål som man tror... Sikker? Da jeg skulle kjøpe maling fant jeg en hyggelig voksen (mann ca 60 år) og han spurte hvor stort rommet var. Jeg tok et mentalt øyemål (senga er så stor + 2xnattbord + litt her og der), og tror ikke det ble helgalt. Minus dør, et par vinduer og klesskap så endte vi på ca 24 kvm vegg tror jeg. Han mente det holdt med 3 liter veggmaling, og det ser ganske bra ut. To strøk unnagjort, litt igjen - passer fint! Men ja, vindusmål er en helt annen greie kjenner jeg... LItt research på nett må være lov da, så har sett at både Princess, Kid og Bohus har varianter som kan være aktuelle. Er ganske begrenset hva jeg får til med tanke på vinduenes plassering, så ikke allverdens å velge i.
Roadrunner Skrevet 23. oktober Forfatter #20311 Skrevet 23. oktober Dagens tilstand: Vrakfuggel til tjeneste... En veldig hyggelig kveld i går, men leggetid over midnatt midt i uka straffer seg. Solid! Trøtt som ei strømpe, og sliter med å tenke fullstendige tanker, men får bare ta en time av gangen. Med andre ord så ofret man ikke trening en tanke i morges, verken pysjamastrening eller ettermiddagstrening ble vurdert. I stedet er planen å komme litt videre med malingsprosjektet og kanskje få fjernet maskeringstape og få på plass litt møbler der de faktisk skal stå? Ikke så mye å skryte av på treningsfronten denne uken med andre ord (ok da, løpetime mandag er jo ikke noe å kimse av, og man har også booket løpetime lørdag ), men har da fått gjort diverse andre ting. 4 timer maling både søndag og tirsdag er da en viss form for trening det også. Og sååå godt for alt som er gjort!
Roadrunner Skrevet 24. oktober Forfatter #20312 Skrevet 24. oktober Status: Hjemmekontor og ganske slækk. Stort sett lagt våken siden 03 i natt, og to sånne netter på rad samt en smått redusert skrott fra før - da var det slutt gitt. Småsvimmel, litt kvalm og ikke i slag - bare å innse at hjemmekontor er det beste. Og veldig glad jeg har mulighet for hjemmekontor i slike tilfeller. Må uansett ut senere siden bilen har time til dekkskift, men ellers blir det nok en ganske rolig fredag. Man er ikke noe mindre vrak i dag enn i går, for å si det sånn...
Daria Skrevet 24. oktober #20313 Skrevet 24. oktober Hvis været hos deg er like høstlig som her, er jo det også et pluss til hjemmekontoret...
Roadrunner Skrevet 24. oktober Forfatter #20314 Skrevet 24. oktober Daria skrev (1 minutt siden): Hvis været hos deg er like høstlig som her, er jo det også et pluss til hjemmekontoret... Oktober har virkelig funnet frem det mer ruskete været ja, etter veldig mye finvær tidligere i måneden.
Daria Skrevet 24. oktober #20315 Skrevet 24. oktober Og mørke - jeg sørget for å ha refleks på alle bauger og kanter da jeg skulle ut i dag tidlig...
Roadrunner Skrevet 27. oktober Forfatter #20316 Skrevet 27. oktober Klokka er stilt, ettermiddagene er kortere og mørkere, og november banker på døra Her går'e unna! Men maling er unnagjort, senga står der den skal stå og jeg vurderer sterkt en tur på Kid i morgen for å bestemme meg for gardiner/lysskjerming. Må bare bestemme meg for om det blir hvitt eller sort... Heller mot sort, selv om det blir ganske hard kontrast mot de hvite karmene, så tror jeg det kan bli ganske stilig sånn tross alt. Får foreldrebesøk om et par helger, så da kan jo plissé-montering være en liten oppgave til paps så han ikke kjeder seg? Kid har 50% ut denne uken, så det er absolutt en fordel å få bestemt seg relativt raskt.
Daria Skrevet 27. oktober #20317 Skrevet 27. oktober Så generøst av deg å tenke på aktivering til besøket
Roadrunner Skrevet 27. oktober Forfatter #20318 Skrevet 27. oktober Daria skrev (1 time siden): Så generøst av deg å tenke på aktivering til besøket Viktig at man ikke kjeder seg Og tror det kan være lurt å være to til monteringen etter det jeg kan se - det er litt klaging på at monteringen kan være utfordrende. Men først må jeg måle skikkelig, OG bestemme meg (igjen). Uken ellers inneholder diverse møter, syforening/skravlekveld, begravelse, kino, restaurantmiddag og litt trening.
Daria Skrevet 27. oktober #20319 Skrevet 27. oktober Variert uke, selv om begravelse som regel er noe man helst vil unngå å ha på planen. Ikke altfor nært, håper jeg
Roadrunner Skrevet 27. oktober Forfatter #20320 Skrevet 27. oktober Daria skrev (Akkurat nå): Variert uke, selv om begravelse som regel er noe man helst vil unngå å ha på planen. Ikke altfor nært, håper jeg "Heldigvis" ingen med blodsbånd, men er ei veldig kjær venninne som har mistet en av foreldrene. Ikke uventet (vært alvorlig syk i mange år), men trist uansett. Og kjenner det sniker seg litt under huden her at flere jevnaldrende har alvorlig syke foreldre, eller allerede har mistet en av sine. Jeg er IKKE klar for å tenke tanken en gang hva gjelder mine...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå